در مورد تزریق ژل یا فیلر چه تصوراتی دارید

در مورد تزریق ژل یا فیلر چه تصوراتی دارید؟

برای اینکه تزریق ژل یا فیلر را انجام دهید باید ابتدا دلیل انجام این عمل زیبایی را بدانید. بالا رفتن سن در افراد مختلف علایم متفاوتی دارد. بعضی از افراد با دیدن تارهای سفید میان موهایشان متوجه این موضوع می‌شوند، بعضی دیگر از کسانی که در دوران میان‌سالی و پیری هستند با دیدن چین و چروک‌های ریز اطراف چشم‌ها و لب‌هایشان متوجه رسیدن روزهای پیری می‌شوند. این چین‌ها در روزهای اول باریک‌تر هستند و مشکلات زیادی برای شما به وجود نمی‌آورند، اما هر چقدر بیشتر پیش می‌روید و سنتان بیشتر می‌شود شدت و عمق این چروک‌ها بیشتر خواهد شد.

به همین دلیل است که پزشکان توصیه می‌کنند در روزهای اول شروع چین‌خوردگی روی پوست صورتتان به فکر درمان باشید. یکی از مواردی که برای درمان این مشکل در نظر گرفته می‌شود، استفاده از فیلر است. فیلر یا ژل بین پوست‌هایی که چین خورده‌اند را پر می‌کند و باعث می‌شود که چهره زیباتری داشته باشید.

برای اینکه تزریق فیلر یا ژل، نحوه انجام این عمل زیبایی و مزایا و معایب آن اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، با کلینیک زیبایی VIP تهران همراه باشید. هر آنچه باید درباره تزریق کردن ژل بدانید را در این مطلب برایتان آورده‌ایم.

 

تزریق ژل چیست؟

ژل یا فیلرهای حجم دهنده موادی هستند که برای جوان‌سازی پوست استفاده می‌شوند. این ترکیبات به صورت زیرپوستی تزریق می‌شوند و جای حجم چربی از دست رفته زیرپوستی را پر می‌کنند. کسانی که در صورتشان و… چین و چروک دارند یا افرادی که می‌خواهند حالت انحنا و زاویه چهره خودشان را اصلاح کنند به سراغ این گزینه می‌روند.

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

    برای شروع عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند که آیا شما کاندید مناسب “تزریق ژل هستید یا خیر.*

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]

    تزریق ژل یک عمل زیبایی کم‌هزینه برای زیباتر شدن است. به همین خاطر است که این روزها بیشتر از یک میلیون نفر در سراسر جهان از این عمل زیبایی برای جبران مشکلات ناشی از پیری و افتادگی پوست خودشان استفاده می‌کنند. این ماده ممکن است به تنهایی برای جوان‌سازی در نظر گرفته شود، یا متقاضی از سایر عمل‌های زیبایی هم برای جبران مشکلات چهره فرد همراه با تزریق فیلر استفاده کند.

    ژل یا فیلرهای حجم دهنده موادی هستند که برای جوان‌سازی پوست استفاده می‌شوند
    ژل-یا-فیلر-حجم-دهنده

    تزریق کردن ژل چه کاربردهایی دارد؟

    تزریق ژل کاربردهای مختلفی دارد. اغلب متقاضیان با تعداد کمی از این کاربردها آشنا هستند، به همین خاطر نمی‌توانند از همه مزایای این عمل زیبایی بهره‌مند شوند. کلینیک زیبایی VIP تهران متداول‌ترین کاربردهای تایید شده تزریق فیلر را در ادامه برایتان آورده است.

    تزریق کردن ژل برای حجم دهی

    ژل یا فیلر معمولا برای برجسته کردن و حجم دهی به نواحی مختلف صورت و بدن مانند لب‌ها، چانه، گونه‌ها و… استفاده می‌شود. این روش عموماً با نام پروتز لب و… معروف است.

    از بین بردن چین و چروک‌های پوستی

    از بین بردن چین و چروک‌هایی که روی پیشانی دیده می‌شوند، کمرنگ یا محو کردن خط اخم و خط خنده و کم کردن اثر خطوطی که کنار لب‌ها، چشم یا بینی دیده می‌شوند از دیگر کاربردهای تزریق فیلر است؛ بنابراین کسانی که به دنبال جوان‌سازی خودشان با از بین بردن چین و چروک‌های صورتشان هستند هم می‌توانند از این عمل زیبایی کمک بگیرند.

