افتادگی ابرو چیست؟علت‌ها و روش‌های درمان آن

افتادگی ابرو چیست؟+علت‌ها و روش‌های درمان آن

چرا به درمان افتادگی ابرو نیاز داریم؟ این سوال را اغلب کسانی که هنوز با این مشکل مواجه نشده‌اند و جوانی مهمان صورتشان است از خودشان می‌پرسند. درست است ابروهایی که همیشه کشیده و خوش‌حالت هستند برایتان یک چهره شاداب و جوان می‌سازند؛ اما وقتی همین ابروها حالتی افتاده پیدا می‌کنند نمی‌توانید دیگر از این زیبایی و شادابی لذت ببرید. چون چشم‌هایتان همیشه حالتی خواب‌آلوده دارد و باید با آرایش غلیظ این بخش از صورتتان را بپوشانید.

هر چقدر شدت افتادگی ابرو بیشتر باشد، استفاده از آرایش و … برای پوشاندن آن تاثیر کمتری دارد و به راحتی نمی‌توانید به یک چهره زیبا برسید. چهره‌ای که هر روز از دیدن آن در آیینه لذت ببرید و دیدنش برایتان شروع یک زندگی سراسر هیجان و جذاب باشد.

برای برطرف کردن این افتادگی می‌توانید از روش‌های درمانی که برای برطرف کردن افتادگی در ابرو ارائه شده مانند بلفاروپلاستی کمک بگیرید، یا اینکه به سراغ سایر درمان‌های خانگی و پزشکی که برای برطرف کردن مشکل افتادگی ابروها در نظر گرفته شده‌اند بروید.

در این مطلب از کلینیک VIP تهران قصد داریم دلایل بروز افتادگی ابرو ها را بررسی کنیم و روش‌هایی که برای درمان این مشکل وجود دارد را با شما در میان بگذاریم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید و راه و روش‌های همیشه جوان ماندن را با شناخت بیشتر از افتادگی ابرو و درمان آن بشناسید.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    علت افتادگی ابرو چیست؟

    چرا ابروهای ما حالت افتاده پیدا می‌کند و چشم‌هایمان همیشه خواب‌آلود و پف‌کرده به نظر می‌رسند؟ اگر شما هم بارها و بارها این سوال را از خودتان پرسیده‌اید، وقت آن رسیده که دلایل بروز این مشکل را پیدا کنید. در ادامه مواردی که می‌تواند باعث افتادگی ابروها از جوانی تا دوران پیری شود را برایتان آورده‌ایم.

    ژنتیکی و مادرزادی بودن حالت ابروها

    همان‌طور که ژنتیک نقش مهمی در پُر یا خالی شدن ابروها دارد و می‌تواند برای یک نفر ابروهای پرپشت و خوش‌حالتی بسازد و برای نفر دیگر ابروهای کم‌پشت و نازک، برای افتادگی پلک و ابروها هم می‌تواند مؤثر باشد. اگر در اعضای خانواده شما فردی با ابروهای افتاده و چشم‌های خسته وجود دارد، به احتمال زیاد بروز این مشکل برایتان ژنتیکی است و نیازی نیست که نگران بیماری و… برای تغییر حالت این بخش از صورتتان باشید.

    البته همه افراد به مرور در این بخش از صورتشان تغییرات را احساس نمی‌کنند، بلکه افراد زیادی هم وجود دارند که از همان بدو تولد با افتادگی خفیف پلک و ابرو مواجه هستند؛ و هر چه بزرگ‌تر می‌شوند این مشکل برایشان حادتر می‌شود. برای کسانی که با این مشکل مواجه هستند باید درمان پس از دوران بلوغ و ثابت شدن افتادگی پلک و ابرو انجام شود.

    افتادگی ابروها می‌تواند به طور مادرزادی رخ داده باشد و به مرور شدیدتر شود.
    علت-افتادگی-ابرو

    افزایش سن و افتادگی ابرو

    بزرگ‌ترین دلیلی که باعث می‌شود ابروهای خوش‌حالت و کمانی که دارید به مرور تغییر حالت دهند و دیگر مانند سابق نباشد، بالا رفتن سن و کم شدن خاصیت کشسانی پوست است. با افزایش سن پوست خاصیت الاستین یا کشسانی خودش را از دست می‌دهد و کلاژن سازی پوست هم کمتر می‌شود، به همین خاطر است که اغلب افراد با افزایش سن و قدم گذاشتن به دوان میان‌سالی شاهد ایجاد چین و چروک‌های پوستی، افتادگی پلک و افتادگی در ناحیه ابروهایشان هستند.

    ابتلا به بیماری‌های مختلف

    افتادگی ابرو می‌تواند به خاطر ابتلا به بیماری‌های مختلف هم رخ دهد؛ بنابراین در صورتی که به طور مادرزادی یا ژنتیکی با این مشکل مواجه نشده‌اید، پزشکان ابتدا آزمایش‌های لازم را تجویز می‌کنند تا علت افتادگی یک یا دو ابرو را پیدا کنند.

    در صورتی که ابتلا به بیماری باعث این مشکل شده باشد، با درمان و کنترل بیماری مورد نظر افتادگی در ناحیه ابروها کنترل می‌شود و میزان افتادگی به مرور با ادامه درمان بهبود پیدا خواهد کرد.

     

    آیا شما کاندید مناسب “لیفت ابرو با نخ هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    مصرف دخانیات و رژیم غذایی ناسالم

    اگر اهل سیگار کشیدن هستید و حتی یک ساعت هم نمی‌توانید از دخانیات دوری کنید، باید دیر یا زود آمادگی مواجه شدن با مشکلات شدید و خفیف پوستی مانند افتادگی پلک و ابرو، شل شدن و تیرگی پوست و بروز لکه‌های پوستی را داشته باشید.

    علاوه بر دخانیات، مصرف مواد غذایی ناسالم و چرب و شیرین و مصرف نکردن آب به اندازی کافی هم می‌تواند باعث چین‌خوردگی پوستی و تغییر حالت چهره‌تان شود؛ بنابراین سعی کنید همیشه مواد غذایی سالم مانند میوه‌ها و سبزیجات را در برنامه روزانه خودتان داشته باشید؛ و با نوشیدن آب بدنتان را هیدراته نگه دارید تا پوستتان شفاف و سالم بماند.

     

    روش‌های درمان افتادگی ابرو

    تفاوتی ندارد که دلیل اصلی افتادگی ابروهایتان چیست و چرا این مشکل برایتان رخ داده، به جای اینکه دائم خودتان را در آیینه نگاه کنید و ناراحت شوید باید به فکر پیدا کردن راه درمانی برای این مشکل باشید.

    با توجه به پیشرفتی که علم در سال‌های اخیر داشته است، این روزها بیشتر مشکلات پوستی را می‌تواند با عمل‌های زیبایی مانند تزریق چربی یا حتی لیفت شقیقه و… برطرف کرد. برای درمان افتاده شدن ابروها هم راهکارهای درمانی زیادی وجود دارد که بعضی از آن‌ها را در ادامه برایتان آورده‌ایم.

    لیفت آندوسکوپی ابرو

    یکی از روش‌هایی که برای درمان افتادگی ابروها استفاده می‌شود عمل زیبایی لیفت آندوسکوپی ابرو است. در این روش پزشک با کمک عمل جراحی پوست را به سمت بالا کشیده و پس از تکمیل کار ناحیه برش خورده بالای ابرو را بخیه میزند. این روش معمولاً بدون بازگشت است، اما احتمال باقی ماندن جای زخم یا اسکار به خطر برش‌های عمیق ایجاد شده روی ابرو یا خالی شدن ناحیه برش میان ابروها و ریختن موهای این منطقه وجود دارد.

    برای انجام این عمل زیبایی ابتدا وضعیت ابرو و چگونگی وضعیت پوست این ناحیه با کمک دوربین مخصوصی که زیر پوست قرار می‌گیرد بررسی می‌شود؛ و پزشک با کمک این دوربین می‌تواند لیفت آندوسکوپی ابرو را با دقت بیشتری انجام دهد.

    برای درمان افتادگی ابرو می‌توانید از جراحی و درمان‌های کم تهاجمی مانند لیفت با نخ استفاده کنید.
    یکی-از-روش-های-درمان-افتادگی-ابرو

     

    تزریق بوتاکس و درمان افتادگی برای ابروها

    اگر به دنبال یک راه ساده‌تر و عمل زیبایی غیر تهاجمی برای درمان افتادگی ابروهایتان هستید، تزریق بوتاکس هم می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های پیش رویتان باشد. در این روش پزشک متخصص از سم بوتولینوم یا بوتاکس برای درمان افتادگی ایجاد شده در ناحیه ابرو کمک می‌گیرد. برای بوتاکس کردن ابرو باید کمی از این ماده در منطقه انتهایی ابرو تزریق شود.

    میزان تزریقی که برای درمان افتادگی قسمت ابروها تزریق می‌شود نباید زیادتر یا کمتر از حد اندازه مورد نیاز باشد. پزشکان متخصص معمولاً میزان بوتاکسی که برای لیفت ابرو استفاده می‌کنند کمتر از مقدار حد مورد نیاز آن است. چون در صورتی که نیاز به تزریق مجدد باشد پزشک به راحتی می‌تواند این کار را انجام دهد.

    البته در صورت تزریق میزان زیادی از ماده بوتاکس هم امکان تخلیه این ماده و برگشتن آن به حالت اولیه وجود دارد. همین موضوع باعث شده که درمان افتادگی ابرو با کمک بوتاکس یکی از عمل‌های زیبایی محبوب در جهان باشد.

    برای ماندگاری این عمل زیبایی می‌توانید 3 تا 5 ماه را در نظر بگیرید. بعد از آن مجدداً باید تزریق انجام شود تا حالت ابروهایتان ماندگاری داشته باشد و دیگر دچار افتادگی نشود.

     

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”maralclinic” num=6 cols=3]

     

    لیفت ابرو با نخ برای تغییر حالت ابروها

    لیفت ابرو با نخ هم یکی از روش‌های پرطرفدار برای درمان افتادگی ابرو ها است و به عنوان یکی از عمل‌های زیبایی کم تهاجمی در جهان شناخته می‌شود. این روش درمانی هم همیشگی نیست و برای ماندگاری دائمی آن باید لیفت را طبق دستورالعمل ارائه شده توسط پزشک تمدید کنید.

    لیفت ابرو علاوه بر درمان حالت افتادگی که برای ابروها رخ می‌دهد، برای درمان چین و چروک‌هایی که روی پیشانی نقش می‌بندد هم موثر است. به همین خاطر است که اغلب کسانی که نیاز به صاف کردن پیشانی و درمان حالت پف‌آلود چشمانشان دارند هم از این عمل زیبایی کمک می‌گیرند.

    با توجه به حالت چهره و آناتومی صورت متقاضیان عمل لیفت ابرو ممکن است به روش‌های مختلفی انجام شود. البته توجه به این نکته ضروری است که لیفت ابرو فقط برای کسانی مناسب است که افتادگی که در ناحیه ابروهایشان دارند خفیف است. اگر شدت افتادگی ابروهایتان زیاد باشد باید از روش‌های جایگزین مانند جراحی برای درمان این مشکل استفاده کنید.

    لیفت ابرو همراه با عمل زیبایی بلفاروپلاستی

    اگر خط رویش موهایتان در ناحیه ابرو کم‌پشت است و تورم پشت پلک‌هایتان به همراه افتادگی ناحیه ابرو باعث تغییر چهره شما شده، پیشنهاد می‌کنیم که از بلفاروپلاستی یا جراحی پلک و جراحی لیفت ابرو برای درمان این مشکل استفاده کنید.

    این دو عمل زیبایی معمولاً به طور هم‌زمان انجام می‌شود و نتیجه نهایی که دارد شگفت انگیز است. چون چهره متقاضی پس از دوران نقاهت با دوران قبل از انجام این عمل تفاوت زیادی خواهد داشت.

    اگر فقط انتهای ابروهایتان حالت افتادگی دارند لیفت شقیقه می‌تواند درمان مناسبی برایتان باشد
    لیفت-ابرو-همراه-با-عمل-زیبایی-بلفاروپلاستی

    لیفت ابروی شقیقه‌ای و درمان افتادگی‌های ابرو

    در صورتی که میزان افتادگی ابروها به نحوی است که ابتدا و وسط ابرو همچنان حالت قبل خودشان را حفظ کرده‌اند و فقط قسمت انتهایی ابروها حالت افتادگی پیدا کرده، با کمک لیفت شقیقه هم می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

     

    هزینه درمان افتادگی ابرو چقدر است؟

    اگر ابروهایتان افتادگی دارند و حالت چهره و میزان زاویه دید شما را تحت تأثیر قرار داده‌اند، بهترین روش درمان این مشکل استفاده از روش‌هایی مانند جراحی‌های زیبایی یا لیفت ابرو با نخ و… است. هر کدام از این روش‌ها توسط یک سری از مراکز زیبایی انجام می‌شوند و با توجه به شرایط کلینیک و پزشکی که قصد انجام آن‌ها را دارند هزینه متفاوتی برای متقاضیان در بر خواهند داشت.

    این عمل زیبایی معمولاً شامل بیمه نمی‌شود و باید هزینه آن را به طور کامل خود فرد بپردازد؛ بنابراین برای تخمین قیمت درمان افتادگی ابرو ها باید مواردی که در ادامه ارائه شده را در نظر داشته باشید. در نهایت با جمع‌بندی هزینه‌های اعلام شده می‌توانید هزینه نهایی را برای خودتان تخمین بزنید.

      • هزینه درمانی اعلام شده توسط کلینیک با توجه به روش انتخابی
      • میزان دستمزد پزشک برای انجام این عمل زیبایی
      • هزینه آزمایش‌ها و داروهای پیش و بعد از عمل زیبایی
      • هزینه رفت و آمد به کلینیک انتخابی برای عمل
      • هزینه‌های ضروری در صورت نیاز به درمان مجدد و…

    سوالات متداول درمان افتادگی در ابروها+ جواب‌های تخصصی

    1) آیا درمان کردن افتادگی ناحیه ابروها در خانه ممکن است؟
    برای درمان افتادگی‌های خفیف می‌توانید از درمان‌های خانگی استفاده کنید، اما در حالتی که افتادگی ناحیه ابروها شدید است این روش درمانی دیگر جوابگو نخواهد بود.
    2) آیا آقایان هم دچار مشکل افتادگی در ابروهایشان می‌شوند؟
    افتادگی ابروها مختص افراد خاصی نیست و آقایان هم مانند خانم‌ها ممکن است با آن مواجه شوند.
    3) بهترین روش درمانی برای حل مشکل افتادگی ابروها کدام است؟
    روش درمانی ثابتی برای درمان این مشکل وجود ندارد و پزشک با توجه به آناتومی صورت و شرایط جسمانی متقاضی یک گزینه را برای لیفت ابرو انتخاب می‌کند.

     

    آیا شما کاندید مناسب “لیفت ابرو با نخ هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”maralclinic” num=6 cols=3]

     


    19 نوشته
    کلینیک VIP مارال با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند