علت_های-ریزش-ابرو-در-خانم_ها

علت‌های ریزش ابرو در خانم‌ها + روش‌های درمان

آیا علت‌های ریزش ابرو را میدانید؟ به نظر شما چه مشکلاتی باعث سست شدن موهای ابروها و کم شدن آن‌ها می‌شود؟ چه کسانی ریزش ابروهایشان را تجربه می‌کنند؟ آیا ریزش ابرو با ژنتیک افراد ارتباط دارد یا خیر؟ برای پیدا کردن جواب این سوال‌ها با کلینیک VIP تهران همراه باشید.

دلایل و علت‌های ریزش ابرو چیست؟

ابروهای پرپشت و خوش‌حالتی که دارید، بخش مهمی از زیبایی شما را شکل می‌دهند. اگر به چهره اطرافیانتان توجه کنید، به خوبی می‌توانید نقش ابروها را در زیباتر شدن چهره خانم‌ها و آقایان مشاهده کنید. اگرچه تمام افراد ممکن هست به دلیل بیماری یا سوء تغذیه دچار ریزش مو یا ابرو شوند، اما این موضوع در بین خانم‌ها شایع‌ تر هست. چون خانم‌ها بیشتر از لوازم آرایشی مانند مداد ابرو یا سایه ابرو استفاده می‌کنند. همچنین تتو یا سایر عمل‌های زیبایی متفرقه هم می‌تواند نقش پررنگی در ریزش ابروها و نازک شدن آن‌ها داشته باشد.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    البته عفونت‌های پوستی در این ناحیه، تغییرات در هورمون‌ها یا مشکلات سیستم ایمنی هم روی کم‌پشت شدن ابروها موثر هستند. اگر استرس و کم‌خوابی دارید هم ممکن هست تک به تک تارهای ابروهایتان را به مرور از دست بدهید؛ بنابراین پیدا کردن علت‌های ریزش ابرو و درمان ریزش ابرو در خانم‌ها به موارد متعددی بستگی دارد.

    درمان-ابروهای-کم-پشت
    درمان-ابروهای-کم-پشت

    علت‌های ریزش ابرو چیست؟

    در ادامه مهم‌ترین دلایل ریزش ابروها در بین خانم‌ها را بررسی خواهیم کرد.

    آلوپسی آره اتا

    آلوپسی آره اتا یکی از علت‌های ریزش ابرو” در خانم‌ها هست. در این بیماری بدن بخشی از سلول‌های خودش را به عنوان دشمن در نظر می‌گیرد و به آن‌ها حمله می‌کند. این بیماری می‌تواند موجب کندی رشد فولیکول‌های مو یا توقف رشد آن‌ها شود. کسانی که به این بیماری مبتلا هستند ممکن هست دچار ریزش مو تکه‌ای شوند. در این حالت در بخش‌هایی از سر یا ریش لکه‌های سفید بدون مو دیده می‌شود. در نوع دیگری از آلوپسی آره آرتا زخم‌هایی در قسمت پیشانی یا سر دیده می‌شود که همراه با جوش است.امکان کاشت ابرو برای این افراد وجود نداره .

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت ابرو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کمبود مواد مغذی

    بدن انسان برای حفظ بقا به مواد مغذی، ویتامین، کربوهیدرات، چربی و اسیدهای آمینه نیاز دارد. در صورتی که مواد مغذی بدنتان کم باشد، رشد موها و ابروهایتان ممکن هست متوقف شود. حتی کمبود ویتامین می‌تواند ریزش موها و ابروها را شدید کند و به عنوان یکی از علت‌های ریزش ابرو شناخته شود.

    اگزما

    اگزما نوعی حساسیت پوستی هست که با خارش، سوزش و قرمزی همراه است. با توجه به اینکه فولیکول‌های مو در پوست قرار دارند، بروز اگزما در قسمت ابروها می‌تواند باعث ریزش آن‌ها شود.

     قارچ

    نام کرم حلقوی پوست را شنیده‌اید؟ این کرم که به عنوان کینتوز تنه هم شناخته می‌شود، یکی از قارچ‌های پوستی هست که ابروها را درگیر می‌کنند. وجود این قارچ در قسمت ابروها موجب قرمزی پوست و خارش و تاول در این ناحیه می‌شود. با بروز این قارچ روی پوست، موها از بین می‌روند و طاسی در قسمت ابروها دیده می‌شود؛ بنابراین بروز کرم حلقوی هم می‌تواند یکی از علت‌های ریزش ابرو در خانم‌ها باشد.اشخاصی که قارچ دارند امکان کاشت مو ندارند .

    مشکلات تیروئیدی

    بروز مشکل در غده تیروئید فقط باعث تغییر در سوخت و ساز بدن و چاقی یا لاغری مفرط نمی‌شود، بلکه اختلال در این غده موجب ریزش موها و ابروها هم می‌شود. در کنار این موارد، مشکلات تیروئیدی می‌تواند تپش قلب، خستگی بیش از حد و ضعف را هم به همراه داشته باشد.

    استرس و اضطراب

    استرس و بی‌خوابی باعث گودی پایین چشم‌ها و سیاهی این قسمت می‌شود. حتی ممکن است با وجود استرس شدید، فرد موهای تاج سر و ابروهایشان را بکند؛ اما علت ریزش ابروها در زنان به دلیل کاهش سطح اکسیژن در بدن است. هرچقدر اضطراب شما بیشتر باشد، سطح اکسیژن در بدن پایین‌تر می‌آید و ابروهایتان نازک و نازک‌تر می‌شود.

    افزایش سن

    با افزایش سن، ریشه موها دیگر قدرت سابق را ندارند و روزانه تعداد زیادی از موها و ابروهایتان را از دست خواهید داد. به همین دلیل است که بیشتر متقاضیان کلینیک کاشت ابرو  VIP مسن هستند.هرچند سن برای کاشت ابرو ملاک نیست و مهمتر از ان الگوی ریزش فرد هست.

    شیمی‌درمانی

    شیمی درمان راهکاری ثمربخش برای کنترل سرطان هست. در این روش رشد سلول‌های سرطانی تا حد امکان کند یا متوقف می‌شود. با توجه به تاثیر شیمی‌درمانی روی فولیکول‌ها، در بین علت‌های ریزش ابرو” در خانم‌ها این موضوع هم دیده می‌شود.در این موارد باید با پزشک متخصص در ارتباط بود و برگه تاییدیه گرفت .

    درمان-ریزش-ابرو
    درمان-ریزش-ابرو

    بارداری و زایمان

    شایع‌ترین تغییرات بدنی خانم‌ها در دوران بارداری، به هم خوردن تنظیم هورمون‌های بدن هست. این موضوع حتی تا دوران شیردهی هم ادامه دارد. با وجود تغییرات زیادی که در بدن خانم‌های باردار و شیرده رخ می‌دهد، عوارضی مانند ریزش ابروها در این دوران هم شایع است.

    لوازم آرایشی و عمل‌های زیبایی

    افراد کمی حاضر هستند با ابروهای خودشان که به صورت ژنتیکی نازک و کم‌پشت هستند کنار بیایند. اغلب خانم‌ها برای پرپشت شدن ابروهایشان به سراغ لوازم آرایشی مختلف می‌روند. البته فقط کسانی که ابروهای نازک دارند، مداد ابرو استفاده نمی‌کنند! بلکه خانم‌های زیادی صرفاً برای ایجاد تغییر در ظاهرشان از این لوازم استفاده می‌کنند. در کنار لوازم آرایش، مواردی مانند میکروبلیدینگ یا تتو هم برای جایگزین ابروها و تغییرات جدی آن‌ها شایع است. همه این موارد باعث می‌شود که ابروهای طبیعی خودتان را از دست بدهید و دیگر ابرویی پرپشت و زیبا نداشته باشید.

    توصیه میکنیم این مقاله  مطالعه کنید:  آیا رنگ کردن مو بعد از کاشت ابرو درست است؟

    روش‌های درمان ریزش ابرو در زنان

    پس از بررسی علت‌های ریزش ابرو در خانم‌ها، باید به دنبال راه پیشگیری یا درمان باشیم. برای پیشگیری از ریزش ابروها پیشنهاد می‌کنیم استفاده از لوازم آرایشی را تا حد امکان کاهش دهید. همچنین در صورتی که مشکلات هورمونی یا استرس باعث ریزش ابروهایتان شده، با کمک پزشک و مصرف دارو این موضوع را کنترل کنید.

    استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون و روغن نارگیل برای تقویت ریشه ابروها موثر هست. همچنین می‌توانید از داروهای گیاهی مانند حنا برای ضخیم‌تر شدن ریشه ابروها و افزایش استقامت آن‌ها کمک بگیرید. اما این درمان ها ممکن هست دایمی نباشد .

    در صورتی که ابروهایتان ژنتیکی کم‌پشت است یا اینکه تار موهای زیادی از ابروهایتان را از دست داده‌اید، بهترین راه پیش روی شما کاشت ابرو هست. در این روش پزشک از موهای طبیعی خود متقاضی که در پشت سر و اطراف گوش‌ها وجود دارد برای کاشت استفاده می‌کند. به همین دلیل ابروهایتان رشد طبیعی خواهند داشت و می‌توانید آن‌ها را به حالت‌هایی که دوست دارید شکل دهید.

    اگر قصد کاشت ابرو را دارید، پیشنهاد می‌کنیم کلینیک VIP تهران را در نظر داشته باشید. این مرکز زیبایی با وجود تجربه‌های کاشت ابرو متعدد، حضور پزشکان متخصص و باتجربه و دارا بودن پروانه وزارت بهداشت، این امکان را برایتان فراهم می‌کند که ابروهای پرپشت طبیعی و زیبا داشته باشید.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت ابرو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”vip_kashtabroo” num=6 cols=3]


    177 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند