کاشت مو با دستگاه‌ها و روش‌های پیشرفته امروزی آسان و مؤثر است؛ اما سن مناسب پیوند مو چند سالگی است؟ اگر عمل کاشت مو را در سن عمل پیوند مو انجام بدهید، ظاهرش زیباتر و نتیجه بهتر و ماندگارتر خواهد شد.

سن عمل پیوند مو چند سالگی است؟

اگر در سن مناسب پیوند مو اقدام کنیم، موهای کاشته‌شده زیباتر و ماندگارتر خواهند بود. پیوند مو برای نوجوان‌ها و کسانی که در اوایل جوانی هستند، اصلا توصیه نمی‌شود، چون ممکن است در آینده ظاهر خوشایندی نداشته باشد! در این مقاله همه‌چیز درباره سن کاشت مو را با شما در میان می‌گذاریم تا با دید بازتری اقدام به پیوند مو کنید.

 

*برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید

 

سن مناسب کاشت مو

سن مناسب کاشت مو

پیوند مو برای چه افرادی مناسب است؟

بیشترین متقاضی‌های پیوند مو کسانی هستند که به دلایل ارثی ریزش موی شدید، طاسی یا کچلی دارند. در این نوع کچلی‌ها، به‌طور معمول موهای جلوی سر از بین می‌روند، اما موهای پشت سر پرپشت است. پس موها را از پشت سر برداشته و به قسمت طاس جلوی سر پیوند می‌دهند.

همیشه توصیه می‌شود پیش از هرگونه اقدامی، با پزشک متخصص مشورت کرده و برای پیوند مو هم به کلینیک‌های تخصصی کاشت مو مراجعه کنید. اگر بعد از مشاوره تخصصی، متوجه شدید شرایط لازم کاشت مو را دارید، می‌توانید یکی از روش‌های کاشت مو را به سلیقه خودتان و توصیه متخصص انتخاب کنید.

برای مثال اگر تراکم برایتان مهم است، می‌توانید سراغ ترکیبی از روش‌های FUT و روش FIT بروید؛ اگر می‌خواهید ناراحتی بعد از عمل را به حداقل برسانید، روش FIT یا کاشت مو به روش SUT را انتخاب کنید. اما در هر صورت بهتر است کاشت مو را حتما در سن مناسب پیوند مو انجام بدهید.

سن مناسب برای عمل پیوند مو

نتیجه‌ای که از عمل پیوند مو یا کاشت مو به دست می‌آید، برای همه سنین یکسان نیست. گفتیم که برای تعیین سن عمل پیوند مو بهتر است با متخصصان مشورت کنید. پزشک متخصص برای تعیین سن مناسب پیوند مو دو عامل را در نظر می‌گیرد که عبارت‌اند از:

  • جنسیت متقاضی،
  • و دلیل طاسی در او.

برای خانم‌ها به‌طور کلی، و همین‌طور آقایانی که به‌خاطر صدمه‌های پوستی دچار طاسی شده‌اند، محدودیت سنی وجود ندارد، یعنی خانم‌ها در هر سنی می‌توانند اقدام به کاشت مو کنند. اما سن عمل پیوند مو برای آقایانی که دچار ریزش موی ژنتیکی هستند، به‌طور معمول اواخر دهه سوم زندگی به بعد است.

اواخر دهه سوم زندگی، یعنی حدود ۲۷ یا ۲۸ سالگی، و چه‌بسا برای بعضی‌ها بالاتر از ۴۰ سالگی، بهترین سن عمل پیوند مو است. در این سنین ریزش مو شدت می‌گیرد، بنابراین نتیجه کاشت مو بهتر و قطعا با ماندگاری بالاتری خواهد بود.

اما در متقاضیان جوان‌تر، یعنی کسانی که کمتر از ۲۵ سال سن دارند، نمی‌توان وضعیت بانک مو در آینده را به‌طور دقیق پیش‌بینی کرد. اگر ریزش در بانک مو تثبیت نشده باشد، تشخیص موهای دائمی از موهایی که در معرض ریزش هستند، دشوار است.

اگر برای نوجوان‌ها و جوان‌ترها مو بکاریم، ممکن است موهای کاشته‌شده، نسبت به ریزش مقاومت نداشته و در آینده به‌طور کامل بریزند. نکته مهم اینجاست که اگر ریزش مو به طاسی‌های شدید ختم شود، جای زخم کاشت مو هم معلوم می‌شود.

مشورت با متخصص کاشت مو

مشورت با متخصص کاشت مو

چرا جوان‌ترها نباید پیوند مو انجام دهند؟

برای پاسخ به این پرسش، ابتدا کمی درباره ساختار بدن و سر انسان باید بدانیم. بانک موی انسان، یعنی قسمت‌های پشت و طرفین سر، فولیکول‌هایی دارد که از نظر ساختار ژنتیکی و بافتی نسبت به هورمون‌های آندروژنی مقاومت بالایی دارند.هورمون‌های آندروژنی در بدن آقایان و همین‌طور خانم‌ها ترشح می‌شوند، که البته مقدار آن‌ها در آقایان بیشتر هست. این هورمون‌ها گاهی اوقات باعث کاهش ضخامت و در نهایت ریزش مو می‌شوند.

پیش‌بینی وضعیت بانک مو در متقاضیان جوان کاشت مو، به ویژه‌ کسانی که کمتر از ۲۵ سال دارند، بسیار دشوار است. در این سنین نمی‌توان گفت چه تعداد فولیکول بانک مو نسبت به ریزش مقاوم هستند و در آینده دچار ریزش نمی‌شوند.در سنین بالاتر، وضعیت ریزش مو تقریبا تثبیت شده یا حداقل قابل‌پیش‌بینی است، پس در سن عمل پیوند مو می‌توانیم تشخیص بدهیم بانک موی متقاضی پیوند مو تعداد فولیکول مقاوم مناسبی دارد یا نه.

 

به‌طور کلی، هرچه ریزش مو در سنین پایین‌تری آغاز شود، احتمال اینکه به طاسی زیاد یا کچلی ختم شود، بیشتر است. فرد جوانی را تصور کنید که خط رویش مو در دو طرف سرش ریزش دارد و بالا رفته است. او می‌خواهد این نواحی را پر کند. برای رسیدن به تراکم مناسب، به تعداد بسیار زیادی گرافت نیاز داریم. اما این مسئله از دو جهت ایراد دارد:

  • برداشت تعداد زیاد گرافت، یعنی استفاده بیش از حد از ذخایر بانک مو،
  • از طرف دیگر ریزش مو در این فرد ادامه دارد؛ یعنی قسمت‌ها تاج و مرکز سر دچار طاسی خواهند شد و موهای پرپشت نواحی گیج‌گاهی باقی می‌مانند که ظاهر زیبایی نخواهند داشت.

حالا اگر ریزش مو در این متقاضی جوان پیوند مو تا حدی پیشرفت کند که در آینده نتوانیم طاسی‌ها را جبران کنیم، در قسمت‌هایی از سر موی پرپشت و در قسمت‌های دیگر طاسی خواهیم داشت! اگرهم بخواهد سر را به‌طور کامل بتراشد، جای زخم‌ها معلوم خواهند شد!

سن مناسب پیوند مو در آقایان

پیوند مو برای کسانی توصیه می‌شود که سن بالاتری دارند، برای نمونه در اواخر دهه سوم یا دهه چهارم زندگی به سر می‌برند. البته در این سنین با محدودیت بانک مو هم مواجه هستیم و نمی‌توانیم نواحی گیج‌گاهی یا بخش‌های پایینی نواحی تاجی را برای کسانی که طاسی شدید دارند پر کنیم، اما ظاهری که با کاشت خط رویش و بالای سر به وجود می‌آید، خوشایند خواهد بود.

کسانی که دچار ریزش موی کم یا متوسط هستند، چنین محدودیتی ندارند. این افراد با پیوند مو می‌توانند به تراکم‌های بالا برسند. پیش‌بینی میزان ریزش مو، مهم‌ترین مسئله برای تشخیص سن عمل پیوند مو هست.

ریزش مو در جوان‌ترها ممکن است به طاسی‌های کم، متوسط یا شدید ختم شود. هر سه مورد با کاشت مو قابل‌ترمیم هستند، اما روش پیوند مو و پوشش حاصل در هرکدام فرق می‌کند. در طاسی‌های شدید هدف اصلی جبران مناطق گیج‌گاهی و تاجی نیست، اما در طاسی‌های کم، می‌توان قسمت‌های خالی در این دو ناحیه‌ را به‌خوبی پر کرد.

اگر کمتر از ۲۵ سال سن دارید، و دچار ریزش شدید هستید، نگران نباشید! برای این سنین هم روش‌های جایگزینی مانند درمان ریزش مو با پی‌آرپی (PRP)، مزوتراپی و درمان‌های دارویی وجود دارند که البته همه این‌ها باید با مشورت و زیر نظر پزشک متخصص انجام شوند.

ریزش مو جوان تر ها

ریزش مو جوان تر ها

بهترین کلینیک پیوند مو کجاست؟

کلینیک پیوند مو VIP از وزارت بهداشت مجوز رسمی دارد. این کلینیک مجهز به دستگاه اسکن و آنالیز سر است و کاشت مو را با جدیدترین روش‌های پیوند مو متناسب با نوع طاسی و تراکم مورد نیاز شما انجام می‌دهد. کلینیک تخصصی vip در تهران بیش از 15 سال سابقه داشته و با ارائه ضمانت‌نامه کتبی به شما اطمینان می‌دهد که:

    • زیر نظر تیم پزشکی متخصص و مجرب با مجوز رسمی از وزارت بهداشت فعالیت می‌کند.
    • بدون تراشیدن یا کوتاه کردن مو و بدون جراحی کاشت را انجام می‌دهد.
    • محیط کلینیک تخصصی vip به‌طور کامل استریل شده است.
    • طراحی خط مو را با دستگاه سه‌بعدی لیزری انجام می‌دهد.
    • پیوند مو را با خط رویش طبیعی انجام می‌دهد.
    • بالاترین تراکم کاشت با ظرافت لیزری را دارد.
    • پیوند مو با موی زنده قابل رشد انجام میشود

برای شروع عکس قسمت طاس سر خود را که نیاز به کاشت مو دارد برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را درباره سن عمل پیوند مو راهنمایی کنند.*

برای شروع عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند که آیا شما کاندید مناسب “کاشت مو” هستید یا خیر.*