طرز-خوابیدن-صحیح-بعد-از-لیپوماتیک

طرز خوابیدن صحیح بعد از لیپوماتیک چگونه است؟

خوابیدن صحیح بعد از لیپوماتیک چه تاثیری در نتیجه این عمل دارد؟ لیپوماتیک یکی از عمل‌های زیبایی پرطرفدار یا هیجان‌انگیزی است که این روزها توسط افراد زیادی انجام می‌شود. کسانی که اضافه‌وزن زیادی دارند، افرادی که در اثر افزایش سن دچار چین‌خوردگی در پوست خودشان شده‌اند یا کسانی که تصور می‌کنند پیکرتراشی می‌تواند ظاهر آن‌ها را تا حد زیادی تغییر دهد، به هیچ عنوان کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل زیبایی نیستند!

چون عمل لیپوماتیک قرار نیست چین و چروک‌های پوستی فرد را برطرف کند یا اینکه جلوی بالا رفتن وزن و کم کردن چربی‌های انبوه شکمی و… را بگیرید. بلکه پیکرتراشی آمده تا شما را به زیبایی‌اندام برساند. کسانی که پهلوهایشان برجسته است یا اینکه در شکم، بازو یا ران‌هایشان چربی دارند که به سختی آب می‌شود، با کمک این عمل جراحی زیبایی می‌توانند اندامی زیبا و خوش‌تراش داشته باشند.

نتیجه نهایی پیکرتراشی به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از این موارد خوابیدن صحیح بعد از لیپوماتیک است. اگر بعد از انجام پیکرتراشی همچنان مانند قبل از آن بخوابید و نکاتی که پزشک گفته را رعایت نکنید، نتیجه‌ای که برایتان به دست می‌آید با نتیجه واقعی لیپوماتیک تفاوت زیادی خواهد داشت. به همین دلیل است که در این مطلب قصد داریم درباره خوابیدن بعد از انجام این عمل زیبایی و نکات مهم آن اطلاعات کامل در اختیارتان بگذاریم. با کلینیک زیبایی VIP همراه باشید و همه‌چیز را در این باره بدانید.

نحوه خوابیدن صحیح بعد از لیپوماتیک یا جراحی لاغری

پزشکان توصیه می‌کنند که بعد از لیپوماتیک به هیچ عنوان روی شکم نخوابید یا به نواحی که برای خارج کردن چربی سوراخ شده‌اند فشار وارد نکنید. این نحوه خوابیدن فقط محدود به زمانی که لیپوماتیک انجام داده‌اید و روزهای اول دوران نقاهت را سپری می‌کنید نمی‌شود! بلکه تا زمانی که پزشک اجازه نداده باید سبک خوابیدنتان را مطابق الگوی ارائه شده حفظ کنید. در ادامه نکات مهمی که برای خوابیدن و استراحت بعد از این عمل زیبایی باید رعایت کنید را آورده‌ایم.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    • فضای خوابتان باید در محیطی آرام و دور از تنش و اضطراب باشد؛ بنابراین پس از عمل بهتر است اتاقی را برای استراحت انتخاب کنید که رفت و آمد در آن وجود ندارد.
    • حتماً باید به صورت طاق‌باز بخوابید تا مایعات لیپوماتیک درون شکم جمع نشوند.
    • اگر لیپوماتیک بازو یا غبغب و… را انجام داده‌اید نمی‌توانید روی این عضوها بخوابید یا فشار وارد کنید.
    • برای کسانی که لیپوماتیک ران را انجام داده‌اند باید یک بالش زیر زانوهایشان قرار بگیرد تا پاها در آرامش کامل باشد.
    • برای اینکه خون در بدن لخته نشود و بتوانید با آرامش دوران نقاهت را سپری کنید، به هیچ عنوان نباید کل دوران پس از عمل را استراحت کنید. پزشکان توصیه می‌کنند بعد از عمل آرام‌آرام راه بروید تا به راحتی بتوانید این دوران را پشت سر بگذارید و به زندگی طبیعی خودتان برگردید.
    • برای اینکه ورم و التهاب بدن پس از عمل کم شود، بهتر است یک یا دو بالشت زیر محل پیکرتراشی بگذارید و با زاویه بخوابید.
    • حتماً گنی که برای جمع شدن بدن تجویز شده را در کل دوران نقاهت استفاده کنید تا پوست بتواند به حالت ارتعاشی قبلی خودش برگردد.
    مراقبت-بعد-از-لیپوماتیک
    مراقبت-بعد-از-لیپوماتیک

    چرا باید موقع خواب گن بپوشیم؟

    آیا باید گن طبی را حتی موقع خواب هم بپوشیم؟ اغلب کسانی که لیپوماتیک انجام می‌دهند این سوال را از خودشان یا پزشک می‌پرسند. برای اینکه “خوابیدن صحیح بعد از لیپوماتیک” را یاد بگیرید، باید بدانید که پوشیدن گن طبی بعد از عمل ضروری است. کسانی که پیکرتراشی انجام می‌دهند تصور می‌کنند فقط در طول روز باید گن طبی را بپوشند. در صورتی که در تمام ساعت شبانه‌روز به جز مواقعی که حمام می‌کنید باید گن را به تن داشته باشید. چون استفاده از گن طبی تاثیر قابل توجهی روی تخلیه مایعات و ضایعات دارد. همچنین تورمی که بعد از لیپوماتیک وجود دارد با استفاده مداوم از گن طبی کم می‌شود.

     

    ما کاندید مناسب “عمل پیکر تراشی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    چرا خوابیدن صحیح بعد از لیپوماتیک مهم است؟

    برای انجام لیپوماتیک سوراخ‌های ریزی در محل مورد نظر ایجاد می‌شود. سپس با عبور دادن لوله کانولا از این سوراخ‌ها و ایجاد ارتعاش در نواحی دارای چربی، چربی‌ها به مایع تبدیل شده و از بدن خارج می‌شوند. اگر جهت مناسبی را برای بدن انتخاب نکنید، ترشحات و خونابه‌های ناشی از پیکرتراشی درون بدن باقی می‌ماند و ممکن است جای زخم‌هایتان عفونت کند و پس از عمل دچار مشکل شوید.

    گاهی مواقع پزشکان توصیه می‌کنند که موقع خوابیدن یا حمام کردن بدن را ماساژ دهید تا به تخلیه این ترکیبات کمک شود. بهترین حالتی که می‌توانید برای کاهش تورم و خارج شدن ترشحات از بدن انتخاب کنید، خوابیدن به حالت طاق‌باز است.

    هر چقدر بعد از پیکرتراشی کیفیت و جهت خواب بهتری داشته باشید، فرم و حالتی که بدن بعد از پیکرتراشی پیدا می‌کند قابل قبول‌تر خواهد بود. در این دوران باید مرتب زخم‌هایتان را تمیز و پانسمان کنید و با استراحت کردن به بدنتان فرصت بدهید تا ریکاوری شود. اگر به حالتی که پاها بالاتر از بدن هستند و زیر زانو یک بالش قرار گرفته استراحت کنید، بدن فرصت بیشتری برای ریکاوری پیدا می‌کند.

    مراقبت-های-لیپوماتیک
    مراقبت-های-لیپوماتیک

    چه نکات دیگری برای دوران نقاهت لیپوماتیک باید رعایت کنیم؟

    فقط خوابیدن صحیح بعد از لیپوماتیک نمی‌تواند به سپری کردن موفقیت‌آمیز دوران نقاهت این عمل زیبایی کمک کند. بلکه باید تمام مواردی که پزشکان برای پس از این عمل جراحی در نظر گرفته‌اند را رعایت کنید. از جمله مواردی که برای موفقیت‌آمیز بودن لیپوماتیک ضروری هستند می‌توان به این نکات اشاره کرد:

    • به هیچ عنوان پس از عمل ورزش‌های سخت و فعالیت‌های بدنی سنگین انجام ندهید. برای بعد از لیپوماتیک بهترین گزینه پیاده‌روی آرام است. چند روز پس از عمل با اجازه پزشک می‌توانید این فعالیت را شروع کنید تا بدنتان سریع‌تر ریکاوری شود.
    • در صورتی که برای پیکرتراشی بیهوش شده‌اید، حتماً باید با یکی از دوستانتان به منزل بروید و تا 24 ساعت تحت مراقبت باشید.
    • برای اینکه بدنتان نیفتد و پوست بتواند به روزهای قبل از عمل برگردد، لازم است که گن طبی که توسط پزشک تجویز شده را بخرید و استفاده کنید.
    • به هیچ عنوان پس از عمل دوش آب گرم نگیرید و به استخر و سونا نروید. حمام کردن پس از پیکرتراشی فقط در زمانی که پزشک اجازه داده و با دستورالعمل ارائه شده امکان‌پذیر است.
    • برای اینکه در نواحی زخم شده عفونت ایجاد نشود، پزشکان توصیه می‌کنند که بعد از لیپوماتیک حتماً داروهای تجویز شده مخصوصاً آنتی‌بیوتیک‌ها را مصرف کنید.
    • استفاده از دخانیات، الکل و داروهای روان کننده خون تا دو هفته بعد از عمل ممنوع است.
    • دستور غذایی شما برای بهبود بدن و عدم جذب چربی در دوران ریکاوری توسط پزشک ارائه می‌شود. در این دوران از مصرف غذاهای چرب و شیرین خودداری کنید و مواد غذایی سالم و پر از ویتامین را استفاده کنید.
    • برای کاهش دردهای احتمالی پس از پیکرتراشی، پزشک برایتان مسکن تجویز می‌کند. حتماً داروهایتان را سر وقت مصرف کنید.
    • از درآوردن لوله‌های مخصوص خروج ترشحات و تغییر دادن جای آن‌ها بپرهیزید.

    عوارض عدم رعایت طرز خوابیدن صحیح بعد از لیپوماتیک

    اگر به طرز خواب خودمان بعد از لیپوماتیک توجه نداشته باشیم چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ افرادی که استایل خاصی برای خوابیدنشان دارند و حاضر نیستند به هیچ عنوان این استایل را عوض کنند، همچنان می‌خواهد بعد از پیکرتراشی هم به نحوی که دوست دارند بخوابند و استراحت کنند. این گروه معمولاً به دنبال این هستند که دلایل قانع کننده‌ای برای عدم تاثیر خوابیدن صحیح بعد از لیپوماتیک” روی نتیجه نهایی این عمل زیبایی پیدا کنند. اگر شما هم جزء این گروه هستید و می‌خواهید نشان دهید که نحوه خوابیدن روی نتیجه پیکرتراشی تاثیری ندارد، با ما همراه باشید و عوارض واقعی این اشتباهتان را بشناسید.

    کبودی و تورم

    بعد از لیپوماتیک به خاطر فشاری که به عضو مورد نظر آمده و تاثیری که برداشت چربی روی آن داشته، در این ناحیه کمی تورم و کبودی دیده می‌شود. به مرور که ترشحات از بدن خارج می‌شوند، پوست به حالت قبل از عمل برمی‌گردد و تورم و کبودی آن کم شده و از بین می‌رود؛ اما وقتی شما نکات خوابیدن صحیح بعد از لیپوماتیک را رعایت نکنید، احتمال اینکه کبودی و تورم ناحیه پیکرتراشی ماندگاری بیشتری داشته باشد و حتی نسبت به روزهای اول شدیدتر شود وجود خواهد داشت.

    حتما بخوانید: با کمک لیپوماتیک چقدر می‌توانم وزن کم کنم؟

    عفونت محل عمل

    با وجود اینکه پیکرتراشی به صورت سرپایی عمل می‌شود و جراحی برای آن نیاز نیست، اما به خاطر سوراخ‌های ریزی که در بدن فرد برای برداشت چربی ایجاد شده احتمال عفونت ناحیه مورد نظر وجود دارد. برای پیشگیری از بروز این عفونت باید در جهتی که پزشک توصیه کرده بخوابید تا ترشحات و خونابه‌ها از بدن خارج شود. همچنین مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و استفاده از پمادها و کرم‌های تجویز شده برای پیشگیری از بروز این اتفاق تاثیر قابل توجهی دارند.

    خونریزی از سوراخ‌های ایجاد شده

    یکی از بزرگ‌ترین عوارض پیکرتراشی که خوابیدن صحیح بعد از لیپوماتیک آن را کاهش می‌دهد، خونریزی زخم‌های ایجاد شده است. اگر روی شکم یا عضوی که برای پیکرتراشی انتخاب شده بخوابید و فشار زیادی به این ناحیه وارد کنید، احتمال خونریزی زخم‌ها و بسته نشدن سوراخ‌های برداشت چربی وجود خواهد داشت.

    التهاب

    التهاب بدن از لیپوماتیک هم می‌تواند آزار دهنده باشد و زندگی طبیعی فرد را مختل کند. اگر در دوران نقاهت تغذیه و فعالیت بهتری داشته باشید و به صورتی که پزشک توصیه کرده بخوابید، التهاباتی که ایجاد شده‌اند زودتر برطرف می‌شوند و سریع‌تر می‌توانید به زندگی طبیعی خودتان برگردید.

    کبودی-بعد-از-لیپوماتیک
    کبودی-بعد-از-لیپوماتیک

    تا چند وقت بعد از لیپوماتیک باید طبق الگوی پزشک بخوابیم؟

    اگر نمی‌توانید جهت خوابتان را عوض کنید و بی‌خوابی به سراغتان می‌آید و روند زندگی عادی شما را مختل می‌کند، بدون شک علاقه‌مند هستید که درباره مدت زمانی که طرز خوابیدن صحیح بعد از لیپوماتیک” اهمیت دارد اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. با توجه به اینکه سوراخ‌های ایجاد شده برای برداشت چربی ظریف هستند، پس از یک تا دو هفته شاهد بهبود زخم‌های ایجاد شده خواهید بود. به همین دلیل، پزشکان توصیه می‌کنند که تا سه هفته بعد از پیکرتراشی طبق الگوی ارائه شده بخوابید. در این الگو باید حتماً عضوی که لیپوماتیک شده بالاتر از سایر نقاط بدن باشد و به صورت طاق‌باز بخوابید تا ترشحات به خوبی تخلیه شوند.

    این سه هفته می‌توانید با داشتن سرگرمی‌های جذاب خودتان را مشغول کنید تا خواب مهمان چشمانتان شود و بتوانید طبق الگویی که پزشک ارائه کرده بخوابید. مخصوصاً کتاب خواندن می‌تواند به خسته شدن و آرام‌تر خوابیدن شما کمک قابل توجهی کند. اگر چند کتاب برای مطالعه انتخاب کنید، در طول این سه هفته می‌توانید افکار منفی را از خودتان دور نگه دارید و خوابی آرام و بدون استرس را تجربه کنید.

    سوالات و جواب‌های متداول خوابیدن صحیح بعد از لیپوماتیک+جواب

    نحوه خوابیدن بعد از عمل لیپوماتیک چطور است؟
    اغلب افرادی که لیپوماتیک یا پیکرتراشی انجام می‌دهند در ناحیه مورد نظر درد دارند و نمی‌توانند در دوران نقاهت روی بازو، روی شکم یا… بخوابند؛ اما افرادی هم هستند که حاضرند این درد را تحمل کنند ولی باز هم در جهتی که دوست دارند و عمل شده استراحت کنند. به این افراد توصیه می‌شود که طبق دستورالعمل پزشک برای طرز خوابیدن صحیح بعد از لیپوماتیک عمل کنند، تا ورم و کبودی آن ناحیه از بدن کم شود و روند بهبودی را به خوبی پشت سر بگذارند.
    نحوه خوابیدن بعد از لیپوماتیک همراه با تزریق چربی به چه صورت است؟
    اگر همراه با پیکرتراشی تزریق چربی را هم انجاده داده‌اید، به هیچ عنوان نباید روی عضو مورد نظر بخوابید یا فشار وارد کنید. چون در این حالت بدنتان ترشحات و خونابه‌ها را حبس می‌کند و چربی نمی‌تواند به خوبی در ناحیه مورد نظر قرار بگیرد. در نتیجه التهاب، درد، عفونت و عوارض زیادی برایتان رخ خواهد داد.

     

    ما کاندید مناسب “عمل پیکر تراشی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]


    131 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند