علت گود شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی چیست و چرا متقاضیان این عمل زیبایی ممکن است با حالتی مانند فرورفتگی زیر چشم‌ها و تیرگی زیر چشم‌ها مواجه شوند؟ البته این عارضه ممکن است تنها برای برخی از افراد رخ دهد و سایر متقاضیان بلفاروپلاستی با آن دست‌وپنجه نرم نکنند.

در این مطلب کلینیک زیبایی VIP تهران درباره دلیل بروز گود شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی و روش‌های درمان و پیشگیری این موضوع نکاتی که باید بدانید را ارائه کرده‌ایم. در صورتی که جهت انجام بلفاروپلاستی نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید با مشاورین ما در کلینیک VIP تهران در ارتباط باشید.

جهت مشاوره رایگان و تماس کارشناسان ما با شما لطفا فرم زیر را پر کنید

علت سیاهی گود شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی

افراد زیادی علاقه‌مند هستند درباره علت سیاهی و گود شدن چشم بعد بلفاروپلاستی اطلاعات به دست بیاورند. با توجه به اینکه مهم‌ترین عامل گودی چشم بعد از بلفاروپلاستی مصرف سیگار و آلرژی داشتن به مواد مختلف است یکی از دلایلی که می‌تواند این عارضه را شدت دهد استعمال دخانیات یا عدم توجه به توصیه‌های پزشک برای دوران نقاهت پس از عمل زیبایی خواهد بود.

استفاده از سیگار و بروز آلرژی‌های مختلف در بدن فرد باعث التهاب در رگ‌های خونی زیر چشم شده و حساسیت این ناحیه را بالا می‌برد. این حساسیت موجب ایجاد حلقه‌های سیاه در زیر چشم شده و فرورفتگی و گودی زیر چشم را شدت می‌بخشد. افرادی که سن بالایی دارند به خاطر کاهش کلاژن سطح پوست بیشتر از افراد دیگر گودی و سیاهی اطراف و زیر چشم را تجربه می‌کنند.

همچنین علاوه بر افزایش سن، مواردی مانند خواب ناکافی یا عدم هیدراته نگه‌داشتن بدن نیز می‌تواند در بروز این عارضه و سیاهی و تیرگی دور چشم‌ها پس از عمل بلفاروپلاستی موثر باشد. عامل دیگری که می‌تواند باعث گود شدن چشم و سیاهی چشم پس از بلفاروپلاستی شود، عدم تخصص پزشک جراح است.

برای شروع عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند که آیا شما کاندید مناسب “بلفاروپلاستی” هستید یا خیر.*

در صورتی که پزشک ماهری را برای برداشتن چربی‌ها انتخاب نکرده باشید احتمال دارد که پزشک میزان چربی‌های بیشتری را از زیر چشم خارج کند و همین موضوع باعث فرورفتگی و گودی زیر چشم خواهد شد. در نتیجه در صورتی که پزشک مناسبی را برای انجام بلفاروپلاستی انتخاب کرده و توصیه‌های دوران نقاهت را به‌درستی رعایت کنید ،کمتر با این مشکل و سایر عوارض عمل بلفاروپلاستی مواجه خواهید شد.

قبل و بعد از عمل بلفاروپلاستی

روش‌های پیشگیری از گود شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی

پزشکان روش‌های متعددی را برای پیشگیری از گودی و سیاهی چشم بعد از بلفاروپلاستی در نظر می‌گیرند. در ادامه برخی از این موارد را جهت شناخت بیشتر ارائه کرده‌ایم.

1) استفاده از یخ

جهت کاهش تورم و التهابی که در ناحیه چشم‌ها پس از عمل بلفاروپلاستی دیده می‌شود می‌توانید از یخ استفاده کنید. برای این کار بهتر است یک کمپرس یخ داشته باشید یا یک قطعه پارچه را آماده کرده و درون آن‌یک پلاستیک بسته‌بندی‌شده یخ قرار دهید. سپس پلاستیک را در اطراف نواحی بلفاروپلاستی شده بگذارید تا تورم و التهابی که در ناحیه اطراف چشم وجود دارد کاهش پیدا کند.

2) استراحت کافی

یکی دیگر از مواردی که بعد از عمل بلفاروپلاستی می‌تواند باعث کاهش تورم و التهاب ناحیه چشم‌ها شود استراحت کافی است. پزشکان توصیه می‌کنند حتماً خواب و استراحت کافی داشته باشید و فعالیت‌های سنگین انجام ندهید. جهت کاهش تورم، التهاب و گود شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی بهتر است سرتان را کمی بالاتر از بدن قرار دهید تا جریان خون به سمت چشم‌ها بیشتر شده و تورم و التهابی که این ناحیه دارد کاهش پیدا کند.

تیرگی دور چشم‌ها پس از عمل بلفاروپلاستی

3) مصرف داروهای ضدالتهاب

در برخی از متقاضیان ممکن است پزشک متخصص داروهای ضدالتهاب را برای کاهش تورم چشم‌ها در نظر داشته باشد. با مصرف این داروها می‌توانید به بهبود حالت پلک‌ها و چشم‌های خودتان کمک کنید و مواردی مانند گود شدن یا تیرگی دور چشم‌ها را کمتر تجربه کنید یا اینکه این مشکل را سریع‌تر برطرف کنید.

4) مراقبت از چشم‌ها

پزشکان توصیه می‌کنند که بعد از بلفاروپلاستی حتماً دست‌هایتان را بشوید و سپس در صورت نیاز چشم‌ها را لمس کنید. همچنین توجه به این موضوع مهم است که نباید از لنزهای تماسی یا آرایشی استفاده کنید. توصیه می‌شود برای پیشگیری از عفونت تا حد امکان به چشم‌هایتان دست نزنید و نواحی بلفاروپلاستی شده را ماساژ ندهید.

روش‌های برطرف کردن گودی چشم بعد از بلفاروپلاستی

در صورتی که با مشکل گودی چشم بعد از بلفاروپلاستی مواجه شده‌اید باید روش‌هایی که می‌تواند برای کاهش این مشکل یا برطرف کردن آن کمک‌کننده باشد را نیز بشناسید. در ادامه برخی از مواردی که در درمان این مشکل تاثیرگذار هستند را جهت شناخت بیشتر ارائه کرده‌ایم.

1) تزریق چربی

با توجه به شرایط متقاضی پزشک متخصص ممکن است از تزریق چربی در ناحیه چشم برای برطرف کردن گودی زیر چشم استفاده کند. در این روش چربی از بخش دیگری از بدن جمع‌آوری‌شده در ناحیه چشم‌ها تزریق خواهد شد.

2) عمل جراحی دوباره

در شرایط خاصی ممکن است پزشک متخصص استفاده دوباره از بلفاروپلاستی را برای فرد صلاح بداند. در این شرایط متقاضی می‌تواند با تشخیص پزشک عمل جراحی را مجدداً انجام دهد تا گودی زیر چشم‌های او برطرف شود.

3) استفاده از لنزهای تماسی

گاهی مواقع ممکن است پزشک استفاده از لنزهای تماسی مخصوص را برای برطرف کردن گودی چشم استفاده کند. در این شرایط حتماً باید لنزها را تحت نظر پزشک تهیه‌کرده و طبق دستورالعمل ارائه‌شده استفاده کنید.

4) مصرف داروهای تقویت‌کننده بافت

در صورتی که فرد بافت زیر چشمش آسیب‌دیده باشد و همین موضوع باعث گودی چشم بعد از بلفاروپلاستی شده باشد پزشک داروهایی مانند ویتامین E و تقویت‌کننده‌ها و سازنده کلاژن را برای او تجویز خواهد کرد که بافت نرمی را که در ناحیه اطراف چشم از بین رفته‌ترمیم کند.

5) انجام تمرینات چشم

روش دیگری که برای برطرف کردن مشکل گودی زیر چشم‌ها استفاده می‌شود استفاده از حرکت تمرینی است. در این حالت پزشک تمرینات چشم مانند حرکت چشم به سمت بالا و پایین را برای فرد تجویز می‌کند و ماساژ چشم نیز برای دوران نقاهت در نظر گرفته می‌شود. استفاده از این حرکات می‌تواند به کاهش گودی چشم و بهبود این مشکل کمک کند.

6) استفاده از کرم‌های جوان‌سازی پوست

در برخی مواقع پزشک ممکن است کرم‌هایی که وظیفه جوان‌سازی پوست را دارند برای برطرف کردن گودی چشم در نظر داشته باشند. البته باید این موضوع را در نظر داشته باشید که تأثیر کرم‌ها نسبت به سایر روش‌های درمانی کندتر است و باید در مدت طولانی آن‌ها را استفاده کنید تا بتوانید نتیجه کرم را روی پوستتان و اطراف چشم‌هایتان مشاهده کنید.

7) مصرف مواد غذایی خاص

گاهی مواقع پزشک ممکن است استفاده از ماسک‌ها یا مصرف مقادیر غذایی خاص را برای درمان گودی زیر چشم در نظر بگیرد. مواد غذایی که شامل امگا ۳ هستند مانند ماهی و روغن ماهی می‌تواند به آسیب‌های پوستی بسیار کم کنند و سیاهی و گودی چشم‌ها را تا حد قابل‌توجهی اصلاح کنند.

این مواد طبیعی خاصیت کلاژن سازی دارند و می‌توانید پوست ناحیه اطراف چشم را در کمترین زمان‌ترمیم کنند. در نتیجه با مصرف این مواد به همراه آب و آبمیوه‌های طبیعی می‌توانید تا حد قابل‌توجهی تیرگی و گودی دور چشمتان را برطرف کنید.

داروهای ضدالتهاب را برای کاهش تورم چشم‌ها

8) استفاده از ماسک‌های طبیعی

روش دیگری که پزشکان متخصص برای برطرف کردن گودی و تیرگی دور چشم در نظر می‌گیرند استفاده از مواد طبیعی است. چای کیسه‌ای یکی از مواردی است که می‌تواند برای کاهش تورم ناحیه اطراف چشم استفاده شود.

همچنین متقاضیان می‌توانید از پوست خیار، سفیده تخم‌مرغ و مواردی مانند آب‌لیمو برای ساختن ماسک‌های طبیعی استفاده کنند. این ماسک‌ها سوزش و التهاب اطراف چشم را برطرف کرده، سلول‌های مرده را از بین می‌برند و به کاهش گودی دور چشم کمک می‌کنند.

چرا بلفاروپلاستی در کلینیک وی آی وی پی تهران؟

کلینیک زیبایی VIP تهران پروانه وزارت بهداشت بوده و در محیطی استریل و به دور از هرگونه آلودگی عمل‌های بلفاروپلاستی را با بهترین تجهیزات و پزشکان این حوزه انجام می‌دهد.

جهت مشاوره رایگان و تماس کارشناسان ما با شما لطفا فرم زیر را پر کنید

گود شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی یکی از عوارض جانبی این عمل زیبایی است. به طور معمول افرادی که در سن بالا بلفاروپلاستی را انجام می‌دهد، کسانی که بی‌خوابی و مصرف کافئین بعد از عمل دارند یا متقاضیانی که در مراکز غیر معتبر و نزد پزشکان غیرحرفه‌ای این عمل را انجام داده‌اند، با عارضه کبودی و گودی زیر چشم‌هایشان مواجه خواهند شد. در این مطلب علت‌های اصلی این موضوع و روش‌هایی که برای رفع آن کمکتان می‌کند را برای شناخت بیشتر ارائه کرده‌ایم.

اگر تجربه یا سوالی درباره عمل بلفاروپلاستی دارید، نظرات خودتان را در بخش کامنت‌ها را با ما در میان بگذارید.

1) دلیل اصلی گود شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی نی نی سایت چیست؟
برداشتن چربی‌های زیر چشم و عدم رعایت نکات دوران نقاهت دلیل اصلی بروز این عارضه برای کاربران نی نی سایت بوده است.
2) نتیجه نهایی عمل بلفاروپلاستی نی نی سایت چگونه بوده است؟
کسانی که در مراکز معتبر و نزد پزشکان حرفه‌ای این عمل زیبایی را انجام داده‌اند شاهد رضایت‌بخش بودن نتیجه آن هستند.
3) مراقبت بعد از بلفاروپلاستی چگونه است؟
از عینک آفتابی تیره و کرم‌های ضد آفتاب جهت محافظت از چشم در برابر نور خورشید و باد استفاده کنید. از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات حاوی الکل تا مدت توصیه شده ممنوع کنید. از رفتن به استخر، شنا و شیرجه زدن خودداری کنید و چشم‌های خود را دست‌کاری نکنید و از مالش دادن آن پرهیز کنید.
4) چند وقت بعد از بلفارو میشه بوتاکس کرد؟
پزشکان توصیه می‌کنند که برای انجام بوتاکس بعد از عمل بلفاروپلاستی، تا زمانی که عوارض جراحی به طور کامل رفع شوند و بهبودی حاصل شود صبر کنید. معمولاً زمان مناسب بوتاکس 3 تا 6 ماه بعد از عمل در نظر گرفته می‌شود.
5) رفع کبودی زیر چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی ممکن است؟
برای رفع کبودی زیر چشم بعد از بلفاروپلاستی می‌توانید از داروهای تجویز شده توسط پزشک متخصص، عینک آفتابی، کمپرس یخ، هیدراته کردن بدن و مواد غذایی سرشار از ویتامین کمک بگیرید.
6) علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی چیست؟
در صورتی که بافت برداشت شده از پلک به یک اندازه نباشد، باعث عدم تقارن در پلک متقاضی شده و کوچک شدن چشم را در پی خواهد داشت.