    حجم دادن به نواحی مختلف صورت

    میان‌سالی و پیری باعث کاهش حجم چربی زیرپوستی و از بین رفتن حجم نواحی مختلف صورت مانند گونه‌ها می‌شود. این کاهش حجم می‌تواند زاویه سازی صورت فرد را تحت تاثیر قرار دهد و چهره وی را خسته و پژمرده‌تر کند. تزریق ژل برای این گروه از متقاضیان به منظور حجم دهی صورت انجام می‌شود. البته افرادی که صورتی لاغر و استخوانی دارند هم می‌توانند با کمک تزریق فیلر صورت خودشان را زیبا و زاویه‌دار کنند.

    جوان‌سازی پوست بدن

    برای جوان‌سازی پوست بدنتان مخصوصاً از بین بردن چین و چروک‌هایی که روی دست‌ها و بازهایتان دیده می‌شود هم می‌توانید روی تزریق فیلر حساب کنید.

    معرفی انواع فیلر تزریقی

    ژل یا فیلرهایی که در مراکز درمانی مختلف تزریق می‌شوند دارای نمونه‌های مختلفی هستند. بعضی از این محصولات بر اساس ترکیبات خاصی که دارند به طور دائم ماندگارند. بعضی دیگر از فیلرها ماندگاری کمی دارند و برای اینکه همیشه اثر آن‌ها روی صورت و بدن باقی بماند باید تزریق را در جلسه‌های منظم و پشت سر هم انجام دهید. در ادامه هر دو نمونه این ژل‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

    فیلرها یا ژل‌های دائم و غیرقابل جذب

    فیلرهای غیر قابل جذب جزء خطرناک‌ترین و غیر ایمن‌ترین ژل‌ها برای تزریق شناخته می‌شوند و متقاضیان می‌توانند از این فیلرها فقط تحت نظر پزشک و در شرایط خاصی استفاده کنند. از جمله کاربرد این ترکیبات می‌توان به از بین بردن چین و چروک‌های عمیق پوستی اشاره کرد. البته این روزها معمولاً به جای فیلرهای غیرقابل جذب از تزریق چربی که یک روش ایمن است برای از بین بردن این چروک‌های عمقی استفاده می‌شود.

    دانه‌های پلی متیل متاکریلات (PMMA) یکی از فیلرهای با ماندگاری دائمی است که برای درمان چین و چروک‌های دور لب استفاده می‌شود. این ماده می‌تواند جای آکنه را هم محو یا کمرنگ کرده و فرورفتگی‌هایی که به خاطر زخم روی پوست ایجاد شده‌اند را ترمیم کند. این ترکیب با آناتومی بدن و محیط‌زیست سازگاری خوبی دارد و استفاده از آن مشکلی به وجود نمی‌آورد، مگر اینکه فرد دریافت‌کننده ژل حساسیت داشته باشد.

    تزریق این فیلر با عوارضی مانند خارش، کبودی، درد خفیف و قرمزی محل تزریق همراه است. این عوارض معمولاً در روز دوم کمرنگ شده و به مرور برطرف می‌شوند. البته برای بعضی از افراد مشکلاتی مانند بثورات پوستی یا حساسیت دیده می‌شود که پزشک باید در این مواقع مشکل را با دارو و درمان حل کند.

    در صورتی که تزریق ژل دائمی توسط مراکز متفرقه و افراد غیر متخصص انجام شود، احتمال گوله شدن چربی‌ها زیر پوست برای متقاضیان وجود دارد. این مشکل معمولاً در یک درصد افرادی که تزریق فیلر را انجام داده‌اند دیده می‌شود و فراگیر و عمومی نیست.

    در صورتی که تزریق ژل دائمی توسط مراکز متفرقه و افراد غیر متخصص انجام شود، احتمال گوله شدن چربی‌ها زیر پوست برای متقاضیان وجود دارد
    تزریق-ژل-دائمی

    فیلرهای یا ژل موقت یا قابل جذب

    ژل‌هایی که برای تزریق موقت استفاده می‌شوند معمولاً از جنس هیالورونیک اسید، کلاژن، پلی لاکتیک اسید یا کلسیم هیدروکسی آپاتیت هستند. هر کدام از این ژل‌ها اثربخشی خاصی دارد و نمی‌توان آن‌ها را به جای هم استفاده کرد.

    تزریق هیالورونیک اسید

    هیالورونیک اسید که متداول‌ترین ماده برای تزریق چربی موقت است از ماده‌ای قندی یا پلی ساکارید ساخته شده. این ترکیب در میان بافت‌های مختلف بدن و غضروف‌ها جود دارد. ترکیب این ماده قندی با آب ژلی ایجاد می‌کند که به نام هیالورونیک اسید شناخته می‌شود. این ماده در آزمایشگاه تولید می‌شود و منبع حیوانی دارد.

    ژل‌های هیالورونیک اسید معمولاً 6 تا 12 ماه ماندگاری دارند. متقاضی پس از بازه زمانی مد نظر باید مجدداً ژل را تزریق کند تا حالت چهره‌اش ثابت بماند و تغییر نکند.

    تزریق کلاژن برای بهبود پوست

    برای تزریق فیلر می‌توانید از کلاژن هم کمک بگیرید. این ترکیب برای کلاژن سازی پوست و بهبود آن هم موثر است. کلاژن نوعی پروتئین است که به عنوان یکی از اجزای اصلی ساختاری پوست و بدن شناخته می‌شود. این ماده در بافت بدن و استخوان‌ها و غضروف‌ها وجود دارد و باعث استحکام استخوان‌ها می‌شود. پوست هم خاصیت کشسانی خودش را مدیون کلاژن است. ماندگاری این ماده کم است و باید حداکثر بعد از 3 یا 4 ماه دوباره تزریق ژل را انجام دهید.

    تزریق هیدروکسی آپاتیت کلسیم

    هیدروکسی آپاتیت کلسیم یک ماده معدنی است که در ترکیب استخوان‌های انسان‌ها دیده می‌شود. این ژل برای جوان‌سازی دست‌ها و بدن کاربرد دارد و چین و چروک‌های پوستی را تا حد قابل توجهی بهبود می‌دهد. ماندگاری این فیلر حدود 18 ماه است.

    تزریق پلی لاکتیک اسید

    پلی لاکتیک اسید هم نوعی پلیمر مصنوعی سازگار با محیط‌زیست است که برای بهبود خاصیت کشسانی پوست و پر کردن بدن انسان‌ها بهینه شده است. در طول یک ماه باید چند بار تزریق این ماده را انجام دهید و میزان ماندگاری آن گاهی به دو سال هم می‌رسد.

    بهترین ماده تزریق ژل کدام است؟

    با توجه به تنوع بالایی که ژل‌های های تزریق شده برای صورت و بدن تنوع بالایی دارند، اغلب متقاضیان موقع انتخاب آن‌ها دچار تردید می‌شوند. برای اینکه بدانید کدام ژل مناسب شما است، باید نظر متخصص را بپرسید. کلینیک VIP تهران با امکان مشاوره رایگان به متقاضیان فرصت می‌دهد تا بهترین راه را برای برطرف کردن چین‌های صورتشان پیدا کنند. با شماره واتساپ ما در ارتباط باشید و از خدمات مشاوره کادر حرفه‌ای کلینیک زیبایی VIP استفاده کنید.

    برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


      نوع خدمات درخواستی

      برای شروع عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند که آیا شما کاندید مناسب “تزریق ژل هستید یا خیر.*

       

      به طور کلی برای تزریق ژل، میزان ماندگاری ماده آن و سازگاری فیلر با بدن فرد مهم است. این روزها هیالورونیک اسید به عنوان ژل متداول برای تزریق استفاده می‌شود. این ماده عوارض نسبتاً کمی دارد و درمان حساسیت به آن ساده است. به همین خاطر است که اغلب متقاضیان با تزریق این فیلر می‌توانند نتیجه مطلوبی را از جوان‌سازی چهره خودشان بگیرند.

      هیالورونیک اسید به عنوان ژل متداول برای تزریق استفاده می‌شود. این ماده عوارض نسبتاً کمی دارد و درمان حساسیت به آن ساده است
      هیالورونیک-اسید

      مزایای تزریق کردن ژل کدام است؟

      آیا تزریق کردن ژل برای زیباتر شدن ارزشش را دارد؟ این سوالی است که اغلب خانم‌ها موقع استفاده از این خدمات زیبایی مطرح می‌کنند. در این بخش مزایایی که تزریق فیلر برای متقاضیان دارد را آورده‌ایم تا بهتر بتوانید برای انجام دادن تزریق فیلر یا ژل تصمیم بگیرید.

      • کمرنگ یا محو شدن خط خنده یا خط اخم
      • از بین بردن چین و چروک‌های اطراف لب‌ها و چشم‌ها
      • درمان کردن گودی زیر چشم‌ها و چین‌های اطراف آن‌ها
      • جوان‌سازی پوست و بهبود خاصیت کشسانی و کلاژن سازی آن
      • فرم دهی و زاویه‌دار کردن صورت
      • امکان مشاهده نتیجه تزریق بلافاصله بعد از انجام این عمل زیبایی
      • امکان تخلیه ژل و برگشت‌پذیر بودن نتیجه این عمل زیبایی
      • عدم نیاز به جراحی و بی‌هوش کردن متقاضیان موقع تزریق
      • طبیعی بودن نتیجه تزریق فیلر در صورت مراجعه به کلینیک‌های حرفه‌ای
      • رسیدن به ظاهر مطلوب برای متقاضیان و بالا رفتن اعتماد به نفس آن‌ها

       

      تزریق فیلر چه معایب و عوارضی دارد؟

      تزریق ژل یا فیلر عوارض کوتاه‌مدتی دارد که پس از چند روز برطرف می‌شوند. البته برای کسانی که این عمل زیبایی را در آرایشگاه یا مراکز متفرقه انجام می‌دهند امکان دارد که تزریق فیلر با مشکلات بیشتری همراه باشد. به طور کلی تزریق کردن ژل با عوارض زیر برای اغلب افراد همراه است:

      • کبودی و التهاب محل تزریق که بین 24 ساعت تا 72 ساعت بعد از تزریق به مرور کم شده و از بین می‌رود.
      • قرمزی، خارش و سوزش محل تزریق ژل
      • ژل تزریق شده ممکن است در طول زمان جابجا شود و به محل جدیدی از صورت یا بدن برود.
      • اگر تزریق کردن ژل به درستی انجام نشود ممکن است متقاضی دچار گرفتگی عروق شود.
      • استفاده از ژل غیر استاندارد، تزریق زیاد ژل یا اشتباه در تزریق فیلر می‌تواند باعث گوله‌گوله شدن این ماده در زیر پوستتان شود.
      • عدم ایجاد فرم دلخواه برای صورت پس از تزریق کردن ژل و نیاز به تخلیه آن
      • واکنش‌های آلرژیک نسبت به تزریق ژل برای بعضی از افراد خاص

      برای دریافت اطلاعات کاملتر درباره تزریق ژل با جدید ترین متد روز دنیا، فیلم قبل و بعد از تزریق ژل مراجعه کننده عزیز در کلینیک vip مارال ، پیشنهاد میکنیم این ویدیو را تا انتها ببینید.

      ژل چند روز بعد از تزریق اثر می‌کند؟

      برای مشاهده نتیجه نهایی تزریق ژل نیازی نیست که چند روز منتظر بمانید، چون این ماده بلافاصله بعد از تزریق اثر می‌کند و می‌توانید نتیجه آن را ببینید. البته به خاطر عوارضی مانند قرمزی، کبودی و التهابی که پس از تزریق وجود دارد، ممکن است دو تا سه روز بعد از این عمل زیبایی نتیجه آن تغییر کند. به همین خاطر است که پزشکان توصیه می‌کنند برای مشاهده نتیجه نهایی تزریق ژل تا چند روز صبر کنید.

      البته در صورتی که متقاضیان توصیه‌های دوران نقاهت مانند استفاده از کمپرس سرد پس از تزریق عدم حضور در برابر نور آفتاب و مصرف داروهای تجویز شده را جدی بگیرند نتیجه این عمل زیبایی می‌تواند برایشان با آنچه تصور می‌کرده‌اند یکسان باشد. در غیر این صورت ژل عمر کمی داشته باشد  یا به خاطر عفونت و… مجبور به تخلیه ژل شوند.

      ماندگاری نتایج تزریق ژل چقدر است؟

      برای اینکه میزان ماندگاری ژل‌های تزریقی را تخمین بزنید باید چند نکته را در نظر داشته باشید. نوع ژلی که برای تزریق انتخاب شده، برند تولید کننده ژل، محل تزریق ژل و شرایط فرد متقاضی مانند سلامتی جسمانی وی می‌تواند تأثیر قابل توجهی روی میزان ماندگاری این ماده داشته باشد.

      در حالت کلی، در صورتی که ژل استفاده شده حالتی سفت و قوام دار داشته باشد، میزان ماندگاری آن بیشتر خواهد بود. البته فقط این موضوع نمی‌تواند نتیجه نهایی تزریق ژل و دوام آن را مشخص کند. بلکه وضعیت بدنی متقاضی و واکنش آن نسبت به ژل، رعایت نکات دوران نقاهت و استفاده از کرم ضد آفتاب و… است که میزان ماندگاری ژل تزریق شده را کاهش یا افزایش میدهد.

      برای تخمین میزان ماندگاری این ماده باید به این موضوع توجه داشته باشید که، اگر ژلی که انتخاب کرده‌اید از جنس هیالورونیک اسید است، دوام آن بین 6 تا 18 ماه خواهد بود. با توجه به محلی که ژل تزریق شده و میزان فعالیت آن ناحیه این ماندگاری ممکن است کمتر یا بیشتر هم شود. کسانی که از این ژل استفاده می‌کنند امکان تخلیه آن را در صورت عدم رضایت دارند. همچنین در صورتی که ژل تزریق شده را تمدید نکنید، به مرور اثر آن از بین می‌رود و حالت چهره‌تان به شکل طبیعی برمی‌گردد.

      ژل‌های سنتتیک به راحتی جذب بدن نمی‌شوند و ماندگاری بالایی دارند. این ژل‌ها برای افرادی مناسب هستند که قصد دارند یک تغییر دائمی در چهره خودشان به وجود بیاورند. ماندگاری این ژل‌ها معمولاً بین دو تا سه سال است. تزریق این ژل‌ها حتماً باید توسط پزشک متخصص انجام شود تا متقاضیان با عوارض جانبی شدیدی مواجه نشوند.

      سوالات متداول تزریق فیلر+ جواب‌های تخصصی

      1- تزریق فیلر برای چه نواحی بیشتر انجام می‌شود؟

      تزریق فیلر یا ژل بیشتر برای صورت و نواحی مانند لب‌ها، چانه، پیشانی و گونه‌ها انجام می‌شود. البته در بعضی موارد تزریق کردن ژل برای جوان‌سازی دست‌ها هم دیده شده و متقاضیان می‌توانند تحت نظر پزشک متخصص این کار را انجام دهند.

      2- آیا تزریق ژل دردناک است؟

      پزشکان برای تزریق فیلر از داروهای بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنند. به همین خاطر است که متقاضیان هنگام عمل درد خاصی را احساس نمی‌کنند. البته در طول عمل و بعد از آن ممکن است کمی درد در محل تزریق داشته باشید. این درد طبیعی است و به مرور از بین می‌رود.

      3- آیا نتیجه تزریق پس از عمل قابل مشاهده است؟

      پس از تزریق فیلر کمی تورم در این ناحیه دیده می‌شود و باید برای دیدن نتیجه نهایی چند روز صبر کنید. با این وجود می‌توانید نتیجه این عمل زیبایی را بلافاصله بعد از تزریق مشاهده کنید.

      برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


        نوع خدمات درخواستی

        برای شروع عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند که آیا شما کاندید مناسب “تزریق ژل هستید یا خیر.*

        کانال ما در اینستاگرام:

        [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]


        30 نوشته
        کلینیک VIP مارال با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

        1 دیدگاه

        پاسخ دهید

        فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند