عوارض بلفاروپلاستی و جراحی پلک را میدانید؟ اغلب افراد با بالا رفتن سن و در اثر تماس با نور آفتاب دچار افتادگی پلک می‌شوند. با وجود افتادگی پلک، آستانه دید شما کمتر می‌شود و چشم‌هایتان خسته و چهره شما بی‌حال به نظر می‌رسد؛ اما با پیشرفت علم روشی به‌عنوان بلفاروپلاستی ارائه شده است که می‌تواند زیبایی و جوانی‌تان را به شما برگرداند. اغلب افراد فقط به همین موضوع توجه می‌کنند و به سراغ این عمل زیبایی می‌روند؛ اما بلفاروپلاستی هم مانند سایر عمل‌های زیبایی عوارضی دارد. در این مقاله از کلینیک vip به مهم‌ترین عوارض بلفاروپلاستی اشاره می‌کنیم.

متورم و کبود شدن اطراف چشم‌ها

چند روز بعد از عمل بلفاروپلاستی، اطراف چشم‌ها تورم و گاها کبودی دیده می‌شود. این تورم گاهی به اندازه‌ای است که حتی اجازه باز شدن چشم‌ها را به شما نمی‌دهد. بهترین راه برای کاهش تورم پس از عمل جراحی پلک استفاده از کمپرس یخ و مصرف مایعات است. با انجام این کار، طی چند روز تورم و کبودی اطراف پلک‌ها به مرور کاهش پیدا می‌کند.

 

جهت مشاوره رایگان و تماس کارشناسان ما با شما لطفا فرم زیر را پر کنید

 

دلیل این تورم تجمع مایع چشمی است که باعث متورم شدن کره چشم می‌شود. اگر با وجود استفاده از کمپرس یخ و داروهای تجویز شده تا چند روز پس از عمل همچنان تورم وجود داشت، حتماً به پزشک مراجعه کنید.کبودی اطراف چشم تا گونه‌ها و پیشانی هم پس از عمل دیده می‌شود. این کبودی معمولاً 3تا7 روز طول می‌کشد. با قرار دادن کمپرس گرم در اطراف چشم‌ها می‌توانید کبودی را هم کاهش داده و برطرف کنید.

 

هزینه-جراحی-پلک

هزینه-جراحی-پلک

احساس درد بعد از بلفاروپلاستی

برای جراحی پلک و درمان افتادگی پلک بافت این ناحیه باز می‌شود، سپس پزشک عضلات و چربی‌هایی که سبب این موضوع شده‌اند را بر می‌دارد و محل مورد نظر را بخیه میزند. با توجه به اینکه تحریکات زیادی در این عمل زیبای در اطراف چشم‌ها انجام می‌شود، چند روز بعد از جراحی ممکن است احساس درد داشته باشید. این درد گاهی به صورت مداوم وجود دارد. بعضی مواقع با پلک زدن یا دست زدن به صورت تشدید می‌شود. البته بعد از چند روز درد حاصل از عوارض بلفاروپلاستی به مرور کمتر می‌شود. در صورتی که سه تا چهار روز بعد از جراحی همچنان درد ادامه داشت، حتماً با پزشک مشورت کنید.

خشکی و سوزش چشم بعد از بلفاروپلاستی

از “عوارض بلفاروپلاستی” می‌توان به قرمزی، خشکی و سوزش چشم‌ها اشاره کرد. پزشکان متخصص برای کاهش این مشکل اشک مصنوعی را برای بعد جراحی پلک تجویز می‌کنند. همچنین توصیه می‌شود به هیچ عنوان اطراف پلک‌هایتان را ماساژ ندهید. این موضوع نه تنها سوزش و تورم پلک‌ها را بیشتر می‌کند، بلکه بهبود پلک‌ها و دوران نقاهت را هم به تأخیر می‌اندازد.

بهترین روش برای درمان افتادگی پلک چیست؟

 

تاری دید و حساسیت چشم‌ها به نور

یکی از عوارض بلفاروپلاستی که بعد از عمل رخ می‌دهد بروز تاری دید موقت است. این عارضه معمولاً کوتاه مدت است و چند روز پس از جراحی پلک برطرف می‌شود. برای اینکه سریع‌تر تاری دید شما بهبود پیدا کند، زمان استفاده از کامپیوتر و گوشی موبایل را پس از جراحی پلک کاهش دهید.

برای بعضی از افراد ممکن است پس از جراحی دوبینی یا کم بینی موقت ایجاد شود.از دیگر عوارض جراحی پلک می‌توان به حساسیت چشم‌ها به نور اشاره کرد. در صورتی که بعد از عمل پلک در برابر نور شدید قرار بگیرید، احتمال تاری دید و اشک‌ریزی چشم‌ها وجود خواهد داشت. به همین دلیل توصیه می‌شود که تا یک هفته بعد از عمل از عینک آفتابی استفاده کنید و تا حد امکان از حضور در مکان‌های آفتابی اجتناب کنید.

عوارض بلفاروپلاستی که بعد از عمل رخ می دهد

اسکار، عفونت و خونریزی در ناحیه برش

در صورتی که کلینیک مناسبی را برای بلفاروپلاستی انتخاب نکرده باشید یا اینکه توصیه‌های بعد از جراحی را به درستی رعایت نکنید، احتمال باقی ماندن جای زخم و اسکار در محل جراحی وجود دارد. همچنین اگر حین عمل یا بعد از آن نکات بهداشتی را رعایت نکنید، احتمال بروز عفونت هم در جراحی پلک هم هست.

دلیل اصلی خونریزی پس از بلفاروپلاستی تشکیل لخته خون است. البته تا معاینه کامل نمی‌توان 100% در این رابطه اظهارنظر کرد. در صورتی که پس از اتمام جراحی همچنان در این محل خونریزی وجود داشته باشد، باید به پزشک مراجعه کنید.

 

باز شدن محل برش در جراحی پلک

پس از اتمام جراحی پلک، پزشک لایه‌های باز شده را بخیه میزند تا سریع‌تر زخم جوش بخورد و متقاضی بتواند دوره نقاهت را سریع‌تر پشت سر بگذارد. در صورتی که بعد از کشیدن بخیه زخم به خوبی جوش نخورده باشد، پزشک مجدداً از چسب‌های مخصوص یا بخیه‌های مجدد برای بستن زخم جراحی استفاده می‌کند.

 

عدم تقارن چشم‌ها و بسته نشدن کامل آن‌ها

یکی از مهم‌ترین عوارض بلفاروپلاستی عدم تقارن چشم‌ها بعد از عمل است. در صورتی که در جراحی میزان مشخصی از بافت‌ها و چربی‌های هر دو پلک برداشته نشود، بعد از جراحی پلک‌هایتان نامتقارن خواهد شد. همچنین در صورتی که جراح تخصص کافی نداشته باشد و بیش از حد از بافت‌های پلک بردارد هم فرورفتگی یا شیار در پلک‌ها به وجود خواهد آمد.

با توجه به میزان بافتی که برداشته می‌شود و میزان کشیدگی پوست بعد از جراحی پلک، ممکن است خشکی چشم، سوزش چشم، کشیدگی پلک و … پس از بلفاروپلاستی رخ دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود حتماً بلفاروپلاستی را در مراکز معتبر مانند کلینیک VIP تهران انجام دهید.

 

جراحی-افتادگی-پلک

جراحی-افتادگی-پلک

چه افرادی نباید بلفاروپلاستی انجام دهند؟

  • کسانی که مشکلات جسمانی خاص مانند نارسایی قلبی یا بیماری‌هایی مانند قند خون بالا دارند.
  • کسانی که انتظار غیرواقع‌بینانه از جراحی پلک دارند.
  • کسانی که سن زیر 20 سال دارند و هنوز افتادگی پلک آن‌ها محسوس و زیاد نیست.
  • کسانی که به بیماری‌های عفونی مانند آنفولانزا مبتلا هستند.

نکات قبل از عمل جراحی بلفاروپلاستی که باید حتماً بدانید

 

چرا بلفاروپلاستی پلک توسط متخصص پلک در کلینیک VIP

برای درمان افتادگی پلک و پف پلک حتماً به مراکز معتبر مراجعه کنید که از وزارت بهداشت مجوز دارند. کلینیک تخصصی vip مجهزترین کلینیک بلفاروپلاستی در تهران با بیش از ۱۵ سال سابقه است. این کلینیک با ارائه ضمانت‌نامه کتبی به شما اطمینان می‌دهد که:

    • زیر نظر یکی از بهترین متخصصین چشم و جراحان پلک کشور فعالیت می‌کند.
    • محیط کلینیک تخصصی vip به‌طور کامل استریل شده است.
    • بلفاروپلاستی در کلینیک vip ماندگاری دائمی داشته و هرگز بازنمی‌گردد.
    • بلفاروپلاستی پف پلک بالا با لیف ابرو را هم‌زمان و در یک روز انجام می‌دهد.
    • بلفاروپلاستی در کلینیک vip درد و خون‌ریزی نداشته و هیچ نیازی به بیهوشی هم ندارد.
    • با تکنیک‌های به‌روز جراحی پلاستیک، هیچ جای زخم یا بخیه‌ای روی صورت نمی‌گذارد.
    • با تکنیک‌های به‌روز جراحی پلاستیک، افتادگی پلک و پف پلک را در یک جلسه درمان می‌کند.

 

 

آیا شما کاندید مناسب “عمل بلفاروپلاستی هستید یا خیر ؟

عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.