8 راهکار درمان افتادگی شکم بعد از زایمان

8 راهکار درمان افتادگی شکم بعد از زایمان

درمان افتادگی شکم بعد از زایمان چطور ممکن است؟ برای جواب دادن به این سؤال باید اول دلیل بزرگ شدن شکم را در دوران بارداری بررسی کنید. بارداری یکی از مهم‌ترین دوران زندگی مادران جوان است. دورانی که در آن می‌توانند یک موجود زنده را در وجود خودشان احساس کنند و هر لحظه با این موجود نفس بکشند و لذت مادر شدن را بیشتر احساس کنند؛ اما دوران بارداری علاوه بر شیرینی‌های زیادش مشکلاتی مانند بزرگ شدن شکم را هم در پی دارد.

در طول این دوران به مرور نوزاد و جفت بزرگ‌تر می‌شوند و با رشد آن‌ها شکم بزرگ‌تر می‌شود. مخصوصاً در ماه‌های آخر بارداری این موضوع به طور کامل مشخص است و مادران معمولاً شکمشان خیلی بزرگ و سنگین می‌شود. گاهی این بزرگ شدن شکم به اندازه‌ای است که ادامه تحرک برای مادر سخت خواهد شد و به محض اینکه چند قدم راه برود شروع به نفس زدن خواهد کرد.

 

روش های درمان افتادگی شکم بعد از زایمان

با تولد نوزاد مشکلات حمل بار اضافه و سنگین درون شکم مادر حل می‌شود، اما کشیدگی پوست شکم باعث می‌شود که چین‌های نسبتاً بزرگی در این ناحیه ایجاد شود. اغلب کسانی که تازه زایمان کرده‌اند به دنبال این هستند که راه درمان افتادگی شکم بعد از زایمان را پیدا کنند و دوباره تناسب‌اندام خودشان را به دست بیاورند. در این مقاله کلینیک زیبایی VIP تهران راه‌کارهایی که می‌تواند برای جمع شدن شکم کمکتان کند را ارائه کرده است.

برای شروع عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند که آیا شما کاندید مناسب “پیکرتراشی” هستید یا خیر.*

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    1) تغییر برنامه غذایی روزانه

    اولین موضوعی که می‌تواند برای درمان افتادگی شکم بعد از زایمان” کمکتان کند تغییر برنامه غذایی‌تان است. اگر در طول بارداری اشتهای زیادی داشته‌اید یا اینکه به مصرف غذاهای چرب و شیرین علاقه‌مند شده بودید، وقت آن است که این برنامه غذایی را تغییر دهید.

    در قدم اول باید مصرف پروتئین را بالا ببرید تا خاصیت کشسانی پوستتان بیشتر شود و سریع‌تر بتواند به حالت قبل برگردد. اگر می‌خواهید چین‌های پوستی‌تان به خوبی محو شوند و رد آن‌ها محو شود هم مصرف میوه‌ها و سبزیجات و مواد غذایی حاوی فیبر را جدی بگیرید. با مصرف این مواد غذایی می‌توانید یک رژیم غذایی عالی و سرشار از ویتامین داشته باشید.

    با تغییر برنامه غذایی می‌توانید افتادگی شکم را بعد از زایمان برطرف کنید.
    درمان-افتادگی-شکم-بعد-از-زایمان

    2) ورزش کردن روزانه

    درمان افتادگی شکم بعد از بارداری فقط با تغییر رژیم غذایی اتفاق نمی‌افتد. بلکه باید برای اینکه پوست سریع‌تر جمع شود و به حالت اولیه‌اش برگردد ورزش را هم به عنوان بخشی از برنامه روزانه خودتان در نظر بگیرید. البته قبل از شروع ورزش برای درمان افتادگی شکم بعد از زایمان حتماً باید با پزشک معالجتان مشورت کنید. چون در زایمان‌هایی که با سزارین انجام می‌شود مدت زمان نقاهت بیشتر است و باید احتیاط بیشتری داشته باشید.

    برای ورزش کردن می‌توانید از فعالیت‌هایی مانند دراز نشست، گهواره، و … یا ورزش‌های هوازی شروع کنید. به مرور به کمک ورزش‌های مقاومتی و بدن‌سازی می‌توانید میزان کشیدگی پوست را کمتر کنید و سریع‌تر به آمادگی جسمانی قبلی‌تان برگردید.

    حتما بخوانید: پیکر تراشی چیست؟ از مزایا تا معایب این عمل زیبایی

    ما کاندید مناسب “عمل پیکر تراشی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    3) هیدراته نگه داشتن بدن

    اگر تا قبل از دوران بارداری و در طول این دوران مصرف آب را جدی نگرفته بودید، باید این رویه را تغییر دهید. چون با افزایش نوشیدن آب در طول روز می‌توانید بدنتان را هیدراته نگه دارید. هر چقدر پوست هیدراته‌تر باشد، چربی‌های موجود در شکم و… بهتر می‌سوزند و شکمتان سریع‌تر به حالت قلبی خودش برمی‌گردد. البته گاهی این تغییر باعث می‌شود که حتی از زمانی که باردار نبوده‌اید هم شکمی صاف‌تر داشته باشید.

    برای درمان افتادگی شکم بعد از زایمان باید بدنتان را هیدراته نگه دارید.
    هیدراته-نگه-داشتن-بدن

    4) استفاده از روغن‌های گیاهی

    خاصیت روغن‌های گیاهی برای پوست و مو همیشه مورد توجه خانم‌ها بوده است. پس از زایمان هم می‌توانید از این روغن‌ها برای درمان افتادگی شکم بعد از زایمان کمک بگیرید. برای درمان افتادگی شکم بعد از سزارین یا زایمان طبیعی روغن نارگیل یا روغن جوجوبا را هر روز روی پوست شکمتان بمالید و به آرامی آن را ماساژ دهید تا روغن به طور کامل جذب شود.

    همچنین توصیه می‌شود که روغن زیتون را همراه با سالاد و… مصرف کنید تا از خاصیت‌های  این روغن گیاهی به طور کامل بهره‌مند شوید. پس از چند هفته می‌توانید تأثیر این روغن‌ها را روی پوستتان مشاهده کنید و شکمی صاف و بدون چروک داشته باشید.

     

    5) خریدن کرم‌های مخصوص سفت کنندگی شکم

    با توجه به اینکه زایمان یک موضوع طبیعی است و خانم‌های زیادی با شل شدگی و چین‌خوردگی شکم پس از زایمان مواجه می‌شوند، شرکت‌های تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی هم برای درمان افتادگی شکم بعد از زایمان” محصولات متنوعی را تولید و به بازار عرضه کرده‌اند.

    بعضی از این کرم‌ها خاصیت الاستین و کشسانی پوست را افزایش می‌دهند و برای درمان افتادگی پوست کارآمد هستند. البته در ترکیبات بیشتر این محصولات از مواد پروتئینی و ویتامین‌های مختلف هم استفاده شده است؛ و بخش مهمی از تأثیر این محصولات مراقبتی روی درمان افتادگی پوست شکم به خاطر وجود  این ترکیبات است.

    6) استفاده از گن‌های مخصوص

    بعضی از پزشکان برای کوچک کردن و رفع افتادگی شکم پهلو و سینه بعد از زایمان استفاده از گن‌های مخصوص را توصیه می‌کنند. این گن‌ها را می‌توانید بلافاصله پس از زایمان هم استفاده کنید تا پوست شکم به بافت زیر آن بچسبد و افتادگی زیادی در ناحیه شکم شکل نگیرد. این گن‌ها معمولاً سایزبندی شده هستند و باید یک تا دو ماه پس از زایمان و تا زمانی که شکم به حالت اولش برگردد از آن‌ها استفاده کنید.

    7) تغذیه نوزاد با شیر مادر

    معمولا مادرانی که از شیر خودشان نوزاد را تغذیه می‌کنند سریع‌تر از سایر مادران وزن کم می‌کنند. چون بخش مهمی از کالری روزانه مصرف شده توسط مادر توسط نوزاد دریافت می‌شود. همچنین با توجه به اینکه شیر مادر حاوی چربی است، شیر دادن به نوزاد می‌تواند به کم شدن چربی‌های دور شکم و بدن مادر کمک کند و در درمان افتادگی شکم بعد از زایمان مؤثر باشد.

    تغذیه نوزاد با شیر مادر می‌تواند باعث کاهش وزن پس از زایمان و رسیدن به تناسب‌اندام شود.
    درمان-شلی-و-افتادگی-شکم-بعد-از-زایمان

    8) استفاده از جراحی‌های زیبایی

    تمام روش‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم می‌توانند راهکار خوبی برای درمان افتادگی شکم بعد از زایمان باشند، اما برای نتیجه گرفتن از آن‌ها باید مدت زمان زیادی صبر کنید. همچنین بعضی مواقع افتادگی شکم زیاد است و هیچ‌کدام از روش‌های مطرح شده نمی‌تواند به طور کامل افتادگی و چین‌خوردگی شکم را برطرف کند.

    در این مواقع باید به دنبال روش مناسب‌تری برای رفع افتادگی شکم و برگرداندن آن به حالت قبل باشید. سریع‌ترین درمان افتادگی زیر شکم آبدومینوپلاستی است. در این عمل زیبایی پزشک پوست اضافی ناحیه شکم را برمی‌دارد و بعد از عمل اثری از پوست‌های چین خورده روی هم در ناحیه شکم مشاهده نمی‌شود.

     

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]

     

    البته برای انجام این عمل زیبایی باید خدمات مشاوره کلینیک زیبایی VIP تهران را دریافت کنید و با پزشکان متخصص این حوزه در ارتباط باشید. چون باید فاصله زمانی عمل تا زایمان مشخص شده و عمل آبدومینوپلاستی در زمان مناسبی برای متقاضی انجام شود.

    با این عمل زیبایی می‌توانید به راحتی دوباره به تناسب‌اندام برسید و خوش‌اندام شوید.

    و در انتها…

    برای درمان افتادگی شکم پس از زایمان راه‌های زیادی وجود دارد. با درمان‌های خانگی می‌توانید چین‌خوردگی‌های خفیف و افتادگی کمی که در ناحیه شکم پس از زایمان وجود دارد را برطرف کنید؛ اما برای کسانی که پوست شکمشان چین‌خوردگی شدیدی دارد، تنها جراحی زیبایی شکم یا آبدومینوپلاستی است که می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

     

    سؤالات متداول درمان افتادگی پس از زایمان+ جواب تخصصی

    1) آیا درمان‌های خانگی برای جمع شدن شکم بعد از زایمان مؤثر هستند؟
    درمان‌های خانگی می‌تواند حالت شکم را پس از زایمان تغیر دهند، اما برای افراد حساسی که می‌خواهند حالت شکم خودشان را بعد از زایمان دوباره به شکل اول برگردانند این روش‌ها نتیجه لازم را نخواهند داشت.
    2) جمع شدن شکم بعد از بارداری چقدر طول می‌کشد؟
    برای جمع شدن شکم پس از زایمان باید حدود 5 تا 6 ماه را در نظر داشته باشید. البته با توجه به شرایط بدنی و میزان کشسانی و سفتی پوست فرد این موضوع می‌تواند در بازه زمانی کمتر یا بیشتری هم انجام شود.
    3) آیا پس از سزارین می‌توانیم ورزش کنیم؟
    معمولا برای کسانی که سزارین انجام داده‌اند ورزش کردن تا 6 ماه ممنوع است. با این وجود طبق نظر پزشک معالجتان می‌توانید با ورزش‌های سبک و تغییر برنامه غذایی دوباره به تناسب‌اندام برسید.

     

    ما کاندید مناسب “عمل پیکر تراشی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]


    19 نوشته
    کلینیک VIP مارال با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند