مصرف دخانیات و سیگار بعد از کاشت مو چه تاثیری روی رشد موها دارد؟

مصرف دخانیات و سیگار بعد از کاشت مو چه تاثیری روی رشد موها دارد؟

اثرات مصرف دخانیات و سیگار بعد از کاشت مو چیست؟ اغلب کسانی که سیگاری هستند و می‌خواهند با کاشت مو نواحی طاس یا کم موی سرشان را بپوشانند این سوال را مطرح می‌کنند. اگر شما هم دخانیاتی مانند سیگار را مصرف می‌کنید و با این پرسش در ذهنتان مواجه هستید، تا پایان این مقاله کلینیک زیبایی VIP تهران با ما همراه باشید و تاثیر واقعی که این موضوع روی نتیجه نهایی کاشت مو دارد را بشناسید.

اما چرا شناختن تاثیر دخانیات روی کاشت مو مهم است؟ چون تمام کسانی که برای پیوند موی سر اقدام می‌کنند علاقه‌مند هستند پس از پایان این عمل زیبایی نتیجه مطلوبی از آن بگیرند؛ و برای اینکه کاشت مو نتیجه خوبی برایتان داشته باشد باید پیش‌شرط‌هایی که برای این عمل زیبایی در نظر گرفته شده را رعایت کنید.

از جمله این پیش‌شرط‌ها می‌توان به عدم مصرف دخانیات و ترک آن به مدت حداقل دو هفته قبل و بعد از کاشت مو اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم مشکلاتی که دخانیات برای کسانی که پیوند مو را انجام می‌دهند به وجود می‌آورد را بررسی کنیم؛ و دلیل توصیه پزشکان برای ترک دخانیات قبل از کاشت و بعد از آن را با هم بررسی کنیم.

 

تاثیر سیگار بر موهای کاشت شده چیست؟

تا حرف از مصرف دخانیات به میان می‌آید، اغلب خانم‌ها و آقایان سیگار را از این دسته جدا می‌کنند. در صورتی که تاثیری که سیگار کشیدن روی سلامتی بدن و پوست و مو دارد بسیار شدید است. چون در ترکیبات سیگار نیکوتین و مواد شیمیایی دیگری دیده می‌شود که می‌تواند عوارض جانبی متعددی را برای عمل‌های زیبایی مخصوصاً کاشت یا پیوند موهای طبیعی به همراه داشته باشد. از جمله مشکلاتی که سیگار کشیدن برای متقاضیان کاشت مو ایجاد می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    • بالا رفتن میزان مونواکسید خون و کاهش اکسیژن‌رسانی به ریشه موهای کاشت شده و مرگ آن‌ها در اثر خفگی
    • بروز اختلال در روند رشد موهای پیوند شده و رویش کند یا پراکنده آن‌ها
    • افزایش احتمال خونریزی در نواحی زخم شده و بروز عفونت در ناحیه کاشت
    • ریختن موهای کاشت شده و موفقیت‌آمیز نبودن این عمل زیبایی
    • کم شدن جریان خون‌رسانی به ریشه موهای کاشت شده و ضعیف شدن آن‌ها
    • انقباض عروق نواحی کاشت به خاطر وجود نیکوتین در بدن
    • اختلال در روند رشد موها و ریزش مجدد موهای کاشت شده
    • نازک شدن پوست سر و آسیب‌پذیر شدن این ناحیه

    سیگار کشیدن باعث افزایش احتمال خونریزی در نواحی زخم شده و بروز عفونت در ناحیه کاشت می‌شود

    تاثیر-سیگار-بر-مو-های-کاشت-شده

    عوارض مصرف قلیان و سیگار روی ناحیه کاشت مو

    در قسمت بالا تاثیراتی که سیگار کشیدن می‌تواند روی نتیجه کاشت مو برایتان داشته باشد را آوردیم، در این قسمت قصد داریم عوارضی که اثرات مصرف دخانیات و سیگار بعد از کاشت مو” دارد را به دقت بررسی کنیم؛ و با شفاف‌سازی بیشتر این موضوع به کسانی که سعی می‌کنند بدون ترک این موارد به سراغ کاشت مو بروند نشان دهیم. در این بخش متوجه خواهید شد که ترک نکردن سیگار، قلیان و… چه عوارض کوتاه‌مدت یا طولانی‌مدتی می‌تواند روی نواحی کاشت مو و موهای تازه و جوان پیوند شده داشته باشد.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    کبودی و تورم طولانی‌مدت پس از کاشت

    پس از انجام کاشت مو در این ناحیه از سر کمی تورم و کبودی دیده می‌شود. بعد از چند روز شدن تورم و کبودی کمتر می‌شود و به مرور این عارضه از بین می‌رود؛ اما برای کسانی که به دخانیاتی مانند سیگار مبتلا هستند، این مشکل برای مدت زمان طولانی‌تری ماندگار خواهد بود.

    با ترک سیگار می‌توانید اثرات مصرف دخانیات و سیگار بعد از کاشت مو را کاهش دهید و مانند سایرین دوران پس از انجام این عمل زیبایی را بدون مشکل سپری کنید.

    با ترک سیگار می‌توانید اثرات مصرف دخانیات و سیگار بعد از کاشت مو را کاهش دهید
    کاهش-اثرات-مصرف-دخانیات-و-سیگار-بعد-از-کاشت-مو

    ضعیف شدن فولیکول‌ موهای جوان

    موهای جوان تازه کاشت شده به خاطر تغییراتی که در محل زندگی آن‌ها رخ داده بسیار حساس و آسیب‌پذیر هستند. در حقیقت، این فولیکول‌ها در روزها و هفته‌های اول دوران شوک را سپری می‌کنند، تا زمان که خودشان را با شرایط محیط جدیدی که در آن هستند تطبیق دهند.

    در این دوران موهای جوان نیاز به تغذیه و اکسیژن کافی دارند و خون‌رسانی به ناحیه کاشت باید به بهترین نحو انجام شود؛ اما دخانیاتی مانند سیگار و قلیان باعث کاهش اکسیژن و خون‌رسانی به این ناحیه شده و ریزش موها را شدت می‌دهند. به همین خاطر است که اغلب افرادی که همراه با مصرف دخانیات کاشت مو را انجام داده‌اند نتیجه خوبی از این عمل زیبایی نمی‌گیرند.

    آسیب رسیدن به رگ‌های منطقه کاشت مو

    یکی از اثرات مصرف دخانیات و سیگار بعد از کاشت مو نازک شدن پوست و مختل شدن سیستم گردش خون در بدن است. این مختل شدن سیستم گردش خون باعث شکنندگی موهای کاشت شده می‌شود و احتمال ریزش آن‌ها را بیشتر می‌کند؛ بنابراین، استفاده از دخانیات باعث صدمه دیدن موهای کاشت شدن و نرسیدن آن‌ها به تراکم پیش‌بینی‌شده خواهد شد.

    مصرف سیگار بعد از کاشت مو باعث نازک شدن پوست و مختل شدن سیستم گردش خون در بدن می‌شود
    یکی_از_اثرات_مصرف_دخانیات_و_سیگار_بعد_از_کاشت_مو

    چند روز بعد از کاشت مو می‌توان سیگار یا قلیان کشید؟

    برای افراد که امکان ترک کامل دخانیاتی مانند سیگار و قلیان را ندارند، همیشه این سوال وجود دارد که ممنوعیت استفاده از این موارد قبل و بعد از عمل‌های زیبایی تا چه مدت است! اگر می‌خواهید موهایتان درست شبیه مدلی که انتخاب کرده‌اید شود و بعد از کاشت موهایی پرپشت با تراکم حداکثری داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که حداقل 14 روز قبل از اینکه برای کاشت مو اقدام کنید مصرف دخانیاتی مانند سیگار و… را کنار بگذارید. با این کار به تنفس بهتر پوست و افزایش خاصیت کشسانی آن برای کشت فولیکول‌ها کمک می‌کنید.

    بعد از اینکه وقت عمل کاشت مو رسید و برای این عمل زیبایی اقدام کردید، نوبت به این می‌رسد که دوران نقاهت پس از عمل زیبایی را طی کنید. در این دوران باید بیشتر از روزهای قبل از عمل نکاتی که توسط پزشکان ارائه شده است را رعایت کنید. یکی از این موارد عدم استفاده از دخانیات و الکل حداقل به فاصله دو تا سه هفته بعد از عمل است. چون مصرف دخانیات می‌تواند ریشه موها و شرایط آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

    سیگار کشیدن چه تاثیری روی عفونت منطقه کاشت دارد؟

    اغلب کسانی که کاشت مو را تجربه می‌کنند و تجربه استفاده از سیگار یا دخانیات را با فاصله کوتاهی از این عمل زیبایی دارند، ممکن است با مشکلاتی مانند عفونت ناحیه کاشت مواجه شوند. این‌گونه عفونت‌ها معمولاً گسترده‌تر و عمیق‌تر هستند و دیرتر از عفونت‌های سطحی بهبود پیدا می‌کنند.

    دلیل این مشکل می‌تواند عدم رسیدن اکسیژن به ریشه فولیکول‌ها و پوست محل کاشت و تجمع منواکسید کربن در این نقطه را دانست. چون دخانیات اجازه گردش هوای آزاد را به پوست منطقه کاشت مو نمی‌دهد. در نتیجه بافت این منطقه که به خاطر سوراخ‌های کاشت یا برداشت مو صدمه دیده به راحتی‌ترمیم نمی‌شود و عفونت در این منطقه رخ می‌دهد.

    آیا مصرف الکل هم به اندازه دخانیات برای کاشت مو مضر است؟

    مشکلاتی که مصرف الکل می‌تواند پس از کاشت مو به وجود بیاورد هم کمتر از اثرات مصرف دخانیات و سیگار بعد از کاشت مو نیست! از جمله این موارد می‌توان به رقیق شدن زیاد خون و افزایش احتمال خونریزی در بدن اشاره کرد.

    همچنین در صورتی که قبل یا بعد از پیوند مو الکل مصرف کنید، احتمال طولانی‌مدت تر شدن تورم و کبودی سر برایتان وجود دارد. همه این موارد باعث می‌شود که دوران نقاهت برایتان دیرتر به پایان برسد و نتوانید نتیجه قابل قبولی از انجام این عمل زیبایی بگیرید.

    سوالات متداول مصرف دخانیات پس از کاشت مو+ جواب

    1) آیا مصرف سیگار باید بعد از کاشت مو کامل قطع شود؟
    برای اینکه پیوند مو با مشکل مواجه نشود و بتوانید دوران نقاهت این عمل زیبایی را بدون دردسر سپری کنید، مصرف هرگونه الکل یا دخانیاتی مانند سیگار را باید حداقل تا سه هفته قبل و بعد از این عمل زیبایی متوقف کنید.
    2) چند وقت بعد از کاشت مو می‌توان قلیان کشید؟
    برای استعمال قلیان بعد از کاشت مو باید حداقل یک ماه صبر کنید. چون قلیان تاثیر بیشتری نسبت به سیگار روی بدن می‌گذارد.
    3) آیا حمام کردن پس از کاشت مو هم به اندازه مصرف سیگار مضر است؟
    پس از کاشت مو فولیکول‌های جوان نیاز به محافظت زیادی دارند. به همین دلیل است که پزشکان توصیه می‌کنند به هیچ عنوان در چند روز اول حمام نکنید و پس از آن مستقیم زیر دوش نروید. چون حرارت و فشار وارد شده به فولیکول‌ها می‌تواند ریشه آن‌ها را سست کند و به موهای جوانتان صدمه بزند.

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”vip_kasht” num=6 cols=3]


    30 نوشته
    کلینیک VIP مارال با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند