تزریق-چربی-به-لب

تزریق چربی به لب دائمی است یا خیر؟

چشم‌ها، ابروها، بینی و لب‌ها از عناصر تشکیل دهنده زیبایی صورت هر فردی محسوب می‌شوند. برای اینکه چهره‌ای زیبا و خوش‌فرم داشته باشید، نیاز به لب‌های برجسته‌ای دارید که رژ لب به خوبی روی آن‌ها قرار می‌گیرد و صورتتان را از یکنواختی و تک رنگ بودن در می‌آورد.

بعضی از افراد به طور مادرزادی لب‌هایی گوشتی و خوش‌فرمی دارند و می‌توانند با آرایش کردن زیبایی خودشان را چند برابر کنند. اما بسیاری از خانم‌ها از داشتن این نعمت خدادادی محروم هستند و لب‌هایی نازک دارند که حتی با بهترین آرایش هم نمی‌توانند حالتی که دوست دارند را به صورتشان بدهند.

اگر می‌خواهید صورتتان زیبا و لبخندتان دل‌فریب باشد، نیاز به تزریق چربی به لب دارید. کسانی که قصد انجام این عمل زیبایی را دارند می‌خواهند درباره دائمی بودن این عمل زیبایی اطلاعات بیشتری به دست بیاورند. به همین دلیل در این مطلب از کلینیک VIP تهران درباره تزریق چربی به لب دائمی و میزان ماندگاری این عمل زیبایی مواردی که نیاز است بدانید را ارائه کرده‌ایم.

چرا تزریق چربی به لب دائمی را انجام دهیم؟

اگر لب‌هایی پر داشته‌اید و به مرور و در اثر بالا رفتن سن شاهد نازک شدن لب‌هایتان و بروز چین و چروک روی آن‌ها هستید یا اینکه همیشه لب‌های نازک و باریک داشته‌اید و می‌خواهید لب‌هایتان را پر و خوش‌حالت کنید، باید به دنبال راهی باشید که بهترین نتیجه را برای بزرگ کردن طبیعی لب‌ها داشته باشد و عوارض آن قابل چشم‌پوشی باشد.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    بوتاکس و ژل روش‌های قدیمی هستند که برای پر کردن لب‌ها استفاده می‌شوند؛ اما هیچ‌کدام از این روش‌ها بدون عارضه، ماندگار و طبیعی نیستند. با تزریق چربی به لب دائمی می‌توانید لب‌هایتان را به طور طبیعی و بدون مشکل پر و خوش‌حالت کنید.

    مزایای-تزریق-چربی-به-لب
    مزایای-تزریق-چربی-به-لب

    در این روش نیازی نیست که نگران بروز عوارض ناشی از تزریق مانند عکس العمل سیستم ایمنی بدن نسبت به مواد پر کننده لب، کبودی و خون‌مردگی در ناحیه تزریق، ایمن نبودن تزریق و به خطر افتادن سلامتی بعد از دریافت مواد پر کننده باشید؛ زیرا در تزریق چربی به لب از چربی خود بدن متقاضی برای پرکردن و خوش‌حالت شدن لب‌ها استفاده می‌شود. بعد از سپری شدن دوران نقاهت شما لب‌هایی خوش‌فرم و زیبا دارید که هیچ تفاوتی با کسانی که مادرزادی لب‌هایشان قلوه‌ای و خوش حالت هستند نخواهید داشت.

    برای برداشتن چربی و تزریق آن، نواحی مورد نظر بی‌حس شده و با سوزن‌های نازک این عمل زیبایی انجام می‌شود. به همین دلیل است که تزریق چربی به لب به عنوان یکی از عمل‌های زیبایی کم‌خطر و غیرتهاجمی شناخته می‌شود.

