برای انجام عمل‌های زیبایی لازمه که نکات قبل از عمل رو از دکتر متخصص بپرسید و اون‌ها روانجام بدهید. یکی از مواردی که برای انجام عمل جراحی پلک جزء ضروریات هست رو می‌شه آزمایش‌های قبل از عمل بلفاروپلاستی در نظر گرفت. چون تمام افرادی که قصد دارند این عمل زیبایی رو انجام بدهند باید کاندیدای مناسبی برای بلفاروپلاستی بوده و شرایط جسمانی که تعیین شده رو داشته باشند.

 

آزمایش‌های کلی که برای بلفاروپلاستی ضروریه تقریباً با سایر عمل‌های جراحی یکسانه. با این وجود، کلینیک زیبایی VIP تهران در ادامه لیست این آزمایش‌ها رو برای متقاضیان جراحی پلک ارائه کرده، تا بهتر برای این عمل زیبایی آماده شوند و با مشکلی حین عمل و بعد از اون مواجه نباشند.

 

لیست آزمایش‌های قبل از عمل بلفاروپلاستی

برای انجام بلفاروپلاستی یا جراحی پلک لازمه که این آزمایش‌ها رو انجام بدهید.

 

1) آزمایش قند خون ناشتا

دیابت باعث می‌شه که زخم‌ها دیر جوش بخورند، به همین خاطر کسایی که دیابت دارند واجد شرایط انجام جراحی پلک نیستند. بنابراین یکی از آزمایش‌های قبل از بلفاروپلاستی تست یا آزمایش قند خون هست. برای انجام آزمایش قند خون باید ناشتا باشید و بهتر این آزمایش رو اول صبح انجام بدهید.

 

آزمایش‌های قبل از عمل بلفاروپلاستی

آزمایش‌های قبل از عمل بلفاروپلاستی

جهت مشاوره رایگان و تماس کارشناسان ما با شما لطفا فرم زیر را پر کنید

 

2) آزمایش خون جهت بررسی کم‌ خونی

کسانی که کم‌ خونی دارند هم معمولاً نمی‌تونند بلفاروپلاستی رو انجام بدهند. به همین خاطر قبل از بلفاروپلاستی دکتر آزمایش کم خونی رو برای متقاضیان جراحی پلک تجویز می‌کند. اگر کم‌ خونی نداشته باشید و نتیجه آزمایش هم نشان دهنده این موضوع باشه، پزشک سایر نتایج‌ آزمایشتون رو هم بررسی می‌کنه و در صورتی متقاضی واجد شرایط باشه وقت عمل برای او رزرو خواهد شد.

 

3) آزمایش ایدز یا HIV

ایدز که به عنوان سندرم نقص ایمنی اکتسابی شناخته می‌شه، یک نوع بیماری نقص ایمنی بدن هست؛ و در این بیماری به محض ورود ویروس به بدن، این ویروس‌ها به دستگاه ایمنی حمله می‌کنند.

با توجه به اینکه افرادی که به بیماری‌های نقص ایمنی مانند ایدز مبتلا هستند واجد شرایط انجام بلفاروپلاستی نیستند، تنها در صورتی که جواب آزمایش ایدز متقاضی منفی باشه امکان انجام جراحی پلک رو خواهد داشت.

 

4) آزمایش هپاتیت سی

هپاتیت سی یک نوع عفونته که کبد رو تحت تاثیر قرار می‌ده. افرادی که این بیماری رو دارند واجد شرایط انجام عمل‌های زیبایی مانند بلفاروپلاستی نیستند. به همین دلیله که یکی از آزمایش‌های قبل از عمل بلفاروپلاستی آزمایش هپاتیت سی هست. اگر نتیجه این آزمایش منفی باشه می‌تونید وقت جراحی پلک رو در کلینیک زیبایی VIP تهران رزرو کنید.

 

رابطه هپاتیت c و عمل بلفاروپلاستی

رابطه هپاتیت c و عمل بلفاروپلاستی

 

آیا شما کاندید مناسب “عمل بلفاروپلاستی هستید یا خیر ؟

عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

 

5) آزمایش هپاتیت بی

برای انجام بلفاروپلاستی یا جراحی پلک لازمه که آزمایش هپاتیت بی رو هم انجام بدهید. این بیماری ویروسی و عفونی به خاطر ویروس HBV در بدن به وجود میاد. اگر نتیجه آزمایش‌های قبل از عمل بلفاروپلاستی نشون بده که به این بیماری مبتلا نیستید، می‌تونید یکی از کاندیداهای مناسب برای انجام جراحی پلک باشید.

 

6) آزمایش خون برای سنجش انعقاد پذیری خون

کسانی که به خاطر بیماری‌های قبلی و… قرص‌های روان کننده خون مصرف می‌کنند ممکنه با مشکل انعقاد خون مواجه باشند. این موضوع باعث می‌شه که حین عمل یا بعد از بلفاروپلاستی مشکل خونریزی شدید برای این افراد رخ بده و شرایط عمل از کنترل پزشک متخصص خارج بشه.

به همین خاطر پزشکان متخصص کلینیک‌های زیبایی آزمایش سنجش انعقاد خون رو هم برای متقاضیان بلفاروپلاستی تجویز می‌کنند.

 

7) آزمایش فشارخون

فشارخون بالا یا فشارخون بیش از حد پایین از دیگر عواملیه که روی متقاضیان عمل‌های زیبایی تأثیر منفی داره. چون کسایی که با نوسان فشار خون مواجه هستند ممکنه قبل، حین و بعد از عمل دچار مشکلاتی مانند حملات قلبی و مغزی شوند. به همین خاطره که برای انجام بلفاروپلاستی یا جراحی پلک لازم است که آزمایش فشارخون رو هم انجام بدهید و وضعیت سلامتی‌تون از لحاظ این فاکتور هم تأیید بشه.

فشار خون بالا و پایین

فشار خون بالا و پایین

 

9) تست نوار قلب

اگر لازم باشه که بلفاروپلاستی یا جراحی پلک تحت بیهوشی انجام بشه باید متقاضی زیبایی نوار قلب و تست‌های مربوط به بیهوشی رو هم انجام بدهد. چون در بیهوشی عملکرد قلب کند می‌شه و برای کسانی که به بیماری‌های قلبی مبتلا هستند یا به داروهای بی‌حسی حساسیت دارند امکان داره دردسرساز باشه.

 

10) آزمایش بارداری

استفاده از داروهای بی‌حسی و بی‌هوشی روی بدن فرد باردار اثر منفی دارند. به همین خاطره که قبل از انجام بلفاروپلاستی تست یا آزمایش بارداری هم باید انجام بشه. در صورتی که نتیجه این تست مثبت باشه، متقاضی باید عمل جراحی پلک رو به بعد از دوران بارداری و شیردهی موکول کنه.

 

استفاده از داروهای بی‌حسی و بی‌هوشی روی بدن فرد باردار اثر منفی دارند. به همین خاطره که قبل از انجام بلفاروپلاستی حتماً تست یا آزمایش بارداری هم باید انجام بشه.

 

جدول آزمایش‌های ضروری قبل بلفاروپلاستی

آزمایش قند خون آزمایش فشارخون آزمایش هپاتیت سی نوار قلب
آزمایش هپاتیت بی آزمایش انعقاد خون آزمایش کم‌خونی آزمایش ایدز

 

نکات تکمیلی عمل بلفاروپلاستی

پس از انجام آزمایش‌های قبل از عمل بلفاروپلاستی و تایید پزشک برای انجام این عمل، متقاضیان بلفاروپلاستی لازمه نکاتی که در ادامه ارائه شده رو قبل از انجام جراحی پلک رعایت کنند.

    • در صورتی که عینکی هستید یا لنز چشمی دارید حتماً این موضوع رو به پزشک اطلاع بدهید.
    • حتماً دوش بگیرید و یک وعده غذایی سبک مصرف کنید.
    • قبل از عمل خواب کافی داشته باشید تا خستگی چشم‌هاتون کمتر باشه.
    • الکل، سیگار و قرص‌های روان کننده خون مصرف نکنید.
    • داروهایی که در بدن التهاب ایجاد می‌کنند رو مصرف نکنید.
    • قبل از عمل آرایش نکنید و از مژه مصنوعی یا لنز استفاده نکنید.

 

مراحل انجام آزمایش بلفاروپلاستی در کلینیک زیبایی VIP تهران

در جلسه مشاوره آنلاین یا حضوری کلینیک زیبایی VIP تهران، دکتر برای متقاضیان بلفاروپلاستی نسخه انجام آزمایش‌ها رو تجویز می‌کنه. بعد از اون متقاضی بلفاروپلاستی باید آزمایش‌ها رو انجام بده و نتیجه آزمایش رو برای انجام جراحی پلک به پزشک متخصص ارائه کنه، تا پزشک بر اساس نتیجه آزمایش‌ها این عمل زیبایی رو برای کاندیداهای مناسب این عمل انجام بدهد.

 

آیا شما کاندید مناسب “عمل بلفاروپلاستی هستید یا خیر ؟

عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

 

سؤالات متداول+ جواب

1) آیا تمام افراد نیاز به انجام آزمایش‌های قبل از بلفاروپلاستی دارند؟
پزشکان برای بررسی شرایط افراد مختلف نیاز دارند که شرایط بدنی اون‌ها رو بررسی کنند. این آزمایش‌ها به پزشکان برای سنجش شرایط جسمانی متقاضیان جراحی پلک کمک می‌کنند.
2) آیا بیماران قبلی می‌توانند جراحی پلک رو انجام دهند؟
در صورتی که بیماری قلبی دارید تنها در صورت تأیید پزشک می‌تونید بلفاروپلاستی یا جراحی پلک رو انجام بدهید.
3) آیا افراد مبتلا به بیماری‌های نقص سیستم ایمنی امکان بلفاروپلاستی رو دارند؟
برای انجام بلفاروپلاستی متقاضی باید سالم باشه؛ و کسانی که به بیماری‌هایی مانند ایدز و سایر بیماری‌های نقص سیستم ایمنی بدن مبتلا هستند کاندیدای مناسبی برای این عمل زیبایی نخواهند بود.