ژنیکوماستی بلوغ یکی از مشکلات رایج در بین آقایان است. کسانی که در سنین بلوغ این مشکل را تجربه می‌کنند معمولاً پس از چند ماه شاهد برطرف شدن آن هستند؛ اما افرادی که پس از سنین بلوغ با ژنیکوماستی مواجه می‌شوند باید روش‌های درمانی متفاوتی را برای برطرف کردن این مشکل در پی بگیرند

در این مطلبِ کلینیک زیبایی VIP تهران، درباره ژنیکوماستی در دوران بلوغ نکاتی که باید بدانید را ارائه کرده‌ایم. درصورتی‌که نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه دارید با تیم متخصص کلینیک زیبایی VIP تهران در ارتباط باشید.

ژنیکوماستی در بلوغ چیست؟

یکی از مشکلاتی که آقایان در دوران بلوغ و نوجوانی ممکن است با آن مواجه شوند، ژنیکوماستی در بلوغ یا بزرگ شدن سینه‌ها است. ژنیکوماستی یا بزرگ شدن سینه‌ها در مردان با مشکلاتی مانند احساس درد، سنگینی و ترشح نوک سینه همراه است. این موضوع می‌تواند به خاطر تغییرات هورمونی، شرایط ارثی، بیماری یا مواردی مانند اضافه‌وزن رخ دهد.

بعضی از آقایان ممکن است این موضوع را در نوجوانی تجربه کنند یا اینکه در سال‌های میان‌سالی و حتی پیری با موضوع ژنیکوماستی مواجه شوند. اگر فرزندتان در دوران نوجوانی با موضوع ژنیکوماستی مواجه شده باشد، احتمالاً مشکلات روحی و روانی مانند پایین آمدن اعتمادبه‌نفس، نداشتن اندام مناسب و عدم امکان پوشیدن لباس‌های مد نظرش را تجربه خواهد کرد.

به‌طور معمول، پسران در سنین 12 تا 16 سالگی با مشکل ژنیکوماستی در نوجوانی مواجه می‌شوند. پس‌ از آن، این موضوع برطرف می‌شود و تا زمانی که هورمون تستوسترون به حد نرمال برسد، اندکی وجود ژنیکوماستی در بدن فرد احساس می‌شود.

ژنیکوماستی در بلوغ چیست؟

آیا ژنیکوماستی در نوجوانی طبیعی است؟

ژنیکوماستی بلوغ در اغلب نوجوانان به‌صورت طبیعی رخ می‌دهد و بیش از 40 درصد پسران نوجوان با ژنیکوماستی خفیف یا شدید مواجه می‌شوند. گاهی مواقع ممکن است که بافت توده سینه در دوران نوجوانی تغییرات محسوسی را داشته باشد. هرچقدر این تغییرات بیشتر باشد ماهیت روانی و ناراحتی بیشتری برای فرد در پی خواهد داشت و نوجوانان ممکن است با مشکلاتی مانند افسردگی مواجه شوند.

ژنیکوماستی در بدنسازی چیست + راه‌های درمان

اگر مواردی مانند بیماری‌های غدد درون‌ریز رخ‌داده باشد، باید فرد تحت درمان قرار بگیرد. در غیر این صورت تغییرات سطح استروژن یا تستوسترون در بدن فرد طبیعی است و پس از چند وقت می‌تواند به حالت نرمال برگردد. اگر نوجوانان در دوران بلوغ هورمون‌های استروئیدی یا داروهای استروئیدی بدن‌سازی را مصرف کنند، ژنیکوماستی در آن‌ها شدیدتر خواهد شد.

با توجه به اینکه مشکلاتی مانند اضافه‌وزن نیز می‌تواند شدت ژنیکوماستی را افزایش دهد، گاهی مواقع ژنیکوماستی از حد طبیعی خارج می‌شود و سینه‌های فرد حالت افتاده و شل شده خواهند داشت. در این صورت لازم است که کسی که ژنیکوماستی دارد حتی در سنین نوجوانی نیز تحت نظر باشد و برای درمان اقدام کند.

میزان ژنیکوماستی دوران نوجوانی و بلوغ چقدر است؟

تحقیقاتی که روی نوجوانان در سن بلوغ انجام‌شده نشان می‌دهد، ژنیکوماستی در 40 تا 70 درصد نوجوانان و حتی گاهی تا 80 درصد افراد در دوران بلوغ دیده می‌شود. چون در این سن هورمون‌های زنانه یا استروژن در بدن مردان بالا می‌رود و هورمون‌های مردانه یا تستوسترون سطحشان کم می‌شود. درنتیجه بافت سینه‌ها دچار تغییر می‌شوند و غدد پستان شروع به رشد می‌کند؛ بنابراین ژنیکوماستی یک موضوع مستقل از بدن فرد نیست و نمی‌توان آن را به‌عنوان بیماری در نظر گرفت.

میزان ژنیکوماستی با توجه به تغییرات سطح هورمون‌ها و داشتن اضافه‌وزن یا تناسب‌اندام افراد متفاوت است. در صورتی‌که نوجوان دارای اضافه‌وزن باشد، ژنیکوماستی برای او شدت بیشتری خواهد داشت اما درصورتی‌که فرد اندامی متناسب داشته باشد ژنیکوماستی که با آن مواجه می‌شود کمتر خواهد بود.

نحوه درمان ژنیکوماستی کودکان و نوجوانان

به‌طورمعمول ژنیکوماستی بلوغ یا دوران نوجوانی به‌طور طبیعی برطرف می‌شود؛ یعنی اینکه پس از 1 تا 2 سال پستان‌های فرد به‌ظاهر طبیعی خودشان برمی‌گردند و سطح هورمون‌های بدن نوجوان به‌ میزان نرمال تنظیم می‌شود.

اگر بافت پستان فرد هیپرتروفیک باشد و برای بیش از 12 ماه این موضوع ماندگاری داشته باشد، لازم است که سینه‌های مردان با کمک لیپوماتیک یا جراحی ژنیکوماستی به حالت نرمال تبدیل شوند؛ یعنی درصورتی‌که بافت پستان هیپرتروفیک باشد، احتمال تبدیل‌شدن آن به بافت فیبروتیک وجود دارد و ژنیکوماستی می‌تواند به یک مشکل دائمی و همیشگی برای فرد تبدیل شود.

در صورتی‌ که مشکل ژنیکوماستی با گذر فرد از دوران نوجوانی برطرف نشده باشد، پزشک از روش‌هایی مانند دارو درمانی برای برطرف کردن ژنیکوماستی کودکان و نوجوانان کمک می‌گیرد. چون کسانی که حتی این مشکل را به‌صورت خفیف دارند نمی‌توانند در باشگاه‌های ورزشی، استخر و اجتماع حضور پیدا کنند و اعتمادبه‌نفس داشته باشند.

اگر دارو درمانی روی بدن فرد جواب داده باشد، ژنیکوماستی برطرف می‌شود؛ در غیر این صورت لازم است که جراحی برای سینه‌ها انجام شده و بافت چربی‌های این ناحیه برداشته‌ و سینه‌ها به حالت نرمال و فلت تبدیل شوند.

نحوه درمان ژنیکوماستی کودکان و نوجوانان

علائم سرطان سینه در نوجوانان پسر

گاهی مواقع مشکلاتی مانند سرطان سینه در نوجوانان ممکن است باعث بروز تغییر در بافت سینه و حالت و دردناک شدن این ناحیه شود. اگر بافت سینه فرد تغییرات جدی داشته باشد باید برای سنجش علائم سرطان تحت آزمایش قرار بگیرد و موارد مانند ماموگرافی و سی‌تی‌اسکن توسط پزشک برای بررسی علت نهایی تغییرات سینه انجام شود.

بنابراین در صورتی‌ که شدت ژنیکوماستی در فرزندتان بیش‌ازحد نرمال است، توصیه می‌کنیم که حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید. از جمله علائم سرطان سینه در نوجوان پسر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

• سفت‌ شدن پستان‌های نوجوان
  • رشد توده به‌اندازه یک نخود تا عرض یک انگشت
  • احساس درد در سینه‌های نوجوان
  • وجود لکه یا توده در سینه
  • تغییر در اندازه، تقارن و شکل پستان
  • تغییر در پوست نوک پستان
  • قرمزی و تورم پستان
  • کم‌رنگ شدن پوست سینه

هزینه عمل ژنیکوماستی نوجوانان

هزینه عمل ژنیکوماستی بلوغ با کسانی که در سنین نوجوانی و میان‌سالی با ژنیکوماستی مواجه شده‌اند متفاوت است.تخصص و تبحر جراح، میزان گستردگی بزرگی بافت سینه و نیاز به انجام عمل جراحی طولانی‌مدت و کوتاه‌مدت، محلی که فرد در آن عمل ژنیکوماستی را انجام می‌دهد، تخصص تیم جراحی و امکانات کلینیک و بیمارستان و مواردی مانند هزینه‌های آزمایش‌های ژنیکوماستی و داروها و گن مورد نیاز برای بعد از عمل از جمله مواردی هستند که قیمت نهایی این عمل زیبایی را تعیین می‌کنند.

برای تخمین دقیق هزینه عمل ژنیکوماستی در نوجوانان با تیم متخصص و کلینیک VIP تهران در ارتباط باشید.

چرا کلینیک وی‌ای پی یا بهترین کلینیک عمل ژنیکوماستی؟

اگر با وجود دارو درمانی، رژیم غذایی و… بزرگی سینه‌هایتان برطرف نشد و همچنان با مشکل ژنیکوماستی بلوغ مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت خدمات مشاوره ژنیکوماستی با تیم متخصص کلینیک زیبایی vip تهران در ارتباط باشید. این کلینیک زیبایی با وجود حضور بهترین پزشکان ژنیکوماستی و دارا بودن پروانه وزارت بهداشت، وضعیت متقاضیان را بررسی کرده و در صورت نیاز عمل ژنیکوماستی را در یک جلسه  به بهترین نحو به طور کامل و دقیق برای آن‌ها انجام می‌دهد.

برای انجام عمل‌های زیبایی خودتان با بهترین نتیجه و رضایت آدرس سعادت آباد چهاراه قیصر امین پور ،بلوار جوریکی ،کوچه ی داوود حسینی ، بن بست یکم ، برج تشریفات شمالی ،طبقه هفتم ، واحد 28، تلفن 09120408890 را به خاطر داشته باشید. تجربه متقاضیان ما، نشان‌دهنده کیفیت بالای عمل‌های زیبایی انجام شده در کلینیک زیبایی VIP تهران است.

ژنیکوماستی بلوغ معمولاً در سنین نوزادی یا بلوغ دیده می‌شود. عدم تعادل هورمون‌ها دلیل اصلی ژنیکوماستی در بلوغ است. با این وجود، گاهی مواقع ممکن است مواد دیگری مانند چاقی و اضافه وزن یا ابتلا به بیماری‌های خاص موجب این مشکل شده باشد؛ بنابراین برای درمان ژنیکوماستی در سنین نوجوانی لازم است که ابتدا علت این موضوع شناسایی شود.در صورتی که تجربه یا سوالی درباره عمل ژنیکوماستی سینه دارید، نظرات خودتان را در بخش کامنت‌ها را با ما در میان بگذارید.

1) سن بلوغ پسران چند سالگی است؟
میانگین سنی پسران برای نشان دادن اولین علائم بلوغ حدود 12 سال است. با این وجود، بعضی از افراد ممکن است زودتر یا دیرتر این موضوع را تجربه کنند.
2) علت باد كردن نوك سينه در مردان چیست؟
عدم تعادل هورمون‌ها، چاقی و اضافه وزن و مصرف داروهای استروئیدی می‌تواند از جمله علت‌های تغییر فرم سینه مردان باشد.
3) درمان ژنیکوماستی با ورزش ممکن است؟
اگر ژنیکوماستی کم باشد می‌توانید با کمک تمرینات ورزشی شدت آن را کاهش دهید.
4) آیا بزرگی سینه نوجوانان نشانه سرطان سینه است؟
علائم سرطان سینه را در این مطلب ارائه کرده‌ایم. با این وجود برای شناخت دقیق علائم سرطان سینه نوجوانان لازم است که از پزشکان متخصص این حوزه کمک بگیرید.
5) درمان ژنیکوماستی با تاموکسیفن امکان دارد؟
این دارو تنها برای بعضی از افراد جوابگو است و همه مردان نمی‌توانند با کمک تاموکسیفن ژنیکوماستی خودشان را درمان کنند.

آیا شما کاندید مناسب “ژنیکوماستی هستید یا خیر ؟

عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.