    آیا تزریق چربی به لب دائمی است؟

    میزان ماندگاری چربی تزریق‌شده به لب‌ها به شرایط بدنی متقاضیان و میزان ضخامت لب‌هایشان قبل از عمل بستگی دارد. اگر از چربی‌های سخت‌تر مانند چربی‌های ران و باسن برای تزریق استفاده شود، تزریق چربی به لب دائمی خواهد بود و می‌توانید برای مدت طولانی شاهد داشتن لب‌هایی خوش‌فرم و پر باشید. با این وجود در اغلب مواقع چربی تزریق‌شده در بدن حرکت می‌کند و متقاضیان نیاز به ترمیم مجدد لب‌هایشان برای حفظ حالت لب‌ها دارند. با این وجود میزان ماندگاری تزریق چربی از ژل و بوتاکس بیشتر است.

    برای اینکه تزریق چربی دائمی باشد و ماندگاری بیشتری داشته باشد نباید پس از تزریق در برابر نور آفتاب و فضای باز حضور پیدا کنید؛ زیرا آفتاب، سولاریوم و فضاهای گرم مانند سونا باعث کاهش عمر چربی‌ها و دفرمه شدن آن‌ها می‌شوند. همچنین اگر پس از تزریق از شستشو این ناحیه اجتناب کنید و داروهای رقیق‌کننده خون و الکل مصرف نکنید، نتایج تزریق چربی لب‌ها برایتان ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

     

    آیا شما کاندید مناسب “تزریق چربی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    در نهایت مراقبت‌های بعد از تزریق چربی به لب‌ها تاثیر بالایی در دائمی بودن و ماندگاری این عمل زیبایی دارد. اگر نکاتی که پزشک معالج برای دوران نقاهت ارائه می‌کند به خوبی رعایت کنید، از نتیجه تزریق چربی لذت می‌برید و می‌توانید سه سال یا بیشتر لب‌هایی زیبا و خوش‌فرم داشته باشید.

    حتما بخوانید: تزریق چربی خط خنده+ مزایا و معایب

    چه عواملی در تزریق چربی به لب دائمی تاثیرگذار هستند؟

    همان‌طور که لب‌های هر فردی حال مخصوص به خودش را دارد، پس از تزریق چربی به لب‌ها هم نتایج متفاوتی برای افراد مختلف دیده می‌شود؛ بنابراین بررسی اینکه تزریق چربی به لب دائمی” است یا خیر به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله مواردی که در کیفیت تزریق چربی و ماندگاری آن تاثیرگذار هستند می‌توان به سن متقاضی، وضعیت جسمانی و سلامتی وی، نوع چربی تزریق‌شده، شرایط زندگی و تغذیه متقاضی، تخصص پزشک و … اشاره کرد.

    اگر کلینیکی که برای تزریق انتخاب می‌کنید نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کند و پس از تزریق دچار عفونت نشوید، تغذیه مناسبی داشته باشید و از مواد آرایشی زیاد استفاده نکنید، می‌تواند به ماندگاری نتیجه تزریق چربی بین شش ماه تا حدود سه سال امیدوار باشید.

    ماندگاری-تزریق-چربی-به-لب
    ماندگاری-تزریق-چربی-به-لب

    زمان تزریق مجدد چربی چه وقت است؟

    با توجه به اینکه تزریق چربی به لب دائمی نیست و بیشترین زمان ماندگاری آن سه سال تعیین شده، متقاضیان این عمل زیبایی علاقه‌مند هستند که درباره بازه‌های زمانی متوالی تزریق اطلاعات بیشتری کسب کنند. در مرحله اول تزریق چربی 60 درصد آن در ماه‌های اول جذب می‌شود و تنها 40 درصد چربی تزریق‌شده در لب‌ها ماندگار خواهد بود؛ اما در دفعات بعدی تزریق میزان ماندگاری چربی بالاتر می‌رود و می‌توانید به دائمی بودن آن امیدوار باشید.

    با توجه به شرایط متقاضی پزشکان ممکن است بازه‌های زمانی شش‌ماهه، یک ساله یا حتی دو ساله را برای تمدید برجستگی لب‌های متقاضیان در نظر بگیرند. البته با وجود اینکه تزریق چربی کم‌خطر است و عوارض جانبی ندارد، حتی تکرار آن در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر هم مشکلی برای متقاضیان مشکلی ایجاد نمی‌کند.

    به طور کلی، تعیین فواصل تزریق مجدد و تکرار تزریق چربی به لب دائمی توسط پزشک متخصص مشخص خواهد شد.

    تزریق چربی لب چطور انجام می‌شود؟

    برای از بین بردن چین و چروک‌های اطراف لب‌ها و افزایش حجم آن‌ها نیاز به تزریق چربی دارید. تقویت بافت لب‌ها با کمک تزریق چربی هم تاثیر قابل توجهی روی زیباتر شدن و پر شدن آن‌ها دارد. همچنین،  با توجه به کم تهاجمی و سرپایی بودن این عمل زیبایی اغلب خانم‌ها می‌توانند از آن برای تغییر حالت لب‌های خودشان استفاده کنند.

    برای برداشتن چربی برای تزریق به لب‌ها از لیپوساکشن کم‌فشار استفاده می‌شود تا بافت ناحیه اهدا کننده صدمه نبیند. همچنین این چربی برداشت شده خالص می‌شود تا موقع تزریق به بافت لب‌ها و اطراف آن‌ها صدمه نزند. چون چربی خالص شده با بافت بدن هماهنگی خوبی دارد و واکنش‌های آلرژیک در پی نخواهد داشت. به همین خاطر است که محدودیت سنی یا شرایط ویژه برای تزریق کردن چربی به لب‌ها وجود ندارد؛ و تمام افراد می‌توانند از آن برای تغییر ظاهر خودشان استفاده کنند.

    برای تزریق کردن چربی به لب‌ها هیچ برشی در این ناحیه ایجاد نمی‌شود و نیاز به انجام عمل جراحی نیست! در این مرحله، پزشک متخصص چربی خالص شده را در سرنگ‌های ظریف مخصوص می‌کشد و در نواحی از لب که مشخص شده تزریق می‌کند. با توجه به کم‌تحرک بودن لب‌ها چربی تزریق‌شده به این ناحیه ماندگاری خوبی دارد. با این وجود، پزشکان متخصص از چربی‌های مقاوم بدن مانند چربی پهلوها، کمر و… برای تزریق استفاده می‌کنند تا ماندگاری تزریق چربی بیشتر شود.

    بعد از تزریق چربی ممکن است بافت اطراف لب‌ها و خود لب‌ها دچار تورم و التهاب شدیدی شوند. این موضوع نگران‌کننده نیست و به خاطر رگ‌های خونی و حساسیت این ناحیه رخ می‌دهد. به مرور می‌توانید شاهد کاهش تورم این قسمت باشید و پس از یک تا دو هفته نتیجه واقعی تزریق چربی لب برایتان مشخص خواهد شد.

    مراحل تزریق چربی به لب کدام است؟

    برای تزریق کردن چربی به لب‌ها باید مراحلی که توسط کلینیک‌های زیبایی در نظر گرفته شده را پشت سر بگذارید. در طول این مسیر مشخص می‌شود که آیا شما شرایط مناسبی برای تزریق چربی لب را دارید یا خیر؟ در ادامه مراحلی که معمولاً برای انجام این عمل زیبایی در نظر گرفته می‌شود توسط کلینیک زیبایی vip ارائه شده است.

    دریافت خدمات مشاوره از پزشک کلینیک زیبایی

    قبل از اینکه پزشک چربی را از بدن شما استخراج کرده و آن را به نواحی مشخص شده مانند لب‌هایتان تزریق کند، باید در جلسه مشاوره شرکت کنید. در این جلسه پزشک پرونده پزشکی فرد متقاضی را بررسی می‌کند و بهترین ناحیه برای برداشت چربی را مشخص خواهد کرد. در صورتی که شرایط جسمانی فرد برای تزریق چربی به لب مناسب باشد، پزشک درباره نتیجه نهایی این عمل زیبایی اطلاعات لازم را در اختیار وی قرار می‌دهد تا با دید واقع‌بینانه این عمل زیبایی را انجام دهد. در نهایت پس از تایید پزشک متخصص و متقاضی وقت تزریق چربی لب تعیین می‌شود.

    آماده‌سازی متقاضی برای تزریق چربی در لب

    برای تزریق چربی لب باید ابتدا پزشک ناحیه برداشت چربی و تزریق را استریل کند. سپس با کمک داروهای مخصوص پزشک این نواحی را بی‌حس می‌کند تا فرد متقاضی موقع انجام تزریق درد کمتری را احساس کند.

    استخراج چربی از بدن برای تزریق

    برای اینکه تزریق چربی به خوبی انجام شود، باید پزشک چربی را از نواحی مشخصی برداشت کند. در این مرحله از دستگاه ساکشن یا … برای برداشتن حجم مشخصی از چربی کمر، پهلوها، شکم یا… استفاده می‌شود.

    آماده‌سازی چربی استخراج‌شده برای تزریق

    اگر چربی برداشت شده به طور مستقیم درون بافت بدن فرد تزریق شود احتمال بروز عفونت در ناحیه مورد نظر هست. چون همراه چربی بافت‌های دیگر هم وجود دارد و باید از آن جدا شوند. به همین دلیل است که در این مرحله پزشک با کمک سانتریفیوژ خالص‌سازی چربی و یکدست کردن آن را انجام می‌دهد، سپس چربی خالص شده را به لب و… تزریق می‌کند.

    تزریق کردن چربی به لب

    در مرحله بعد پزشک چربی را به لب‌ها تزریق می‌کند. این کار با استفاده از سوزن‌های مخصوص ظریف انجام می‌شود تا بافت لب‌ها و اطراف آن‌ها صدمه نبیند. برای تزریق چربی نیازی به بیهوشی و بستری وجود ندارد؛ و پس از کامل شدن تزریق می‌توانید به منزل بروید و برای گذراندن دوران نقاهت آماده شوید.

    سپری کردن دوران نقاهت تزریق چربی به لب

    بعضی از متقاضیان تصور می‌کنند که بلافاصله بعد از تزریق چربی می‌توانند به زندگی عادی خودشان برگردند و نیازی نیست که استراحت کنند. در صورتی که این عمل زیبایی هم دستورالعمل‌های خاص خودش را برای سپری کردن دوران نقاهت دارد. برای اینکه تزریق چربی لب نتیجه مطلوبی برایتان داشته باشد، حتماً باید به توصیه‌هایی که پزشکان برای بعد از این دوران در نظر گرفته‌اند توجه کنید.

     

    آیا تزریق چربی لب نیاز به تکرار دارد؟

    تزریق چربی به لب‌ها یک عمل زیبایی زمان‌دار است و اگر آن را تمدید نکنید، به هیچ عنوان نمی‌توانید انتظار ماندگاری دائمی نتیجه آن را داشته باشید. برای رسیدن به فرم ایده آل لب‌ها پس از تزریق باید یک جلسه تزریق را انجام دهید تا میزان جذب چربی در این مرحله مشخص شود. سپس پزشک جلسه‌هایی که باید برای تمدید تزریق چربی و ماندگاری نتیجه به کلینیک زیبایی vip تهران مراجعه کنید را مشخص خواهد کرد.

    مزایای تزریق چربی لب چیست؟

    برای تزریق کردن چربی به لب باید مزیت‌های این عمل زیبایی را بشناسید. این مزایا به شما کمک می‌کند تا با شناخت و آگاهی بیشتری برای انجام این کار تصمیم‌گیری کنید. در اینجا مهم‌ترین مزیت‌هایی که برای استفاده از چربی در حجم دهی به لب‌ها و از بین بردن چروک‌های اطراف آن‌ها وجود دارد را ارائه کرده‌ایم:

    • تزریق چربی واکنش‌های شدید و آلرژی را به همراه ندارد.
    • تمام افراد می‌توانند از این عمل زیبایی برای زیباتر شدن لب‌هایشان استفاده کنند.
    • این عمل زیبایی بدون نیاز به بیهوشی و بستری انجام می‌شود.
    • ماندگاری تزریق چربی برای لب‌ها نسبت به تزریق فیلر و… بیشتر است.
    • حالت لب‌ها بعد از تزریق طبیعی است و عروسکی و غیرعادی نمی‌شود.

    عوارض تزریق چربی به لب

    با وجود اینکه تزریق چربی برای لب یکی از کم عارضه ترین عمل‌های زیبایی است و اغلب کسانی که به دنبال یک راه ساده و سرراست برای زیباتر شدن هستند آن را انتخاب می‌کنند، اما این عمل زیبایی هم عوارض ریز و درشتی را به همراه دارد که ممکن است متقاضیان را درگیر کند؛ بنابراین شناخت عوارض و معایب تزریق کردن چربی لب‌ها برای کاندیداهای این عمل زیبایی ضروری است. در ادامه عوارض متداولی که ممکن است تزریق چربی لب‌ها داشته باشد را برایتان آورده‌ایم.

    • کبود شدن لب‌ها و اطراف آن‌ها
    • درد در ناحیه تزریق چربی
    • خونریزی در قسمت تزریق چربی
    • بروز عفونت در نواحی برداشت و تزریق چربی
    • تورم لب‌ها و التهاب این قسمت

    تزریق چربی به لب یا تزریق ژل؟

    با توجه به اینکه تزریق ژل قبل از تزریق چربی انجام می‌شده و افراد زیادی با این عمل زیبایی آشنا هستند، سوالات زیادی درباره انتخاب یکی از این دو عمل زیبایی برای متقاضیان وجود دارد. برای اینکه جواب این سوال‌ها را پیدا کنید باید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

    • آیا بدن شما قابلیت اهدای چربی برای تزریق را دارد؟
    • آیا نسبت به داروی فیلر یا ژل حساسیت دارید؟
    • آیا قبلاً سابقه تزریق ژل یا تزریق چربی را داشته‌اید؟
    • کدام کلینیک را برای انجام این عمل زیبایی انتخاب کرده‌اید؟ آیا مرکز مورد نظر هر دو روش را ارائه می‌کند و امکان انتخاب دارید؟

    با جواب دادن به این سوال‌ها و دریافت خدمات مشاوره از پزشکان متخصص زیبایی می‌توانید برای انجام تزریق ژل یا چربی بهتر تصمیم بگیرید. اغلب کسانی که توانایی اهدای چربی را دارند و به دنبال یک راه آسان و بدون دردسر برای حجم دادن به لب‌ها و… هستند، به سراغ تزریق چربی می‌روند. چون در این روش عوارضی مانند حساسیت نشان دادن نسبت به فیلر برای متقاضیان وجود ندارد. همچنین ماندگاری تزریق چربی هم بیشتر است و می‌توانید زیبایی ظاهری خودتان را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنید.

    و در انتها…

    بعضی از زیبایی‌های چهره مانند لب­های برجسته خدادادی هستند و همیشه ماندگارند، اما علم به اندازه‌ای پیشرفت کرده که این روزها سایر افراد هم می‌توانند چهره‌ای زیبا و لب‌هایی خوش‌فرم داشته باشند. با تزریق چربی به لب دائمی می‌توانید لب‌های نازک خودتان را به لب‌هایی پر و خوش‌حالت تبدیل کنید که حالت طبیعی داشته باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه می‌توانید با مشاورین کلینیک VIP تهران در ارتباط باشید.

     

    آیا شما کاندید مناسب “تزریق چربی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]


    177 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند