علائم عفونت بعد از بلفاروپلاستی چیست و چه کسانی ممکنه با این عارضه بعد از انجام جراحی پلک مواجه شوند؟ اغلب کسانی که قصد دارند عمل جراحی پلک پایین یا پلک بالا رو انجام بدهند می‌خواهند پاسخ این سؤال رو بدونند. چون عفونت نواحی جراحی شده گاهی می‌تونه به بافت اون ناحیه و اطرافش صدمه جدی وارد کنه و سلامت فرد رو به خطر بیندازه.

در این مطلب کلینیک VIP تهران نکاتی که درباره عفونت پلک‌ها بعد بلفاروپلاستی باید بدونید رو به همراه علائمی که نشان دهنده این عارضه هستند ارائه کرده. با مطالعه این مطلب می‌تونید از وقوع عفونت پس از جراحی پلک پیشگیری کنید، یا اینکه در صورت وقوع این عارضه به سرعت به فکر درمان اون و برطرف کردن مشکل به وجود آمده باشید.

بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی یکی از عمل‌های زیبایی محبوب در جهان هست که برای درمان افتادگی و پف‌آلود شدن پلک‌ها در نظر گرفته می‌شه. کسانی که به سراغ این عمل زیبایی می‌روند که به خاطر بیماری، پیری یا به صورت مادرزادی با مشکل ورم و افتادگی پلک مواجه هستند، یا اینکه زیر چشم‌هاشون پف‌آلود هست و چین‌های پاکلاغی داره.

بلفاروپلاستی یکی از عمل‌های زیبایی تهاجمی محسوب می‌شه و پزشک متخصص برای انجام اون از جراحی استفاده می‌کنه. در واقع برای برداشتن چربی‌های، عضلات و پوست‌های اضافی انباشته شده در زیر یا روی چشم، لازمه که پزشک متخصص برشی رو در امتداد خط‌های روی پلک یا زیر پک ایجاد کنه. سپس عضلات و چربی‌های انباشته شده در قسمت پلک تخلیه می‌شه و پزشک محل جراحی رو با کمک بخیه می‌بنده.در صورتی که متقاضی نکات دوران نقاهت رو رعایت کنه و با مشکلاتی مانند عفونت چشم مواجه نشه، بعد از بهبود زخم‌ها می‌تونه تغییرات چهره خودش رو مشاهده کنه.

علت بروز عفونت پلک بعد از بلفاروپلاستی

قبل از اینکه علائم عفونت بعد از بلفاروپلاستی رو بررسی کنید، لازمه که دلایلی که باعث بروز عفونت در ناحیه جراحی پلک می‌شه رو بشناسید. در ادامه متداول‌ترین دلایلی که می‌تونه عفونت در ناحیه جراحی پلک رو در پی داشته باشه ارائه کردیم.

• کثیف بودن محل عمل یا تجهیزات استفاده شده برای جراحی

• عدم رعایت نکات بهداشتی توسط پزشک و کادر درمان

• لمس پلک‌ها با دست آلوده پس از جراحی

• خشک‌کردن صورت با حوله یا دستمال آلوده پس از عمل

• حضور در محیط‌های آلوده گرم یا حاوی گرد و غبار

• تعریق بیش از حد ناحیه عمل و استریل نکردن زخم

• عدم استفاده از آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده توسط پزشک متخصص

درمان افتادگی پلک با بوتاکس در تهران، راه حلی سریع و مطمئن

علائم نشان دهنده عفونت بعد بلفاروپلاستی

اغلب کسانی که بلفاروپلاستی را انجام می‌دهند علائم عفونت بعد از بلفاروپلاستی رو نمی‌شناسند و به اون‌ها توجه نمی‌کنند. همین موضوع باعث می‌شه که گستره عفونت بیشتر و بیشتر بشه و به بینایی و بافت اطراف چشم صدمه وارد کنه. از مهم‌ترین علائمی که نشان دهنده عفونت محل جراحی هستند می‌شه به موارد زیر اشاره کرد.

• وجود ترشحات زرد یا سفیدرنگ محل عمل

• کاهش آستانه دید و قدرت بینایی

• خارش، سوزش و تورم محل عمل

• تاری دید و کاهش آستانه دید

• نامتقارن شدن حالت پلک‌ها بعد از عمل

• ورم ملتحمه چشم

• آبسه و حساس شدن پلک‌ها به لمس و احساس درد شدید موقع لمس اون‌ها

علائم عفونت بعد از بلفاروپلاستی

آبسه و حساس شدن پلک‌ها به لمس و احساس درد شدید موقع لمس اون‌ها از علائم عفونت عمل بلفاروپلاستی هست.)

روش‌های پیشگیری از عفونت پلک‌ها بعد بلفاروپلاستی

برای اینکه بتوانید دوران نقاهت جراحی پلک را بدون مشکل سپری کنید و احساس خوبی پس از دیدن چهره خودتون داشته باشید، لازمه که راه‌های پیشگیری از عفونت زخم بلفاروپلاستی رو یاد بگیرید. در این بخش راهکارهایی که می‌تونه برای کاهش احتمال عفونت زخم‌های جراحی پلک تأثیرگذار باشه رو ارائه کردیم.

• ضدعفونی کردن محل عمل و تمیز نگه داشتن جای بخیه‌ها

• اجتناب از حضور در محیط‌های گرم و آلوده مانند استخر و سونا

• پرهیز از انجام فعالیت‌های شدید جسمانی مانند ورزش‌های سنگین

• اجتناب از لمس یا خارش پلک‌ها پس از عمل

• مصرف به موقع آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده توسط پزشک متخصص

• استفاده از حوله، روبالشی و دستمال‌های استریل برای محافظ از زخم در برابر آلودگی

• اجتناب از مصرف دخانیات و الکل پس از عمل جراحی پلک

• مصرف مواد غذایی سالم و سرشار از ویتامین و اجتناب از خوردن غذاهای شور، چرب و شیرین

روش‌های درمان عفونت محل بلفاروپلاستی

اگر با وجود رعایت نکات ارائه شده به خاطر اشتباهات پزشکی یا سهل‌انگاری سهوی دچار عفونت در محل بلفاروپلاستی شدید، لازمه که به پزشک متخصص مراجعه کنید و اقدامات درمانی لازم رو انجام بدهید.

پس از مراجعه به پزشک برای درمان عفونت بلفاروپلاستی، ابتدا پزشک متخصص محل عمل رو بررسی کرده و میزان عفونت رو تخمین میزنه. در صورت نیاز، لازمه که متقاضی آزمایش‌های لازم مانند سی‌تی‌اسکن رو جهت مشخص شدن میزان پیشرفت عفونت و صدماتی که به چشم وارد کرده انجام بده.

در قدم بعدی پزشک متخصص از متقاضیان می‌خواهد که دارودرمانی رو با کمک آنتی‌بیوتیک‌های تجویزی جدید شروع کنند. در صورتی که عفونت به تازگی شروع شده باشه یا در مراحل اولیه باشه، حدود 3 تا 4 روز پس از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها شدت عفونت کمتر می‌شه و متقاضی می‌تونه به زندگی طبیعی خودش برگرده.

در صورتی که شدت عفونت زیاد باشه، لازمه که آنتی‌بیوتیک‌های وریدی تجویز شده برای کاهش علائم عفونت بعد از بلفاروپلاستی و درمان این مشکل استفاده بشه. تأثیر آنتی‌بیوتیک‌های وریدی نسبت به داروهای مصرفی سریع‌تر هست و یک تا 2 روز بعد عمل متقاضی می‌تونه نتیجه اون‌ها رو مشاهده کنه.

اگر عفونت موجب آبسه در پلک‌ها شده باشه، پزشک متخصص حتی از جراحی نیز برای تخلیه آبسه هم استفاده می‌کنه. در این شرایط پس از تخلیه عفونت آبسه داروهای لازم برای از بین بردن کل عفونت پلک‌ها برای متقاضی تجویز خواهد شد.

مشاهده نمونه کار های جراحی پلک در اینستاگرام

شرایط اضطراری مراجعه به پزشک بعد بلفاروپلاستی

در صورت وقوع بعضی از عوارض بلفاروپلاستی یا جراحی پلک لازمه که متقاضیان بلافاصله به پزشک متخصص مراجعه کنند و اقدامات درمانی جدی را برای برطرف کردن مشکلات به وجود اومده انجام دهند. از جمله “علائم عفونت بعد از بلفاروپلاستی” و مشکلاتی که می‌تونه سلامتی فرد را به خطر بیندازه و مراجعه به پزشک ضروری هست می‌شه به موارد زیر اشاره کرد.

• بروز خونریزی خفیف یا شدید در محل عمل

• بروز اختلالات ادامه‌دار در بینایی و شدت پیدا کردن این اختلال

• باز شدن بخیه‌های محل عمل

• درد شدید در ناحیه چشم‌ها یا قفسه سینه

• بروز مشکلات تنفسی

عوارض بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی به عنوان یکی از عمل‌های زیبایی محبوب و پرطرفدار در جهان برای درمان افتادگی پلک استفاده می‌شه. با وجود تأثیرات مثبتی که جراحی پلک روی چهره فرد و افزایش اعتماد به نفس اون داره، گاهی مواقع مشکلاتی مانند عفونت در محل عمل برای متقاضیان رخ می‌ده. در صورتی که نکات دوران نقاهت رو رعایت کنید و کلینیک مناسبی رو برای بلفاروپلاستی انتخاب کرده باشید، احتمال بروز علائم عفونت بعد از بلفاروپلاستی و سایر عوارض این عمل جراحی کاهش پیدا می‌کنه.

برای شروع عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند که آیا شما کاندید مناسب “بلفاروپلاستی” هستید یا خیر.*

کلینیک زیبایی VIP تهران با وجود دارا بودن پروانه وزارت بهداشت و حضور کادر متخصص، این امکان رو برای متقاضیان بلفاروپلاستی فراهم کرده که این عمل زیبایی رو تحت بهترین شرایط انجام دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه انجام این عمل زیبایی با مشاورین کلینیک VIP از طریق واتساپ در ارتباط باشید.

1) علت خارش چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی چیست؟
خارش چشم‌ها بعد از جراحی پلک می‌تونه به خاطر عفونت یا جوش خوردن زخم‌ها و ترمیم اون‌ها باشه. با توجه به سایر علائم موجود می‌تونید علت دقیق این موضوع رو شناسایی کنید.
2) تاری دید بعد از بلفاروپلاستی طبیعی هست؟
تا چند روز بعد از بلفاروپلاستی ممکنه تاری دید داشته باشید. این مشکل موقتی هست و به مرور بطرف می‌شه. البته در صورت ادامه‌دار بودن تاری دید و شدت گرفتن اون لازمه که با پزشک متخصص مشورت کنید.
3) دلیل قرمزی پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی چیست؟
به خاطر زخم ایجاد شده و بخیه‌ها بعد از عمل بلفاروپلاستی در قسمت پلک‌ها قرمزی دیده می‌شه. این مشکل تا زمان محدودی ادامه داره و برطرف می‌شه؛ اما در صورت التهاب و تورم همراه با قرمزی پلک‌ها و شدید شدن این موضوع برای بررسی علت قرمزی باید با پزشک متخصص صحبت کنید.
4) علت کوچک شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی چیست؟
انجام عمل بلفاروپلاستی و بخیه کردن پلک‌ها می‌تونه باعث جمع و کوچک شدن موقتی چشم بشه؛ اما نباید این موضوع ادامه داشته باشه و در صورت ادامه‌دار بودن اون امکان بروز عفونت یا مشکل در عمل جراحی پلک وجود خواهد داشت.
5) باز ماندن چشم بعد از عمل پلک نشانه چیست؟
اگر پلک‌ها بیش از حد کوتاه شده باشه ممکنه بعد عمل چشم‌ها بسته نشه. برای شناسایی دقیق علت این مشکل باید صبر کنید تا تورم و التهاب قسمت پلک‌ها برطرف بشه.