یک ماه بعد از جراحی لیفت شقیقه  متقاضی این عمل زیبایی چه شرایطی داره؟برای زیباتر شدن حالت چشم‌هاتون می‌تونید از عمل لیفت شقیقه استفاده کنید. این عمل زیبایی حالت انتهایی چشم‌ها و ابروها رو تغییر می‌ده و چشم‌ها رو گربه‌ای و حالت دار می‌کنه. البته لیفت شقیقه هم مثل بقیه عمل‌های زیبایی نیاز به رعایت کردن نکات خاصی قبل و بعد از عمل داره؛ و کسانی که قصد انجام این عمل زیبایی رو دارند باید شرایط جسمانی مناسبی داشته باشند.

اگر کاندیدای مناسب جراحی لیفت شقیقه هستید، لازمه که شرایط روز عمل تا یک ماه بعد از جراحی لیفت شقیقه رو بشناسید. چون رعایت دوران نقاهت مخصوصاً در روزها و هفته‌های قبل از عمل تاثیر قابل توجهی روی شرایط بهبود جای زخم‌ها و کبودی‌هاتون داره.

در این مطلب، کلینیک زیبایی VIP تهران شرایط متقاضی تا یک ماه بعد از عمل لیفت شقیقه رو بررسی کرده و نکاتی که باید در این دوران رعایت کنید رو براتون ارائه کرده.

شرایط متقاضی در ماه اول جراحی لیفت شقیقه

برای عمل لیفت شقیقه دوران نقاهتی که در نظر گرفته شده بین 4 تا 6 ماه هست؛ اما به طور کلی ماه اول تا دوم بعد از لیفت شقیقه نسبت به بقیه بازه‌های زمانی بعد عمل حساس‌تره. چون در این روزها زخم تازه هست و عدم توجه به نکات دوران نقاهت می‌تونه نتیجه عمل زیبایی رو تحت تاثیر قرار بده.

شرایطی که متقاضیان تا “یک ماه بعد از جراحی لیفت شقیقه دارند به صورت زیر هست:

  • باز بودن زخم و بروز کبودی و خون‌مردگی در این ناحیه در روزهای اول
  • پانسمان محل عمل برای پیشگیری از بروز عفونت
  • کشیدن بخیه یک هفته تا 10 روز بعد عمل
  • احتمال بروز خونریزی از محل زخم
  • بروز عفونت در محل عمل
  • جابجایی بخیه‌ها و تغییر حالت چشم‌ها به خاطر دست‌کاری محل عمل
  • درد در ناحیه عمل
  • تغییر رنگ پوست
  • حالت تهوع و استفراغ
  • نیاز به استفاده از کرم‌های مخصوص برای پیشگیری از خشک شدن پوست محل عمل و کشیدگی یا خونریزی پوست
  • مصرف غذاهای نرم و پرهیز از استفاده غذاهای سفت و سخت به خاطر کشیدگی پوست و فشار وارد شدن به محل عمل

 

جهت رزرو وقت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید

 

نکات ماه اول بعد از لیفت شقیقه

در ماه اول لیفت شقیقه جای زخم و بخیه‌ها روی صورت متقاضی مشخص هست و کبودی و ورم و خون‌مردگی روی صورت فرد دیده می‌شه. همچنین احساس درد در صورت بیشتره و اگر نظافت رو رعایت نکنید امکان عفونت زخم وجود داره. نکاتی که در این دوران برای کاهش درد و عوارض لیفت شقیقه کمکتون می‌کنه رو در ادامه براتون آورده‌ایم.

 

استفاده از کمپرس سرد

در روزها و هفته‌های اول بعد از لیفت درد، تورم، کبودی و خون‌مردگی اطراف چشم‌ها زیاد هست. برای کاهش درد و التهابی که در ناحیه لیفت شقیقه وجود داره می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید. کمپرس یخ رو 24 تا 48 ساعت بعد از عمل در اطراف محل لیفت قرار بدهید تا ناحیه مورد نظر سرد بشه و دردی که دارید کاهش پیدا کنه. در روزهای اولیه بعد از عمل و هر زمانی که احساس درد داشتید، با کمک این کمپرس می‌توانید درد و التهاب ناشی از لیفت شقیقه رو کم کنید.

استفاده از کمپرس یخ برای کاهش کبودی و خون‌مردگی که به خاطر عمل جراحی لیفت شقیقه در اطراف چشم‌ها ایجاد شده هم موثره؛ بنابراین با کمک این روش می‌توانید دوران نقاهت بعد از لیفت شقیقه رو کم کنید و سریع‌تر به زندگی طبیعی خودتون برگردید.

 

بهترین روش جراحی لیفت ابرو + بررسی عوارض و مزایای لیفت ابرو

 

عدم حضور در برابر نور آفتاب

در هفته‌های اول بعد از لیفت شقیقه زخم این قسمت هنوز پیدا کامل بهبود پیدا نکرده و روی اون بازه. به همین خاطر توصیه می‌شه از حضور در فضای باز و در برابر نور آفتاب پرهیز کنید.

چون تابش نور آفتاب باعث خشک شدن زخم می‌شه و زخمی که در این ناحیه صورتتون ایجاد شده دیر جوش می‌خوره. همچنین، تابش نور آفتاب باعث تعریق پوست می‌شه و احتمال بروز عفونت در ناحیه عمل رو بیشتر می‌کنه.

 

عدم حضور در استخر و سونا

حضور در استخر برای کسانی که ناحیه‌ای از بدنشون زخم هست یا تحت جراحی قرار گرفته با محدودیت همراه خواهد بود. برای کسانی که لیفت شقیقه رو انجام دادند هم این شرایط وجود داره.

برای اینکه محل عمل به خاطر شرایط و رطوبت استخر یا گرمای سونا دچار عفونت نشه،ماه اول و دوم پس از لیفت شقیقه امکان حضور در استخر رو ندارید. در واقع تا زمانی که زخم جراحی لیفت شقیقه کاملاً بسته نشده باشه، حضور در استخر براتون ممنوعه.

 

استفاده از سشوار سرد

بیشتر افراد مخصوصاً خانم‌های متقاضی لیفت شقیقه بعد از حمام از سشوار استفاده می‌کنند. موقع استفاده از سشوار اون رو روی باد سرد تنظیم کنید. چون باد گرم سشوار باعث تعریق صورت و گرم شدن محل عمل می‌شه و احتمال عفونت رو بیشتر می‌کنه.

 

استفاده از سشوار سرد

استفاده از سشوار سرد

 

عدم استفاده از لوازم آرایشی و رنگ مو

رنگ موها و مواد آرایشی تاثیر زیادی روی پوست دارند. به همین خاطر یک ماه بعد از جراحی لیفت شقیقه اجازه استفاده از این مواد رو نخواهید داشت. البته برای پوشوندن کبودی‌های اطراف محل عمل می‌تونید از مواد آرایشی مانند پنکیک‌ها استفاده کنید، اما نباید این مواد آرایشی به هیچ عنوان به ناحیه زخم برسند.

 

مصرف داروهای تجویز شده

در هفته‌های اول بعد از لیفت شقیقه ممکنه احساس درد و ناراحتی داشته باشید. به همین خاطر پزشک متخصص برای کسانی که این عمل زیبایی رو انجام می‌دهند داروهای مسکن تجویز می‌کنه. حتماً داروهای مسکن تجویز شده رو موقع درد استفاده کنید و از مصرف داروهای خودسرانه پرهیز کنید.

علاوه بر داروهای مسکن، پزشک متخصص آنتی‌بیوتیک و داروهای مخصوص پیشگیری از بروز التهاب و عفونت محل زخم رو هم برای متقاضیان این عمل زیبایی تجویز می‌کنه. این داروها رو هم باید به موقع و تا زمانی که پزشک تاکید کرده مصرف کنید، تا محل زخم عفونت نکند و دچار مشکل نشوید.

 

 خوابیدن با زاویه 45 درجه

اگر سرتون رو موقع خواب روی زمین بگذارید احتمال تجمع مایعات روی صورتتون و ورم و باد کردن صورت و محل عمل لیفت شقیقه وجود داره. به همین دلیل پزشک متخصص توصیه می‌کنه که بعد از عمل دو بالشت زیر سرتون بگذارید و با زاویه 45 درجه بخوابید.

با رعایت این زاویه تا دو هفته بعد از عمل ورم و التهابی که پوست صورتتان داره کم می‌شه و محل عمل فرصت بازسازی رو بدون اینکه فشاری به صورت وارد بشه داره.

 

مصرف مایعات و آب

برای اینکه تاثیر داروهای بی‌حسی یا داروهای بیهوشی و آنتی‌بیوتیک‌ها روی بدنتون کم بشه و بدن بهتر بتونه خودش رو ریکاوری کنه توصیه می‌کنیم که آب و مایعات زیادی رو بعد از عمل استفاده کنید. مصرف آب و مایعات بهبود زخم‌ها رو سریع‌تر می‌کنه و از بروز حالت تهوع، یبوست و خشکی پوست بعد عمل پیشگیری می‌کنه.

 

مصرف مایعات و آب

مصرف مایعات و آب

 

عدم انجام فعالیت‌های سنگین

لیفت شقیقه یکی از عمل‌های زیبایی حساس هست. به همین خاطر، برای اینکه دوران نقاهت بعد از عمل رو به خوبی پشت سر بگذارید و نتیجه لیفت برتون عالی باشه، نباید فعالیت‌های بدنی و ورزشی سنگین بعد از انجام لیفت داشته باشید. چون فعالیت‌های بدنی سنگین باعث فشار وارد شدن به محل زخم و بخیه‌ها و آسیب رسیدن به این ناحیه می‌شه.

 

 

سوالات متداول+ جواب

1) آیا “یک ماه بعد از جراحی لیفت شقیقه” بی‌حسی در این ناحیه طبیعی هست؟
بعد از لیفت شقیقه بی‌حسی و حالت گزگز در محل عمل وجود داره؛ اما این حالت به مرور کم می‌شه تا به صفر برسه؛ بنابراین اگر یک ماه بعد از عمل همچنان این مشکل رو دارید باید با پزشک مشورت کنید.
2) بهترین راه کاهش ورم و کبودی محل لیفت شقیقه چیست؟
برای کاهش ورم و کبودی محل لیفت شقیقه می‌تونید کمپرس یخ رو در نواحی اطراف عمل قرار بدهید.
3) آیا بعد از لیفت شقیقه درد و سوزش وجود دارد؟
به خاطر اینکه لیفت شقیقه با جراحی انجام می‌شه، احساس درد و سوزش بعد عمل طبیعی هست. برای کاهش درد می‌تونید از داروهای تجویز شده توسط پزشک رو استفاده کنید.
4) آیا امکان حضور در استخر را یک ماه بعد از جراحی لیفت شقیقه داریم؟
برای حضور در استخر و سونا یا حمام کردن پس از عمل لیفت شقیقه باید طبق دستورالعمل پزشک عمل کنید.
5) ماندگاری لیفت شقیقه چقدر است؟
عمل لیفت شقیقه ماندگاری دائمی داره و پس از دوران نقاهت می‌توانید نتیجه اون رو مشاهده کنید.