آیا رفع افتادگی پلک در خانه امکان‌پذیر است؟ این سوال را اغلب کسانی که با مشکل پف شدن بالا و پایین چشم‌هایشان و تغییر حالت پلک‌هایشان مواجه هستند مطرح می‌کنند. افتادگی پلک می‌تواند مادرزادی باشد و به مرور با بزرگ شدن فرد مورد نظر بیشتر خودش را نشان دهد. یا اینکه بعد از دوران جوانی و وارد شدن به میان‌سالی این مشکل برای افرادی که با آن مواجه هستند شدیدتر شود. تا جایی که دیگر راهی به جز بلفاروپلاستی یا جراحی پلک برای درمان آن وجود نداشته باشد.

کسانی که قبل از حاد شدن افتادگی پلک‌هایشان متوجه این مشکل می‌شوند، با کمک درمان‌های خانگی می‌توانند شدت این مشکل را تا حد قابل توجهی کاهش دهند. همچنین درمان‌های خانگی باعث می‌شود که سرعت پیشرفت افتادگی پلک هم کمتر شود و در مدت زمان طولانی‌تری متقاضی نیاز به درمان‌های جدی پزشکی داشته باشد.

بنابراین اگر به تازگی تغییرات چهره خودتان را در آیینه دیده‌اید و با مشکل افتادگی پلک‌هایتان مواجه شده‌اید، وقت این است که درمان خانگی را شروع کرده و از شدت گرفتن این مشکل پیشگیری کنید. در این بخش کلینیک زیبایی VIP تهران نکاتی که می‌تواند برای درمان افتادگی پلک و پیشگیری از شدید شدن آن کارساز باشد را برایتان آورده است.

 

1) انجام ورزش‌های مخصوص درمان افتادگی پلک

فقط بدنمان نیست که با ورزش کردن می‌توانیم آن را سالم و قوی نگه داریم، بلکه عضلات صورت هم نیاز به ورزش‌های مخصوص خودشان دارند تا همیشه قدرتمند باشند و بتوانند زیبایی شما را حفظ کنند. برای رفع افتادگی پلک در خانه” می‌توانید روی این ورزش‌ها حساب کنید.

 

جهت مشاوره رایگان و تماس کارشناسان ما با شما لطفا فرم زیر را پر کنید

 

  • چشم‌هایتان را ببندید، انگشت اشاره را در انتهای هر دو چشم قرار دهید و کمی پلک‌ها را به سمت پایین بکشید تا پلک‌ها صاف شود. این کار را به مدت ده دقیقه تکرار کنید تا عضلات پلک‌ها دوباره قدرت اولیه خودشان را به دست بیاورند.
  • انگشت اشاره را روی ابروهایتان قرار داده و آن‌ها را بالا بکشید. حالا چشم‌هایتان را ببندید تا پلک‌ها با وارد شدن کمی فشار به حالت اولشان قبل از افتادگی برگردند. این ورزش را روزی پنج بار انجام دهید تا پلک‌ها باز شوند.
  • سرتان را ثابت نگه دارید و به یک نقطه در روبرویتان خیره شوید. حالا یک بار به نقطه‌ای که بالای سرتان است نگاه کنید و سعی کنید یک بار نقطه‌ای که پایین قرار دارد را ببینید. در طول روز دو تا سه بار این ورزش را تکرار کنید.

 

با کمک ورزش‌های مخصوص می‌توان افتادگی پلک را در خانه درمان کرد

درمان-افتادگی-پلک-در-خانه

 

2) رفع افتادگی پلک در خانه با آب درمانی

مصرف روزانه 8 تا 10 لیوان آن برای هر فرد بزرگ‌سال ضروری است. همه افراد این موضوع را می‌دانند، اما آب خوردن آن هم به طور مداوم می‌تواند سخت‌تر از آن چیزی باشد که به نظر می‌رسد.برای اینکه یک برنامه روتین روزانه برای آب خوردن داشته باشید و به دنبال یک دلیل محکم برای این کار هستید، باید بدانید که مصرف آب و هیدراته نگه داشتن بدن یکی از بهترین روش‌های درمانی رفع افتادگی پلک در خانه است.

چون هر چقدر بدنتان هیدراته‌تر باشد، پوستتان خاصیت کشسانی بهتری خواهد داشت؛ همچنین مصرف آب می‌تواند روی جوان ماندن و محکم بودن پوست تاثیر قابل توجهی داشته باشد؛ بنابراین اگر می‌خواهید افتادگی پلکتان را برطرف کنید و همیشه پوستی سالم و شاداب داشته باشید مصرف آب را حتماً در برنامه روزانه خودتان قرار دهید.

3) استفاده از قالب‌های یخ

برای رفع افتادگی پلک در خانه می‌توانید از قالب‌های مربعی شکل یخ هم استفاده کنید. برای استفاده از این روش درمانی باید ابتدا یخ را در یک حوله بپیچید و به مدت چند دقیقه روی هر پلک قرار دهید. با تکرار این کار می‌توانید عصب‌های پلک را تحریک کرده و افتادگی که در پوست این ناحیه رخ داده را تا حد قابل توجهی برطرف کنید.

4) استفاده از روغن‌های گیاهی

روغن‌های گیاهی مخصوصاً روغن زیتون هم می‌تواند یک درمانگر خانگی برای بهبود افتادگی پلک باشد. این روغن حاوی آنتی‌اکسیدان‌های متنوع است و پوست را نرم و مرطوب نگه می‌دارد. همچنین استفاده از روغن زیتون خاصیت کشسانی و الاستین پوست را بهتر می‌کند.

برای درمان افتادگی پلک با استفاده از روغن زیتون باید یک تا دو قاشق از آن را در ظرفی ریخته و گرم کنید. سپس روغن را به آرامی روی پلک‌هایتان بمالید و ماساژ دهید. بهتر است این کار را شب‌ها انجام دهید که چشم‌ها بسته هستند. سپس صبح صورتتان را بشویید تا اثر روغن‌های اضافی باقی‌مانده از بین برود.

روغن زیتون می‌تواند افتادگی پلک‌ها را تا حد قابل توجهی برطرف کند.

درمان-افتادگی-پلک-در-منزل

5) مصرف چای سبز طبیعی

چای سبز فقط مخصوص افرادی نیست که می‌خواهند وزن کم کنند و چربی بسوزانند! بلکه این ترکیب گیاهی برای افرادی که نیاز به ترکیب برای رفع افتادگی پلک در خانه دارند هم مانند یک ترکیب معجزه‌گر عمل می‌کند. با کمک این ماده می‌توانید خاصیت ارتجاعی پوستتان را بهبود دهید. همچنین چای سبز به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌های فراوان از نفوذ اشعه‌های مضر خورشید به پوست پیشگیری می‌کند؛ و با مصرف این نوشیدنی گیاهی می‌توانید پوستی سالم و شفاف داشته باشید.

برای درمان افتادگی پلک با کمک چای سبز توصیه می‌کنیم که روزانه یک تا دو لیوان از این دمنوش را مصرف کنید و تفاله‌های چای را درون یک کیسه ریخته و روی پلک‌هایتان بگذارید. پس از چند ماه استفاده از این دستورالعمل می‌توانید تغییراتی که روی پوست صورتتان مخصوصاً پشت پلک‌هایتان رخ می‌دهد را به وضوح ببینید.

 

6) ژل آلوئه ورا برای درمان افتادگی پلک

برای رفع افتادگی پلک در خانه” می‌توانید از ژل آلوئه ورا هم استفاده کنید. این گیاه یک آب‌رسان قوی برای بهبود حالت چروک شدگی و خشکی پوست است. آلوئه ورا را می‌توانید از وسط دو نیم کرده و ژل آن را روی پلک‌ها بمالید تا خاصیت کشسانی پوست بهبود پیدا کند. یا اینکه آن را خیار رنده شده، ماست و بلغور جو دوسر ترکیب کرده و به عنوان یک ماسک آب‌رسان پوست استفاده کنید.

7) داشتن خواب کافی شبانه

یکی از مشکلاتی که باعث بروز چین و چروک‌های پوستی می‌شود بی‌خوابی یا کمبود خواب است. این موضوع می‌توان عامل لکه‌های سیاهی که در زیر چشم‌ها تشکیل می‌شود و افتادگی پلک‌ها هم باشد.

اگر خواب کافی ندارید و احساس می‌کنید به خاطر این موضوع زیر چشمانتان سیاه شده یا پلک‌هایتان افتادگی پیدا کرده‌اند، وقت آن است که این عادت را ترک کنید. حتماً 6 تا 8 ساعت در شبانه‌روز بخوابید تا پوست و سایر اعضای بدن فرصت ترمیم داشته باشند و سپس به انجام امور روزمره روزانه خودتان بپردازید.

حتماً 6 تا 8 ساعت در شبانه‌روز بخوابید تا پوست و سایر اعضای بدن فرصت ترمیم داشته باشند

داشتن-خواب-کافی-شبانه

8) استفاده از چای بابونه برای درمان افتادگی پلک در خانه

اگر به دنبال یک نوشیدنی خوش عطر و سالم هستید که خواص بی‌شماری برای بدن داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم این بار چای بابونه را امتحان کنید. این چای گیاهی را می‌توانید به صورت دمنوش استفاده کنید، یا اینکه از چای کیسه‌ای بابونه برای درمان افتادگی پلک در خانه کمک بگیرید. چای کیسه‌ای بابونه  را پس از اینکه در آب ولرم قرار دادید و رنگ پس داد روی پلک‌هایتان بگذارید و برای چند دقیقه آن را روی هر پلک نگه دارید تا اثر کند.

جایگزین روش‌های درمان خانگی افتادگی پلک چیست؟

اگر تمام روش‌های ارائه شده برای درمان افتادگی پلک در منزل را انجام دادید و هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانستند نتیجه مطلوبی برایتان داشته باشند، وقت آن است که به سراغ روش‌های جایگزین آن‌ها بروید. برای کسانی که افتادگی پلک شدیدی دارند و پلک‌های آن‌ها روی چشم را پوشانده، بهترین روش درمانی جراحی پلک بالا یا بلفاروپلاستی است.

در این روش پزشک عضلاتی که باعث افتادگی پلک شده‌اند را به همراه پوست اضافی که در این ناحیه جمع شده برمی‌دارد. پس از سپری کردن دوران نقاهت و بهبود زخم پشت چشم‌ها می‌توانید نتیجه این عمل زیبایی را مشاهده کنید؛ و از اینکه دوباره زیبای خودتان را به دست آورده‌اید لذت ببرید. در صورتی که زیر پلک‌هایتان پف داشته باشد هم با کمک جراحی پلک پایین می‌توانید این پف‌ها و چین‌های پاکلاغی را برطرف کنید و چشم‌های زیباتری داشته باشید.

برای انجام بلفاروپلاستی و دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با مشاورین کلینیک زیبایی VIP تهران در ارتباط باشید. این مرکز زیبایی با بیش از 15 سال سابقه فعالیت و دارا بودن پروانه وزارت بهداشت، کلیه عمل‌های زیبایی را با بهترین تجهیزات روز دنیا و تحت نظر بهترین پزشکان ایران انجام می‌دهد. اگر برای انجام بلفاروپلاستی تردید دارید، می‌توانید نمونه کارهای کلینیک VIP را مشاهده کنید و با اطلاعات کامل‌تری در این باره تصمیم‌گیری کنید.

سوالات متداول درمان افتادگی پلک در خانه+ جواب‌های تخصصی

1) رفع افتادگی پلک با بوتاکس ممکن است؟

برای درمان افتادگی پلک با بوتاکس باید نظر پزشک متخصص را جویا شوید. در صورتی که میزان افتادگی پلک کم باشد، امکان انجام این عمل زیبایی برای متقاضیان وجود خواهد داشت.

2) رفع افتادگی پلک بدون عمل جراحی چطور انجام می‌شود؟

با توجه به شرایط متقاضیان پزشک متخصص ممکن است از لیفت ابرو، تزریق بوتاکس و… برای درمان افتادگی پلک بدون نیاز به عمل جراحی استفاده کند.

3) بهترین کرم برای درمان افتادگی پلک کدام است؟

برای انتخاب کرم مخصوص درمان افتادگی پلک باید با پزشکان متخصص این حوزه مشورت کنید. چون ممکن است کرمی که برای یک متقاضی جوابگو بوده برای سایر افراد نتیجه عکس داشته باشد.

آیا شما کاندید مناسب “عمل بلفاروپلاستی هستید یا خیر ؟

عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.