نکات مهم نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک+ آموزش

نکات مهم نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک+ آموزش

10:0044.8K0

شناخت نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک در بهبود سریع‌تر زخم‌های محل عمل و آزاد شدن مایعاتی که در این ناحیه از بدن تجمع کردند ضروری هست. چون انجام عمل لیپوماتیک روی سیستم لنفاوی تاثیر داره باعث تجمع مایعات لنفاوی و تورم و التهاب در نواحی که برداشت چربی از آن‌ها صورت گرفته می‌شه.


برای رفع آب و مواد زائدی که به خاطر استرس، جراحی و پیشگیری از عفونت در محل عمل تشکیل می‌شه، لازمه که نواحی که لیپوماتیک روی اون‌ها انجام شده رو ماساژ بدید. چون ماساژ دادن محل لیپوماتیک احتمال بازسازی پوست رو بالا می‌بره و درد و فشاری که در این ناحیه از بدن وجود داره رو کم می‌کنه.

همچنین ماساژ دادن بدن بعد از عمل لیپوماتیک خاصیت کشسانی پوست رو افزایش می‌ده و احتمال تشکیل زخم یا اسکار در محل جراحی کمتر می‌شه.
در این مطلب کلینیک زیبای VIP تهران نکاتی که برای انجام ماساژ بعد از لیپوماتیک لازمه بدونید رو ارائه کرده. با ما همراه باشید و با مزیت‌های ماساژ بعد از لیپوماتیک و چگونگی انجام اون بیشتر آشنا شوید.

بازسازی پوست با ماساژ دادن محل لیپوماتیک
بازسازی پوست با ماساژ دادن محل لیپوماتیک

اهمیت ماساژ بعد از لیپوماتیک

بعد از انجام عمل لیپوماتیک مایع لنف در محل عمل جمع شده و باعث تورم و التهاب در این ناحیه می‌شه. این مایع به خاطر احساس خطر بدن در برابر جراحی و حضور گلبول‌های سفید برای پیشگیری از عفونت و بروز مشکل در ناحیه برش تجمع می‌کنه؛ اما، بعد از چند وقت تجمع این مایع باعث سفت شدن محل جراحی، کشیدگی پوست این ناحیه و ایجاد اسکار و در نهایت درد و ناراحتی در محل عمل می‌شه.

اگر نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک رو بلد باشید، با ماساژ لنفاوی می‌تونید غدد لنفاوی رو برای خروج مایع لنف از بدن تحریک کنید. با خارج شدن این مایع از بدن احتمال بروز رخم و اسکار یا صدمه وارد شدن به بافت محل لیپوماتیک کاهش پیدا می‌کنه.

در صورتی که با ماساژ و پیاده‌روی نتونید مایع لنف رو از بدنتون خرج کنید و همچنان در این ناحیه ورم، کبودی و احساس درد داشته باشید، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و از پزشک برای تخلیه این مایع کمک بگیرید.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    مزیت ماساژ بعد از جراحی لیپوماتیک

    در طول عمل لیپوماتیک، پزشک متخصص لوله‌های کانولا رو وارد بافت چربی‌ها می‌کنه و با ارتعاش چربی‌های سرسخت نواحی مشخص شده بدن رو از بین می‌بره. وارد شدن این لوله‌ها به بدن، ایجاد ارتعاش در بافت چربی‌ها و مکش چربی‌های بدن باعث می‌شه که در محل لیپوماتیک کبودی و ورم تشکیل بشه.

    کبودی ناشی از فشار وارد شده به محل لیپوماتیک معمولاً چند روز بعد از عمل از بین می‌ره، اما ورم ناشی از تجمع چربی‌ها و آب لنف در این ناحیه باقی می‌مونه.

     

    آیا شما کاندید مناسب “لیپوماتیک هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    پزشکان توصیه می‌کنند که برای درمان تورم و سفت شدن محل عمل از ماساژ استفاده کنید. در واقع با یادگرفتن نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک می‌تونید به تخلیه مایعات این ناحیه کمک کنید و درد و التهابی که در محل تجمع مایع لنف وجود دارد رو کاهش بدهید. البته ماساژ دادن بعد از لیپوماتیک باید به صورت پیوسته انجام بشه تا نتیجه‌بخش باشه.

    به طور کلی مزایای کلی ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک عبارتند از:

    • کاهش تورم و برآمدگی محل عمل

    • کاهش درد و التهاب محل لیپوماتیک

    • دفع مواد زائد و سموم بدن

    • بهبود گردش خون و عملکرد غدد لنفاوی

    • بهبود سریع‌تر زخم و باقی نموندن جای زخم یا اسکار

    • پیشگیری از سفت شدن محل تجمع مایع لنف و عدم نیاز به درمان پزشکی برای تخلیه اون

     

     درمان تورم و سفت شدن محل عمل با ماساژ
    درمان تورم و سفت شدن محل عمل با ماساژ

    زمان شروع ماساژ لیپوماتیک و تعداد جلسات مورد نیاز آن

    برای شروع ماساژ ناحیه لیپوماتیک شده نباید عجله کنید. توصیه می‌شه که دو هفته صبر کنید تا زخم و جراحت و کبودی‌های محل عمل بهبود پیدا کنه، سپس با رعایت نکات “نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک” این کار رو انجام بدهید.

    تعداد جلساتی که برای ماساژ بعد از لیپوماتیک در نظر گرفته شده با توجه به شرایط بدنی هر فرد متفاوت هست؛ با این وجود، معمولاً پس از سه تا پنج جلسه نتیجه ماساژ لیپوماتیک قابل مشاهده خواهد بود؛ و می‌تونید بهبود تورم و برآمدگی ناشی از تجمع مایع لنف در محل عمل رو مشاهده کنید.

    نحوه ماساژ دادن بدن بعد از لیپوماتیک

    برای اینکه ماساژ بعد از انجام لیپوماتیک موثر باشه، باید مایعات تجمع کرده در بدن رو به سمت غدد لنفاوی و گره‌های لنفاوی که در ناحیه زیر بغل و شکم قرار دارند بفرستید. با تحریک این غدد می‌تونید آب و مواد زائدی که در بدن جمع شده رو هم به سمت بیرون هدایت کرده و عوارض ناشی از عمل لیپوماتیک رو درمان کنید.

    نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک به صورت مرحله به مرحله در ادامه ارائه شده. حتماً این مراحل رو به صورت دقیق انجام بدهید تا دفع مواد زائد از بدن به بهترین نحو انجام بشه.

    1) ماساژ اول بعد از لیپوماتیک

    کف دستتون رو در قسمت زیر سینه قرار بدهید، سپس چهار انگشت رو به آرامی و بدون اینکه فشار زیادی به ناحیه شکم وارد بشه به سمت پایین حرکت بدهید. با تکرار این ماساژ می‌تونید تجمع مایع لنف در ناحیه شکم و اطراف اون رو خنثی کنید.

    2) ماساژ دوم بعد از لیپوماتیک

    برای انجام این ماساژ باید شست دستتون رو خلاف جهت عقربه‌های ساعت و به صورت دورانی روی شکمتون حرکت بدهید. با انجام این ماساژ می‌تونید مایع تجمع کرده در بدن رو به سمت غدد لنفاوی هدایت کنید.

    3) ماساژ سوم بعد از عمل زیبایی لیپوماتیک

    نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک در این روش به این صورته که، به آرامی روی قفسه سینه رو ماساژ می‌دهید تا مایع لنف به سمت غدد لنفاوی فرستاده بشه.

    قبل و بعد

    4) ماساژ چهارم بعد از عمل زیبایی لیپوماتیک

    دستتون رو در زیر بغل قرار داده و به صورت دایره‌ای این ناحیه رو ماساژ بدهید. سپس عمل ماساژ رو برای زیر بغل دیگرتون تکرار کنید تا غدد لنفاوی این ناحیه باز شده و تصفیه بدن انجام بشه.

    5) ماساژ پنجم بعد از عمل زیبایی لیپوماتیک

    برای باز شدن غدد لنفاوی و تخلیه مواد زائد بدن بعد از لیپوماتیک می‌تونید ماساژ ران‌ها رو هم در نظر داشته باشید. برای این کار کف دست رو در پشت ران قرار بدهید. سپس دستتون رو به آرامی به سمت زانو بکشید. با تکرار این کار می‌تونید مواد زائد مانند مایع لنف رو از بدنتون خارج کرده و سریع‌تر بهبود پیدا کنید.

    آیا ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک دردناک است؟

    اغلب کسانی که لیپوماتیک رو انجام می‌دهند با نحوه ماساژ بعد از این عمل زیبایی آشنایی کافی ندارند. به همین خاطر این گروه ترجیح می‌دهند در منزل استراحت کنند تا دوران نقاهت سپری بشه و مایع لنف خودش از بدن خارج بشه؛ اما این راه درست نیست!چون بدون انجام ماساژهای دوران نقاهت لیپوماتیک نمی‌تونید غدد لنفاوی رو برای خروج مایع لنف از بدن تحریک کنید.

    “نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک” به گونه‌ای تنظیم شده که احساس آرامش و راحتی داشته باشید؛ و درد در نواحی مختلف بدنتان تشکیل نشه. با این وجود می‌تونید چند دقیقه قبل از عمل پیاده‌روی کنید و چند حرکت کششی رو برای آمادگی بیشتر بدن جهت ماساژ آماده کنید.

     ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک برای خروج مایع لنف از بدن
    ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک برای خروج مایع لنف از بدن

     

    چه کسانی نباید ماساژ لنفاوی را انجام بدهند؟

    با وجود اینکه ماساژ لنفاوی جزء ماساژهای بی‌خطر هست، اما همه کسانی که لیپوماتیک رو انجام می‌دهند یا افرادی که می‌خواهند مواد زائد بدنشان رو دفع کنند نمی‌تونند این خدمات رو دریافت کنند.

     

     

    از جمله کسانی که شرایط مناسبی برای انجام ماساژ لنفاوی ندارند می‌تونیم به افراد زیر اشاره کنیم:

    • افراد دارای نارسایی قلبی

    • کسانی که مشکلات کبدی و کلیوی دارند

    • افراد دارای سابقه بیماری‌های زمینه‌ای یا عفونت

    • افراد دارای سابق سکته قلبی یا مغزی

     

    آیا شما کاندید مناسب “لیپوماتیک هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    دلیل انجام ماساژ لیپوماتیک توسط متخصص

    با توجه به ساده بودن ماساژهای بعد از لیپوماتیک اغلب افرادی که این عمل زیبایی رو انجام دادن ترجیح می‌دهند خودشون یا یکی از نزدیکانشون ماساژ تخلیه مایع لنف رو انجام بدهند.

    در صورتی که اگر فرد انجام دهنده ماساژ نحوه ماساژ بعد از لیپوماتیک رو بلد نباشه، باعث کاهش سرعت بهبود محل عمل شده و مشکلاتی مانند ناهمواری پوست یا هدایت مایع لنف به نقاط نامناسب رخ می‌ده.

    به همین دلیل، پزشکان متخصص توصیه می‌کنند که حتماً نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک شکم، لیپوماتیک غبغب و… رو یاد بگیرید، سپس ماساژ بعد از این عمل زیبایی رو انجام بدهید.

    برای دریافت خدمات لیپوماتیک با مشاورین کلینیک زیبایی VIP تهران از طریق واتساپ در ارتباط باشید.

    سوالات متداول+ جواب

    1) آیا استفاده از گن در کاهش ورم بعد لیپوماتیک موثر است؟
    با استفاده از گن می‌تونید از تجمع مواد زائد در یک نقطه و برجسته شدن اون منطقه پیشگیری کنید.
    2) دلیل بروز ناهمواری پوست بعد از لیپوماتیک چیست؟
    اگر مواد لنف به موقع تخلیه نشه یا ماساژ بعد از لیپوماتیک به خوبی انجام نشه، احتمال تجمع مواد زائد زیر پوست وجود داره و این موارد باعث ناهمواری پوست می‌شه.
    3) مدت زمان انجام ماساژ لیپوماتیک چقدر است؟
    طول مدت زمانی که برای هر جلسه این ماساژ لیپوماتیک در نظر گرفته می‌شه یک ساعت هست.
    4) آیا ماساژ بعد از لیپوماتیک در کاهش اثر زخم و اسکار روی پوست مؤثر است؟
    با ماساژ دادن پوست بعد لیپوماتیک می‌تونید فشاری که روی این ناحیه هست رو کم کنید و به بازسازی پوست و باقی نموندن جای زخم یا اسکار کمک کنید.

     

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]


    10 نوشته

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند