نحوه انجام عمل بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی و جراحی پلک در معتبرترین کلینیک بلفاروپلاستی

درباره بلفاروپلاستی در کلینیک VIP چیزی شنیده‌اید؟ به نظر شما چه کسانی نیاز به عمل بلفاروپلاستی پیدا می‌کنند؟ برای شناخت این موضوع لازم است درباره افتادگی پلک و نحوه عمل بلفاروپلاستی اطلاعات کسب کنید. در این بلاگ در مورد صفر تا صد جراحی پلک یا عمل بلفاروپلاستی توضیح دادیم

آنچه در این صفحه میخوانید :

افتادگی پلک چست ؟

افتادگی پلک مشکلی است که هم آقایان و هم خانم‌ها در سنین بالا با آن مواجه می‌شوند. این مشکل اغلب در پی ضعیف شدن عضله‌های اطراف چشم و تجمع چربی در این ناحیه رخ می‌دهد.

شاید تصور کنید که چون این مشکل در اثر افزایش سن رخ می‌دهد و بخشی از فرآیند زندگی هر فردی است، باید با آن کنار بیایید. اگر پلک افتاده و پف پلک تنها زیبایی شما را تحت تأثیر قرار می‌داد، می‌شد این موضوع را پذیرفت؛ اما افتادگی پلکها تنها روی زیبایی چهره شما تأثیرگذار نیست! بلکه در پی افتادگی و پف پلک ها، چشم‌ها فشار بیشتری تحمل می‌کنند و دید شما ممکن است با مشکل مواجه شود. همچنین با توجه به اینکه چشم‌ها فشار بیشتری را در اثر افتادگی پلک تحمل می‌کنند، ممکن است چشم‌ها خسته شوند و در پی آن با کاهش بینایی، زندگی طبیعی فرد مختل شود.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    اگر می‌خواهید همیشه چشم‌هایتان مانند عقاب تیزبین و مانند آهو زیبا باشد، باید فکری به حال درمان افتادگی پلک‌ هایتان کنید. روش های مختلفی برای درمان افتادگی پلک به صورت جراحی یا بدون جراحی وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره کردیم :

    بلفاروپلاستی این امکان را فراهم کرده است در یک جلسه برای همیشه افتادگی پلک بالا و پایین را درمان کنید

     

    عکس نمونه عمل بلفاروپلاستی کلینیک vip
    عکس نمونه عمل بلفاروپلاستی کلینیک vip

    چه کسانی به سراغ بلفاروپلاستی می‌روند؟

    معمولاً کسانی که دچار مشکل افتادگی پلک و پف پلک هستند و قصد دارند که زیبایی و جوانی خودشان را دوباره به دست بیاورند به سراغ این عمل جراحی می‌روند. البته افرادی که به دلیل افزایش سن و در اثر افتادگی پلک دچار مشکلات بینایی شده‌اند هم جراحی بلفاروپلاستی را در نظر می‌گیرند. در کل بهترین کاندیداهای عمل بلفاروپلاستی کسانی هستند که:

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل بلفاروپلاستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    • پوستشان در ناحیه فوقانی چشم شل و آویزان شده و جلوی دید آن‌ها را گرفته است.
    • کسانی که مشکل تجمع چربی در پلک فوقانی دارند و این موضوع باعث پف آلود و خسته به نظر رسیدن چهره آن‌ها می‌شود.
    • کسانی که مشکل چین‌های پلیسه‌ای در زیر چشم‌هایشان دارند.
    • کسانی که بیماری‌هایی مانند دیابت ندارند ( در این بیماری‌ها زخم دیر التیام پیدا می‌کند)
    • کسانی که انتظار واقعی از عمل بلفاروپلاستی برای درمان افتادگی پلک دارند و آن را با جراحی زیبایی کل صورت اشتباه نمی‌گیرند.
    • افرادی که مشروبات الکلی و سیگار استفاده نمی‌کنند.
    • کسانی که بیماری چشمی جدی ندارند.

     

    کاندید-مناسب-بلفاروپلاستی
    کاندید-مناسب-بلفاروپلاستی

     

    بلفاروپلاستی چه مشکلاتی را برطرف نمی‌کند؟

    اگر پای چشم‌هایتان تیره و سیاه شده است یا در نواحی اطراف چشم چروک دارید، با عمل بلفارو نمی‌توانید این مشکلات را درمان کنید. برای برطرف کردن این موارد می‌توانید از تزریق فیلر، لیزر یا لیفت پیشانی کمک بگیرید.

    علت افتادگی پلک‌ها چیست؟

    افتادگی پلک ها دلایل مختلفی دارد. کسانی که مدام در برابر نورخورشید هستند و از کلاه یا عینک آفتابی استفاده نمی‌کنند، بیشتر از سایرین در معرض افتادگی پلک و ایجاد چین خوردگی در این ناحیه هستند. اگر شما هم دائم در محیط باز هستید، حتما از کلاه یا آفتابی برای پیشگیری از بروز این مشکل استفاده کنید.

    بالا رفتن سن هم می‌تواند باعث افتادگی پلک‌ها در افراد مختلف شود. هر چقدر سن بیشتر می‌شود، پوست خاصیت کشسانی خودش را از دست می‌دهد. برای تقویت خاصیت کشسانی پوست می‌توانید از تزریق چربی و … استفاده کنید. با این وجود، در صورتی که می‌خواهید پلک‌هایتان همیشه حالتی طبیعی و جذاب داشته باشند بهترین گزینه بلفاوپلاستی یا جراحی پلک است.

    مورد دیگری که می‌تواند روی افتادگی پوست پلک‌هایتان موثر باشد وراثت است. اگر اعضای خانواده شما در میان‌سالی دچار افتادگی پلک شده‌اند، دیر یا زود شما هم با این مشکل مواجه خواهید شد و باید به دنبال راهی برای درمان آن باشید.

    بیماری‌هایی مانند تیروئید هم می‌تواند روی افتادگی پلک و چین خوردگی اطراف چشم‌ها موثر باشد. اگر به خاطر کم کاری یا پرکاری تیروئید اطراف چشم‌هایتان چین خورده و پلک‌هایتان سنگین شده، اول باید به فکر درمان مشکل تیروئیدتان باشید. پس از آن می‌توانید برای بلفاروپلاستی یا جراحی پلک تحت نظر پزشک متخصص اقدام کنید.

     

    روند پیری پلک و افتادگی پلک چگونه است؟

    با افزایش سن، پوست به تدریج قابلیت ارتجاعی خودش را از دست می‌دهد و این موضوع باعث جمع شدن پوست اضافی در پلک‌های بالا و پایین می‌شود. تجمع بیش از حد پوست در پلک پایین باعث ایجاد چین و چروک و برجستگی در پایین چشم می‌شود؛ اما در پلک بالا، این افتادگی باعث افتادگی پلک و آویزان شدن آن روی مژه‌ها خواهد شد.

    چربی موجود در بالشتک کره چشم هم می‌تواند باعث ایجاد برجستگی یا افتادگی در پلک‌های بالا و پایین شود. در این حالت غشای نازکی که چربی را در جای خود نگه می‌دارد، با افزایش سن ضعیف می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که چربی در زیر پلک بالا و پایین تجمع کند و افتادگی پلک را در پی داشته باشد.

     

    چه کسانی کاندید مناسبی برای بلفاروپلاستی هستند؟

    بهترین کاندیدای بلفاروپلاستی افرادی هستند که از سلامتی خوبی برخوردار هستند و انتظار واقعی از این عمل دارند. بیشتر افرادی که برای این عمل اقدام می‌کنند، بالای 35 سال هستند. البته در صورتی که به صورت ارثی یا مادرزادی مشکل افتادگی پلک داشته باشید، می‌توانید بعد از 18 سالگی برای انجام این کار اقدام کنید.

    قبل از عمل باید به این نکته توجه داشته باشید که، جراحی پلک می‌تواند ظاهر شما را زیباتر کند و به تقویت اعتماد به نفس شما کمک کند. با این وجود، ممکن است آن‌چنان که تصور می‌کنید ساختار صورت شما را خیلی زیاد تغییر ندهد و نتوانید به ظاهر ایده آلی که تصور می‌کنید برسید؛ بنابراین واقع‌بینانه برای این کار اقدام کنید. برای درک بهتر این موضوع، قبل از اینکه تصمیم به جراحی بگیرید، اهدافتان از این کار را مشخص کرده و آن‌ها را با جراح خود در میان بگذارید.

     

    چه افرادی نباید بلفاروپلاستی را انجام دهند؟

    همه کسانی که دچار مشکل افتادگی پلک هستند نمی‌توانند بلفاروپلاستی را انجام دهند. بنابراین علاوه بر کاندیداهای مناسب این عمل زیبایی باید شرایط کسانی که نمی‌توانند جراحی پلک را انجام دهند هم بدانید.

    کسانی که به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت یا فشارخون مبتلا هستند نمی‌توانند جراحی پلک را انجام دهند. اگر به کم کاری تیروئید، آب سیاه، پارگی شبکیه، بیماری قلبی و عروق یا خشکی چشم مبتلا هستید هم نمی‌توانید بلفاروپلاستی را انجام دهید.

    در صورتی که قبلا بلفاروپلاستی را انجام داده‌اید هم باید پزشک وضعیت چشم‌هایتان را بررسی کند. در صورتی که امکان بلفاروپلاستی برایتان وجود داشته باشد، پزشک با کمک متد مناسب آن را برایتان انجام می‌دهد. در غیر این صورت باید از سایر روش‌های درمانی برای بهبود وضعیت چشم‌ها و پلک‌هایتان استفاده کنید.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل بلفاروپلاستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    مراحل آماده‌سازی برای انجام بلفاروپلاستی

    اگر قصد دارید برای درمان افتادگی پلک و رفع پف پلک بالا یا پف پلک پایین نسبت به انجام بلفاروپلاستی اقدام کنید، یک سری نکته را باید در نظر داشته باشید:

    • باید فرد دیگری پس از جراحی شما را به خانه برساند. همچنین توصیه می‌شود که شب بعد از عمل کسی کنار شما بماند و تنها نباشید.
    • برنامه‌ریزی کنید که تا چندین روز بعد از جراحی در خانه بمانید و فعالیت‌های خودتان را محدود کنید تا پلک‌هایتان بهبود پیدا کنند و مشکلی برایتان رخ ندهد.
    • باید بدانید که بعضی از افراد بعد از جراحی خشکی چشم دارند؛ اما به ندرت این موضوع بیشتر از 2 هفته طول می‌کشد. اگر بیش از 2 هفته بعد از عمل خشکی چشم دارید، حتماً با پزشک خود تماس بگیرید.

     

    در خانه باید موارد زیر را آماده داشته باشید:

    • بسته یخ (به جای آن می‌توانید از کیسه فریزر پر از یخ، بسته ذرت یخ زده یا بسته نخود فرنگی یخ زده هم استفاده کنید)
    • قطره چشم یا اشک مصنوعی (از پزشک معالجتان بخواهید که قطره مناسب برای رفع نیازهایتان را تجویز کند)
    • دستمال و حوله تمیز
    • داروهای مسکن (به تجویز پزشک)
    • به خاطر داشته باشید که نباید داروهایی مانند آسپرین را در طول درمان استفاده کنید، زیرا ممکن است منجر به خونریزی در ناحیه زخمی شود.

     

    قبل از عمل بلفاروپلاستی چه کارهایی باید انجام دهیم؟

    برای موفقیت آمیز بودن بلفاروپلاستی باید یک سری شرایط را در نظر داشته باشید.

    • مراجعه به پزشک برای بررسی وضعیت پلک‌ها و سلامت جسمانی متقاضی
    • آزمایش خون را برای بررسی وضعیت سلامتی‌تان انجام دهید
    • برای تغییر برنامه داروهایتان با پزشک معالجتان مشورت کنید
    • حداقل یک هفته قبل از عمل سیگار نکشید و مشروبات الکلی مصرف نکنید
    • مصرف نکردن داروهایی مانند وارفارین و آسپرین که باعث رقیق کردن خون و احتمال خونریزی حین عمل و بعد از آن می‌شوند.
    • عدم مصرف داروهای گیاهی و مکمل‌های حاوی ویتامین
    • عکس برداری از پلک‌ها و ارسال آن برای کلینک VIP
    • نداشتن آرایش روز عمل بلفاروپلاستی
    • مصرف غذای سبک و داشتن خواب مناسب قبل از جراحی پلک

     

    جراحی پلک فوقانی یا بلفاروپلاستی پلک بالا چیست؟

    جراحی پلک فوقانی در پلک‌های بالایی انجام می‌شود تا به بهبود افتادگی پوست بین ابروها و مژه‌های فوقانی کمک کند. این جراحی انجام می‌شود تا پوست اضافی که باعث سنگین شدن و چین خوردگی پلک‌های بالایی می‌شود به حداقل برسد. در این روش جراح شما یک برش در پوست پلک فوقانی در جایی که پوست به طور طبیعی چین می‌خورد ایجاد می‌کند تا جای زخم‌ها بهتر محو شود سپس بافت اضافی که می‌تواند چربی، عضله یا پوست اضافی باشد و باعث افتادگی پلک می‌شود را بر می‌دارد. پس از آن پزشک ناحیه جراحی شده را با بخیه‌های ریز می‌بندد و بلفاروپلاستی پلک بالا پایان میابد.

    عمل بلفاروپلاستی پلک بالا معمولاً حدود یک ساعت طول می‌کشد.

     

    تصویر نمونه درمان افتادگی پلک با عمل بلفاروپلاستی
    تصویر نمونه درمان افتادگی پلک با عمل بلفاروپلاستی

     

    جراحی پلک پایین چیست؟

    بلفاروپلاستی پایین برای پلک‌های پایینی و برای اصلاح پوست و افتادگی کیسه‌های چشم بین مژه‌های پایین و بالای گونه‌ها انجام می‌شود. همچنین بعضی مواقع این عمل می‌تواند به همچنین می‌تواند برای اصلاح پوست تیره و پف زیر چشم انجام شود. برای این عمل پزشک یک خط برش درست در زیر مژه پایین ایجاد می‌کند، سپس پوست شل و بافت چربی را که باعث افتادگی پلک‌های پایین شده از بین می‌برد.

    در این جراحی معمولاً بخیه‌های جذب شونده زده می‌شوند تا نیازی به کشیدن بخیه نباشد و جای آن‌ها روی پوست باقی نماند. البته بنا بر تشخیص پزشک ممکن است بخیه معمولی برای این جراحی در نظر گرفته شود و پزشک یک هفته بعد از عمل آن‌ها را از پوست خارج کند.

    جراحی پلک پایین یا بلفاروپلاستی پلک پایین معمولاً بیشتر از جراحی پلک بالا طول می‌کشد و ممکن است دو ساعت برای این جراحی نیاز باشد.

     

    در جراحی بلفاروپلاستی از چه نوع بی‌حسی استفاده می‌شود؟

    بلفاروپلاستی را می‌توان تحت بی‌حسی موضعی و تنها با تزریق آرام بخشی انجام داد. در این حالت پلک‌های شما بی‌حس می‌شوند و با وجود اینکه بیدار هستید، احساس آرامش و خواب‌آلودگی خواهید داشت. این کار همچنین می‌تواند تحت بیهوشی عمومی انجام شود و شما در خواب کامل باشید و هیچ‌چیزی را احساس نکنید.

    برای انتخاب یکی از این روش‌ها، پزشک شرایط بیمار را در نظر می‌گیرد. افرادی که سن بالایی دارند، معمولاً بهتر است که این عمل را تحت بی‌حسی موضعی دریافت کنند؛ اما برای کسانی که در سنین پایین‌تر هستند، احتمال اینکه پزشک با بیهوشی عمومی عمل پلک را انجام دهد وجود دارد؛ بنابراین قبل از بلفاروپلاستی با پزشک معالجتان درباره نوع عمل و شرایطی که مد نظر دارید مشورت کنید.

     

    زمان بهبودی بعد از جراحی پلک چقدر است؟

    بعد از جراحی باید داروهای تسکین‌دهنده درد استفاده کنید و برای مدتی کوتاه ممکن است کیسه یخ استفاده کنید، تا کبودی اطراف چشم‌هایتان به حداقل میزان ممکن برسد.

    به اینکه شما جراحی پلک فوقانی، جراحی پلک پایین یا هر دو را انجام داده‌اید، در روزهای بعد از جراحی ممکن است احساس خشکی یا آبریزش، تورم، درد یا تاری دید در چشم‌هایتان داشته باشید. به همین دلیل، باید با کسی که همراهتان است تا منزل مراجعه کنید. سپس روی چشم‌هایتان کمپرس یخ قرار دهید.

    توصیه می‌شود که در اولین شب جراحی به صورت نیم‌خیز بخوابید و زیر سرتان بلند باشد. با توجه به اینکه احتمال بروز عفونت پس از جراحی پلک وجود دارد، پزشک معمولاً برای بیماران آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند. حتماً این دارو را به موقع مصرف کنید.

     

    نکاتی برای بهبودی جراحی پلک باید بدانید

    اگرچه یک تا دو هفته طول می‌کشد تا عوارض و مشکلات جراحی پلک برطرف شود و به زندگی طبیعی برگردید، اما با دانستن این نکات سریع‌تر زخم‌هایتان بهبود پیدا می‌کند:

    • در صورت توصیه پزشکتان حتماً از کمپرس سرد پس از عمل استفاده کنید.
    • تا حد امکان در برابر نور شدید خورشید، باران و رطوبت و گرد و غبار قرار نگیرید. در مواقع ضروری می‌توانید از عینک آفتابی برای محافظت از چشم‌هایتان استفاده کنید.
    • برای تسکین درد جراحی از استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کنید.
    • به توصیه‌های پزشکان برای تمیز کردن چشم و اطراف آن و استفاده از پماد و قطره‌های تجویز شده عمل کنید.
    • از لنزهای تماسی، شنا و انجام هر کاری که باعث تعریق شما می‌شود خودداری کنید.
    • حداقل تا یک هفته یا تا وقتی که جراح توصیه کرده سیگار نکشید.

     

    بلفاروپلاستی-در-تهران
    بلفاروپلاستی-در-تهران

    ماندگاری بلفاروپلاستی چقدر است؟

    اگر مشکل افتادگی پلک دارید یا به دنبال راهی برای درمان پف مادرزادی زیر چشم‌هایتان هستید، بلفاروپلاستی بهترین گزینه برای شما است. این عمل برای افراد بالا 18 سال مناسب است و به طور دائم افتادگی پلک پایین و بالا و پف پلک را از بین می‌برد. به همین خاطر است که افراد دارای مشکل افتادگی پلکها و پف پلک مادزادی یا کسانی که سال‌ها است با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، تغییر ظاهری قابل توجهی را بعد از بلفاروپلاستی تجربه می‌کنند و زیباییشان بیشتر به چشم می‌آید و اعتماد به نفس بالاتری پیدا می‌کنند.

     

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”maralclinic” num=6 cols=3]

     

    دوره ریکاوری بعد از عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟

    بعد از جراحی پلک‌هایتان، بخیه‌هایی که دارید تا یک هفته روی پلک‌هایتان باقی می‌مانند. معمولاً در اطراف چشم و روی پلک تورم و کبودی به چشم می‌خورد و با کمپرس یخ می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. در نهایت بعد از دو هفته می‌توانید نتیجه اولیه عمل را مشاهده کنید.

     

    عوارض بلفاروپلاستی چیست؟

    تمام عمل‌های زیبایی عوارض دارند و درمان افتادگی پلک هم از این موضوع جدا نیست. به همین دلیل توصیه می‌شود که حتماً نزد پزشک متخصص و مرکز معتبری مانند کلینیک VIP این عمل را انجام دهید. عوارضی که بعد از عمل بلفاروپلاستی احتمال دارد به سراغتان بیایند عبارتند از:

    • خون‌ریزی
    • عفونت
    • خشکی چشم
    • رنگ غیرطبیعی پلک‌ها
    • کشیدگی پوست پلک به سمت داخل یا خارج موقع باز و بسته کردن چشم
    • از دست دادن بینایی
    • عدم بسته شدن کامل پلک‌ها
    • عفونت
    • جمع شدن مایع در زیر پوست بعد از عمل
    • تغییر رنگ و ملتهب شدن پوست
    • ظاهر نامناسب محل جراحی و باقی ماندن جای زخم
    • لخته شدن خون
    • تاری دید
    • درد طولانی مدت در اطراف چشم

    اگرچه این عوارض برای همه افرادی که جراحی پلک بالا یا جراحی پلک پایین را انجام داده‌اند دیده نمی‌شود، اما به محض مشاهده هر کدام از این موارد توصیه می‌شود که حتماً با پزشک معالجتان در تماس باشید.

     

    انتخاب کلینک اشتباه برای بلفاروپلاستی چه مشکلاتی به همراه دارد؟

    اگر چه افتادگی پلک یک مشکل جدی است و افرادی که با این عارضه دست و پنجه نرم می‌کنند باید به صورت جدی در پی برطرف کردن آن باشند، اما این موضوع نباید باعث عجله کردن برای پیدا کردن کلینک شود. زیرا انتخاب کلینیک نامعتبر و پزشکی که توانایی و تخصص کافی برای انجام این عمل ندارد، می‌تواند مشکلاتی مانند تاری دید، عدم درمان مناسب افتادگی و ماندن جای زخم عمل را به همراه داشته باشد

     

    چرا قبل از عمل بلفاروپلاستی نیاز به مشاوره دارید؟

    تشخیص اینکه شما کاندیدای مناسبی برای بلفاروپلاستی هستید یا نه در جلسه مشاوره مشخص می‌شود. در جلسه مشاوره معمولا باید به این سوالات پاسخ دهید:

    • چرا می‌خواهید عمل بلفاروپلاستی را انجام دهید؟
    • انتظارات شما از بلفاروپلاستی چیست؟
    • آیا قبلا جراحی چشم یا درمان افتادگی پلک با لیفت را انجام داده‌اید یا خیر؟
    • چه داروهایی مصرف می‌کنید؟
    • آیا به مواد غذایی، دارو یا … حساسیت دارید؟
    • نوع عمل و نیاز به بیهوشی بررسی می‌شود.
    • نتیجه عمل و عوارض آن مطرح شده و با توجه به شرایط بیمار بررسی می‌شود.
    • در صورت نیاز آزمایش‌های لازم قبل از بلفاروپلاستی انجام می‌شود.

    برای دریافت اطلاعات کاملتر درباره عمل جراحی پلک و پلفاروپلاستی در کلینیک vip مارال پیشنهاد میکنیم این ویدیو را تا انتها ببینید.

    هزینه بلفاروپلاستی چقدر است؟

    هزینه عمل بلفاروپلاستی باتوجه به نوع درمان متفاوت است اینکه بلفاروپلاستی برای پلک بالا یا پایین یا هردو انجام میشود از 6 میلیون تا 8 میلیون تومان متفاوت است یا اینکه آیا نیاز به لیفت همزمان ابرو دارد یا خیر در میزان قیمت تاثیر گذار است،در صورتی که پزشک معالج تأیید کند که افتادگی پلک به اندازه‌ای است که بینایی شما را دچار اختلال کرده، این امکان وجود دارد که بیمه هزینه عمل جراحی پلک را پرداخت کند

    همچنین کلینیک های جراحی زیبایی پلک باتوجه به سابقه پزشک،میزان تخصص و مهارت پزشک ، تجهیزات مورد استفاده قیمت های متفاوتی را برای عمل جراحی پلک در نظر میگیرند برای اطلاع از هزینه عمل بلفاروپلاستی با مشاوران مستقر در  کلینیک VIP مارال تماس بگیرید تا باتوجه به میزان افتادگی پلک و نوع عمل مورد نیاز به شما اعلام هزینه کنند.

     

    سؤالات متداول بلفاروپلاستی یا جراحی پلک

    سؤالات متداولی که درباره عمل بلفارو یا جراحی پلک وجود دارد را به همراه پاسخ آن‌ها در ادامه ارائه کرده‌ایم تا با آگاهی بیشتری برای انجام این عمل جراحی اقدام کنید.

    1) چرا باید عمل بلفاروپلاستی را انتخاب کنیم؟

    بسیاری از افراد بلفاروپلاستی را برای كاهش کیسه‌های زیر چشم، از بین بردن افتادگی و خستگی پلک‌ها و بهبود قدرت بینایی كه در اثر افتادگی پوست پلك ایجاد شده انتخاب می‌کنند.

    2) آیا با عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلک مشکل بینایی را برطرف می‌کند؟

    جراحی پلک فقط بینایی محیطی را که توسط افتادگی پلک رخ داده برطرف می‌کند. دلایل بسیاری دیگر برای از دست دادن بینایی وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به گلوکوم یا آب سیاه، مشکلات مربوط به شبکیه یا فشرده‌سازی عصب بینایی اشاره کرد. اگر بینایی محیطی شما تغییر کرده، این عمل می‌تواند برایتان مفید باشد. برای تشخیص بهتر لازم است که با پزشکان کلینیک VIP ملاقات داشته باشید.

    3) عمل بلفاروپلاستی چه مدت طول می‌کشد و آیا به صورت سرپایی انجام می‌شود؟

    بلفاروپلاستی معمولاً با بی‌حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می‌شود؛ اما با توجه به اینکه بعد از عمل چشم‌ها نباید مدت زیادی باز بماند، توصیه می‌شود که کسی همراهتان داشته باشید تا شما را به منزل برساند.

    4) بلفاروپلاستی معمولاً چقدر طول می‌کشد؟

    این جراحی به طور معمول از یک تا دو ساعت زمان نیاز دارد.

    5) زمان بهبودی بعد از عمل بلفاروپلاستی چقدر است ؟

    زمان بهبودی پس از جراحی با توجه به شرایط بیمار متفاوت است. به طور کلی بخیه‌هایی که قابلیت جذب نداشته باشند پس از 10 روز برداشته می‌شوند؛ اما برای بهبودی کامل پس از جراحی حدود یک ماه زمان لازم است.

    6) آیا جراحی بلفاروپلاستی شامل بیمه درمانی می‌شود؟

    بیمه درمانی معمولاً جراحی زیبایی را تحت پوشش قرار نمی‌دهد، مگر اینکه افتادگی پلک منجر به اختلال جدی در بینایی بیمار شده باشد و پزشک این موضوع را ضمیمه پرونده بیمار کند.

    7) آیا بلفاروپلاستی می‌تواند چین و چروک چشم من را از بین ببرد؟

    پاسخ این سؤال منفی است؛ زیرا بلفاروپلاستی برای از بین بردن چین و چروک‌های گوشه خارجی چشم (پای کلاغی‌ها) یا رفع افتادگی ابرو طراحی نشده است. روش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند برای از بین بردن چین و چروک‌های نزدیک چشم استفاده شود که ازجمله آن‌ها می‌توان به لیزر درمانی اشاره کرد.

    8) آیا خارش و آبریزش چشم بعد بلفاروپلاستی پلک طبیعی است؟

    بله در طول‌ترمیم زخم ممکن است موارد مانند خارش یا آبریزش وجود داشته باشد، پس از چند روز این عوارض برطرف می‌شود. در غیر این صورت باید با پزشک معالجتان موضوع را مطرح کنید.

     

    9) چه مدت پس از جراحی بلفاروپلاستی می‌توانم دوباره آرایش کنم؟

    ده روز بعد از جراحی می‌توانید بدون هیچ محدودیتی آرایش چشم را انجام دهید؛ اما موقع پاک کردن آرایش نباید چشم‌هایتان را فشار دهید یا بمالید. باید به آرامی آن‌ها را تمیز کنید تا پلک‌هایتان صدمه نبینند.

    10) چند وقت بعد از بلفاروپلاستی می‌توانم ورزش کنم؟

    فعالیت‌های ورزشی سبک هشت روز بعد از جراحی مجاز است؛ اما توصیه می‌شود از انجام فعالیت‌های سنگین که موجب فشار وارد شدن به ماهیچه‌های صورت و تعریق شدید می‌شود خودداری کنید. شنا کردن هم تا 14 روز پس از عمل امکان‌پذیر است.

    11) آیا بعد از عمل لیزیک می‌توانیم بلفاروپلاستی را انجام دهیم؟

    لیزیک کردن باعث خشک شدن چشم‌ها و سوزش در آن‌ها می‌شود. با این وجود، بعد از این عمل زیبایی می‌توانید با مشورت پزشک معالجتان بلفاروپلاستی را انجام دهید. مشکلی که معمولا برای این شرایط وجود دارد طولانی‌تر شدن دوران نقاهت است.

    12)آیا تکرار عمل بلفاروپلاستی امکان‌پذیر است؟

    کسانی که جراحی پلک را با یک دکتر غیرحرفه ای و در یک مرکز متفرقه انجام می‌دهند، احتمال دارد که نتیجه خوبی از این عمل زیبایی نگیرند. این افراد تصور می‌کنند که با تکرار بلفاروپلاستی می‌توانند مشکلاتی که از قبل رخ داده است را برطرف کنند. در صورتی که برای تکرارپذیر بودن یا نبودن جراحی پلک باید حتما نظر پزشک متخصص را جویا شوید. اغلب پزشکان برای جبران مشکلات قبلی بلفاروپلاستی از لیفت ابرو استفاده می‌کنند. با توجه به شرایط متقاضی ممکن است از این روش یا نمونه‌های دیگر برای جبران بلفاروپلاستی‌های قبلی استفاده شود.

    13) آیا جراحی بلفاروپلاستی چشم‌ها  را درشت‌تر می کند؟

    در بلفارپلاستی پوست روی چشم که افتاده است برداشته می‌شود. به همین خاطر است که بعد از جراحی دیگر چشم‌ها حالت پف کرده و تنگ ندارند و می‌توانید چشم‌هایی درشت تر و زیباتر داشته باشید.

    کلینیک-بلفاروپلاستی
    کلینیک-بلفاروپلاستی

    قبل از بلفاروپلاستی باید چه چیزهایی درباره پزشک یا کلینیک بدانم؟

    • پزشک از کدام مرکز آموزشی فارغ التحصیل شده است و چقدر سابقه دارد؟
    • آیا پزشک خودش عمل را انجام می‌دهد یا دستیارش؟
    • محیط انجام عمل بلفاروپلاستی کجا است؟ مطلب یا کلینیک؟
    • آیا کلینیک مورد نظر مجوز انجام این عمل را دارد؟
    • کلینیک یا پزشک متخصص چند بار تجربه انجام بلفاروپلاستی را دارد؟
    • چه شرایطی من را کاندیدای مناسب این عمل می‌کند؟
    • آیا جای عمل روی پوست باقی می‌ماند یا خیر؟
    • دوره بهبودی بعد از بلفاروپلاستی برای من چقدر است؟
    • چطور باید عوارض پس از عمل بلفاروپلاستی را کاهش دهیم؟

    بهترین کلینیک بلفاروپلاستی برای درمان افتادگی پلک و پف پلک کجاست؟

    برای درمان افتادگی پلک و پف پلک حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید که از وزارت بهداشت مجوز دارند. کلینیک تخصصی vip مجهزترین کلینیک بلفاروپلاستی در تهران با بیش از 15 سال سابقه است. این کلینیک با ارائه ضمانت‌نامه کتبی به شما اطمینان می‌دهد که:

    • زیر نظر یکی از بهترین جراحان پلک کشور فعالیت می‌کند.
    • محیط کلینیک تخصصی vip به‌طور کامل استریل شده است.
    • عمل بلفارو  ماندگاری دائمی داشته و هرگز بازنمی‌گردد.
    • بلفاروپلاستی پف پلک بالا با لیف ابرو را هم‌زمان و در یک روز انجام می‌دهد.
    • بلفاروپلاستی در کلینیک VIP درد و خون‌ریزی نداشته و هیچ نیازی به بیهوشی هم ندارد.
    • با تکنیک‌های به‌روز جراحی پلاستیک، هیچ جای زخم یا بخیه‌ای روی صورت نمی‌گذارد.
    • با تکنیک‌های به‌روز جراحی پلاستیک، افتادگی پلک و پف پلک را در یک جلسه درمان می‌کند.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل بلفاروپلاستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”maralclinic” num=6 cols=3]


    177 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    8 Comments

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند