ماموپلاستی خطرناک است؟

آیا ماموپلاستی خطرناک است؟

آیا ماموپلاستی یکی از عمل‌های زیبایی خطرناک است؟ یا اینکه عوارض و مشکلات این عمل زیبایی موقتی هستند و بعد از چند ماه ردی از آن‌ها باقی نمی‌ماند؟

اگر یکی از متقاضیان ماموپلاستی هستید و می‌خواهید با کمک این عمل زیبایی اندامی زیبا و متناسب برای خودتان بسازید، لازم است که خطرات و عوارض ماموپلاستی  را بشناسید. چون با شناخت این مشکلات بهتر می‌توانید برای انجام دادن یا ندادن ماموپلاستی تصمیم‌گیری کنید.

در این مطلب کلینیک زیبایی VIP تهران جواب سؤال ماموپلاستی خطرناک است یا خیر را برایتان ارائه کرده است. با ما همراه باشید و درباره این موضوع اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

 

ماموپلاستی چیست؟

قبل از اینکه درباره عوارض و خطرات ماموپلاستی صحبت کنیم، شناخت این عمل زیبایی ضروری است. ماموپلاستی  که به عنوان عمل کوچک کردن سینه هم شناخته می‌شود برای تغییر حالت سینه‌ها و کوچک کردن سایز آن‌ها استفاده می‌شود.

در این عمل زیبایی پزشک متخصص با اصلاحاتی که روی سینه‌ها انجام می‌دهد افتادگی آن‌ها را برطرف می‌کند و دردی که فرد در ناحیه شانه‌ها و گردن دارد برطرف می‌شود.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    خطرات و عوارض عمل ماموپلاستی

    عمل ماموپلاستی هم مانند سایر عمل‌های زیبایی ممکن است خطرات و عوارضی به همراه داشته باشد. از جمله این عوارض و خطرات می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد.

     

    1) عفونت محل عمل

    یکی از مشکلاتی که بعد از ماموپلاستی ممکن است فرد با آن مواجه شود عفونت محل عمل است. اگر محل عمل ماموپلاستی عفونت کرده باشد، امکان دارد که عفونت وارد خون فرد شود و برای سلامتی او مشکل به وجود بیاورد. همچنین، وجود عفونت سبب می‌شود که زخم ماموپلاستی دیرتر جوش بخورد و دوران نقاهت پس از این عمل زیبایی طولانی‌تر خواهد شد. به همین خاطر است که پزشکان به متقاضیان ماموپلاستی توصیه می‌کنند نکات بعد از عمل و دوران نقاهت را جدی بگیرند.

    برای پیشگیری از بروز عفونت در محل زخم جراحی ماموپلاستی باید آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای تجویز شده توسط پزشک متخصص را به موقع مصرف کنید. همچنین ضد عفونی و شستشوی محل عمل را باید طبق دستورالعمل پزشک انجام دهید تا به خاطر تجمع میکروب و باکتری‌ها در این محل عفونت رخ ندهد.

    اگر مشکل عفونت برای متقاضی ماموپلاستی وجود داشته باشد، پزشک با تجویز دارو سعی می‌کند که عفونت را درمان کند؛ اما در صورتی که امکان درمان عفونت با دارو وجود نداشته باشد، پزشک متخصص محل عمل را باز کرده و عفونت را تخلیه می‌کند. سپس نقطه‌ای که دچار عفونت شده را ضد عفونی کرده و مجدداً پانسمان را انجام می‌دهد.

    برای متقاضیانی که پروتز سینه دارند باید عفونت محل ماموپلاستی سریع‌تر درمان شود و در صورت نیاز عفونت تخلیه شود. چون تجمع عفونت در محل “ماموپلاستی خطرناک است”.

     

    عفونت محل عمل
    عفونت محل عمل

     

    2) از دست دادن احساس نوک سینه‌ها

    از جمله مواردی که متقاضیان ماموپلاستی با آن مواجه می‌شوند و تصور می‌کنند ماموپلاستی خطرناک است و نباید آن را انجام می‌دادند، از دست دادن احساس نوک سینه‌ها خواهد بود.

    این مشکل به خاطر تغییراتی که در بافت نوک سینه‌ها به وجود می‌آید اتفاق می‌افتد و امکان دارد دائمی یا موقتی باشد. برای اینکه درباره این موضوع اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، لازم است که در جلسه مشاوره ماموپلاستی کلینیک زیبایی VIP تهران شرکت کرده و با پزشک متخصص درباره این موضوع صحبت کنید.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل ماموپلاستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    3) خونریزی محل عمل

    ماموپلاستی یک عمل جراحی است و برای تغییر حالت سینه‌ها پزشک روی آن‌ها برش ایجاد می‌کند؛ بنابراین بخش‌های زیادی از بافت سینه در اثر این عمل زیبایی تحت جراحی قرار می‌گیرد و امکان بروز خونریزی از این قسمت‌ها وجود دارد.

    خونریزی محل ماموپلاستی خطرناک است یا خیر باید توسط پزشک تشخیص داده شود. چون امکان دارد که خونریزی داخلی باشد و برای سلامتی متقاضی مشکل‌ساز شود. البته نباید به خونریزی خارجی ماموپلاستی هم بی‌توجه باشید و حتماً باید پزشک متخصص شرایط جسمانی بدنتان را بررسی کند.

    اگر متقاضی قبل و بعد از عمل داروهای رقیق‌کننده خون مانند ایبوپروفن، آسپرین یا وارفارین مصرف کرده باشد، به احتمال زیاد خونریزی به خاطر مصرف این داروها رخ داده یا شدت گرفته است؛ اما به طور کلی هر نوع خونریزی که بعد از عمل اتفاق بیفتد باید به مطب پزشک مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید.

     

    4) بروز مشکل در شیردهی

    ایجاد اختلال در شیردهی یکی از مشکلاتی است که بعد از ماموپلاستی ممکن است فرد با آن مواجه شود. این مشکل به خاطر تغییراتی که در بافت سینه و مخصوصاً نوک سینه به وجود می‌آید اتفاق می‌افتد. با توجه به این شرایط، به متقاضیان ماموپلاستی توصیه می‌شود که انجام این عمل زیبایی را به دوران بعد از بارداری‌شان موکول کنند.

     

    5) ورم، التهاب و کبودی طولانی محل عمل

    ورم، التهاب و کبودی بخشی از عوارض موقتی و کوتاه‌مدت عمل‌های جراحی است و بعد از انجام ماموپلاستی هم این مشکلات دیده می‌شود.

    اما در صورتی که ماندگاری ین علائم زیاد باشد و شدت آن‌ها به مرور بعد از عمل بیشتر شود، به عنوان عوارض بعدماموپلاستی خطرناک است” و باید حتماً با پزشک متخصص این موضوع را در میان بگذارید.

     

    6) نامتقارن شدن سینه‌ها

    به خاطر تغییرات زیادی که در سینه‌ها برای ماموپلاستی صورت می‌گیرد حالت کلی آن‌ها تغییر می‌کند. اگر پزشک متخصص و حرفه‌ای را برای انجام این عمل زیبایی انتخاب کرده باشید، سینه‌هایتان بعد از عمل یک شکل و خوش‌فرم خواهند شد.

    اما در صورتی که پزشک ماموپلاستی را به درستی انجام ندهد احتمال اینکه سینه‌هایتان نامتقارن شود وجود دارد. در این شرایط اگر امکان عمل مجدد برای اصلاح سینه‌ها وجود داشته باشد می‌توانید مشکل به وجود آمده را برطرف کنید. در غیر این صورت این موضوع یکی از عوارض ماموپلاستی خطرناک است که باید با آن مواجه شوید و سینه‌های نامتقارنی خواهید داشت.

     

    7) حذف قسمتی از نوک سینه

    برای ماموپلاستی لازم است که جایگاه نوک سینه‌ها تنظیم شود تا سینه‌ها بعد از عمل حالت طبیعی داشته باشند. در صورتی که پزشک تخصص و توانایی کافی در این زمینه را نداشته باشد، امکان دارد که موقع جانمایی یا عمل قسمتی از نوک سینه از بین برود و سینه‌ها دیگر زیبایی طبیعی خودشان را نداشته باشند.

     

    حذف قسمتی از نوک سینه
    حذف قسمتی از نوک سینه

     

    8) سفت شدن سینه‌ها

    سینه‌ها به خاطر بافت نرم و اسفنجی‌شان نقش مهمی در روابط زناشویی دارند. یکی از مشکلاتی که بعد از ماموپلاستی در مراکز متفرقه ممکن است با آن مواجه شوید، سفتی سینه‌ها و از دست دادن حالت نم و اسفنجی آن‌ها است. اگر می‌خواهید این عوارض و خطرات ماموپلاستی برایتان اتفاق نیفتد در انتخاب کلینیک زیبایی و پزشک متخصص ماموپلاستی دقت بیشتری داشته باشید.

     

    9) باقی ماندن اسکار در محل عمل

    اگر جراحی ماموپلاستی توسط پزشک متخصص زیبایی انجام نشود احتمال باقی ماندن جای زخم یا اسکار در این محل بیشتر است. حتی امکان دارد که در ناحیه عمل گوشت اضافه رشد کند و نیاز به درمان جدی داشته باشید. در صورتی که اگر پزشک حرفه‌ای باشد و ماموپلاستی را با تکنیک‌های جراحی پلاستیک انجام دهد جای زخم و اسکار روی پوست باقی نخواهد ماند.

     

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]

     

    10) حساسیت به داروهای بیهوشی

    برای افرادی که به داروهای بیهوشی حساسیت دارند ؟ چون برای انجام این عمل زیبایی لازم است که در بیمارستان بستری شوید و تحت بیهوشی عمل انجام شود. برای کسانی که با این مشکل مواجه هستند پزشکان متخصص درمان‌های جایگزین را انجام می‌دهند.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل ماموپلاستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    چطور عوارض و خطرات ماموپلاستی را کاهش دهیم؟

    برای کاهش عوارض و خطرات ماموپلاستی لازم است که بعد از انجام این عمل توصیه‌های پزشک را رعایت کنید. از حضور در برابر نور آفتاب و محیط‌های گرم که موجب عفونت محل زخم می‌شود بپرهیزید و به ناحیه سینه‌ها و اطراف آن‌ها فشار وارد نکنید که احتمال پارگی و زخم کم شود.

    پانسمان‌های محل جراحی را به موقع عوض کنید، زخم را ضدعفونی کنید و ورزش‌ها و ماساژهایی که دکتر برای دوران درمان پس از ماموپلاستی در نظر گرفته است را انجام دهید.

    کلینیک زیبایی که انتخاب می‌کنید هم نقش مهمی در کاهش عوارض و خطرات ماموپلاستی دارد. اگر کلینیک انتخابی امکانات مناسبی برای ماموپلاستی داشته باشد و از پزشکان حرفه‌ای و باتجربه این حوزه برای درمان متقاضیان استفاده کند، عوارض عمل ماموپلاستی  در آن مرکز به حداقل می‌رسد.

    عوامل مؤثر در کاهش عوارض ماموپلاستی در جدول زیر ارائه شده است.

     

    روش پیشنهادی نوع درمان
    کمپرس یخ کاهش کبودی و درد محل عمل
    ماساژ دادن سینه باز شدن بافت پوست و درمان بهتر زخم‌ها
    استفاده از سوتین طبی شکل گرفتن سینه‌ها و متقارن شدن آن‌ها
    انجام پیاده‌روی سبک بهبود وضعیت بدن و کاهش زمان نقاهت
    استفاده از لباس‌های گشاد پیشگیری از گرم شدن و عرق‌سوز شدن سینه‌ها

     

    کاهش خطرات ماموپلاستی با استفاده از خدمات کلینیک زیبایی VIP

    برای اینکه عمل ماموپلاستی را با بدون مشکل و به بهترین نحو دریافت کنید، با کلینیک زیبایی VIP تهران تماس بگیرید. از جمله امکانات و شرایطی که این مرکز برای انجام ماموپلاستی در نظر گرفته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

      • دارا بودن پروانه وزارت بهداشت و انجام ماموپلاستی در محیط کاملاً استریل
      • حضور کادر درمان حرفه‌ای و متخصص برای ارائه خدمت زیبایی
      • انجام ماموپلاستی توسط پزشکان باتجربه و با کمک تکنیک‌های جراحی پلاستیک
      • انجام عمل در مجهزترین و بهترین بیمارستان‌های تهران

     

     

    سؤالات متداول+ جواب

    1) کدام یک از عوارض ماموپلاستی موقتی است؟
    درد، کبودی و التهابی که بعد از عمل وجود دارد وقتی است و پس از چند هفته برطرف می‌شود.
    2) آیا خطرات ماموپلاستی قابل کنترل هستند؟
    اگر این عمل زیبایی را در کلینیک مجهز و با امکانات مناسب انجام دهید عوارض ماموپلاستی برایتان به حداقل می‌رسد.
    3) طرز خوابیدن بعد از ماموپلاستی در کاهش عوارض آن نقش دارد؟
    برای اینکه به سینه‌ها فشار آرد نشود بعد از ماموپلاستی باید به سمت نیمه نشسته بخوابید و زیر سرتان کمی بلندتر باشد. به هیچ عنوان روی سینه‌ها یا به پهلو که به سینه‌ها فشار وارد می‌کند نخوابید.
    4) عفونت بخیه ماموپلاستی نیاز به درمان دارد؟
    اگر در محل عمل درد یا عفونت دیده شود باید برای درمان با پزشک متخصص مشورت کنید.

     

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل ماموپلاستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.


    19 نوشته
    کلینیک VIP مارال با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند