آیا برای درمان ورم صورت بعد از کاشت مو باید به نکات خاصی توجه داشته باشیم؟ این سؤال را کسانی مطرح می‌کنند که عمل پیوند موی سر را در پیش رو دارند. این روزها کاشت مو یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی در جهان شناخته می‌شود. چون با کمک این عمل زیبایی کسانی که به خاطر ژنتیک، بیماری، رژیم‌های غذایی غلط و… بخش مهمی از موهایشان را از دست داده‌اند دوباره می‌توانند چهره‌ای جذاب و زیبا داشته باشند و از داشتن موهای پرپشت لذت ببرند.

برای انجام پیوند موی سر از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود و تجهیزاتی که برای این عمل زیبایی در نظر گرفته شده‌اند به روز و جدید هستند. با این وجود تمام کسانی که پیوند مو را انجام می‌دهند ممکن است با عوارض کوتاه‌مدتی مانند کبودی پوست سر، درد و سوزش در محل کاشت و برداشت فولیکول‌ها یا ورم پوست سر مواجه شوند.

در این مطلب از کلینیک زیبایی VIP تهران علت تورم پوست سر بعد از کاشت مو و راه‌های پیشگیری و درمان این مشکل را ارائه کرده‌ایم.

عکس کاشت مو در تهران

عکس کاشت مو در تهران

 

چرا ورم صورت بعد از کاشت مو رخ می‌دهد؟

هر کدام از عمل‌های زیبایی با عوارض کوتاه‌مدت و طولانی‌مدتی همراه هستند. برای کاشت مو هم عوارض مانند ورم سر و صورت پس از کاشت مو رخ می‌دهد. این عارضه کوتاه‌مدت است و پس از چند روز به مرور کمتر شده و برطرف خواهد شد. با این وجود اغلب کسانی که می‌خواهند پیوند مو را انجام دهند نگران بروز این عارضه هستند و می‌خواهند درباره علت‌های بروز این مشکل بدانند. در ادامه دلایل بروز ورم پوست صورت و سر پس از کاشت را برایتان آورده‌ایم.

 

*برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید

تزریق سرم موقع کاشت مو

برای پیوند فولیکول‌های جوان به پوست سر باید فضای کافی وجود داشته باشد. مخصوصاً وقتی متقاضی درخواست کاشت مو با تراکم بالا را دارد و از روش‌های ترکیبی یا نیمه ترکیبی استفاده می‌کند، فولیکول‌ها باید در فاصله نزدیک به هم کاشته شوند. همین موضوع کار پزشک متخصص را سخت‌تر می‌کند. در این مرحله برای اینکه پوست سر فضای کافی برای کاشت مو را داشته باشد، پزشک از تزریق سرم به زیر پوست استفاده می‌کند.

سرم تزریق شده باعث ورم کردن پوست می‌شود و فضا را برای کاشت فولیکول‌ها کنار هم باز می‌کند؛ اما پس از کاشت مو این سرم همچنان بین فولیکول‌ها باقی می‌ماند. تزریق این سرم علاوه بر ایجاد تورم در ناحیه سر در قسمت چشم‌ها و صورت هم ممکن است ورم ایجاد کند. البته با رعایت توصیه‌های پزشک در دوران نقاهت کاشت مو و عدم پایین آوردن سر در طولانی‌مدت می‌توانید شدت این مشکل را کاهش دهید.

برای درمان ورم صورت بعد از کاشت مو به خاطر تزریق سرم نیازی نیست که کار خاصی انجام دهید. فقط باید سرتان را با زاویه 45 درجه قرار دهید و از دو بالش زیر سرتان استفاده کنید تا بدن پایین‌تر از سر باشد. پس از چند روز به مرور این سرم جذب بدن می‌شود و تورم ایجاد شده برطرف خواهد شد.

خوردن چای بعد از کاشت مو

سوراخ‌های ایجاد شده برای کاشت مو

برای پیوند مو شکاف‌های ریزی روی سر ایجاد می‌شوند. تعداد این شکاف‌ها زیاد است و فولیکول‌های مو برای بالا رفتن تراکم کاشت مو درون آن‌ها قرار می‌گیرند. همین موضوع باعث بروز تورم در پوست سر  وصورت شده و این ناحیه را ملتهب و کبود می‌کند. به مرور که زخم‌های ایجاد شده برای کاشت مو بهبود پیدا می‌کنند، میزان تورم و خون‌مردگی پوست هم کمتر می‌شود و می‌توانید از نتیجه نهایی این عمل زیبایی لذت ببرید.

تاثیر داروهای بی‌حسی روی پوست سر

داروهایی که برای بی‌حسی پوست سر استفاده می‌شود هم می‌تواند باعث بروز تورم در پوست سر و صورت شود. در حالت عادی برای درمان اثرات ناشی از تزریق این ماده نیاز به درمان ورم صورت بعد از کاشت مو” نیست؛ اما کسانی که به خاطر حساسیت به داروهای بی‌حسی دچار این مشکل شده‌اند باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

کاشت مو در تهران

عکس کاشت مو

 

راه‌های پیشگیری از تورم صورت پس از کاشت مو

همیشه نباید فقط به فکر درمان عوارض ناشی از عمل‌های زیبایی باشید، بلکه پیدا کردن راه‌هایی که می‌تواند شدت این عوارض را تا حد قابل توجهی کاهش دهد هم مهم است. در ادامه نکاتی که می‌تواند از بروز تورم شدید پس از پیوند مو پیشگیری کند توسط کلینیک زیبایی vip تهران ارائه شده است. با رعایت این نکات می‌توانید تا حد امکان شدت ورم سر را در دوران نقاهت پس از پیوند مو کاهش دهید.

  • بعد از کاشت مو به منزل بروید و استراحت کنید تا بدن فرصت کافی برای ریکاوری و بازسازی داشته باشد.
  • حداقل تا 5 روز پس از کاشت مو از سرپا ایستادن به مدت طولانی بپرهیزید.
  • موقع خواب زیر سرتان دو بالش بگذارید تا سرتان بالاتر از بدنتان باشد. با این کار می‌توانید احتمال ورم صورت بعد از کاشت مو را کاهش دهید.
  • تا یک هفته پس از پیوند مو سرتان را به طرف پایین خم نکنید و سعی کنید همیشه سرتان را رو به بالا یا مستقیم نگه دارید.
  • از حضور در مکان‌های باز و فضاهایی که گرم هستند و تابش مستقیم نور خورشید وجود دارد اجتناب کنید.
  • حداقل تا سه هفته پس از پیوند مو از سشوار استفاده نکنید.
  • قبل و بعد از پیوند مو غذاهای تند، چرب و شور مصرف نکنید و رژیم غذایی سالمی داشته باشید.
  • از مصرف داروهای روان کننده خون مانند آسپرین، وارفارین، ایبوپروفن و… بپرهیزید. چون رقیق شدن خون شدت خونریزی را حین عمل و بعد از آن افزایش می‌دهد و میزان تورم پوست سر را بیشتر می‌کند.

پیچ اینستاگرام کاشت مو

کاشت مو در تهران

کاشت مو در تهران

 

روش‌های درمان ورم صورت بعد از کاشت مو

برای درمان ورم صورت بعد از کاشت مو” روش‌های متنوعی وجود دارد. با توجه به اینکه حساسیت به داروهای بی‌حسی و… باعث بروز این مشکل شده یا اینکه تورم پوست سر پس از پیوند مو طبیعی است، روشی که برای درمان این مشکل باید در نظر بگیرید متفاوت خواهد بود. با این وجود با کمک این روش‌ها می‌توانید تورم ایجاد شده را بهبود داده یا شدت آن را کاهش دهید.

عدم انجام فعالیت‌های بدنی سنگین

یکی از نکاتی که برای درمان ورم صورت بعد از کاشت مو باید به آن توجه داشته باشید عدم انجام فعالیت‌های بدنی سنگین پس از این عمل زیبای است. چون فعالیت‌های شدید بدنی باعث بالا رفتن سرعت گردش خون در بدن می‌شوند و احتمال تعریق و تورم پوست سر و صورت را بیشتر می‌کنند. همچنین با انجام فعالیت‌های بدنی ممکن است لخته‌های خونی در سر تشکیل شود که خطرناک هستند. به همین خاطر است که پزشکان انجام هرگونه فعالیت جسمانی سنگین را در طول دوران نقاهت کاشت مو ممنوع می‌کنند.

 

هیدراته نگه داشتن بدن

با هیدراته نگه داشتن بدنتان می‌توانید ورم ناشی از کاشت مو را کاهش دهید. چون هر چقدر مایعات بدن بیشتر باشد، دفع سرم و عوارض داروهای بی‌حسی از بدن سریع‌تر انجام می‌شود. همچنین مصرف آب و مایعات می‌تواند باعث بهبود سریع‌تر زخم‌های ایجاد شده برای پیوند مو شود.

 

استفاده از کمپرس سرد

برای درمان ورم صورت بعد از کاشت مو می‌توانید از کمپرس سرد هم استفاده کنید. برای این کار کافی است چند قطعه یخ را درون یک تکه حوله یا پارچه نرم بگذارید و در قسمت پیشانی قرار دهید. توجه داشته باشید که گذاشتن کمپرس سرد روی موهای کاشت شده می‌تواند به ریشه آن‌ها صدمه وارد کند، بنابراین برای کاهش ورم و درد ناشی از کاشت مو از کمپرس سرد روی قسمتی که پیوند مو انجام شده استفاده نکنید.

 

مصرف میوه‌های ضدالتهاب

میوه‌ها و سبزیجات دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی هستند و خواص بی‌شماری برای سلامتی دارند. یکی از این خواص درمان عفونت، بهبود زخم‌ها و کاهش التهابات بدن است. برای اینکه بتوانید از خاصیت این درمانگرهای طبیعی بهره‌مند شوید، پیشنهاد می‌کنیم پس از کاشت مو آناناس تازه مصرف کنید. آناناس خاصیت ضدالتهابی دارد و میزان ورم و التهاب پوست سر پس از پیوند مو را کاهش می‌دهد.

 

محدود کردن مصرف نمک

نمک موجود در مواد غذایی می‌تواند تورم و التهاب پس از کاشت مو را افزایش دهد. چون نمک خاصیت نگه داری آب در بدن را دارد و با مصرف زیاد آن در طول روز، سرم و … که باعث بروز التهاب سر شده از بدن خارج نخواهد شد. به همین خاطر است که پزشکان برای درمان ورم صورت بعد از کاشت مو” و کوتاه شدن طول مدت زمان نقاهت این عمل زیبایی مصرف نمک را محدود می‌کنند.

عدم دست‌کاری کردن پوست سر

اغلب کسانی که کاشت مو را انجام می‌دهند برای مشاهده نتیجه این عمل زیبایی کنجکاو هستند. به همین خاطر است که مدام پوست سرشان را لمس می‌کنند تا میزان رشد فولیکول‌ها را بررسی کنند. البته لمس پوست سر در روزهای اول پس از کاشت مو می‌تواند به خاطر خارش و سوزش یا دلمه‌های ایجاد شده در این ناحیه باشد.

این لمس‌ها می‌تواند شدت التهاب سر را بیشتر کند و مانع از بهبود زخم‌های ایجاد شده روی پوست برای پیوند مو شود؛ بنابراین در طول دوران نقاهت به هیچ عنوان پوست سرتان را لمس نکنید و به پوستتان فرصت بازسازی و ترمیم بدهید.

سؤالات متداول درمان ورم صورت بعد از کاشت مو+ جواب‌های تخصصی

1) تورم بعد از کاشت مو در چه نواحی رخ می‌دهد؟
تورم پس از کاشت مو در قسمت برداشت فولیکول‌ها، نواحی کاشت آن‌ها و اطراف ناحیه کاشت دیده می‌شود. البته در صورتی که نکات دوران نقاهت را برای خواب و… رعایت نکنید، سرم تزریق شده برای کاشت مو به نواحی دیگر صورت هم می‌رسد و ممکن است تورم در اطراف چشم‌ها، پیشانی و… هم دیده شود؛ اما با توجه به موقتی بودن این موضوع نیازی نیست که نگرانی درباره آن داشته باشید.
2) تورم سر پس از کاشت مو چه زمانی برطرف می‌شود؟
مدت زمان ماندگاری تورم پوست سر پس از کاشت مو برای افراد مختلف متفاوت است؛ اما به طور کلی این مشکل نهایت حدود یک هفته ماندگاری دارد و پس از آن به مرور از بین می‌رود. در صورتی که شدت تورم سر پس از کاشت مو برطرف نشد باید حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید.
3) ماندگاری ورم بعد از کاشت مو طبیعی است؟
این عارضه به خاطر حساسیت به داروهای بی‌حسی، استفاده از سرم حین تزریق مو و کاشت فولیکول‌ها رخ می‌دهد و تمام کاندیداهای پیوند مو آن را به عنوان عوارض کوتاه‌مدت پیوند مو تجربه می‌کنند.

 

آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.