رینوپلاستی بینی چیست و چه کسانی می‌توانند آن را انجام دهند؟

رینوپلاستی بینی چیست و چه کسانی می‌توانند آن را انجام دهند؟

اگر با رینوپلاستی بینی آشنایی کافی ندارید و می‌خواهید عمل زیبایی رینوپلاستی بینی را انجام دهید، با کلینیک زیبایی VIP تهران همراه باشید. در این مقاله همه‌چیز را درباره این عمل زیبایی شرایط و نحوه عمل باید ها و نباید ها و هزینه ها را به شما خواهیم گفت .

اجزای مختلف صورت هر فرد زیبایی ظاهری وی را شکل می‌دهند. یکی از این اجزا که نقش مهمی در زیباتر به نظر رسیدن چهره شما و بیشتر جلوه کردن حالت چشم و ابروهایتان دارد، بینی است. اگر بینی شما بزرگ باشد، اولین بخشی از صورتتان که هر فردی موقع تماشای چهره شما مشاهده می‌کند همین بخش است. در واقع بینی‌تان قطب توجه همه قرار می‌گیرد و زیبایی سایر بخش‌های چهره شما اصلاً به چشم نمی‌آید.

البته این مشکل فقط برای کسانی که بینی بزرگ و گوشتی دارند رخ نمی‌دهد، بلکه حتی زمانی که بینی فرد کج باشد یا به خاطر شکستی و … تغییر حالت داده باشد هم نقش آن روی تغییر ظاهری فرد موثر است. به همین خاطر است که این روزها اغلب افراد از عمل‌های مختلف مانند رینوپلاستی بینی برای تغییر حالت بینی استفاده می‌کنند. این عمل زیبایی برای اصلاح پولیپ بینی یا انحراف بینی استفاده می‌شود. حتی می‌توانید حالت پره‌های بینی را با کمک این عمل زیبایی تغییر دهید و یک چهره خاص و متفاوت داشته باشید.

رینوپلاستی بینی چیست؟

کلمه رینوپلاستی ریشه یونانی دارد و به معنای تغییر ساختار بینی است. با کمک این عمل زیبایی می‌توانید حالت و ساختار بینی خودتان را به شکلی که دوست دارید در بیاورید و یک چهره خاص و متفاوت برای خودتان بسازید. برای انجام این عمل زیبایی بینی از قسمت پایین باز می‌شود و حالت پره‌ها، غضروف‌ها و استخوان‌های بینی با کمک عمل جراحی تغییر می‌کند.

کسانی که به خاطر وجود پولیپ بینی دچار مشکلات تنفسی هستند هم می‌توانند از این عمل زیبایی برای برطرف کردن آن کمک بگیرند. در رینوپلاستی استخوان‌های داخلی بینی و غضروف‌هایی که به خاطر انحراف باعث مشکل تنفسی شده‌اند صاف شده و اصلاح می‌شوند. حتی موقع اصلاح این مشکل پزشک می‌تواند حالت بینی فرد را هم تغییر دهد تا بینی زیباتری پیدا کند و انحراف یا کج شدگی بینی را هم از بین ببرد.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    در رینوپلاستی سعی بر این است که کمترین صدمات به بافت بینی وارد شود. به همین خاطر، این عمل زیبایی با کمک لوله‌های آندوسکوپی که وظیفه فیلم‌برداری از داخل بینی و نمایش آن به پزشک را دارند انجام می‌شود. با کمک دوربین‌هایی که سر این لوله‌ها قرار دارد پزشک می‌تواند تغییرات بینی را به خوبی مشاهده کرده و با ظرافت و دقت کامل مشکلات بینی را اصلاح کند. با این روش ظاهر بینی نسبت به جراحی‌های سنتی بهتر می‌شود و عوارض عمل بینی مانند تورم و خونریزی شدید وجود نخواهد داشت. چون بافت‌های عمقی این ناحیه صدمه نمی‌بینند.

    در رینوپلاستی استخوان‌های داخلی بینی و غضروف‌هایی که باعث مشکل تنفسی شده‌اند صاف و اصلاح می‌شوند.
    رینوپلاستی-بینی-چیست

    در رینوپلاستی چه کارهای روی بینی انجام می‌شود؟

    برای اینکه رینوپلاستی بینی را انجام دهید نیاز است که بدانید این عمل زیبایی دقیقاً چه مشکلاتی از حالت بینی را برطرف می‌کند. به همین خاطر در ادامه لیست مشکلاتی که با کمک این عمل زیبایی امکان اصلاح کردن آن‌ها را دارید آورده‌ایم:

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل بینی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    • اصلاح فرم بینی‌های بزرگ
    • اصلاح مشکل قوزدار بودن بینی
    • اصلاح مشکل افتادگی نوک بینی
    • اصلاح کم بودن زاویه بینی و لب
    • اصلاح پهن بودن بینی و باز بودن پره‌های آن
    • اصلاح مشکل بزرگ بودن سوراخ‌های بینی
    • حل مشکل مکعبی بودن نوک بینی
    • حل مشکل فاصله زیاد نوک بینی تا لب
    • اصلاً قرینه نبودن تیغه‌های بینی
    • اصلاح دو شاخه بودن نوک بینی
    • اصلاح مشکلات انحراف بینی یا تغییر حالت آن در اثر شکستگی یا صدمات جراحی
    • اصلاح بد فرم بودن بینی و کوچک و خوش‌تراش کردن آن
    اصلاح مشکلات انحراف بینی یا تغییر حالت آن در اثر شکستگی یا صدمات جراحی
    اصلاح-مشکلات-انحراف-بینی

    معرفی انواع روش‌های رینوپلاستی بینی

    روش‌های متنوعی برای انجام این عمل زیبایی وجود دارد و همین موضوع باعث شده که رینوپلاستی به عنوان یکی از عمل‌های زیبایی محبوب در جهان شناخته شود. قبل از شروع این عمل، پزشک معالج ابتدا وضعیت چهره متقاضی و مشکلاتی که بینی وی دارد را بررسی می‌کند، سپس بهترین گزینه را برای انجام رینوپلاستی و تغییر ساختار بینی وی در نظر می‌گیرد.

    در رینوپلاستی از تکنولوژی‌های نوین استفاده می‌شود و همین موضوع باعث شده که عوارض ناشی از انجام این عمل زیبایی کم باشد. از جمله این تکنولوژی‌ها می‌توان به استفاده از تصویربرداری سه‌بعدی برای کاهش صدمات عمقی به بافت بینی اشاره کرد. در ادامه روش‌های متداولی که برای انجام این عمل زیبایی وجود دارد را برایتان آورده‌ایم:

    عمل زیبایی جراحی بینی باز

    برای انجام رینوپلاستی پزشکان معمولاً از روش جراحی باز بینی استفاده می‌کنند. در این روش پزشک به تمام قسمت‌های بینی دسترسی دارد و به راحتی می‌تواند تغییراتی که لازم است را روی بینی فرد انجام دهد. این روش رینوپلاستی بینی اغلب برای افرادی استفاده می‌شود که بینی گوشتی دارند و می‌خواهند آن را کوچک کنند، یا اینکه به خاطر انحراف بینی یا حالت قوز یا فرورفتگی آن نیاز به عمل زیبایی اصلاحی بینی دارند.

    کسانی که برای این روش جراحی بینی انتخاب می‌شوند طول دوره درمان و نقاهت طولانی‌تری دارند و باید نکات مراقبتی را به دقت رعایت کنند تا رینوپلاستی نتیجه مطلوبی برای آن‌ها داشته باشد.

    عمل زیبایی جراحی بینی بسته

    همه کسانی که به سراغ رینوپلاستی و جراحی‌های زیبایی بینی می‌روند نیاز به ایجاد تغییرات عمده و بنیادی در این قسمت ندارند. بلکه بعضی مواقع لازم است که پزشک تغییرات جزئی را روی حالت بینی متقاضی اعمال کند. در این حالت جراحی بینی بسته گزینه انتخابی اغلب پزشکان است.

    برای عمل زیبایی جراحی بینی بسته برش ریز و ظریفی در قسمت پایینی بینی ایجاد می‌شود، سپس پزشک از طریق حفره‌ها یا سوراخ‌های بینی عمل زیبایی اصلاحی را انجام می‌دهد. در این عمل میزان درد و ورم بینی کم است و دوران نقاهت برای متقاضیان کوتاه خواهد بود.

    در جراحی بینی بسته در بیشتر مواقع حتی جای بخیه هم روی بینی باقی نمی‌ماند؛ بنابراین افرادی که روی این موضوع حساس هستند هم با کمک رینوپلاستی می‌توانند مشکلات بینی خودشان را برطرف کنند.

    در جراحی بینی بسته رینوپلاستی در بیشتر مواقع حتی جای بخیه هم روی بینی باقی نمی‌ماند
    جراحی-بینی-بسته

    عمل زیبایی آلار پلاستی

    همان‌طور که اشاره کردیم رینوپلاستی یکی از عمل‌های زیبایی جدید است و در آن از تکنولوژی‌های مدرن و امروزی استفاده می‌شود. آلار پلاستی را می‌تواند یکی از نمونه‌های اخیر این عمل زیبایی دانست که به شما کمک می‌کند تا بینی ظریف‌تر و زیباتری پس از عمل داشته باشید.

    در این روش پزشک می‌تواند حتی حالت سوراخ‌های بینی را تغییر دهد و آن‌ها را کوچک‌تر کند، یا اینکه غضروف‌های نوک بینی را کوتاه کرده و حالت آن را تغییر دهد. اگر می‌خواهید یک بینی ظریف و عروسکی زیبا داشته باشید، این گزینه می‌تواند برایتان انتخاب مناسبی باشد.

     

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]

     

    چه کسانی می‌توانند رینوپلاستی بینی را انجام دهند؟

    شناخت رینوپلاستی بینی و تماشای تصاویر کسانی که این عمل زیبایی را انجام داده‌اند باعث ترغیب افراد زیادی برای این کار می‌شود. با این وجود همه کسانی که بینی قوزدار یا کج دارند یا این اینکه از حالت بینی خودشان راضی نیستند نمی‌توانند کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل زیبایی باشند. برای اینکه بدانید امکان انجام رینوپلاستی برای چه افرادی ممکن است، این بخش از مقاله را از دست ندهید. در این قسمت کلینیک زیبایی VIP تهران شرایط کسانی که مناسب انجام عمل رینوپلاستی هستند را ارائه کرده است.

    • برای کسانی که مشکل تنفسی دارند و می‌خواهند بدون تغییر دادن ظاهر بینی خودشان این مشکل را برطرف کنند رینوپلاستی گزینه مناسبی است.
    • برای افرادی که به خاطر حادثه بینی آن‌ها دچار ضرب‌دیدگی یا شکستگی شده هم رینوپلاستی گزینه مناسبی است. این افراد با کمک این عمل می‌توان شکل و فرم بینی را اصلاح کرده و اثرات ضرب‌دیدگی و… را برطرف کنند.
    • برای حل مشکلات ژنتیکی یا مادرزادی بینی هم این عمل زیبایی می‌تواند استفاده شود.
    • کسانی که بینی خیلی بزرگ و گوشتی دارند با کمک رینوپلاستی بینی می‌توانند آن را با سایر اجزای صورت خودشان هماهنگ کنند.
    • اگر بینی متقاضی پس از جراحی زیبایی بینی حالتی آویزان و افتاده پیدا کرده است هم با کمک این عمل زیبایی می‌توان مشکل را برطرف کرد.
    • افرادی که سوراخ‌های بینی آن‌ها قرینه نیست می‌توانند با این عمل زیبایی چهره خودشان را تغییر دهند.
    • برای کسانی که فاصله لب و بینی آن‌ها کم است هم رینوپلاستی می‌تواند گزینه مناسبی باشد و زیبایی چهره آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.
    • برای انجام این عمل زیبایی جنسیت مهم نیست و هم آقایان و هم خانم‌ها می‌توانند آن را به انجام دهند.

     

    و در انتها…

    پیشرفت علم باعث ایجاد تکنولوژی‌های جدیدی شده است که هر کدام از آن‌ها برای کاربرد خاصی استفاده می‌شود. یکی از دستاوردهای علم جدید عمل‌های زیبایی مانند رینوپلاستی است که برای اصلاح مشکلات ساختاری بینی و تغییر چهره افراد مختلف استفاده می‌شود.

    در رینوپلاستی پزشک می‌تواند کاملاً بینی را باز کرده و مشکلاتی که هستند را برطرف کند، یا اینکه فقط از طریق سوراخ‌های بینی این عمل زیبایی انجام شود و متقاضی با کمترین عوارض جانبی و مشکلات ناشی از جراحی بینی دوران نقاهت را طی کرده و به زندگی عادی برگردد. برای دریافت خدمات مشاوره درباره رینوپلاستی بینی با مشاورین کلینیک زیبایی VIP تهران در ارتباط باشید و اطلاعات ضروری را قبل از انجام این عمل زیبایی به دست بیاورید.

    جهت مشاوره و انجام عمل بینی در کلینیک vip تهران حتما این ویدیو را تا آخر ببینید و در واتس آپ با ما در تماس باشید.

    توصیه‌های قبل از انجام رینوپلاستی

    قبل از اینکه رینوپلاستی بینی را انجام دهید باید نکاتی که پزشکان برای دوران قبل از انجام این عمل زیبایی در نظر گرفته‌اند را در نظر بگیرید. چون بدون رعایت این نکات ممکن است گرفتار خونریزی شدید بعد از عمل جراحی شوید یا نتیجه نهایی که از این عمل زیبایی دریافت می‌کنید با آنچه انتظار دارید یکسان نباشد. در ادامه مواردی که برای قبل از عمل رینوپلاستی در نظر گرفته شده و متقاضیان باید آن‌ها را رعایت کنند ارائه کرده‌ایم.

    • قبل از رینوپلاستی کردن بینی حتماً یک کلینیک معتبر و فعال در این زمینه را انتخاب کنید و نتیجه عمل‌های زیبایی انجام شده در آن را بررسی کنید.
    • برای اینکه پزشک شرایط متقاضی را بشناسد و درباره امکان‌پذیر بودن یا نبودن رینوپلاستی تصمیم بگیرد باید در جلسه مشاوره کلینیک شرکت کنید.
    • حتماً پرونده پزشکی‌تان را موقع مشاوره همراه داشته باشید و مشکلاتی که دارید را با پزشک متخصص در میان بگذارید.
    • قبل از رینوپلاستی بینی نباید داروهای روان کننده خون یا دخانیات و الکل مصرف کنید.
    • حتماً آزمایش‌های تجویز شده توسط پزشک متخصص را انجام دهید و با آسودگی خاطر برای انجام این عمل زیبایی اقدام کنید.
    • روز قبل از عمل دوش بگیرید و خودتان را سرگرم کنید تا دچار استرس و اضطراب نشوید و روز عمل سرحال و با روحیه عالی برای تغییر حالت بینی‌تان در کلینیک حاضر شوید.
    • رژیم غذایی سالمی داشته باشید و از مصرف غذاهای شیرین و شور بپرهیزید.
    • استفاده از داروهای گیاهی و مکمل‌های متنوع را تا پس از تکمیل دوره درمان متوقف کنید.

    سوالات متداول رینوپلاستی + جواب‌های تخصصی

    1) بعد از عمل رینوپلاستی چند بار نیاز به ویزیت پزشک است؟

    بعد از تمام شدن عمل رینوپلاستی باید در ماه اول هر هفته با پزشک متخصص ملاقات داشته باشید. پس از آن مدت ویزیت‌های پزشک به سه ماه یک‌بار در سال اول و شش ماه یک‌بار در سال دوم می‌رسد.

    2) آیا عمل رینوپلاستی خطرناک است؟

    در صورتی که تحت نظر پزشک متخصص و در کلینیک زیبایی معتبر این عمل زیبایی را انجام دهید و شرایط جسمانی و روحی شما بررسی شده باشد، رینوپلاستی خطر خاصی برایتان به همراه ندارد.

    3) جراحی بینی رینوپلاستی عوارض خاصی دارد؟

    برای هر عمل زیبایی عوارض خاصی در نظر گرفته شده و رینوپلاستی هم بی عارضه نیست. با این وجود نحوه انجام عمل و رعایت نکات بعد از آن می‌تواند این مشکلات را به حداقل میزان ممکن برساند.

    4) آیا جراحی رینوپلاستی بینی محدودیت سنی دارد؟

    برای انجام این عمل زیبایی بهتر است بعد از 18 سالگی و دوران بلوغ که رشد بینی تکمیل شده و حالت آن به ثبات رسیده اقدام کنید.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل بینی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]


    30 نوشته
    کلینیک VIP مارال با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند