ژنیکوماستی کاذب چیست + علائم و نحوه تشخیص آن

ژنیکوماستی کاذب چیست + علائم و نحوه تشخیص آن

08:0064690

ژنیکوماستی کاذب یکی از موضوعاتی هست که روی اعتماد به نفس مردان تاثیر داره و باعث می‌شه که آقایون اعتماد به نفس خودشون رو از دست بدهند. چون به همون اندازه که خانم‌ها به زیبایی و خوش‌اندام بودنشون اهمیت می‌دهند، برای آقایان هم داشتن تناسب‌اندام مهه.

اما ژنیکوماستی یا بزرگ شدن سینه‌ها روی تناسب‌اندام آقایان تاثیر منفی داره؛ و باعث می‌شه که اندام مردانه‌ای که دارند تغییر حالت بده.بعضی مواقع ژنیکوماستی موقتی هست و پس از چند وقت اثر اون از بین می‌ره و سینه‌های مردها به حالت طبیعی خودش برمی‌گرده، اما در شرایطی که ژنیکوماستی ماندگار باشه، باید توسط روش‌های درمانی این مشکل رو برطرف کنید.

در این مطلب کلینیک زیبایی VIP تهران دلایل بروز ژنیکوماستی کاذب و راه و روش‌های شناسایی این مشکل و برطرف کردن اون رو براتون ارائه کرده.

ژنیکوماستی کاذب و اعتماد به نفس مردان
ژنیکوماستی کاذب و اعتماد به نفس مردان

ژنیکوماستی کاذب چیست؟

ژنیکوماستی به بزرگ شدن سینه آقایون و تغییر بافت غدد لنفاوی سینه مردان گفته می‌شه. این عارضه ممکنه در دوران نوزادی، دوران بلوغ و دوران میان‌سالی دیده بشه.

ژنیکوماستی نوزادی به خاطر رشد نوزاد در بدن مادر و تغذیه از شیر مادر رخ می‌ده؛ و بعد از چند سال به مرور اثر اون از بین می‌ره. در دوران بلوغ هم تغییرات هورمونی و بالا رفتن هورمون زنانه در بدن پسران باعث بروز ژنیکوماستی می‌شه؛ و با تنظیم مجدد هورمون‌ها اثرات ژنیکوماستی برطرف می‌شه.

ژنیکوماستی کاذب معمولاً بعد از 30 یا 40 سالگی اتفاق می‌افته. در این شرایط چربی زیادی در ناحیه سینه جمع می‌شه و اطراف و نوک سینه مردان شبیه سینه زنانه خواهد شد. این نوع از ژنیکوماستی معمولاً به طور طبیعی قابل درمان نیست و باید با کمک جراحی ژنیکوماستی این مشکل رو برطرف کنید.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    علائم ژنیکوماستی کاذب

    برای اینکه بدانید مشکل “ژنیکوماستی کاذب” دارید یا خیر باید علائمی که نشون دهنده این مشکل در آقایان هستند رو بشناسید.

    البته باید این موضوع رو در نظر داشته باشید که ژنیکوماستی حالت کاذب خطرناک و مشکل‌آفرین نیست؛ و تنها باعث تغییر در تناسب‌اندام مردان و حالت سینه‌های اون‌ها می‌شه؛ بنابراین اگر علاوه بر علائم ذکر شده در ادامه موارد دیگری مانند ترشح مایع از نوک سینه‌ها رو مشاهده کردید حتماً به پزشک معالجه کنید.

    مهم‌ترین علائم نشان دهنده ژنیکوماستی کاذب عبارتند از:

    • شل و آویزان شدن سینه مردان
    • جمع شدن چربی در سینه مردان
    • بزرگ شدن غیرطبیعی نوک سینه‌ها و تغییر شکل اون‌ها
    • احساس درد در سینه‌ها و حساس شدن اون‌ها
    تغییر حالت سینه های مردان
    تغییر حالت سینه های مردان

    نحوه تشخیص ژنیکوماستی نوع کاذب

    برای تشخیص ژنیکوماستی مخصوصاً نوع کاذب اون باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. چون بزرگ شدن سینه ممکنه به خاطر افزایش وزن و… رخ داده باشه و علت این مشکل ژنیکوماستی نباشه.

    پزشک متخصص ابتدا با کمک آزمایش‌ها و … ژنیکوماستی رو تشخیص می‌ده. بعد از اون با بررسی سینه‌ها کاذب بودن یا نبودن بزرگ شدن سینه‌ها رو مشخص می‌کنه و بهترین روش درمانی رو برای متقاضی در نظر می‌گیره.

    به طور کلی برای تشخیص این مشکل موارد زیر توسط پزشک انجام می‌شه:

    • مشاهده سینه‌ها و بررسی وضعیت اون‌ها به صورت فیزیکی
    • انجام ماموگرافیک
    • انجام آزمایش خون
    • انجام MRI
    • تجویز آزمایش ادرار
    • انجام نمونه‌برداری از سینه ها
    • سونوگرافی از سینه‌ها
    • سی‌تی‌اسکن از سینه‌ها

     

    آیا شما کاندید مناسب “ژنیکوماستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    روش‌های درمان ژنیکوماستی کاذب

    بعد از اینکه وضعیت جسمانی متقاضی بررسی و ژنیکوماستی تشخیص داده شد، پزشک با توجه به وضعیت جسمانی و شرایط سنی فرد و کهنه بودن یا تازه بودن ژنیکوماستی سینه‌ها بهترین روش رو برای درمان در نظر می‌گیره.

    در این بخش کلینیک زیبایی VIP تهران روش‌هایی که برای درمان ژنیکوماستی در نظر گرفته می‌شه رو براتون ارائه کرده.

    درمان ژنیکوماستی با ورزش و اصلاح تغذیه

    اگر متقاضی علاقه‌ای به انجام عمل زیبایی یا استفاده از دارو نداشته باشه و ژنیکوماستی تازه باشه، پزشک با اصلاح برنامه تغذیه و تجویز فعالیت‌های ورزشی سعی می‌کنه این مشکل رو درمان کند.

    این روش برای کسانی مناسب‌تر هست که وزن بالایی دارند و پس از کاهش وزن و تقویت عضلات سینه می‌تونند تا حد قابل توجهی ژنیکوماستی رو درمان کنند؛ اما برای افرادی که به خاطر تغییر حالت غدد لنفاوی دچار ژنیکوماستی کاذب” شدند، ورزش و اصلاح برنامه تغذیه چندان جوابگو نخواهد بود.

    تصویر قبل و بعد

    درمان ژنیکوماستی با لیپوساکشن

    یکی دیگه از روش‌های درمان ژنیکوماستی مخصوصاً ژنیکوماستی کاذب استفاده از لیپوساکشن هست. در این روش پزشک بافت‌های چربی سینه رو با کمک دستگاه تخلیه می‌کنه تا سایز سینه‌ها به اندازه نرمال برسه.

    لیپوساکشن تاثیری در رفع افتادگی سینه یا شل و آویزان بودن اون نداره و حتی ممکنه شدت این موضوع رو به خاطر تخلیه چربی بیشتر هم کنه.

    همچنین کسانی که این عمل زیبایی رو برای درمان ژنیکوماستی انتخاب می‌کنند باید همیشه رژیم غذایی داشته باشند تا دوباره افزایش وزن پیدا نکنند. چون به محض شروع افزایش وزن مجدداً چربی‌هایی که از سینه خارج شدند در این قسمت از بدن تجمع می‌کنند.

    درمان ژنیکوماستی با لیپوساکشن
    درمان ژنیکوماستی با لیپوساکشن

    درمان با مصرف دارو

    اگر ژنیکوماستی خفیف باشه و متقاضی در لحظات شروع این مشکل برای درمان اون اقدام کرده باشه، پزشک معمولاً با درمان دارویی سعی می‌کنه که بزرگ شدن سینه‌ها رو کنترل کرده و به مرور اثر اون رو کاهش بده. البته درمان دارویی برای بعضی از افراد جوابگو هست و اگر سینه‌ها خیلی بزرگ شده باشه، باید روش جایگزین رو برای تغییر سایز سینه‌هاتون در نظر داشته باشید.

     

     

    درمان ژنیکوماستی کاذب با جراحی

    اگر شدت ژنیکوماستی کاذب زیاد باشه، بهترین روشی که برای درمان این مشکل وجود داره استفاده از جراحی هست. با کمک جراحی ژنیکوماستی می‌تونید چربی‌های سینه و پوست‌های شل شده این ناحیه رو بردارید؛ و پس از دوران نقاهت شاهد تغییرات جدی در حالت و اندازه سینه‌هاتون باشید.

    کلینیک زیبایی جراحی ژنیکوماستی

    میزان اثربخشی جراحی ژنیکوماستی به تخصص و تجربه پزشک در این زمینه بستگی داره. پزشکان کلینیک زیبایی VIP تهران با وجود سال‌ها فعالیت در زمینه جراحی زیبایی سینه، عمل ژنیکوماستی رو به بهترین نحو انجام می‌دهند؛ و متقاضی با طی کردن دوران نقاهت کوتاه‌مدت پس از عمل، می‌تونه با اندام و ظاهری جدید به زندگی طبیعی خودش برگرده.

    برای اینکه نشون و ردی از جراحی روی سینه مردان باقی نمونه، پزشکان کلینیک زیبای VIP ژنیکوماستی رو با تکنیک‌های جراحی پلاستیک انجام می‌دهند.

    برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این عمل زیبایی و هزینه درمان ژنیکوماستی با جراحی با مشاورین ما از طریق واتساپ در ارتباط باشید.

     

    آیا شما کاندید مناسب “ژنیکوماستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    سؤالات متداول+ جواب

    1) ژنیکوماستی کاذب به چه معناست؟
    وقتی چربی در سینه مردان جمع می‌شه و سینه حالت زنانه پیدا می‌کنه، ژنیکوماستی حالت کاذب رخ داده.
    2) آیا ژنیکوماستی را می‌توان با تغییر تغذیه درمان کرد؟
    در اغلب مواقع تغیر تغذیه و ورزش تاثیر خاصی در بزرگ شدن سینه‌ها و تغییر حالت اون‌ها برای این افراد نداره.
    3) برای تشخیص ژنیکوماستی کاذب چه روش‌هایی وجود دارد؟
    پزشک معالج معمولاً با معاینه فیزیکی و تجویز آزمایش‌های خاص، سی تی اسکن و ماموگرافی این موضوع رو تشخیص می‌ده.
    4) آیا ژنیکوماستی کاذب از بین می‌رود؟
    این نوع ژنیکوماستی برخلاف بزرگ شدن سینه در نوزادان و نوجوان‌ها به راحتی برطرف نمی‌شه و ماندگار هست.

    10 نوشته

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند