آیا بعد از عمل ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم می‌توان باردار شد؟

آیا بعد از عمل ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم می‌توان باردار شد؟

بارداری و بچه‌دار شدن نقش مهمی در زندگی خانوم‌ها داره؛ و کسانی که قصد دارند عمل‌های زیبایی مثل ابدومینوپلاستی رو انجام بدهند علاقه‌مند هستند که درباره این موضوع اطلاعات بیشتری به دست بیاورند. چون بیشتر پزشکان روی این موضوع تاکید می‌کنند که بارداری باید بعد از ابدومینوپلاستی باشه. 

در واقع، طبق نظر پزشکان زیبایی بهتره افرادی که مشکل چاقی یا افتادگی شکم و چین‌خوردگی در این ناحیه رو دارند، تا بعد از آخرین بارداری خودشون صبر کنند و بعد از عمل جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی رو انجام بدهند.

اگر کاندیدای این عمل زیبایی هستید و قصد بارداری دارید، با کلینیک زیبایی VIP تهران همراه باشید و درباره بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی و خطرات و عوارض این عمل اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

تاثیر بارداری بر عمل ابدومینوپلاستی

در ابدومینوپلاستی پزشک متخصص لایه‌های پوست آویزان شکم رو برش زده و برمی‌داره. همچنین چربی‌های باقی‌مونده در این ناحیه از بدن فرد خارج می‌شه تا شکم اون بعد از عمل صاف و تخت باشه؛ و اثری از افتادگی شکم و چربی در این ناحیه از بدن باقی نمونه.

در ابدومینوپلاستی فاصله بین عضلات شکم هم بسته می‌شه؛ تا شکم حالتی منقبض و جمع شده داشته باشه. با توجه به اینکه انقباض عضلات باعث کوچک شدن فضای داخلی شکم می‌شه، احتمال داره که جنین و رحم در دوران بارداری تحت‌فشار باشند.

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    البته فشاری که جنین به عضلات شکم وارد می‌کنه و کشیدگی پوست شکم روی نتیجه عمل ابدو هم تاثیرگذار هست. در واقع، اگر بعد از ابدومینوپلاستی باردار شده باشید، احتمال داره که پوست شکمتون دوباره کشیده بشه و به حالت قبل از عمل در بیاد. این موضوع تاثیر ابدومینوپلاستی رو از بین می‌بره و متقاضی باید دوباره جراحی شکم رو برای رسیدن به تناسب اندام انجام بده.

    بارداری بعد از ابدومینوپلاستی
    بارداری بعد از ابدومینوپلاستی

    ابدومینوپلاستی بعد از بارداری چگونه است؟

    بعد از زایمان پوست نیاز به زمان داره تا دوباره به حالت قبلی خودش برگرده و شکم جمع بشه. در این دوران خانم‌ها معمولاً پیاده‌روی سبک رو شروع می‌کنند تا مواد زائد که در اثر جراحی و بارداری در بدن باقی‌مونده دفع بشه.

    پس از 6 ماه کم‌کم فرد می‌تونه ورزش‌های سبک رو شروع کنه تا پوست حالت کشسانی خودش رو به دست بیاره. با انجام این فعالیت‌ها پوست شکم تا حد قابل توجهی جمع می‌شه و به شکل سابق خودش برمی‌گرده.

    اگر پوست شکم پس از این دوران هم چنان حالت شل شدگی و افتادگی داشته باشه، با کمک عمل ابدومینوپلاستی می‌تونید این مشکل رو برطرف کنید. پزشک در این عمل زیبایی پوست‌های شکم رو برمی‌داره و شکم دوباره به حالت سابق خودش برمی‌گرده.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل ابدومینوپلاستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    چند ماه بعد از عمل ابدومینوپلاستی می‌توان باردار شد؟

    پزشک متخصص برای انجام ابدومینوپلاستی عضلات شکم رو به هم نزدیک می‌کنه. این نزدیک عضلات باعث می‌شه که جنین موقع رشد در رحم مادر تحت‌فشار باشه. به مرور میزان فشاری که روی عضلات وجود داره کم می‌شه و فضای رحم برای رشد جنین و باز شدن شکم وضعیت بهتری پیدا می‌کنه.

    با توجه به این شرایط، پزشکان توصیه می‌کنند که 2 تا 3 سال بعد از ابدومینوپلاستی رو برای بارداری در نظر داشته باشید. البته در این دوران باز هم احتمال کشیدگی پوست شکم و شل شدگی و افتادگی پوست این ناحیه وجود داره؛ بنابراین کسانی که بعد از ابدومینوپلاستی باردار می‌شوند باید این موضوع رو هم در نظر داشته باشند.

    آیا بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی خطرناک است؟

    کسانی که قصد دارند ابدومینوپلاستی رو انجام بدهند نگران این موضوع هستند که این عمل زیبایی برای بارداری اون‌ها مشکل ایجاد کنه. در صورتی که بارداری بعد از ابدومینوپلاستی هیچ خطری نداره. فقط باید صبر کنید تا ماهیچه‌ها و عضلات شکمی که سفت شدند کمی آزاد بشه و نوزاد فضای کافی برای رشد داشته باشه.

    تصاویر قبل و بعد

    مزایای ابدومینوپلاستی بعد از بارداری

    اگر برای ابدومینوپلاستی قبل یا بعد از بارداری تردید دارید، شناخت مزایای بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی برای تصمیم‌گیری بهتر کمکتون می‌کنه. این مزایا عبارتند از:

    • ابدومینوپلاستی بعد از بارداری به جمع شدن پوست شکم و تخت شدن شکم کمک می‌کنه.
    • با کمک این عمل زیبایی می‌تونید بی‌اختیاری ادرار که بعد از بارداری رخ می‌ده رو کاهش داده و درمان کنید.
    • با برداشته شدن پوست شکم حالت بدن فرد تغییر قابل توجهی خواهد داشت.
    • ابدو دردهای مزمنی که از بارداری به جا مونده رو درمان می‌کنه.
    • احتمال کشیدگی پوست شکم و بازگشت بدن فرد به حالت قبل کاهش پیدا می‌کنه.
    • ماندگاری ابدومینوپلاستی بعد از بارداری بیشتر هست.
    ماندگاری ابدومینوپلاستی بعد از بارداری
    ماندگاری ابدومینوپلاستی بعد از بارداری

    نکات مهم ابدومینوپلاستی بعد از بارداری

    نکات مهم ابدومینوپلاستی بعد از بارداری

    قبل از اینکه ابدومینوپلاستی رو انجام بدهید لازمه که نکات مهمی که برای ماندگاری و نتیجه‌بخش بودن این عمل زیبایی وجود داره رو بدانید. موارد مهمی که برای ابدومینوپلاستی بعد از بارداری باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

    • اگر قصد بارداری مجدد دارید بهتره ابدومینوپلاستی رو بعد از آخرین بارداری‌تون انجام بدهید.
    • اضافه‌وزن می‌تونه نتیجه ابدومینوپلاستی رو تغییر بده؛ بنابراین زمانی برای انجام ابدومینوپلاستی اقدام کنید که به تناسب اندام رسیدید.
    • حداقل باید 6 ماه از بارداری‌تون گذشته باشه تا بتونید ابدومینوپلاستی رو انجام بدهید. چون بدن مادر بعد از زایمان حداقل 6 ماه زمان برای ریکاوری نیاز داره.
    • اگر بعد از ابدومینوپلاستی باردار شدید حتماً این موضوع رو با پزشک معالجتون در میون بگذارید تا مشکلی براتون رخ نده.
    • رژیم غذایی سالمی داشته باشید و مصرف قند، نمک و چربی رو محدود کنید.
    • تا حد امکان از میوه‌ها و سبزیجات تازه در طول روز استفاده کنید و آب بنوشید تا ناحیه عمل سریع‌تر بهبود پیدا کنه؛ و پوست بهتری داشته باشید.

     

    انجام همزمان ابدومینوپلاستی با سزارین درست است؟

    برای انجام عمل ابدومینوپلاستی پزشک ناحیه شکم رو برش داده و پوست‌های اضافی رو برمی‌داره. همچنین چربی‌های این ناحیه توسط پزشک از بدن خارج می‌شه تا متقاضی به تناسب اندام ایده آل برسه. با توجه به اینکه در سزارین هم ناحیه شکم برش داده می‌شه تا نوزاد خارج بشه؛ توصیه می‌کنیم که ابدومینوپلاستی رو برای 6 ماه پس از زایمان موکول کنید.

    در این بازه زمانی شرایط بدنی مادر پایدار شده و زخم‌های ایجاد شده در اثر سزارین تا حد قابل توجهی بهبود پیدا کرده؛ بنابراین پزشک متخصص با آسودگی خاطر و به بهترین نحو انجام بدهد.

    جدول مقایسه ابدومینوپلاستی همزمان و بعد سزارین

    برای اینکه بهتر بتونید درباره انجام ابدومینوپلاستی همزمان یا بعد از انجام سزارین تصمیم‌گیری کنید، در جدول زیر شرایط این دو عمل زیبایی رو با هم مقایسه کردیم.

    نوع عمل شرایط
    ابدومینوپلاستی بعد سزارین
    • جمع شدن پوست به طور کامل و ترمیم سریع‌تر زخم‌ها
    • کاهش احتمال عفونت محل عمل
    • امکان ایجاد برش ابدو از محل سزارین
    • فشار روحی و جسمانی کمتر روی متقاضی
    • درد کمتر بعد از عمل
    • نتیجه بهتر ابدومینوپلاستی
    ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین
    • بروز مشکل برای انجام سزارین و ابدو به صورت همزمان توسط دو پزشک
    • درد شدیدتر پس از عمل
    • احتمال بروز عفونت شدید پس از عمل
    • طولانی شدن دوره نقاهت بعد از عمل
    • باقی موندن جای زخم در اثر عمل

    دلایل انجام ابدومینوپلاستی بعد از سزارین

    به طور کلی دلایلی که برای انجام جداگانه سزارین و ابدومینوپلاستی وجود داره عبارتند از:

    • ابدومینوپلاستی و سزارین جزء عمل‌های زیبایی سنگین هستند و ممکنه بدن متقاضی تحمل انجام همزمان دو عمل زیبایی سنگین رو نداشته باشه.
    • احتمال بروز عفونت بعد از ابدومینوپلاستی و سزارین همزمان بسیار بالاتر هست؛ تا زمانی که این عمل‌های زیبایی به ترتیب انجام بشه و بدن فرصت ریکاوری داشته باشد.
    • برای انجام سزارین و ابدومینوپلاستی لازمه که پزشکان متخصص جداگانه‌ای در اتاق عمل حضور داشته باشند؛ بنابراین انجام همزمان این دو عمل زیبایی به خاطر حضور دو پزشک و کادر درمان اون‌ها ممکنه با مشکل مواجه بشه.
    حضور پزشکان متخصص برای سزارین و ابدومینوپلاستی
    حضور پزشکان متخصص برای سزارین و ابدومینوپلاستی

    انتخاب کلینیک برای ابدومینوپلاستی بعد بارداری

    بعد از بررسی شرایط بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی” باید درباره نحوه انجام عمل جراحی شکم اطلاعات به دست بیاورید. عمل زیبایی ابدومینوپلاستی حتماً باید در مراکز زیبایی مجهز و توسط پزشک متخصص انجام بشه. چون در صورتی که پزشک به خوبی نتونه پوست و چربی‌ها رو برداره، امکان داره که نیاز به تکرار ابدو داشته باشید. همچنین انجام ابدومینوپلاستی توسط پزشکان متفرقه باعث می‌شه که رد بخیه روی شکم فرد باقی بمونه و پوست شکم اون مثل قبل صاف و یکدست نشه.

    به همین خاطر توصیه می‌شه که ابدومینوپلاستی رو حتماً در مراکزی که پزشک متخصص دارند انجام بدهید. چون پزشکان حرفه‌ای از تکنیک‌های جراحی پلاستیک برای انجام این عمل زیبایی استفاده می‌کنند؛ و با وجود برداشتن پوست و چربی‌های شکم هیچ ردی از جای زخم یا اسکار روی پوست متقاضی باقی نمی‌مونه.

    عمل زیبایی ابدومینوپلاستی حتماً باید در مراکز زیبایی مجهز و توسط پزشک متخصص انجام بشه. چون در صورتی که پزشک به خوبی نتونه پوست و چربی‌ها رو برداره، امکان داره که نیاز به تکرار ابدو داشته باشید. همچنین انجام ابدومینوپلاستی توسط پزشکان متفرقه باعث می‌شه که رد بخیه روی شکم فرد باقی بمونه و پوست شکم اون مثل قبل صاف و یکدست نشه.


    به همین خاطر توصیه می‌شه که ابدومینوپلاستی رو حتماً در مراکزی که پزشک متخصص دارند انجام بدهید. چون پزشکان حرفه‌ای از تکنیک‌های جراحی پلاستیک برای انجام این عمل زیبایی استفاده می‌کنند؛ و با وجود برداشتن پوست و چربی‌های شکم هیچ ردی از جای زخم یا اسکار روی پوست متقاضی باقی نمی‌مونه.

    کلینیک زیبایی VIP تهران با وجود پزشکان حرفه‌ای و متخصص در زمینه عمل ابدومینوپلاستی این عمل زیبایی رو با کمترین عوارض را برای متقاضیان انجام می‌ده. پزشکان این مرکز سال‌ها در این زمینه فعالیت داشتند و نمونه کارهای موفق ابدو اون‌ها رو می‌تونید در پیج کلینیک مشاهده کنید. کلینیک زیبایی VIP تهران دارای پروانه وزارت بهداشت هم هست و ابدو رو در مجهزترین بیمارستان‌های تهران و با شرایط استریل کامل انجام می‌ده.

    برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره “انجام بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی”، از طریق واتساپ با مشاورین ما در تماس باشید.

    آیا شما کاندید مناسب “عمل ابدومینوپلاستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    سؤالات متداول+ جواب

    1) چند ماه بعد از بارداری می‌توان ابدومینوپلاستی را انجام داد؟
    حداقل 6 ماه بعد از بارداری می‌توانید برای ابدومینوپلاستی اقدام کنید.
    2) آیا می‌تواند بعد از ابدومینوپلاستی باردار شد؟
    حدود 2 تا 3 سال بعد از ابدومینوپلاستی می‌تونید باردار شوید؛ اما امکان بازگشت نتیجه عمل براتون وجود داره.
    3) آیا امکان انجام لیپو و ابدو همزمان وجود دارد؟
    در صورتی که پزشک معالج تشخیص بده که می‌تونید لیپو و ابدو رو همزمان انجام بدهید امکان انجام این دو عمل زیبایی براتون وجود خواهد داشت.
    4) بارداری قبل از ابدومینوپلاستی بهتر است یا بعد آن؟
    با توجه به اینکه رشد جنین و بارداری باعث کشیدگی پوست و شل شدن پوست می‌شه، توصیه می‌کنیم که ابدومینوپلاستی رو برای دوران بعد از بارداری در نظر بگیرید.

     

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]


    131 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند