عمل لیپوماتیک ران چیست؟

عمل لیپوماتیک ران چیست؟+نحوه انجام و توصیه‌های نقاهت

ران‌های کشیده و خوش‌فرم نقش مهمی در زیبایی‌اندام شما دارد. اگر ران‌های شما درشت باشد موقع خرید شلوار دچار مشکل می‌شوید و ممکن است به خاطر اینکه شلوار اندازه ران‌های شما شود، مجبور باشید شلوارهایی را بخرید که پاچه‌های آن‌ها اندازه‌تان است ولی کمری گشاد دارند. حتی وقتی لباس‌هایی مانند لباس مجلسی یا دامن می‌پوشید هم داشتن ران‌های درشت می‌تواند برایتان مشکل‌ساز باشد. این مشکل می‌تواند باعث سخت پیدا شدن لباس‌های مجلسی دلخواهتان هم شود و موقع پوشیدن آن‌ها نتوانید از زیبایی ظاهری که دارید لذت ببرید.

کسانی که ران‌های درشتی دارند معمولاً روش‌های مختلفی را برای آب کردن چربی‌های این ناحیه امتحان می‌کنند. از جمله این روش‌ها می‌توان به انجام ورزش‌های سنگین یا رعایت رژیم‌های غذایی کم‌کالری اشاره کرد؛ اما چربی‌های این ناحیه معمولاً سرسخت هستند و به راحتی از بین نمی‌روند. به همین دلیل است که اغلب کسانی که ران‌های درشتی دارند به دنبال راهی هستند که چربی‌های مقاوم این ناحیه را با کمک آن از بین ببرند. لیپوماتیک ران یا پیکرتراشی ران همان عمل زیبایی است که می‌تواند این چربی‌ها را به سادگی از بین ببرد و شما را به اندام ایده آلتان برساند

 

چرا درخواست لیپوماتیک ران زیاد است؟

یکی از دلایلی که باعث شده لیپوماتیک ران یا پیکرتراشی ران به یکی از عمل‌های زیبایی پرطرفدار در جهان تبدیل شود، عرق‌سوز شدن میان پاها به خاطر سایش پوست ران‌ها است. این مشکل معمولاً برای کسانی رخ می‌دهد که ران‌های درشتی دارند یا دارای اضافه‌وزن در کل بدنشان هستند. عرق‌سوز شدن گاهی باعث می‌شود که پوست این ناحیه از بدن صدمه ببیند و زخم شود و سوزش پیدا کند. همچنین تکرار این مشکل می‌تواند باعث تیره شدن ناحیه درونی ران‌ها و دورنگ شدن بدن شود.

علاوه بر این مشکل، سایش ران‌ها به هم باعث صدمه وارد شدن به بافت شلوار و پاره شدن زودهنگام آن هم می‌شود؛ بنابراین کسانی که ران‌های بزرگی دارند باید زودتر از بقیه به فکر خرید شلوار نو باشند و نمی‌توانند حتی با خرید شلوارهای باکیفیت و گران‌قیمت هم جلوی ساییده شدن ناحیه ران‌ها را در پاچه‌های شلوار بگیرند.

همچنین، افرادی که ران‌های درشتی دارند قسمت پایین‌تنه‌شان سنگین است و نمی‌توانند مانند سایرین ورزش یا کنند و راه رفتن برایشان دشوار است. همین موضوع باعث می‌شود که این گروه نتوانند با دیگر دوستانشان برای گردش‌های گروهی یا فعالیت‌هایی مانند کوهنوردی و… که فشار زیادی روی ناحیه پایین‌تنه و پاها وارد می‌کند همراه شوند.

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

    برای شروع عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند که آیا شما کاندید مناسب “عمل لیپوماتیک ران” هستید یا خیر.*

     

    در نهایت سنگینی پاها می‌توانند باعث بروز مشکلاتی مانند واریس و خون‌مردگی در این ناحیه شود و سلامتی و زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

    با توجه به موارد گفته شده و مشکلاتی مانند سخت پیدا شدن لباس برای افرادی که ران‌های بزرگی دارند، پیکرتراشی ران‌ها به یکی از عمل‌های زیبایی پرطرفدار در جهان تبدیل شده است. کسانی که این عمل زیبایی را انجام می‌دهند می‌توانند حجم چربی‌های زائد و سرسخت انباشته شده در ران‌هایشان را کم کنند و اندامی زیبا و پاهایی خوش‌تراش برای خودشان بسازند. با این اندام دیگر مشکلاتی مانند خریدن لباس‌های متنوع و عرق‌سوز شدن یا سنگینی پاها برای این افراد وجود ندارد و می‌توانند از زندگی‌شان لذت ببرند.

    لیپوماتیک ران می‌تواند چربی‌های زائد و سرسخت انباشته شده در ران‌ها را کم کند.
    لیپوماتیک-ران

    عمل لیپوماتیک ران چیست؟

    لیپوماتیک که به عنوان پیکرتراشی هم شناخته می‌شود، یکی از عمل‌های زیبایی است که چربی‌های سرسخت شکم و پهلو یا غبغب و… را با آن می‌توانید برطرف کنید. در این عمل زیبایی نیازی به بیهوشی متقاضی و انجام جراحی برای برداشت چربی وجود ندارد. چون لیپوماتیک ران به صورت سرپایی و توسط لوله‌های نازکی به نام کانولا انجام می‌شود.

    این لوله‌ها از سوراخ‌های ریزی که در ران ایجاد شده‌اند به داخل چربی‌ها سخت هدایت می‌شوند. سپس با ارتعاشات ایجاد شده چربی‌های سخت را به حالت مایع و نرم در می‌آورند. در نهایت این چربی‌ها توسط همان لوله‌های کانولا از بدن خارج می‌شوند و ناحیه سوراخ بخیه و پانسمان می‌شود.

    کسانی که تمام روش‌های کاهش چربی ران را امتحان کرده‌اند و از هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانسته‌اند جواب بگیرند، با کمک این عمل زیبایی می‌توانند چربی‌های ران‌ها را از بین ببرند و اندامی متناسب و پاهایی خوش‌تراش داشته باشند. با توجه به این لیپوماتیک یکی از عمل‌های زیبایی کم عارضه است، اغلب افرادی که می‌خواهند مشکل درشتی و سنگینی ران‌هایشان را حل کنند و پاهایی لاغرتر داشته باشند می‌توانند از این روش استفاده کنند.

     

    چربی‌های پیکرتراشی ران چطور دوباره استفاده می‌شوند؟

    کسانی که لیپوماتیک ران را انجام می‌دهند ممکن است باسن کوچکی داشته باشند یا در ناحیه گونه یا سینه نیاز به تزریق چربی پیدا کنند. برای تزریق چربی به سینه و… باید از چربی‌هایی استفاده شود که مقاومت بالایی دارند تا ماندگاری این عمل زیبایی بیشتر شود. به همین دلیل است که پزشکان پس از برداشت چربی از ران‌ها، آن‌ها را با کمک دستگاه به چربی خالص تبدیل کرده و آماده تزریق می‌کنند.

    این چربی‌ها را می‌توان برای برجسته‌سازی گونه‌ها، لب‌ها، زاویه‌دار کردن صورت و… استفاده کرد. با توجه به اینکه چربی از بدن خود فرد استخراج‌شده، تزریق مجدد آن به بدن متقاضی عوارض جانبی مانند تزریق ژل یا تزریق بوتاکس نخواهد داشت.

    فرآیند تزریق چربی می‌تواند پس از لیپوماتیک باشد یا پزشک هر دو عمل برداشت و تزریق چربی را به صورت هم‌زمان انجام دهد. با توجه به شرایط متقاضی و تشخیص پزشک وضعیت تزریق چربی لیپوماتیک شده مشخص می‌شود.

     نحوه انجام لیپوماتیک برای ران‌ها چگونه است؟

    برای لاغر شدن ران‌هایتان و پیکرتراشی آماده هستید؟ در این بخش کلینیک زیبایی VIP تهران مراحلی که برای انجام این عمل زیبایی وجود دارد را برایتان آورده است. با شناخت این مراحل می‌توانید با آمادگی ذهنی و جسمانی بیشتری برای انجام پیکرتراشی ران اقدام کنید و نتیجه مطلوبی از این عمل زیبایی بگیرید.

    • برای شروع پیکرتراشی ران حتماً باید متقاضی در جلسه مشاوره شرکت کند و شرایط بدنی وی به طور کامل بررسی شود.
    • در طول جلسه مشاوره پزشک سوالاتی درباره وضعیت سلامتی و بیماری‌های متقاضی مطرح می‌کند که پاسخ‌دهی به آن‌ها ضروری خواهد بود.
    • پس از بررسی شرایط جسمانی متقاضی، پزشک نکاتی که باید قبل و بعد از انجام لیپوماتیک ران انجام شود را با وی در میان می‌گذارد.
    •  این مرحله برای آماده شدن متقاضی برای لیپوماتیک و تزریق بی‌حسی در قسمت ران‌ها در نظر گرفته می‌شود
    • پزشک در این مرحله سوراخ‌های ریزی را در ران برای عبور لوله‌های کانولا و برداشت چربی ایجاد می‌کند.
    • این مرحله برای ایجاد ارتعاشات توسط لوله‌ها و تبدیل شدن چربی‌ها به حالت مایع انتخاب می‌شود.
    • در این مرحله خارج کردن چربی‌ها از طریق لوله‌های کانولا و بخیه و پانسمان پوست انجام خواهد شد.
    • در این گام لیفت پوست برای از بین بردن حالت افتادگی پوست ران‌ها در صورت درخواست متقاضی انجام می‌شود.
    • مرحله آخر مراجعه متقاضی به منزل و آماده شدن وی برای سپری کردن دوران نقاهت است.
    برای شروع پیکرتراشی ران حتماً باید متقاضی در جلسه مشاوره شرکت کند و شرایط بدنی وی به طور کامل بررسی شود.
    نحوه-انجام-لیپوماتیک-ران

    چه موقع می‌توانیم نتیجه پیکرتراشی ران را مشاهده کنیم؟

    اغلب کسانی که عمل‌های زیبایی مانند لیپوماتیک ران را انجام می‌دهند برای مشاهده نتیجه این عمل زیبایی لحظه‌شماری می‌کنند. به همین خاطر است که اغلب متقاضیان در همان جلسه مشاوره درباره زمان مشاهده نتیجه این عمل زیبایی سوالات متعددی را مطرح می‌کنند.

    برای مشاهده نتیجه نهایی پیکرتراشی ران‌ها باید دوران نقاهت را به خوبی پشت سر بگذارید و توصیه‌های پزشک را به دقت انجام دهید. در طول این دوران ممکن است با عوارضی مانند درد و کبودی در ناحیه ران‌ها مواجه شوید. این عوارض طبیعی و کوتاه‌مدت هستند و نباید نگران شوید.

    بعد از دوران نقاهت می‌توانید شاهد کم شدن حجم ران‌ها و تقارنی که در پاهایتان ایجاد شده باشید. در طول دوران نقاهت که حدود 2 تا 5 هفته است، باید داروهای تجویزشده توسط پزشک را مصرف کنید و فعالیت‌های بدنی سبک مانند پیاده‌روی را داشته باشید. در این دوران چربی‌های مختصری که شکسته‌اند اما دفع نشده‌اند هم از طریق لوله‌هایی که در محل جراحی تعبیه می‌شوند خارج خواهند شد.

    برای مشاهده نتیجه نهایی عمل لیپوماتیک معمولاً دو تا سه ماه زمان لازم است. در طول این بازه زمانی باید برنامه غذایی مناسبی داشته باشید و از مصرف غذاهای چرب، شور و شیرین بپرهیزید.

    برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


      نوع خدمات درخواستی

      برای شروع عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند که آیا شما کاندید مناسب “عمل لیپوماتیک ران” هستید یا خیر.*

       

      توصیه‌های بعد از عمل پیکرتراشی ران چیست؟

      تمام پزشکان متخصصی که پیکرتراشی را مخصوصاً برای قسمت ران یا باسن انجام می‌دهند توصیه‌هایی را برای دوران نقاهت متقاضیان در نظر می‌گیرند. رعایت این توصیه‌ها باعث می‌شود که بدون اینکه در ناحیه ران‌ها دچار عفونت و … شوید این دوران را پشت سر بگذارید.

      • پس از لیپوماتیک ران باید حتماً گن مخصوصی که پزشک تجویز کرده را تهیه کنید و آن را بپوشید.
      • در روزهای اول بعد از لیپوماتیک ممکن است پزشک لوله‌ای برای خارج شدن ترشحات در نواحی سوراخ شده قرار دهد. از جابجا کردن این لوله‌ها یا خارج کردن آن‌ها اجتناب کنید.
      • داروهایی که توسط پزشک تجویز می‌شود مانند کرم‌ها و پمادها، آنتی‌بیوتیک‌ها و مسکن‌ها را به موقع مصرف کنید.
      • به هیچ عنوان بعد از لیپوماتیک کردن ران داروهای خودسرانه مصرف نکنید و از مصرف دمنوش‌های گیاهی و مکمل‌های مختلف اجتناب کنید.
      • انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین، حضور در استخر و سونا و حتی حمام کردن فقط باید تحت نظر پزشک و مطابق توصیه‌های وی انجام شود.
      • تا چند روز پس از لیپوماتیک استراحت کنید و اجازه بدهید که بدن ریکاوری شود و با شرایط جدید تطبیق پیدا کند.
      • در طول دوران نقاهت سبزیجات، میوه‌های تازه و مواد غذایی سالم مصرف کنید و آب فراوان بنوشید.
      • به هیچ عنوان در دوران نقاهت پس از لیپوماتیک دخانیات، الکل و داروهای روان کننده خون مصرف نکنید.
      پس از لیپوماتیک ران باید حتماً گن مخصوصی که پزشک تجویز کرده را تهیه کنید و آن را بپوشید
      توصیه‌های-بعد-از-عمل-پیکرتراشی-ران

      چه موقع عمل پیکرتراشی ران را انجام دهیم؟

      برای برداشتن چربی انباشته شده در ران‌ها باید بازه زمانی را در نظر بگیرید که تناسب‌اندام دارید؛ بنابراین اگر دارای اضافه‌وزن هستید یا قصد بارداری یا کاهش وزن دارید، بهتر است این عمل زیبایی را به زمان دیگری موکول کنید. بهترین شرایط برای متقاضیان لیپوماتیک ران دوران بعد از 18 سالگی تا 60 سالگی است. در این دوران رشد بدن به ثبات رسیده و پوست خاصیت کشسانی خوبی برای ریکاوری دارد.

      سوالات متداول لاغری ران+پاسخ‌های تخصصی

      1)آیا عمل لیپوماتیک کردن ران تحت پوشش بیمه درمانی قرار می‌گیرد؟

      بیمه‌های درمانی معمولاً هزینه عمل‌های زیبایی را پوشش نمی‌دهند. با توجه به اینکه پیکرتراشی هم جزء این گزینه‌ها است، متقاضیان امکان استفاده از پوشش بیمه درمانی را برای پرداخت لاغری ران پا از طریق لیپوماتیک ندارند.

      2)با لیپوماتیک ران چقدر وزن بدن کم می‌شود؟

      لیپوماتیک کردن ران برای کاهش وزن انجام نمی‌شود. در حقیقت این عمل زیبایی بیشتر به منظور برداشت چربی‌های زائد اضافی است و کسانی که آن را انجام می‌دهند، ممکن است به اندازه چربی برداشت شده یا کمی کمتر یا بیشتر کاهش وزن داشته باشند.

      3) آیا امکان بازگشت چربی‌ها بعد از لیپوماتیک وجود دارد؟

      کسانی که رژیم غذایی مناسبی دارند، بعد از لیپوماتیک کردن ران با مشکل اضافه‌وزن مواجه نخواهند شد؛ اما برای کسانی که پس از پیکرتراشی همچنان مصرف غذایی چرب و شیرین را ادامه می‌دهند احتمال جایگزین شدن چربی‌ها وجود دارد.

      4) عمل لیپوماتیک کردن ران چقدر طول می‌کشد؟

      برای انجام لیپوماتیک پزشکان حدود 3 تا 7 ساعت زمان در نظر می‌گیرند؛ اما میزان دقیق زمانی که نیاز است تا چربی‌ها از ران‌ها خارج شوند و پیکرتراشی به پایان برسد برای هر فرد متفاوت است.

      برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


        نوع خدمات درخواستی

        برای شروع عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند که آیا شما کاندید مناسب “عمل لیپوماتیک ران” هستید یا خیر.*

        کانال ما در اینستاگرام:

        [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]


        30 نوشته
        کلینیک VIP مارال با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

        بدون دیدگاه

        پاسخ دهید

        فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند