اغلب کسانی که قصد دارند عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلک را انجام دهند با سوال آیا جراحی پلک خطرناک است؟ در ذهنشان مواجه می‌شوند. چون پلک و چشم جزء اعضای حساس بدن محسوب می‌شوند و در  صورتی‌ که هرگونه مشکلی برای این قسمت‌ها رخ بدهد ممکن است دیگر فرد نتواند از چشم‌هایش به‌خوبی استفاده کند و مشکلات بینایی و یا حتی خواب داشته باشد.

در این مطلب کلینیک زیبایی vip تهران درباره اینکه آیا جراحی پلک خطرناک است یا خیر؟ نکاتی که باید بدانید را ارائه کرده‌ایم. درصورتی‌که نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه دارید با تیم مشاوره کلینیک vip تهران در ارتباط باشید.

جراحی پلک با چه خطراتی همراه است؟

جراحی‌هایی که در سراسر دنیا انجام می‌شود با مشکلات متعددی همراه هستند و عوارضی که برای آن‌ها وجود دارد گاهی شدید و گاهی خفیف است. در صورتی‌ که جراحی پلک را در مراکزی انجام دهید که دارای اعتبار بالایی هستند و پزشکان متخصص را برای این کار انتخاب کرده‌اند، با عوارض نسبتاً کمی مواجه خواهید شد.

زیرا که جراحی پلک در مراکز معتبر مانند جراحی‌های زیبایی دیگر دارای تاییدیه سازمان جهانی است و در صورتی‌ که تحت شرایط مناسب انجام شود خطرات و عوارضی که در این عمل زیبایی وجود دارد، بسیار محدود خواهد بود.

همچنین با توجه به اینکه بلفاروپلاستی یا جراحی پلک را می‌توان تحت بی‌حسی نیز انجام داد، متقاضی می‌تواند پس از انجام عمل به خانه رفته و استراحت کند. در نتیجه نیاز به بستری در بیمارستان نخواهد داشت.

البته عوارض متعددی مانند عفونت، تاری دید و غیره ممکن است پس از انجام این عمل زیبایی وجود داشته باشد. گاهی مواقع این عوارض پس از مدتی از بین می‌روند و در شرایط خاصی ممکن است عوارض و معایب بلفاروپلاستی ماندگار باشند و فرد مجبور شود که برای درمان آن‌ها به پزشکان حرفه‌ای مراجعه کند.

برای شروع عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند که آیا شما کاندید مناسب “بلفاروپلاستی “ هستید یا خیر.*

آیا جراحی رفع افتادگی پلک دردناک است؟

جراحی پلک مانند سایر عمل‌های زیبایی ممکن است با کمی درد و تورم همراه باشد. زیرا پزشک متخصص برش‌هایی را بر روی هر دو پلک یا پایین آن‌ها ایجاد می‌کند تا بتواند پوست‌ها و چربی‌های اضافه را بردارد و سپس این نواحی را بخیه میزند.

بنابراین نمی‌توانید انتظار داشته باشید که جراحی پلک بدون درد انجام شود. با این‌ وجود پزشک متخصص از بی‌حسی‌های موضعی برای انجام عمل استفاده می‌کند و پس‌ از آن نیز داروهای مسکن را برای متقاضیان تجویز خواهد کرد. تا بتوانند دوران نقاهت را بدون درد سپری کند و از نتیجه عمل زیبایی لذت ببرند.

تصاویر بلفاروپلاستی

عوارض رایج جراحی پلک

با توجه به اینکه فرد چه شرایطی دارد و در کدام یک از مراکز زیبایی عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی را انجام داده. ممکن است عوارض و معایب خفیف یا شدیدی متوجه او باشد.

در برخی مواقع ممکن است عوارض بسیار خفیف باشند و خطر جدی فرد را تهدید نکند. در شرایطی نیز ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری برای متقاضی رخ دهد که بینایی و حتی سلامتی او را تهدید می‌کند. در صورت بروز هر کدام از عوارض بلفاروپلاستی برای طولانی‌مدت لازم است که حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. عوارضی که به‌طورکلی متقاضیان ممکن است با آن‌ها مواجه شوند را در ادامه جهت شناخت بیشتر ارائه کرده‌ایم.

• کبودی اطراف چشم پلک‌ها
  • التهاب و قرمزی در ناحیه بخیه
  • بسته نشدن کامل پلک‌ها
  • حس کشیدگی پلک‌ها
  • خشکی چشم
  • بروز عفونت
  • احساس درد در بخیه‌ها
  • نداشتن خواب راحت تا چند روز
  • عدم تقارن پلک‌ها
عوارض جراحی پلک

عوارض نادر جراحی پلک

دردصورتی‌ که برای  انجام عمل جراحی پلک برنامه دارید، لازم است که عوارضی که ممکن است برای برخی از افراد رخ دهد و بسیار نادر است را نیز بشناسید، تا بتوانید با شناخت کامل نسبت به انجام این عمل زیبایی اقدام کنید. از جمله این عوارض می توان به موارد زیر اشاره کرد.

• دوبینی و تاری دید
  • عفونت شدید
  • کم بینی و اختلالات بینایی
  • خونریزی شدید از ناحیه‌های بخیه شده روی پلک
  • پاره شدن بخیه‌ها
  • عدم تقارن پلک‌ها
  • انحراف چشم‌ها
  • برش بد و اسکار زیر یا روی پلک

برای کاهش عوارض جراحی پلک چه اقداماتی انجام دهیم؟

برای کاهش عوارض جراحی پلک لازم است که از پزشکان متخصصی که کاملاً با آناتومی چشم آشنا هستند کمک بگیرید. پزشکان حرفه‌ای در این زمینه تجربه خوبی در زمینه بلفاروپلاستی دارند و ریسک عمل را تا حد امکان کاهش می‌دهند. به همین دلیل متقاضی با عوارض جبران‌ناپذیری که بسیار نادر است کمتر مواجه خواهد شد.

همچنین لازم است که متقاضی حتماً آزمایش‌های لازم را انجام داده و داروهای تجویزشده توسط پزشک را مصرف کند. رعایت نکات دوران نقاهت و قبل از آن نیز برای انجام عمل زیبایی ضروری خواهد بود و در صورتی‌ که به نکات دوران قبل و بعد از انجام بلفاروپلاستی توجه نداشته باشید، احتمال دارد که زمان ریکاوری و بهبودتان طولانی‌تر از همیشه شود.

آیا بلفاروپلاستی ممکن است باعث بروز نابینایی شود؟

بعضی از افراد به خاطر اینکه می‌ترسند، بلفاروپلاستی روی بینایی آن‌ها تاثیر گذار باشد برای انجام این عمل اقدام نمی‌کنند. در صورتی‌ که اگر پزشک حرفه‌ای و متخصص باشد و پلک را به‌اندازه برش داده و بخیه‌های منظمی را برای آن در نظر بگیرد احتمال آسیب دیدن عصب‌های چشم و کوتاه شدن پلک و تاثیری روی بینایی فرد وجود نخواهد داشت. بنابراین درصورتی‌که به پزشک متخصص و مراکز معتبر مراجعه کنید نیازی نیست که نگران بروز مشکلات برای بینایی‌تان باشید.

آیا بروز خطرات جراحی پلک به سن فرد وابسته است؟

برخی از افراد تصور می‌کنند که سن یکی از عوامل مهم در عمل زیبایی پلک محسوب می‌شود. در صورتی‌ که تأثیر سن تنها زمانی قابل‌قبول خواهد بود که فرد در شرایط سنی مناسب که توسط پزشکان در نظر گرفته‌شده برای انجام این عمل زیبایی اقدام کند.

استفاده از پزشکان متخصص در عمل پلک

به‌ طور معمول افرادی که بالای ۴۰ سال سن دارند کاندیدای مناسبی برای عمل جراحی پلک محسوب می‌شوند. اما در صورتی‌ که فرد در سنین پایین دچار افتادگی پلک شده باشد و این موضوع بینایی او را تحت تأثیر قرار داده باشد نیز متقاضی می‌تواند برای انجام بلفاروپلاستی اقدام کند.

به‌ طور کلی، بروز عوارض و خطراتی که برای افرادی که بلفاروپلاستی را انجام می‌دهند ممکن است رخ دهد به سن فرد بستگی چندانی نخواهد داشت.

چرا جراحی پلک در کلینیک وی آی پی تهران؟

کلینیک زیبایی تهران با وجود بهترین پزشکان متخصص و دارا بودن امکان به روز پزشکی خدمات بلفاروپلاستی را با بالاترین کیفیت به متقاضیان ارائه می‌کند. کسانی که تجربه جراحی پلک در این مرکز را دارند، دچار مشکلاتی مانند عفونت و عوارض ناشی از عمل‌های زیبایی نمی‌شوند و می‌توانند در کمترین زمان شاهد تغییرات چهره خودشان باشند.

شناخت نکات بعد از جراحی پلک برای کسانی که قصد انجام این عمل زیبایی را دارند بسیار مهم است. با رعایت نکات ارائه شده توسط پزشک برای دوران نقاهت و انجام عمل بلفاروپلاستی در مراکز معتبر، با عوارضی مانند کوتاهی پلک یا اختلالات بینایی مواجه نخواهید شد.اگر تجربه یا سوالی درباره عمل جراحی پلک دارید، نظرات خودتان را در بخش کامنت‌ها را با ما در میان بگذارید.

1)علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی چیست؟
مشاهده نتیجه نهایی عمل بلفاروپلاستی نی نی سایت و کوچک شدن چشم نشان دهنده برداشت بیش از حد پلک بوده است.
2)هزینه عمل افتادگی پلک چقدر است؟
اگر دکتر خوب برای افتادگی پلک نی نی سایت را برای جراحی انتخاب کرده باشید و این عمل را در یک کلینیک فول امکانات انجام دهید، باید مبلغ بیشتری را برای درمان افتادگی پلکتان بپردازید.
3)گوشت اضافه بعد از عمل بلفاروپلاستی نشانه چیست؟
وجود گوشت اضافه در ناحیه عمل شده نشان دهنده ناقص بودن عمل یا نیاز به از بین بردن جای بخیه عمل پلک یا اسکارهای باقی مانده است.
4)عوارض بلفاروپلاستی کدامند؟
اگر فیلم عمل بلفاروپلاستی را دیده باشید، متوجه خواهید شد که این عمل زیبایی تهاجمی است و عوارضی مانند کبودی، باقی ماندن جای بخیه و… را به همراه دارد.