تاثیر بی‌حسی در کاشت مو و میزان ماندگاری آن چقدر است؟

تاثیر بی‌حسی در کاشت مو و میزان ماندگاری آن چقدر است؟

کاشت مو را می‌توان یکی از عمل‌های زیبایی پرطرفدار برای از بین بردن رد طاسی یا کم‌پشتی روی سر خانم‌ها و آقایان در نظر گرفت. اغلب کسانی که برای اولین بار است می‌خواهند این عمل زیبایی را انجام دهند، تصور می‌کنند که برای کاشت مو باید در بیمارستان بستری شده و فرایند بیهوشی و جراحی را پشت سر بگذارند. در صورتی که این باور درست نیست! چون کاشت مو مانند کاشت ریش و کاشت ابرو به صورت سرپایی و تحت داروهای بی‌حسی انجام می‌شود.

برای اینکه با فرآیند بی‌حسی در کاشت مو و نتایج آن بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم با کلینیک زیبایی VIP تهران همراه باشید و درباره نحوه استفاده از بی‌حسی برای کاشت مو و تاثیراتی که این داروها روی بدن فرد پس از انجام این عمل زیبایی دارند اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا با شناخت بیشتری برای پیوند مو اقدام کنید.

نحوه انجام بی‌حسی برای کاشت مو

نازک شدن موها و ریزش آن‌ها مشکلی است که هر خانم یا آقایی در طول زندگی خودش ممکن است با آن‌ها مواجه شود. یکی از دلایل بروز این مشکل، ژنتیک است. علاوه بر وراثت و ژنتیک عواملی مانند بارداری و شیردهی، ابتلا به بیماری‌های خاصی مانند سرطان، استرس، بی‌خوابی و… هم می‌تواند تاثیر زیادی روی موهای سر و میزان تراکم آن‌ها داشته باشد.

با کاشت مو می‌توانید موهایی که از دست رفته‌اند را دوباره روی سرتان برگردانید و یک چهره زیبا و جوان داشته باشید. برای این کار لازم است که ابتدا پزشک فولیکول‌های جوان را از بانک مو بردارد و آن‌ها را در نواحی مشخص شده سر کاشت کند.

برای برداشت فولیکول‌ها و کاشت آن‌ها نیاز به استفاده از بی‌حسی وجود دارد. چون ممکن است متقاضی حین عمل درد زیادی داشته باشد و فرآیند پیوند موها با مشکل مواجه شوند. به همین خاطر است که پزشکان از داروهای بی‌حسی موضعی برای بی‌حس کردن بخش‌های کاشت و برداشت موها استفاده کرده و متقاضی را با این شرایط برای پیوند مو آماده می‌کنند.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    با توجه به اینکه بی‌حسی‌های موضعی اثر موقتی دارند، برای کاهش درد پس از کاشت هم نیاز به داروهای مسکن خواهید داشت. این داروها توسط پزشک متخصص تجویز می‌شوند. همچنین می‌توانید از کمپرس سرد برای کم شدن درد در ساعت‌های اول پس از کاشت مو کمک بگیرید.

    می‌توانید از کمپرس سرد برای کم شدن درد در ساعت‌های اول پس از کاشت مو کمک بگیرید
    کاهش-درد-بعد-عمل-کاشت-مو

    کدام بی‌حسی‌های موضعی برای کاشت مو استفاده می‌شوند؟

    برای انجام عمل‌های زیبایی و… پزشکان معمولاً از سه نوع بی‌حسی استفاده می‌کنند؛ و این سه نوع به نام داروی بی‌حسی موضعی، داروی بی‌حسی منطقه‌ای و داروی بی‌حسی عمومی شناخته می‌شوند. برای بی‌حسی در کاشت مو” معمولاً مدل بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.

    در این روش پزشک ابتدا منطقه‌ای که نیاز به بی‌حسی موقتی دارد را شناسایی می‌کند. سپس دارویی که برای کار در نظر گرفته شده را به محل مورد نظر تزریق می‌کند. با کمک این دارو متقاضی می‌تواند عمل زیبایی کاشت مو را با کمترین درد و حتی بدون احساس درد پشت سر بگذارد و مشکلی در این زمینه نخواهد داشت.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    روش‌های کاهش درد حین و بعد از کاشت مو چیست؟

    اغلب افرادی که نیاز به کاشت مو دارند برای انجام این عمل زیبایی مدام تحقیق می‌کنند و به دنبال پیدا کردن روشی هستند که کمترین درد و خونریزی را برایشان به همراه داشته باشد. حتی بعضی از افراد به خاطر اینکه عمل پیوند مو درد و خونریزی دارد انجام این عمل زیبایی را مدام به تعویق می‌اندازند.

    به همین خاطر است که در این بخش از مطلب کلینیک زیبایی VIP تهران راه و روش‌های کاهش درد ناشی از کاشت مو در طول انجام آن و بعد از کاشت را برایتان آورده است. شناخت پیدا کردن در این باره می‌تواند برای تصمیم‌گیری نهایی کمکتان کند.

    تجهیزات سرد کننده جدید می‌توانند میزان درد کاشت مو را تا حد زیادی کم کنند.
    روش-های-کاهش-درد-حین-عمل-کاشت-مو

    روش‌های کاهش درد پس از عمل کاشت مو

    پس از کاشت مو وارد دوران نقاهت این عمل زیبایی می‌شوید. استفاده از کمپرس سرد در دوران نقاهت می‌تواند میزان درد و خونریزی را کاهش دهد. همچنین، پزشکان برای اینکه متقاضیان دوران نقاهت را بدون درد سپری کنند، داروهای مسکن تجویز می‌کنند. مصرف این داروها به همراه آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده می‌تواند درد را کاهش داد و بهبود پوست سر و رسیدن به بهترین نتیجه را تسهیل کند.

     

    استفاده از داروی بی‌حسی کاشت مو چه عوارضی دارد؟

    پس از شناختن نوع داروی بی‌حسی و روش‌هایی که برای کاهش درد در فرآیند کاشت مو استفاده می‌شود، اغلب افراد به دنبال این هستند که عوارضی که داروی بی‌حسی در کاشت مو دارد را هم بشناسند. چون تمام داروهای استفاده شده معمولاً در کنار مزایایی که برایشان در نظر گرفته شده داری عوارضی هم هستند.

    تا به حال مهم‌ترین عوارضی که برای بی‌حسی موضعی کاشت مو دیده شده حساسیت دارویی است. در حقیقت کسانی نسبت به این دارو حساسیت نشان می‌دهند که از قبل سابقه حساسیت داشته‌اند. به همین خاطر است که توصیه می‌شود حتماً در طول جلسات مشاوره در این رابطه با پزشک معالجتان صحبت کنید. چون اگر عوارض داروهای بی‌حسی برای متقاضی شدید باشد، پزشک راه‌هایی که می‌تواند این عمل زیبایی را با کمترین مشکل برای متقاضیان به سرانجام برساند را جایگزین این روش خواهد کرد.

    برای بعضی از افرادی که فرایند کاشت مو با بی‌حسی را پشت سر می‌گذارند، این موضوع دیده شده که تاثیر داروی بیهوشی تا مدت‌ها روی بدن ماندگار است. این بی‌حسی معمولا در قسمت سر مخصوصاً نواحی کاشت و برداشت موها حس می‌شود. البته تاثیر بی‌حسی پس از چند وقت با شروع کمی سوزش یا خارش در سر از بین می‌رود و متقاضی می‌توانند مانند سابق در قسمت سر احساس داشته باشد؛ اما در صورتی که ماندگاری تاثیر بی‌حسی زیاد باشد، باید حتماً فردی که کاشت مو را انجام داده به پزشک متخصص مراجعه کند.

     

    علت طولانی شدن بی‌حسی سر بعد از کاشت مو چیست؟

    “بی‌حسی در کاشت مو” باید فقط چند روز پس از آن تا نهایت 6 ماه ماندگاری داشته باشد. اگر میزان بازه زمانی که سر بی‌حس است طولانی شود، احتمال صدمه وارد شدن به اعصاب سر وجود دارد. هر چقدر میزان آسیبی که در اثر استفاده از داروهای بی‌حسی به سر متقاضیان وارد شده بیشتر باشد، عمق بی‌حسی و مدت زمان ماندگاری آن بیشتر خواهد بود.

    با مراجعه به پزشک می‌تواند دلیل اینکه بی‌حسی سرتان پس از کاشت مو ماندگار شده و شدت آسیبی که استفاده از داروهای بی‌حسی برایتان داشته را متوجه شوید. پزشکان معمولاً در این دوران با ارائه توصیه‌های مراقبتی و تجویز داروهای خاص سعی می‌کنند بافت سر را ترمیم کرده و مشکل ایجاد شده را تا حد امکان برطرف کنند.

    البته این روزها مشکل طولانی شدن بی‌حسی سر و آسیب وارد شدن به بانک مو برای کاشت کمتر رخ می‌دهد. چون اغلب کلینیک‌های زیبایی شناخته شده از تجهیزات مدرن و امروزی استفاده می‌کنند؛ و پزشکانی که در این مراکز کاشت مو را انجام می‌دهند متخصص و با تجربه هستند.

    اگر میزان بازه زمانی که سر بی‌حس است طولانی شود، احتمال صدمه وارد شدن به اعصاب سر وجود دارد
    بی‌-حسی‌-های-موضعی-برای-کاشت-مو

    میزان ماندگاری بی‌حسی در کاشت مو چقدر است؟

    اگر پیوند مو را در یکی از مراکز زیبایی معتبر انجام داده باشید و توصیه‌های پزشک را به خوبی رعایت کنید، بی‌حسی پس از کاشت مو خیلی زود برایتان برطرف می‌شود و ماندگاری طولانی نخواهد داشت.البته بدن هر فرد نسبت به دریافت داروهای بی‌حسی ممکن است واکنش متفاوتی را نشان دهد. برای بعضی از افراد ماندگاری داروهای بی‌حسی کمتر از یک روز است و در روز دوم دیگر با این مشکل مواجه نیستند.

    بعضی دیگر از این متقاضیان کاشت مو در طول انجام کاشت همچنان درد دارند و بی‌حسی دیرتر برایشان اثر می‌کند. همان‌طور هم اثر بی‌حسی دیر از بدن آن‌ها خارج می‌شود و تا چند روز، چند هفته یا چند ماه ممکن است با مشکلاتی مانند احساس سِر شدن سر یا بی‌حسی و سوزش و خارش این منطقه مواجه باشند.

    برای اینکه با شناخت از شرایط بدنی خودتان نسبت به دریافت داروهای بی‌حسی و انجام کاشت مو اقدام کنید، لازم است که با پزشک متخصص مشورت کنید. همچنین انجام آزمایش‌های لازم قبل از کاشت مو این امکان را برایتان فراهم می‌کند که بهتر بتوانید برای انجام این عمل زیبایی تصمیم‌گیری کنید و مشکل خاصی برایتان رخ ندهد.

    به طور کلی، کسانی که کاشت مو را انجام می‌دهند در روزها و هفته‌های اول با کبودی، تورم، درد، خارش و سوزش سرشان مواجه می‌شوند. به مرور این عوارض کم می‌شود و فرد می‌تواند به زندگی طبیعی خودش برگردد.

    معمولا تا ماه ششم عوارضی مانند تاثیر بی‌حسی در کاشت مو برطرف می‌شود؛ اما در صورتی که بعد از ماه ششم همچنان با بی‌حسی در سرتان مواجه هستید، باید تحت درمان قرار بگیرید و علت این مشکل شناسایی و برطرف شود.

    چه عواملی روی مدت زمانی بی‌حسی سر پس از کاشت مو موثرند؟

    در این قسمت مواردی که می‌تواند روی میزان بی‌حسی سر در کاشت مو و مدت زمان ماندگاری آن موثر باشد را برایتان آورده‌ایم. با شناخت این عوامل بهتر می‌توانید برای انجام کاشت مو و روشی که برای انجام آن نیاز است تصمیم‌گیری کنید.

    • تعداد دفعات تزریق داروی بی‌حسی می‌تواند میزان ماندگاری اثر آن را تحت تاثیر قرار دهد.
    • میزان دوزهای داروی بی‌حسی تزریق شده و نوع آن می‌تواند شدت بی‌حسی در کاشت مو را کم یا زیاد کند.
    • گستردگی وسعت طاسی سر و پیچیدگی کاشت مو می‌تواند شدت نیاز به داروی بی‌حسی و اثر آن را افزایش دهد.
    • کسانی که دچار انقباض عروق هستند و به داروهای بی‌حسی حساسیت دارند ممکن است واکنش طولانی‌تری نسبت به داروی بی‌حسی نشان دهند.

    توصیه‌های کاهش زمان ماندگاری بی‌حسی کاشت مو

    کم کردن ماندگاری بی ‌حسی پس از کاشت مو تا حد زیادی به توصیه‌هایی که پزشکان برای دوران نقاهت دارند بستگی دارد.  در ادامه مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند میزان بی‌حسی در کـاشت مو” را پس از این عمل زیبایی کاهش دهد و فرد را سریع‌تر به زندگی طبیعی برگرداند را ارائه کرده‌ایم.

      • به هیچ عنوان پس از کاشت مو سرتان را لمس نکنید یا نخارانید.
      • برای از بین رفتن تاثیر داروهای بی‌حسی به سراغ مصرف داروهای خودسرانه مانند مسکن‌های مختلف نروید.
      • داروهای تجویز شده توسط پزشک را به موقع مصرف کنید و بدنتان را هیدراته نگه دارید.
      • حتماً برنامه غذایی سالمی داشته باشید و از میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید.
      • مدل نشستن یا خوابیدنتان باید طبق دستورالعمل پزشک باشد تا گردش خون در بدن جریان پیدا کند و اثر بی‌حسی کم شود.
      • از کمپرس سرد استفاده کنید تا درد و بی‌حسی پس از کاشت مو کاهش پیدا کند.

    سوالات متداول تاثیر بی‌حسی کاشت مو + جواب‌های تخصصی

    1) بی‌حسی بعد از کاشت مو چقدر طول می‌کشد؟
    مدت زمان ماندگاری بی‌حسی در کاشت مو بین 2 روز تا 6 ماه است. با توجه به شرایط بدنی فرد این ماندگاری می‌تواند کمتر یا بیشتر هم باشد.
    2) آیا استفاده از داروی بی حسی برای کاشت مو خطرناک است؟
    سوزن سوزن شدن  و  بی حسی سر در کاشت مو به خاطر استفاده از داروهای بی‌حسی طبیعی است و نیازی نیست نگران این موضوع باشد.
    3) بهترین داروی بی حس کننده برای کاشت مو کدام است؟
    انتخاب داروی بی‌حسی کاشت مو توسط پزشک متخصص انجام می‌شود و نمی‌توان به طور دقیق درباره بهترین داروی بی‌حسی که برای کاشت موی تمام افراد قابل استفاده است نظر داد.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    [instagram-feed user=”vip_kasht” num=6 cols=3]


    30 نوشته
    کلینیک VIP مارال با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند