توصیه‌ها و مراقبت‌های بعد از عمل ژنیکوماستی

توصیه‌ها و مراقبت‌های بعد از عمل ژنیکوماستی

10:003570

مراقبت‌های بعد از عمل ژنیکوماستی چیست و کسانی که این عمل زیبایی رو انجام می‌دهند چه توصیه‌هایی رو باید رعایت کنند؟ اگر جزء آقایونی هستید که سینه‌های بزرگی دارند؛ و به دنبال راهی هستید که این مشکل رو برطرف کنید، عمل جراحی سینه یا ژنیکوماستی می‌تونه یکی از بهترین انتخاب‌ها براتون باشه.

در این عمل زیبایی چربی‌ها و بافت‌های اضافی سینه و پوست‌هایی اضافی این ناحیه برداشته می‌شه؛ سپس محل عمل بخیه زده می‌شه و متقاضی جراحی سینه برای سپری کردن دوران نقاهت به منزل می‌ره.

برای اینکه ژنیکوماستی نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشه باید توصیه‌های مهمی که پزشک برای دوران نقاهت بعد از این عمل زیبایی در نظر گرفته شده رو به خوبی رعایت کنید.

مهم‌ترین توصیه‌ها و نکات مراقبتی بعد از عمل ژنیکوماستی در ادامه توسط کلینیک زیبایی vip تهران براتون ارائه شده.

 

توصیه‌های مهم مراقبت‌های بعد از عمل ژنیکوماستی

بعد از انجام ژنیکوماستی یا جراحی سینه در مردان نکات زیر رو برای دوران نقاهت تا بهبودی کامل در نظر داشته باشید.

 

مراقبت از زخم و ضدعفونی محل عمل

برای انجام ژنیکوماستی لازمه که پزشک متخصص محل تجمع چربی‌ها رو باز کرده و چربی‌ها و پوست‌های اضافی این ناحیه رو برداره. بعد از این کار، پزشک محل جراحی رو بخیه زده و اون رو  پانسمان می‌کنه. برای اینکه محیط زخم محل تجمع باکتری نشه و عفونت نکنه، باید مراقبت‌های بعد از عمل ژنیکوماستی رو جدی بگیرید و بهداشت شخصی خودتون رو رعایت کنید.

همچنین لازمه که پانسمان‌های محل عمل رو به موقع تعویض کنید؛ و داروهای تجویز شده پزشک متخصص رو به موقع مصرف کنید. تا دردهایی که در لحظات و روزهای بعد از عمل دارید کاهش پیدا کنه و زخمتون عفونت نکنه.

پانسمان کردن محل عمل رو باید حداقل تا 6 هفته انجام بدهید، بعد از اون در صورتی که جای زخم به طور کامل جوش خورده باشه می‌توانید پانسمان رو باز کنید.

توصیه می‌شه که حداقل تا یک سال بعد از عمل جراحی سینه در برابر نور آفتاب حاضر نشید؛ و تا زمانی که پزشک معالجتون اجازه نداده محل زخم رو شستشو ندهید.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

    نحوه خوابیدن بعد از عمل ژنیکوماستی

    برای اینکه بدن بتونه سریع‌تر خودش رو ریکاوری کنه و بعد از عمل ژنیکوماستی به زندگی طبیعی خودتون برگردید، لازمه که نکات مراقبت‌های بعد از عمل ژنیکوماستی” رو برای خوابیدن هم رعایت کنید. با توجه به اینکه در جراحی سینه در این ناحیه برش و زخم ایجاد می‌شه، توصیه می‌کنیم که رو به پشت یا پهلو نخوابید تا به سینه‌هاتون فشار وارد نشه.

    بهترین حالت خوابیدن بعد از ژنیکوماستی خوابیدن به سمت پشت هست؛ چون در این حالت به سینه‌ها هیچ فشاری وارد نمی‌شه و محل عمل فرصت کافی برای ریکاوری داره. همچنین مشکلاتی مانند باز شدن بخیه‌ها یا خونریزی سینه‌ها بعد از جراحی به وجود نخواهید داشت.

     

    شرایط رانندگی پس از عمل جراحی سینه مردان

    برای اینکه رانندگی کنید باید بتونید بازوهاتون رو به خوبی تکان بدهید و ساعت‌های متوالی پشت فرمان خودرو بنشینید. در شرایطی که سینه‌هاتون رو عمل کردید، امکان نشستن طولانی‌مدت و حرکت آزادانه بازوهاتون رو  برای رانندگی نخواهید داشت.

    همچنین اغلب داروهایی که برای دوران مراقبت‌های بعد از عمل ژنیکوماستی تجویز می‌شه خواب‌آور هستند؛ و بعد از مصرف اون‌ها نباید پشت فرمان بنشینید و رانندگی کنید؛ بنابراین توصیه می‌شه که تا زمان بهبود کامل زخم‌ها و ریکاوری کامل بدن بعد از ژنیکوماستی رانندگی نکنید.

    شرایط رانندگی پس از عمل جراحی سینه مردان
    شرایط رانندگی پس از عمل جراحی سینه مردان

     

    فعالیت‌های ورزشی بعد از عمل ژنیکوماستی

    تا چند هفته بعد از ژنیکوماستی لازمه که استراحت کنید تا بدن به شرایط پایدار برسه. البته چند روز بعد از عمل می‌تونید پیاده‌روی آرام رو شروع کنید تا خشکی بدنتون کم بشه و دوران نقاهت رو بهتر سپری کنید.

    در طول مدت‌زمان مراقبت‌های بعد از عمل ژنیکوماستی، به هیچ عنوان نباید به قفسه سینه‌تون فشار وارد کنید و فعالیت‌های بدنی رو انجام بدهید. چون احتمال باز شدن یا پاره شدن بخیه‌ها و آسیب وارد شدن به محل جراحی وجود داره.

    همچنین حداقل تا 6 هفته بعد از عمل نباید وسایل سنگین رو جابجا کنید یا زیاد خم و راست شوید. فعالیت‌های جنسی هم تا دو هفته بعد از عمل باید متوقف بشه؛ و برای شروع فعالیت‌های روزمره خودتون و حضور در محل کارتون باید سه هفته بعد از ژنیکوماستی اقدام کنید.

     

    آیا شما کاندید مناسب “ژنیکوماستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    عدم استفاده از الکل و دخانیات

    سیگار و دخانیات باعث کند شدن روند بهبود زخم جراحی می‌شه؛ و مصرف الکل احتمال خونریزی و بسته نشدن زخم رو افزایش می‌ده. به همین خاطر توصیه می‌شه که در دوران نقاهت پس از عمل ژنیکوماستی از مصرف دخانیات و الکل پرهیز کنید.

    به طور کلی پزشکان توصیه می‌کنند که حداقل تا سه هفته بعد از عمل از مصرف این موارد خودداری کنید تا زخم بسته بشه و دوران نقاهت پس از جرحی طولانی نشه.

     

     

    استفاده از گن طبی مخصوص بعد عمل

    برای اینکه سینه‌ها پس از عمل دچار تورم و التهاب نشه؛ پزشکان متخصص گن طبی خاصی رو برای استفاده متقاضیان عمل جراحی ژنیکوماستی تجویز می‌کنند. این گن کل فضای سینه و پشت اون رو در بر می‌گیره. معمولاً توصیه می‌شه که تا 4 یا 5 روز بعد از عمل گن رو در نیارید تا بدن فرصت کافی برای ریکاوری داشته باشد.

    بعد از اون، می‌تونید گن رو مواقعی که قصد ضد عفونی یا تمیز کردن محل عمل رو دارید در بیارید. همچنین می‌تونید گن رو شستشو داده و اون رو مجدداً بپوشید. معمولاً مدت‌زمانی که برای استفاده از این گن‌ها در نظر گرفته می‌شه 6 تا 12 هفته بعد ژنیکوماستی هست. بعد از این دوان در صورت صلاحدید پزشک معالجات می‌تونید گن رو در بیارید و مثل روزهای قبل از عمل لباس بپوشید.

     

    نکات تکمیلی مراقبت‌های بعد از عمل ژنیکوماستی

    در این بخش موارد مهمی که به بهبود محل زخم و طی کردن سریع‌تر دوران نقاهت پس از جراحی ژنیکوماستی کمکتون می‌کنه رو ارائه کردیم. رعایت این نکات باعث می‌شه که بهترین نتیجه رو از این عمل زیبایی بگیرید؛ و در کمترین زمان ممکن بعد از جراحی به زندگی طبیعی خودتون برگردید.

    • حتماً در جلسات مشاوره قبل عمل شرکت کنید و آزمایش‌های لازم رو برای جراحی انجام بدهید.
    • لباس و گنی که پزشک تجویز کرده رو بپوشید تا سینه حالت طبیعی خودش رو بعد از عمل حفظ کنه.
    • برای کاهش درد بعد از عمل از کمپرس سرد در اطراف محل جراحی استفاده کنید؛ و داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک معالج رو بخورید.
    • در دوران نقاهت غذای سبک و سالم مصرف کنید و از خوردن غذاهای مضر و چرب، شیرین یا شور اجتناب کنید.
    • به اندازه کافی آب بنوشید و بدنتون رو هیدراته نگه دارید تا زخم‌هاتون سریع‌تر بهبود پیدا کنه.
    • از لمس، ماساژ یا خاراندن محل زخم پرهیزی کنید تا به محل جراحی سینه صدمه وارد نشه.
    • حداقل دو هفته بعد از عمل باید استراحت مطلق داشته باشید تا بدن فرصت ریکاوری داشته باشه.
    نکات تکمیلی مراقبت‌های بعد از عمل ژنیکوماستی
    نکات تکمیلی مراقبت‌های بعد از عمل ژنیکوماستی

     

    چه زمانی باید بعد از جراحی ژنیکوماستی به پزشک مراجعه کنیم؟

    با توجه به شرایط بدنی و کلینیک جراحی زیبایی، فردی که جراحی ژنیکوماستی رو انجام داده ممکنه با عوارض خاصی بعد از عمل مواجه بشه. اگر با عوارض زیر بعد از عمل مواجه شدید حتماً به درمانگاه یا مطب پزشک معالجتون مراجعه کنید.

    • میزان تورم و کبودی محل عمل افزایش پیدا کرده باشه.
    • در صورت مشاهده قرمزی، تورم و خونریزی در محل عمل
    • عفونت در محل رخ داده باشه و در این ناحیه ترشح دیده بشه.
    • درد شدید و غیر قابل تحملی داشته باشید و تب شما بالای 38 درجه رفته باشه.
    • در صورتی که دچار استفراغ، تهوع یا مشکلات پوستی شده باشید.
    • در صورتی که توانایی حرکتی یا حسی خودتون رو در محل عمل و اطراف آن از دست داده باشید.

    نقش کلینیک ژنیکوماستی در دوران مراقبت بعد عمل

    با وجود اینکه کلینیک‌های زیبایی و مراکز زیادی خدمات ژنیکوماستی رو ارائه می‌کنند، با این وجود نتیجه‌ای که متقاضیان از انجام زیبایی در این مراکز می‌گیرند متفاوته. چون هر کلینیک زیبایی شرایط و امکان خاصی رو برای انجام عمل جراحی سینه آقایان در نظر می‌گیره و پزشکانی که در این مراکز فعالیت می‌کنند تخصص و تجربه یکسانی ندارند.

    بنابراین اگر می‌خواهید عمل ژنیکوماستی بهترین نتیجه رو براتون داشته باشه و با مراقبت‌های بعد از عمل ژنیکوماستی” آشنا هستید، پیشنهاد می‌کنیم این عمل زیبایی رو در کلینیک زیبایی VIP تهران و نزد بهترین پزشکان ژنیکوماستی انجام بدهید. پزشکان کلینیک زیبایی VIP در زمینه جراحی سینه آقایان تخصص و تجربه زیبایی دارند؛ و این عمل زیبایی را در بهترین بیمارستان‌ها و با کادر درمان و تجهیزات حرفه‌ای انجام می‌دهند.

     

    آیا شما کاندید مناسب “ژنیکوماستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    جهت دریافت راهنمایی بیشتر در این زمینه از طریق واتساپ با مشاورین ما در ارتباط باشید.

    سؤالات متداول+ جواب

    1) آیا ورزش بعد از عمل ژنیکوماستی مجاز است؟
    تا زمانی که بهبودی کامل خودتون رو به دست بیارید نمی‌تونید فعالیت‌های بدنی سنگین و ورزش‌های قدرتی و استقامتی خاص رو انجام بدهید.
    2) آیا استفاده از گن بعد از عمل ژنیکوماستی ضروری است؟
    پزشک متخصص جراحی سینه برای اینکه به ناحیه عمل فشار وارد نشه توصیه می‌کنه که تا مدت‌زمان مشخصی گن مخصوص رو استفاده کنید.
    3) تغذیه بعد از عمل ژنیکوماستی باید چگونه باشد؟
    بعد از عمل ژنیکوماستی باید آب فراوان بنوشید و سبزیجات و میوه‌های سالم مصرف کنید.
    4) نحوه خوابیدن بعد از عمل ژنیکوماستی چگونه است؟
    بعد از عمل ژنیکوماستی باید به صورت طاق باز بخوابید تا به سینه فشار وارد نشه.

    10 نوشته

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند