تغذیه-پس-از-تزریق-چربی-به-صورت-و-چه-بخوریم

تغذیه پس از تزریق چربی به صورت و چه بخوریم + ممنوعه‌های تغذیه‌ای

تغذیه پس از تزریق چربی به صورت باید چگونه باشد؟ گونه‌هایتان برجسته نیست و آرزو می‌کنید کاش می‌توانستید گونه‌های زیبایی داشته باشید؟ یا اینکه دور لب‌هایتان جای خنده خودنمایی می‌کند و لذت شادی را برایتان تلخ کرده؟ این دو موضوع شاید بیشتر برای خانم‌ها مهم باشد و توجه آن‌ها را به سمت خودش جلب کند؛ اما در مورد خطوط روی پیشانی داستان فرق می‌کند. چه آقا باید و چه خانم، چین‌های روی پیشانی به احتمال زیاد برایتان آزار دهنده خواهد بود. چون پیشانی نقطه‌ای هست که نمی‌توان با مو و آرایش روی چین‌های آن را پوشاند!

بعد از تزریق چربی به صورت

اگر می‌خواهید این مشکلات را با کمترین عوارض برطرف کنید و نمی‌خواهید سم بوتاکس یا ژل را وارد بدنتان کنید، تزریق چربی همان روشی هست که به دنبالش هستید. در این روش کم تهاجمی با سوزن‌های نازک از نواحی مانند ران و شکم چربی برداشته‌شده و در قسمت‌های مختلف صورت که چین افتاده یا نیاز به برجسته شدن دارد تزریق می‌شود.

در روزهای اول بعد از تزریق چربی کمی احساس درد و ناراحتی می‌کنید؛ اما با توجه به اینکه چربی تزریق‌شده از جنس چربی خود بدن هست، به سرعت جذب می‌شود و می‌توانید شاهد محو شدن چین‌های پیشانی و اطراف لب‌هایتان باشید.

البته با تزریق چربی نمی‌توانید به از بین رفتن چین‌های صورتتان امیدوار باشید، چون نوع تغذیه پس از تزریق چربی به صورت و توصیه‌های دوران نقاهت بسیار مهم هست. اگر این نکات را به خوبی رعایت کنید، به مرور فاصله بین تزریق چربی برایتان بیشتر می‌شود و شاهد ماندگارتر بودن تزریق انجام شده خواهید بود. در ادامه بایدها و نبایدهای بعد از تغذیه چربی صورت را بررسی کرده‌ایم.

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    بعد از تزریق چربی به صورت چه چیزهایی بخوریم؟

    نوع تغذیه پس از تزریق چربی به صورت بسیار مهم هست. در صورتی که بد غذا هستید و نمی‌توانید میوه‌ها و سبزیجات یا مغزها را در طول روز مصرف کنید، باید این عادت غذایی غلط خودتان را کنار بگذارید. چون کم خوری و رژیم‌های سخت بعد از تزریق چربی، باعث از بین رفتن چربی که به ناحیه صورت وارد شده خواهد شد. به همین خاطر پس از چند روز دوباره چهره شما مانند روز قبلش می‌شود و نمی‌توانید به داشتن یک چهره جدید و متفاوت امیدوار باشید.

    در ادامه سایر نکاتی که برای تغذیه پس از تزریق چربی به صورت باید به خاطر داشته باشید را ارائه کرده‌ایم. این نکات را یادداشت کرده و حتماً رعایت کنید. چون در مراحل اولیه تزریق چربی تنها حدود 20 درصد آن باقی می‌ماند و مابقی آن توسط بدن جذب می‌شود؛ بنابراین در نگهداری این مقدار باقی‌مانده باید دقت داشته باشید.

     

    آیا شما کاندید مناسب “تزریق چربی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    • بعد از تزریق چربی باید مواد غذایی سرشار از فیبر و سبوس مانند غلات و نان‌های سبوسب دار و سبزیجات و میوه‌های متنوع را مصرف کنید. این مواد غذایی باعث شادابی پوست و تجمع آب در زیر آن می‌شوند و اجازه نمی‌دهد که چربی تزریق‌شده از بین بروند.
    • برای تامین چربی مورد نیاز بدنتان باید انواع گوشت، مرغ، روغن‌های گیاهی و آجیل و مغزیجات را استفاده کنید.
    • اگر می‌خواهید هم بدنی سالم داشته باشید و هم تزریق چربی بهترین نتیجه را برایتان داشته باشد، باید مصرف لبنیات و پروتئین را هم در برنامه غذایی روزانه خودتان بگنجانید.
    • بعد از تزریق چربی صورت احساس درد می‌کنید و در بعضی از مواقع ورم و کبودی هم در ناحیه تزریق دیده می‌شود. به همین خاطر، در کنار رعایت تغذیه پس از تزریق چربی به صورت”، باید مصرف مکمل‌هایی مانند ویتامین D، ویتامین A و ویتامین C را جدی بگیرید. این ویتامین‌ها دوره نقاهت پس از عمل را کوتاه‌تر می‌کنند و روند بهبودتان را سرعت می‌دهند.
    • حتماً بدنتان را هیدراته نگه دارید. هر چقدر مصرف آب و مایعات سالم را در طول روز افزایش دهید، سوخت و ساز بهتری خواهید داشت و سیستم گوارش شما بهتر عمل می‌کند. همچنین هیدراته کردن بدن جلوی جذب چربی و نتیجه ندادن تزریق آن به صورت را می‌گیرد.
    • اگرچه مصرف کربوهیدرات‌ها و سایر مواد غذایی در طول دوران نقاهت و بعد از تزریق چربی ضروری است، اما نباید این نکته را نادیده بگیرید که مصرف زیاد مواد غذایی ممکن هست افزایش وزن را در پی داشته باشد. این موضوع موجب می‌شود که سلامتی‌تان به خطر بیفتند. برای اینکه همیشه سالم بمانید، توصیه می‌کنیم که وعده‌های غذایی زیاد با مقدار حجم کم در طول روز داشته باشید و به اندازه غذا و … بخورید.

     

    مراقبت-بعد-از-تزریق-چربی
    مراقبت-بعد-از-تزریق-چربی

    غذاهای ممنوعه پس از تزریق چربی به صورت کدام هستند؟

    اگر چه تزریق چربی به صورت روند طبیعی زندگی شما را مختل نمی‌کند و می‌توانید پس از انجام تزریق به زندگی روزمره خودتان برگردید، اما عدم رعایت تغذیه پس از تزریق چربی به صورت باعث می‌شود که نتیجه مطلوبی از این عمل زیبایی نگیرید. در نکات تغذیه‌ای بعد از تزریق چربی،  پزشکان علاوه بر ارائه دستورالعمل غذایی یک لیست ممنوعه هم به متقاضیان می‌دهند. مصرف مواردی که در این لیست وجود دارد موجب بروز مشکل پس از تزریق چربی به صورت می‌شود. در ادامه ممنوعاتی که برای بعد از تزریق چربی در نظر گرفته شده‌اند را برایتان آورده‌ایم.

     

    • مواد غذایی چرب، شیرین، شور و فرآوری شده
    • الکل و دخانیات (در صورت مصرف این موارد و موجود بودن اثرات آن‌ها در خون، تزریق چربی با مشکل مواجه خواهد شد. چون سلول‌های چربی تزریق‌شده به صورت و… از بافت مویرگی بدن تغذیه می‌کنند و مصرف این ترکیبات موجب مختل شدن روند ادامه حیات آن‌ها می‌شود.)

    حتما بخوانید : زمان خوابیدن ورم بعد از تزریق چربی+ ریکاوری پس از تزریق

    تغذیه سالم پس از تزریق چربی چه نتیجه‌ای دارد؟

    نوع تغذیه پس از تزریق چربی به صورت مهم است! چون در صورتی که پس از عمل زیبایی تزریق چربی تغذیه مناسبی نداشته باشید، ترانسفر یا انتقال چربی به نقطه مورد نظر بیهوده خواهد بود و میزان ماندگاری چربی تزریق‌شده به صورت و سایر نقاط پایین بسیار کم می‌شود. این مشکل به خاطر عدم تغذیه مناسب سلول‌های چربی تزریق‌شده و عدم تامین مواد غذایی مورد نیاز آن‌ها از رگ‌های خونی رخ می‌دهد.

    اما در صورتی که فرد تغذیه مناسبی داشته باشد و مواد مغذی به اندازه کافی در رگ‌ها و مویرگ‌های خونی وی وجود داشته باشد، تزریق چربی می‌تواند یک عمل زیبایی عالی برای از بین بردن چین‌های پاکلاغی پایین چشم‌ها، چین‌های اطراف لب‌ها، خطوط پیشانی و برجسه کردن لب‌ها و گونه‌ها باشد. چون در این حالت چربی‌های تزریق‌شده جذب پوست نمی‌شوند و می‌توانند برای برجسته‌سازی یا صاف شدن پوست در نقطه مورد نظر استفاده شوند.

    البته نباید این نکته را نادیده گرفت که ماندگاری تزریق چربی فقط به نوع تغذیه افراد وابسته نیست و عوامل زیادی از جمله مهارت پزشک، سلامتی جسمانی متقاضی و… بستگی دارند؛ اما؛ تغذیه پس از تزریق چربی به صورت یک بخش مهم از نتیجه بخش بودن این عمل زیبایی محسوب می‌شود. هر چقدر تغذیه‌ای که دارید بهتر باشد و از مواد مضر مانند الکل، دخانیات و مواد غذایی چرب و… دوری کنید، ماندگاری تزریق بیشتر خواهد بود.

    کلینیک-تزریق-چربی-به-صورت
    کلینیک-تزریق-چربی-به-صورت

    تا چند وقت پس از تزریق چربی باید رژیم غذایی داشته باشیم؟

    اغلب کسانی که تزریق چربی به صورت را انجام داده‌اند یا قصد دارند برای این عمل زیبایی اقدام کنند، درباره شرایط تغذیه پس از تزریق چربی به صورت” و میزان ماندگاری رژیم غذایی بعد از آن سوال می‌کنند. اگر این موضوع به ذهن شما هم رسیده، باید بدانید که مدت زمان رعایت این رژیم به میزان زمانی که می‌خواهید اثر چربی برایتان ماندگار باشد بستگی دارد. کسانی که به دنبال یک سبک زندگی سالم هستند و می‌خواهند هر بار تزریق چربی برایشان یک تا دو سال دوام بیاورد، باید نکاتی که پزشک متخصص به عنوان نکات تغذیه پس از تزریق چربی ارائه می‌کند را به دقت رعایت کنند.

    هر چقدر تغذیه پس از تزریق چربی را بهتر رعایت کنید، میزان ماندگاری نتیجه آن بیشتر خواهد بود. در نقطه مقابل کسانی که به ممنوعیت‌های بعد از تزریق توجه ندارند، باید برای تزریق هر چند ماه یکبار اقدام کنند. حتی این مدت مراجعه هم ممکن است باز هم نتیجه مطلوبی برایشان نداشته باشد و چربی تزریق‌شده فاسد شده و مشکل ایجاد کند یا سریعاً جذب شود و نتیجه‌ای نداشته باشد.

     

    سوالات متداول درباره تغذیه بعد از چربی به صورت

    برای اینکه تزریق چربی به صورت را با آسودگی خاطر انجام دهید، در ادامه سوالات مهمی که در این زمینه مطرح می‌شود را به همراه جواب‌های تخصصی ارائه کرده‌ایم.

     

    1) آیا نوع تغذیه به تورم پس از تزریق چربی مرتبط است؟
    با توجه به اینکه برای تزریق چربی از سوزن‌های ریز استفاده می‌شود و چربی تزریق‌شده بلافاصله نمی‌تواند با محیط جدید ارتباط برقرار کند، در ناحیه تزریق ورم دیده می‌شود. بعد از دو هفته به مرور میزان ورم کم می‌شود و رو به بهبود می‌رود. مدت زمان برطرف شدن کامل ورم ناشی از تزریق چربی صورت به شرایط بدنی فرد بستگی دارد.

     

    2) چطور درد پس از تزریق چربی را کاهش دهیم؟
    بعد از تزریق چربی ممکن است کمی احساس درد و کشیدگی در ناحیه تزریق و اطراف آن را داشته باشید. برای اینکه این درد کمتر شود، توصیه می‌کنیم بدنتان را هیدراته نگه دارید تا پوست خشک نشود و از مرطوب کننده‌های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.

     

    3) چه غذاهایی را بعد از تزریق چربی به صورت نباید مصرف کنیم؟
    توصیه می‌شود که در هفته‌های اول بعد از تزریق سیب زمینی مصرف نکنید و نمک غذاهایتان را کم کنید. چون افزایش حجم نمک موجب افزایش تورم در ناحیه تزریق می‌شود.

     

    4) آیا مصرف آبمیوه بعد از تزریق چربی به صورت مجاز است؟

    آبمیوه‌ های طبیعی دارای ویتامین‌ها و مواد مغذی زیادی هستند و برای سلامتی مفیدند؛ بنابراین مصرف آب‌میوه‌های طبیعی پس از تزریق چربی به صورت مشکلی ندارد. هر چند، پزشکان توصیه می‌کنند که به جای آبمیوه از میوه‌های متنوع استفاده کنید تا فیبر هم به بدنتان برسد.

     

    5) ورزش کردن بعد از تزریق چربی ضرر دارد؟

    مانند سایر عمل‌های زیبایی که پزشکان ورزش‌های سنگین را پس از آن‌ها ممنوع می‌کنند، بعد از تزریق چربی هم نمی‌توانید فعالیت‌های بدنی سنگین مانند ورزش‌های وزنه‌برداری و… داشته باشید. چون افزایش تعریق و فشار وارد کردن به بدن در هفته‌های اول بعد از تزریق ورم صورت را افزایش می‌دهد و باعث صدمه وارد شدن به نواحی انجام تزریق و بروز عفونت در این قسمت‌ها می‌شود.

     

    6) برداشت چربی از چه نواحی انجام می‌شود؟
    به همان اندازه که تغذیه پس از تزریق چربی به صورت مهم است، میزان مواد غذایی که قبل از این عمل زیبایی استفاده می‌کرده‌اید هم در نحوه انجام این عمل زیبایی تاثیر دارد. برای برداشت چربی معمولاً نواحی ران، باسن یا شکم انتخاب می‌شود. اگر سوءتغذیه دارید یا بیش از حد لاغر هستید امکان دارد که میزان چربی اهدایی شما برای تزریق کافی نباشد و کاندیدای مناسبی برای این عمل زیبایی محسوب نشوید.

     

    آیا شما کاندید مناسب “تزریق چربی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]


    177 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند