ورزش بعد از عمل ابدومینوپلاستی

ورزش‌های مناسب بعد از عمل ابدومینوپلاستی + شرایط انجام ورزش‌های سنگین

ورزش بعد از عمل ابدومینوپلاستی ممکن هست یا نه؟ قبل از بررسی جواب این سوال لازمه که دلیل انجام عمل زیبایی ابدومینوپلاستی رو بررسی کنید.

تعداد زیاد از خانوم‌ها و آقایون بعد از لاغری با افتادگی پوست در ناحیه شکم مواجه می‌شوند. برای درمان این مشکل روش‌های زیادی در نظر گرفته می‌شه؛ اما هیچ‌کدوم از اون‌ها نمی‌تونه پوست شکم رو به طور کامل جمع و شکم رو صاف و تخت کنه. تنها روشی که تا به حال تونسته این خواسته خانوم‌ها و آقایونی که در ناحیه شکم دچار افتادگی پوست و چربی هستند رو برآورده کنه، ابدومینوپلاستی هست.

ابدومینوپلاستی برای برداشتن پوست‌های اضافی و چربی‌های ناحیه شکم که بعد از زایمان یا کاهش وزن شدید دیده می‌شه بهترین گزینه هست. چون در این روش پزشک با کمک عمل جراحی تمام پوست‌هایی که در این ناحیه انباشته شده‌ رو برمی‌داره؛ و متقاضی می‌تونه بدنی خوش‌فرم و شکمی صاف و تخت داشته باشه.

اگر فعالیتتون در طول روز زیاد هست یا ورزشکار هستید، باید شرایط ورزش بعد از عمل ابدومینوپلاستی رو بدونید. چون عدم توجه به این موضوع می‌تونه باعث پاره شدن بخیه‌های شکمتون و صدمه وارد شدن به محل جراحی بشه. کلینیک زیبایی vip تهران مهم‌ترین نکاتی که باید در این باره بدانید رو در ادامه ارائه کرده.

 

دوران نقاهت بعد از ابدومینوپلاستی

قبل از شروع ورزش بعد از عمل ابدومینوپلاستی” باید شرایطی که برای دوران نقاهت ابدومینوپلاستی در نظر گرفته شده رو بررسی کرده. در این قسمت، از لحظه شروع دوران نقاهت تا وقتی که امکان ورزش کردن روا دارید به طور کامل ارائه شده.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    بیست و چهار ساعت اول بعد از عمل

    بیست و چهار ساعت بعد از انجام ابدومینوپلاستی بسیار مهمه. چون در این زمان زخم هنوز جوش نخورده و باز هست. همچنین در این بازه زمانی متقاضی احساس درد بیشتری داره و انجام فعالیت‌های بدنی می‌تونه این درد رو شدیدتر کنه.

    برای اینکه زخم جراحی شکم فرصت بازسازی داشته باشه، 24 ساعت بعد از عمل ابدومینوپلاستی باید استراحت مطلق داشته باشید. حتی در این بازه زمانی هم ممکنه متقاضی در بیمارستان بمونه و تحت نظر باشه، تا وضعیت بدنیش به حالت پایدار برسه.

    تنها کاری که در این مدت می‌تونید انجام بدید ایستادن، نشستن به حالت نیم‌خیز و چند قدم برداشتن برای انجام کارهای ضروری هست. در واقع،  در بیشتر مواقع باید حالت خوابیده داشته باشید تا به شکم و محل جراحی فشار وارد نشه.

     

    بیست و چهار ساعت اول بعد از عمل
    بیست و چهار ساعت اول بعد از عمل

     

    دو هفته اول پس از ابدومینوپلاستی

    برای اینکه گردش خون رو بهبود بدهید و زخم‌هاتون سریع‌تر بهبود پیدا کنه، در دو هفته اول بعد از جراحی ابدومینوپلاستی می‌تونید پیاده‌روی آهسته رو شروع کنید. موقع پیاده‌روی باید حواستون به شکمتون باشه و کمی خمیده راه برید تا بافت این ناحیه کشیده نشه.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل ابدومینوپلاستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    هفته سوم و چهارم بعد ابدو

    در هفته سوم بعد از ابدومینوپلاستی زخم جوش خورده و احساس درد و ناراحتی کمتری در ناحیه شکمتون خواهید داشت. در این دوران می‌تونید فعالیت‌های سبک مانند دوچرخه‌سواری نرم یا پیاده‌روی رو انجام دهید.

    اما انجام ورزش‌هایی مثل وزنه‌برداری یا تمرینات کششی همچنان براتون ممنوع هست. به طور کلی هر فعالیت بدنی که باعث کشیدگی و فشار وارد شدن به شکم می‌شه رو در این بازه زمانی نباید انجام بدهید.

     

    هفته‌های چهار تا ششم بعد عمل

    اگر شرایط بدنی متقاضی بعد عمل مناسب باشه، امکان انجام فعالیت‌های ورزشی به آرامی برای متقاضی وجود داره. البته همچنان فشار وارد کردن به ناحیه شکم می‌تونه خطرناک باشه؛ و نباید فشار شدید به این قسمت وارد کنید.

     

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]

     

     دو ماه پس از جراحی ابدومینوپلاستی

    دو ماه بعد از جراحی زخم محل عمل بسته می‌شه و این ناحیه به طور کامل‌ترمیم می‌شه. در این بازه زمانی می‌تونید فعالیت ورزشی مانند کاردیو، ایروبیک، پلانک یا پیلاتس رو شروع کنید. همچنین، با رعایت رژیم غذایی مناسب می‌تونید وزنی که در طول دوران بعد از عمل ابدومینوپلاستی اضافه کردید رو کم کنید.

     

    شرایط ورزش بعد از عمل ابدومینوپلاستی

    برای ورزش بعد از عمل ابدومینوپلاستی لازمه که ابتدا شرایط انجام فعالیت‌های ورزشی مختلف رو در بازه‌های زمانی متفاوت بررسی کنید. در این بخش نحوه انجام فعالیت‌های ورزشی بعد از ابدومینوپلاستی و زمان مناسب شروع این فعالیت‌ها رو بررسی کردیم.

     

     پیاده‌روی بعد از ابدو

    دو هفته بعد از ابدومینوپلاستی می‌تونید پیاده‌روی آرام رو روی سطوح صاف شروع کنید. در طول پیاده‌روی مواد زائدی که در بدن تجمع کردند دفع می‌شه؛ و بالا رفتن سرعت گردش خون و فعالیت بدنی باعث بهبود سریع‌تر زخم محل جراحی می‌شه.

     

    پیاده روی بعد از ابدو
    پیاده روی بعد از ابدو

     

    ورزش با استفاده از وزنه

    وزنه‌های کوچک هم می‌تونید برای ورزش بعد از عمل ابدومینوپلاستی استفاده کنید. البته برای شروع فعالیت با وزنه باید حداقل یک ماه از زمانی که جراحی کردید گذشته باشد. همچنین، نباید وزنه‌های سنگین رو برای ورزش انتخاب کنید.

     

    انجام تمرین‌های ایروبیک

    بعد از دو ماه می‌توانید فعالیت ورزشی هوازی مانند ایروبیک رو شروع کنید. تمرینات ایروبیک جزء بهترین ورزش‌ها برای افزایش سوخت‌وساز بدن و چربی سوزی هستند. همچنین، این ورزش باعث ترشح هورمون سروتونین و آندورفین می‌شه و احساس خوشحالی و شادی رو برای ورزشکار به ارمغان میاره.

    بنابراین کسانی که بعد از عمل عصبی و افسرده شدند با شروع ایروبیک می‌تونند به این مشکلات غلبه کنند و احساس بهتری داشته باشند.

     

    برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


      نوع خدمات درخواستی

       

      دویدن بعد ابدو

      بعد از 6 تا 8 هفته می‌توانید دویدن سبک رو شروع کنید. برای دویدن در هفته‌های اول بهتره شکمتون رو با گن ببندید تا به این ناحیه فشار وارد نشه. به مرور عضلات شکم کش میاد  و می‌تونید احساس بهتری بعد عمل داشته باشید و بدون گن هم دویدن رو انجام بدهید.

      موقع دویدن تا حد امکان عضلات شکمتون رو سفت نگه دارید و از خم و راست شدن یا فشار وارد کردن به ناحیه شکم پرهیز کنید.

       

      دوچرخه‌سواری بعد ابدو

      بعد از دو ماه گذشتن از ابدومینوپلاستی می‌تونید دوچرخه‌سواری رو هم شروع کنید. برای دوچرخه‌سواری می‌تونید دوچرخه‌سواری ثابت یا فعال رو انتخاب کنید. هر دو این ورزش‌ها فشار کمی به بدن وارد می‌کنند و احساس خوبی رو برای ورزشکار به همراه دارند.

      اگر اهل دوچرخه‌سواری هستید و همیشه ورزش می‌کنید، توصیه می‌شه که بعد از ابدومینوپلاستی دوچرخه‌سواری سبک یا آرام رو انجام بدهید. چون دوچرخه‌سواری شدید یا تند شدت ضربه‌های وارد شده به شکم رو افزایش می‌ده.

       

      دوچرخه سواری بعد ابدو
      دوچرخه سواری بعد ابدو

       

      نکات مهم ورزش بعد از عمل ابدومینوپلاستی

      برای انجام تمرینات ورزشی بعد ابدومینوپلاستی نکات زیر رو در نظر داشته باشید.

      •  با مشورت پزشک می‌تونید از همون روز جراحی شکم راه رفتن یا پیاده‌روی سبک رو شروع کنید.
      •  در روزهای اول عمل بهتر هست که به صورت خمیده راه بروید تا به محل جراحی فشار وارد نشه.
      •  بعد از ابدومینوپلاستی گن مخصوص رو تهیه کرده و موقع پیاده‌روی و … استفاده کنید. با این کار به جمع شدن پوست و تخلیه مواد زائد محل عمل و اطرافش کمک می‌کنید.
      •  تا وقتی پیاده‌روی رو ادامه بدهید که ضربان قلبتان تند و شدید نشده.
      • بیست روز یا سه هفته بعد عمل می‌تونید هر روز پیاده‌روی کنید و سرعت راه رفتنتون رو بیشتر کنید.
      •  یک ماه بعد عمل می‌تونید نرمش‌های سبک رو شروع کنید.
      •  در طول دوران نقاهت و چند ماه بعد از عمل از پریدن یا حرکت‌های کششی و استقامتی که باعث فشار وارد شدن به بدن می‌شوند پرهیز کنید.
      • تا زمانی که پزشک اجازه نداده ورزش رو شروع نکنید.
      • از خم و راست شدن و زیاد نشستن بعد عمل اجتناب کنید.

       

      آیا شما کاندید مناسب “عمل ابدومینوپلاستی هستید یا خیر ؟

      عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

       

       

      جمع‌بندی

      برای اینکه سریع‌تر بتوانید به زندگی طبیعی خودتون برگردید و ورزش بعد از عمل ابدومینوپلاستی” رو شروع کنید، توصیه می‌کنیم که در یکی از کلینیک‌های زیبایی مجهز و پیش یکی از بهترین پزشکان متخصص این حوزه ابدومینوپلاستی رو انجام بدهید.

      کلینیک زیبایی vip تهران با وجود کادر مجرب و حضور پزشکان متخصص و حرفه‌ای ابدومینوپلاستی این عمل زیبایی رو به بهترین نحو برای متقاضیان انجام می‌ده. طول درمان و دوران نقاهت بعد از انجام این عمل زیبایی توسط پزشکان باتجربه کلینیک زیبایی vip تهران کمتر از سایر مراکز هست.

      چون متقاضیان با مشکلاتی مانند بخیه‌های ناقص و بسته نشدن زخم یا عفونت محل عمل مواجه نمی‌شوند. برای دریافت راهنمایی درباره رزرو وقت و نحوه انجام ابدومینوپلاستی از طریق واتساپ با مشاورین ما در تماس باشید.

       

      سؤالات متداول + جواب

      1) بعد از ابدومینوپلاستی می‌توانیم ورزش کنیم؟
      بعد از دوران نقاهت تعیین شده توسط دکتر متخصص می‌تونید ورزش‌های سبک رو شروع کنید.
      2) عوارض انجام ورزش‌های سنگین بعد عمل چیست؟
      در صورت انجام ورزش‌های سنگین بعد عمل احتمال پارگی محل جراحی، خونریزی و آسیب رسیدن به بافت‌های شکمی وجود داره.
      3) آیا بعد ابدومینوپلاستی می‌توانیم تمرینات شکمی انجام دهیم؟
      بعد از ابدومینوپلاستی فقط می‌تونید پیاده‌روی و ورزش‌های سبک روزانه مانند پیاده‌روی رو انجام بدهید.
      4) آیا فردای عمل ابدو می‌توان ورزش کرد؟
      برای ریکاوری اولیه بعد لازم هست که حداقل 72 ساعت بعد ابدومینوپلاستی استراحت کنید و خوابیده باشید.

      19 نوشته
      کلینیک VIP مارال با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

      بدون دیدگاه

      پاسخ دهید

      فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند