میزان درد عمل ابدومینوپلاستی چقدر هست و چطور می‌تونیم این درد را کم کنیم؟ اگر شکمتون به خاطر کاهش وزن یا زایمان دارای لایه‌های چین‌خوردگی شده، یا اینکه به خاطر چربی شکمی برجستگی در این ناحیه احساس می‌کنید، جراحی شکم یا عمل زیبایی ابدومینوپلاستی می‌تونه یکی از بهترین راهکارها برای درمان این مشکلتون باشه.

چون در ابدومینوپلاستی پزشک ابتدا برش عمیقی در ناحیه زیر شکم ایجاد می‌کنه، سپس چربی‌ها و پوست‌های اضافی این ناحیه را برداشته و ماهیچه‌های شکمی رو محکم می‌کنه. به همین خاطر هست که درد ناشی از ابدومینوپلاستی نسبت به سایر عمل‌های زیبایی شدیدتر هست.

کسانی که می‌خواهند جراحی شکم رو انجام بدهند باید درباره شدت درد ناشی از این عمل زیبایی اطلاعات کسب کنند؛ و با شناخت کامل درباره میزان درد ابدومینوپلاستی و راه‌های کنترل اون برای انجام این عمل زیبایی اقدام کنند. در این مطلب از کلینیک زیبایی VIP تهران، نکاتی که باید درباره درد ناشی از ابدو و کاهش این درد بدانید رو ارائه کردیم.

درد ناشی از ابدومینوپلاستی

دلایل درد بعد از ابدومینوپلاستی

هر عمل زیبایی به خاطر وجود جراحی و بخیه ممکنه با درد شدید یا خفیفی همراه باشه؛ در عمل زیبایی ابدومینوپلاستی نیز این شرایط وجود داره. چون پزشک به خاطر برداشت پوست‌ها و چربی‌های شکمی باید برشی رو در ناحیه شکم ایجاد کنه.

میزان درد عمل ابدومینوپلاستی با توجه به شرایطی که متقاضی برای عمل داره و نحوه انجام عمل توسط پزشک متخصص ممکنه بسیار زیاد یا متوسط باشه. از جمله مواردی که می‌تونه در شدت درد ناشی از جراحی شکم مؤثر باشه می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم.

میزان چربی و پوست خارج شده از بدن

میزان چربی‌ها و پوست برش خورده برای برداشت در ابدومینوپلاستی می‌تونه در افزایش شدت درد ناشی از این عمل زیبایی تأثیرگذار باشه. در واقع هر چقدر میزان چین‌خوردگی شکم و پوستی که باید از ناحیه شکم برداشت بشه بیشتر باشه؛ ناحیه بیشتری تحت برش قرار می‌گیره و درد ناشی از ابدومینوپلاستی برای فرد بیشتر خواهد بود.

وسعت عمل جراحی شکم

مورد دیگری که می‌تونه در کاهش یا افزایش میزان درد ابدومینوپلاستی مؤثر باشه، وسعت برش ایجاد شده برای جراحی شکم هست. در واقع اگر عمل مینی ابدومینوپلاستی رو انجام بدهید و برش شکمی کم باشه، میزان درد کمتری رو نسبت به ابدومینوپلاستی کامل تجربه خواهید کرد. چون در این روش وسعت برش ایجاد شده در ناحیه شکم بیشتر هست.

تخصص پزشک ابدومینوپلاستی

پزشک نقش مهمی در انجام عمل زیبایی ابدومینوپلاستی و کم شدن درد عمل داره. در صورتی که پزشک منتخب شما تخصص و تجربه کافی در زمینه انجام این عمل زیبایی نداشته باشه؛ و موقع عمل به بافت‌های داخلی بدن صدمه وارد بشه، میزان درد ابدومینوپلاستی براتون بیشتر خواهد بود.

نقش پزشک در درد ناشی از ابدومینوپلاستی

درد ناشی از تحریک اعصاب بدن

تعداد عصب‌هایی که در ناحیه شکم وجود دارند زیاد هست؛ و موقع عمل باید پزشک و کادر درمان نهایت دقت خودشون رو برای عدم آسیب وارد شدن به این اعصاب داشته باشند.

شماره تماس 09120408890

چون در صورتی که عصب‌های مهم ناحیه شکم صدمه ببینه، درد شدید و پایداری در ناحیه شکم برای فرد به وجود خواهد آمد. البته درد ناشی از جراحی، برداشت چربی و بخیه زدن شکم نیز می‌تونه باعث درگیری موقتی این اعصاب بشه؛ و پس از چند وقت می‌تونید شاهد بهبود زخم‌ها و پوست و آزاد شدن این عصب‌ها باشید.

تورم ناحیه شکم بعد عمل

بعد از ابدومینوپلاستی تورم در ناحیه شکم دیده می‌شه. این تورم می‌تونه باعث کشیدگی محل زخم و بخیه‌ها شده و احساس درد شدیدی رو برای متقاضی به همراه داشته باشه. پزشکان معمولاً برای کاهش این درد از گن، داروهای مسکن و کمپرس سرد کمک می‌گیرند.

درد جمع شدن عضلات شکم

در ابدومینوپلاستی پزشک متخصص عضلات شکمی رو نیز کشیده و سفت می‌کنه. این کار باعث ایجاد درد شدیدی پس از عمل زیبایی می‌شه؛ و افراد زیادی حتی برای خوابیدن یا نشستن نمی‌تونند این درد رو تحمل کنند. میزان درد ابدومینوپلاستی که به خاطر کشیدگی عضلات به وجود اومده معمولاً با مسکن‌ها قابل کنترل هست؛ و به مرور با بهبود زخم و ترمیم بدن شدت این درد نیز کاهش پیدا می‌کنه.

درد ناشی از کوچک شدن ناحیه شکم

کسانی که شکمی افتاد و چین‌خورده دارند یا شکمشون بزرگ هست، این فضا رو برای روده‌ها و معده فراهم کردند که در یک محیط باز و آزاد قرار بگیرند. با انجام ابدومینوپلاستی این فضا کوچک‌تر می‌شه و کمی فشار روی ناحیه شکم و روده‌ها ایجاد خواهد شد. این فشار زمینه‌ساز دردهای شکمی خواهد بود.

درد ناشی از عفونت

اگر متقاضی محل زخم رو استریل نکنه، یا اینکه به خاطر استریل نبودن محل عمل زخم ناشی از ابدومینوپلاستی دچار عفونت شده باشه، متقاضی در ناحیه شکم احساس درد خواهد داشت.

میزان درد با توجه به شدت عفونت به وجود اومده ممکن هست کم یا زیاد باشه؛ اما پس از درمان عفونت و ترمیم زخم محل عمل این درد نیز از بین خواهد رفت.

درد ناشی از عفونت در عمل ابدومینوپلاستی

عدم رعایت تغذیه مناسب

مصرف مشروبات الکلی و دخانیات و استفاده از مواد غذایی سفت یا مضر می‌تونه دوران درمان ابدومینوپلاستی رو طولانی کرده و باعث بروز نکروز و درد شدید در ناحیه عمل بشه. برای پیشگیری از بروز این درد می‌تونید از میوه‌های مانند آناناس و موز یا مواد غذایی سالم و سرشار از ویتامین استفاده کنید.

فعالیت‌های بدنی نادرست

اگر بعد از انجام عمل فعالیت‌های بدنی سنگین داشته باشید یا خم و راست شوید، میزان درد ابدومینوپلاستی براتون بیشتر خواهد بود. با توجه به اینکه استراحت مطلق نیز می‌تونه مضر باشه و سلامتی‌تون رو بعد عمل به خطر بیندازه، لازمه که فعالیت‌های بدنی سبک مانند پیاده‌روی رو شروع کنید. پس از ترمیم زخم‌ها و اجازه پزشک می‌تونید به مرور فعالیت‌های ورزشی رو انجام بدهید.

روش‌های کاهش میزان درد ابدومینوپلاستی

با توجه به اینکه میزان درد ابدومینوپلاستی چقدر هست و دلیل رخ دادن این درد چیست، پزشکان از روش‌های مختلفی برای کاهش درد ناشی از این عمل زیبایی استفاده می‌کنند. بعضی از مواردی که در ادامه ارائه شده‌اند می‌تونند برای کنترل درد ناشی از ابدومینوپلاستی و راحت‌تر طی کردن دوران نقاهت این عمل زیبایی مؤثر باشند.

• عدم مصرف داروهایی مانند آسپرین، ناپروکسن، ایبوپروفن و… که باعث ایجاد درد شده و شدت خونریزی رو افزایش می‌دهند.

• استفاده از گن مناسب برای سفت نگه داشتن شکم بعد از عمل و فشار وارد نشدن به این ناحیه از بدن

• استفاده از آنتی‌هیستامین تجویز شده توسط پزشک برای کاهش خارش شدید محل عمل

• استفاده از کمپرس سرد در اطراف محل عمل جهت پیشگیری از التهاب و تورم و میزان درد ابدومینوپلاستی

• پیاده‌روی سبک و انجام فعالیت‌های روزانه سبک جهت پیشگیری از لخته شدن خون و بهبود سریع‌تر محل عمل

• عدم مصرف دخانیات و الکل قبل و بعد از عمل

• استفاده از داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک

• اجتناب از خم و راست شدن، بلند کردن اجسام از زمین و فشار وارد کردن به ناحیه شکم

• استفاده از لباس‌های تنگ و چسبان مشابه گن

• استفاده پمپ درد در صورت نیاز و با تجویز پزشک

استفاده از گن برای کاهش درد ناشی از عمل ابدومینوپلاستی

استفاده از گن مناسب برای سفت نگه داشتن شکم بعد از عمل و فشار وارد نشدن به این ناحیه از بدن برای کاهش درد ابدومینوپلاستی ضروریه.

چه موقع درد بعد از ابدومینوپلاستی خطرناک هست؟

وقتی درد ناشی از عمل زیبایی ابدومینوپلاستی خطرناکه که شدت درد به مرور بیشتر بشه؛ یا اینکه به مدت طولانی درد ناشی از انجام این عمل زیبایی همچنان ادامه داشته باشه. در این شرایط لازمه که حتماً با پزشک متخصص جهت کاهش میزان درد ناشی از ابدومینوپلاستی مشورت کنید.

انتخاب کلینیک معتبر برای انجام ابدومینوپلاستی

کلینیک‌های زیبایی معتبر مانند کلینیک زیبایی VIP تهران از پزشکان متخصص این حوزه برای انجام عمل زیبایی ابدویمنوپلاستی استفاده می‌کنند؛ و عمل در بهترین بیمارستان‌ها با بهترین تجهیزات انجام می‌شه.

به همین خاطر هست که احتمال آسیب وارد شدن به بافت و عصب‌های بدن یا بروز مشکلاتی مانند عفونت و… به شدت کمتر می‌شه. این موارد باعث می‌شه که میزان درد ابدومینوپلاستی برای متقاضیان کمتر باشه؛ و سریع‌تر بتونند دوران نقاهت رو پشت سر گذاشته و به زندگی طبیعی خودشون برگردند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط انجام عمل ابدومینوپلاستی از طریق واتساپ با مشاورین ما در تماس باشید

1) عمل ابدومینوپلاستی چقدر درد داره؟
میزان درد ابدومینوپلاستی با توجه به وسعت عمل و شرایط متقاضی و تخصص پزشک متغیر هست.
2) آیا درد ابدومینوپلاستی قابل کنترل هست؟
پزشکان با کمک تجهیزاتی مانند گن، پمپ درد و داروهای مسکن و… سعی می‌کنند میزان درد رو برای متقاضی کمتر کنند.
3) چه کسانی درد کمتری بعد از ابدو دارند؟
افرادی که ابدومینوپلاستی رو در مراکز معتبر انجام بدهند و توصیه‌های دوران نقاهت پس از عمل رو رعایت کنند درد کمتری بعد از عمل تجربه خواهند کرد.
4) چند روز پس از ابدومینوپلاستی درد عمل از بین می‌رود؟
با توجه به وسعت عمل و شرایط جسمانی فرد ممکنه این درد از دو تا چند هفته ماندگار باشه و به مرور از بین برود.