بزرگ‌ترین تفاوت چهره آقایان با خانم‌ها در چیست؟ آیا جز این هست که ریش و سبیل می‌تواند یک چهره را مردانه و پرجذبه نشان دهد؟ البته به شرطی که ریش و سبیل شما پرپشت باشد و بتوانید آن را خوب مدل دهید و بر اساس استایلی که دارید، هر بار یک ریش و سبیل متفاوت بسازید.

ریش و سبیل هم مانند موهای سر و سایر نقاط بدن خود به خود رشد می‌کند و در حالت عادی نیازی نیست که برای پرپشت شدن ریشتان کار خاصی انجام دهید؛ اما تمام آقایان به یک اندازه از این نعمت خدادادی بهره‌مند نیستند و شانس این را ندارند که یک ریش و سبیل پرتراکم و جذاب داشته باشند.

برای اینکه صورتتان را با موها طبیعی خودتان پر کنید و برای اولین بار داشتن یک ریش طبیعی پرپشت را تجربه کنید، بهترین راه پیش رویتان کاشت ریش است. در کاشت ریش انتقال فولیکول‌ها از پشت سر یا بانک مو به نواحی خالی از مو انجام می‌شود. بعد از دوران نقاهت و رشد ریش و سبیلتان، باور اینکه شما کاشت انجام داده‌اید و این موها مادرزادی نیستند برای دیگران سخت می‌شود!

چرا آقایان به کاشت ریش و سبیل نیاز دارند؟

برای انجام پیوند ریش باید در قدم اول بدانید که چرا شما به این عمل زیبایی نیاز دارید؟ اگر همیشه عادت دارید ریش و سبیل خودتان را بتراشید و هیچ مشکلی با کم مویی صورتتان ندارید، کاندیدای مناسبی برای این عمل زیبایی نیستید؛ اما کسانی که با داشتن ریش و سبیل چهره مردانه‌تری پیدا می‌کنند و نمی‌توانند یک چهره یکنواخت را تحمل کنند، بی‌شک به فکر این هستند که با کاشت یک بار برای همیشه به داستان کم بودن موهای ریش و سبیل خودشان پایان دهند. در ادامه دلایلی که موجب کم مویی صورت آقایان می‌شود را آورده‌ایم:

ژنتیک یا وراثت

بعضی از آقایان به طور ژنتیکی کم مو هستند و در بین اعضای خانواده‌شان هم کسی که ریش پرپشت داشته باشد دیده نمی‌شود. البته حتی اگر یک نفر از اعضای خانواده‌تان این مشکل را داشته باشند هم احتمال دارد که شما هم ریش کم‌پشتی داشته باشید؛ بنابراین اولین دلیل داشت ریش کم‌پشت و کوسه‌ای، ژنتیک هست.

کسانی که به دلایل ژنتیکی کم مویی ریش و سبیل را تجربه می‌کنند، هیچ رهی به جز پیوند ریش برای درمان این مشکل ندارند. چون ژنتیک چیزی نیست که بتوانید آن را با دارو درمانی عوض کنید.

کاشت-ریش-در-تهران

کاشت-ریش-در-تهران

به هم خوردن تنظیمات هورمون‌ها

هورمون‌های مردانه یکی از دلایل رشد موهای صورت در آقایان هست. از جمله هورمون‌هایی که در این موضوع نقش دارد می‌توان به تستسترون اشاره کرد. افزایش این هورمون در دوران بلوغ باعث رشد موهای صورت و بدن در آقایان می‌شود. در صورتی که تنظیمات هورمون‌های مردانه از حالت نرمال خارج شود، موی بدن آقایان بیشتر شده و موهای سر و صورت آن‌ها کم می‌شود.

آسیب‌های بدنی و بیماری

گاهی مواقع آقایان پس از دوران بلوغ مانند سایر افراد موهای پرپشتی دارند، اما به خاطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند آلوپسی آره آتا، التهاب فولیکول‌ها، سرطان و …موهای صورتشان را از دست می‌دهند. البته حوادث هم می‌توان نقش مهمی در از بین رفتن موهای صورت داشته باشد. از جمله آسیب‌های بدنی که موجب از بین رفتن موهای صورت آقایان ‌شود می‌توان به جراحی، باقی ماندن جای زخم یا اسکار، سوختگی، بریدگی و… اشاره کرد.

سبک زندگی افراد

باروتان می‌شود که سبک زندگی شما هم می‌تواند نقش مهمی در ریزش موهای صورتتان داشته باشد و شما را وادار به کاشت ریش کند؟ استرس و اضطراب، بیماری عصبی که موجب کندن موهای سر و صورت می‌شود و مصرف مواد غذایی که مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین نمی‌کنند، همه در رشد ریش و سبیل و میزان پرپشتی آن‌ها تاثیر دارند. برای رشد موهای سر و صورت نیاز به مواد معدنی مانند بیوتین و نیاسین دارید. این مواد معدنی در مواد غذایی مانند تخم‌مرغ، ماهی، شیر و مغزهای وجود دارد؛ بنابراین با اصلاح برنامه غذایتان و داشتن سبک زندگی سالم و دور از استرس می‌توانید جلوی ریزش موهای صورتتان را بگیرید.

مراحل کاشت ریش چگونه است؟

برای پیوند ریش به طور کلی این مراحل را باید طی کنید:

1) دریافت خدمات مشاوره از کلینیک مارال و بررسی شرایط متقاضی برای پیوند ریش

2) انجام آزمایش‌های لازم برای بررسی شرایط جسمانی متقاضی

3) حضور در کلینیک و استریل و بی‌حسی قسمت پیوند دهنده و گیرنده

4) برداشت فولیکول‌های مورد نیاز از بانک مو

5) جداسازی فولیکول‌ها و کاشت آن‌ها مطابق زاویه تعیین شده و بر اساس تراکم مد نظر

6) اتمام فرآیند کاشت و مراجعه متقاضی به منزل برای سپری کردن دوران نقاهت

مراحل-کاشت-ریش

مراحل-کاشت-ریش

مزایای کاشت ریش و سبیل

اگر برای اولین بار است که قصد دارید پیوند ریش و سبیل را انجام دهید و اطرافیانتان هم تا به حال تجربه این عمل زیبایی را نداشته‌اند، حتماً علاقه‌مند هستید که درباره مزایای کاشت ریش اطلاعات کسب کنید. در ادامه مهم‌ترین مزایای این عمل زیبایی را برایتان آورده‌ایم:

درمان واقعی و قطعی کم مویی ریش

تنها روش درمانی واقعی و ماندگاری که برای جبران کم مویی سر و صورت جود داشت انجام کاشت است؛ زیرا ریزش موی صورت در اثر از بین رفتن فولیکول‌های فعال این ناحیه رخ داده و فقط با جایگزین کردن فولیکوهای جدید در کلینیک مارال می‌توان ریش و سبیل پرپشت داشته باشید.

نرخ موفقیت بالای پیوند مو

نرخ موفقیت این عمل زیبایی برای کسانی که پوست سالمی دارند بین 70 تا 90 درصد هست. برای کسانی که موهای صورتشان را در اثر تصادف یا حادثه از دست داده‌اند این عدد به 40 تا 70 درصد می‌رسد. با توجه به نرخ بالای موفقیت کاشت ریش در کلینیک مارال، کسانی که این عمل زیبایی را تجربه می‌کنند از چهره جدید خودشان و نتیجه پیوند ریش رضایت دارند.

عدم نیاز به بیهوشی و جراحی

افراد زیادی در جهان از تیغ جراحی می‌ترسند و تا حد امکان به سراغ عمل‌هایی که بیهوشی دارند نمی‌روند! با توجه به اینکه کاشت ریش نوعی عمل زیبایی است و جراحی‌های زیبایی معمولاً با بیهوش همراه هستند، متقاضیان زیادی ترجیح می‌دهند که قید انجام پیوند ریش را بزنند؛ اما متخصصین کلینیک مارال خیالتان را از بابت اینکه کاشت مو و ریش و ابر به صورت سرپایی است و نیاز به بیهوشی ندارد راحت می‌کنند. با توجه به عدم نیاز به جراحی و بیهوشی، هیچ تیغ جراحی و اثرات داروهای بیهوشی هم در کار نخواهد بود!

نمونه-کاشت-ریش

نمونه-کاشت-ریش

دوران نقاهت کوتاه

نیازی نیست که بعد از کاشت ریش روزها در خانه بمانید و استراحت کنید تا وضعیتتان پایدار شود. با توجه به اینکه پیوند ریش و سبیل در کلینیک مارال کم تهاجمی هست، پس از کاشت فقط کمی تورم، قرمزی و درد در ناحیه پیوند دهنده و گیرنده مشاهده می‌شود که به مرور برطرف خواهد شد. بنابراین بعد از کاشت می‌توانید فعالیت‌های روزمره خودتان را ادامه دهید و یک هفته بعد از عمل هم شاهد از بین رفتن کبودی و خون‌مردگی‌های صورت و طبیعی شدن چهره‌تان خواهید بود.

عوارض و معایب کاشت ریش و سبیل

برای انجام پیوند ریش و سبیل لازم هست که درباره عوارض این عمل زیبایی هم اطلاع داشته باشید. در ادامه متداول‌ترین مشکلاتی که کاشت ریش به همراه دارد را ارائه کرده‌ایم:

  • احتمال بروز عفونت در ناحیه کاشت یا برداشت فولیکول‌ها به دلیل عدم استریل بودن محل پیوند، شرایط نامناسب کاشت، مصرف نکردن داروهای تجویز شده و عدم رعایت نکات بهداشتی
  • احتمال برداشت زیاد فولیکول‌های مو از بانک مو و صدمه وارد شدن به این قسمت
  • در صورت ناوارد بودن پزشک احتمال دارد که کاشت با زاویه و تراکم مناسب انجام نشود
  • چند ماه بعد از کاشت موهای جدید می‌ریزند و دوباره با موهای جدید و دائمی جایگزین می‌شوند
  • درد، بی‌حسی و خارش در ناحیه کاشت
  • التهاب و خونریزی ناحیه کاشت و برداشت

دوران نقاهت کاشت ریش و سبیل

پس از کاشت ریش می‌توانید ریش و سبیلی پرپشت و زیبا و چهره‌ای مردانه داشته باشید و از آن لذت ببرید، به شرطی که نکاتی که برای دوران نقاهت این عمل زیبایی در نظر گرفته شده را به خوبی رعایت کنید. در این بخش کلینیک مارال مهم‌ترین نکاتی که باید در دوران نقاهت رعایت کنید را ارائه کرده است:

  • پس از کاشت دوش نگیرید و به استخر، حمام پر از بخار یا جکوزی نروید.
  • داروهای ضد درد و آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده را به موقع مصرف کنید.
  • از لمس کردن، خاراندن یا تماس با قسمت کاشت شده اجتناب کنید.
  • دو هفته قبل و بعد از کاشت مصرف الکل و دخانیات را کنار بگذارید.
  • پس از کاشت از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند وافارین، آسپرین، مواد غذایی محرک مانند فلفل و ویتامین‌هایی مانند ویتامین E اجتناب کنید.
  • تا چند روز پس از کاشت سرتان را موقع خواب بالاتر از بدنتان قرار دهید.
  • پس از کاشت در برابر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • تنها با دستور پزشک و در زمان تعیین شده برای اصلاح کردن ریش اقدام کنید.
  • از انجام فعالیت‌های جسمانی سنگین پس از کاشت اجتناب کنید.
عوارض-کاشت-ریش

عوارض-کاشت-ریش

هزینه کاشت ریش چقدر است؟

مگر می‌شود برای پیوند ریش اقدام کرد و قیمت کاشت ریش را در نظر نگرفت؟ هر فردی شرایط خاصی برای انجام این عمل زیبایی دارد. بعضی از افراد ریش کوسه‌ای دارند و کاشت برای آن‌ها زمان‌بر است. برای بعضی دیگر از آقایان کاشت ریش صرفاً برای پرپشت‌تر شدن موهای این ناحیه انجام می‌شود؛ بنابراین هزینه کاشت ریش برای هر فردی با توجه به شرایط متقاضی تعیین می‌شود.

در کنار شرایط متقاضی کاشت، میزان تخصص و تجربه پزشکی که پیوند ریش را انجام می‌دهد، امکانات کلینیک، هزینه اقامت در تهران (برای کسانی که از شهر دیگر برای پیوند ریش در تهران حاضر می‌شوند)، هزینه آزمایش‌های قبل از کاشت و داروهایی که در دوران نقاهت و در صورت بروز عفونت نیاز دارید هم در تعیین قیمت نهایی این عمل زیبایی نقش دارند. برای تخمین حدودی قیمتی که برای پیوند ریش نیاز است، با مشاورین کلینیک مارال تماس بگیرید.

بهترین کلینیک کاشت ریش و سبیل کجاست؟

پس از شناخت همه‌چیز درباره پیوند ریش، نوبت به انتخاب کلینیک زیبایی برای انجام آن می‌رسد. با توجه به اینکه تجهیزات کلینیک و میزان تخصص و تجربه پزشک برای پیوند مو بسیار مهم هست، به هیچ عنوان نباید برای انجام این عمل زیبایی عجله کنید!

باید با صبر و حوصله نمونه‌های کاشت شده توسط کلینیک زیبایی و رضایت مشتریان آن را بررسی کنید و مراکزی برای پیوند ریش در نظر بگیرید که سابقه و تجربه لازم در این زمینه را دارند. کلینیک مارال با وجود سابقه بیش از 15 سال و حضور پزشکان متخصص، کاشت ریش را با بیشترین تراکم و مطابق بهترین مدل‌های روز برای متقاضیان انجام می‌دهد. این مرکز زیبایی در قدم اول کاشت با ارائه مشاوره شرایط کاندیداهای پیوند ریش را بررسی می‌کند و پس از تایید متخصص و ارائه اطلاعات کامل به متقاضی، پیوند موی صورت برای وی انجام می‌شود.