نکات مراقبتی مهم بعد از جراحی ماموپلاستی

نکات مراقبتی مهم بعد از جراحی ماموپلاستی را بهتر بشناسید

نکات مراقبتی جراحی ماموپلاستی را چقدر می‌شناسید؟ اگر جزء کسانی هستید که از حالت سینه‌تان ناراضی هستید، بی‌شک بارها و بارها درباره روش‌های خوش‌فرم شدن سینه‌ها و عمل‌های زیبایی که در این زمینه وجود دارد تحقیق کرده‌اید. یکی از عمل‌های زیبایی که می‌تواند برای تغییر حالت بدنتان به شما کمک کند و سینه‌های افتاده و بزرگتان را به سینه‌های خوش‌فرم تبدیل کند، ماموپلاستی است.

ماموپلاستی یکی از عمل‌های زیبایی استاندارد برای اصلاح حالت سینه‌ها و فرم دهی به آن‌ها است. البته به شرطی می‌توانید از این عمل زیبایی نتیجه مطلوبی بگیرید که پزشک متخصص آن را برایتان انجام داده باشد. همچنین کلینیکی که انتخاب می‌کنید باید تجهیزات مناسب برای انجام ماموپلاستی را داشته باشد و کادر کلینیک بهترین شرایط را برای رسیدن به نتیجه مطلوبتان فراهم کنند.

علاوه بر موارد ذکر شده، آنچه روی نتیجه نهایی این عمل زیبایی موثر است رعایت دقیق نکات مراقبتی جراحی ماموپلاستی خواهد بود. در این مطلب کلینیک زیبایی vip تهران هر آنچه باید درباره این عمل زیبایی و نکات دوران نقاهت آن بدانید را برایتان آورده‌ایم.

کارهایی که بلافاصله پس از ماموپلاستی باید انجام دهیم کدام هستند؟

در ساعت‌های اول بعد از به هوش آمدن، متقاضی ممکن است کمی احساس سرگیجه یا سنگینی در قسمت سر داشته باشد که به خاطر استفاده از داروهای بیهوشی طبیعی است. در این زمان بهتر است فردی همراه متقاضی ماموپلاستی باشد تا بتواند از وی محافظت کند و برای انجام کارهای ضروری همراه وی باشد.

پس از اینکه متقاضی به حال طبیعی برگشت، باید به منزل مراجعه کند و تا 24 ساعت شخص همراه وی در محل حضور داشته باشد تا وضعیت بدنی و روحی متقاضی کاملاً پایدار شود.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    در ساعت‌ها و روزهای اول پس از عمل درد و سوزش در ناحیه سینه طبیعی است و در “نکات مراقبتی جراحی ماموپلاستی” پزشکان به این موضوع اشاره می‌کنند که متقاضیان از داروهای مسکن یا کمپرس سرد برای کم شدن درد کمک بگیرند.

    همچنین، بین دو تا سه هفته زمان نیاز است تا جای بخیه‌های ماموپلاستی بهبود پیدا کند و بتوانید نتیجه اولیه این عمل زیبایی را ببیند. در طول این دوران لازم است از کرم‌های مخصوصی که تجویز شده استفاده کنید تا سوزش سینه کم شده و جای زخم‌ها روی پوست باقی نماند.

    در دوران نقاهت ماموپلاستی از کمپرس سرد یا مسکن‌های تجویز شده برای کاهش درد استفاده کنید
    دوران-نقاهت-بعد-از-ماموپلاستی

    مراحل دوران نقاهت بعد از ماموپلاستی سینه

    دوران نقاهت عمل‌های زیبایی بلافاصله پس از انجام آن‌ها شروع می‌شود. در ماموپلاستی هم متقاضی به محض اینکه جراحی زیبایی و بیهوشی را پشت سر می‌گذارد وارد این مرحله می‌شود. در ادامه شرایط و نکات مراقبتی جراحی ماموپلاستی را به تفکیک هفته‌های انجام آن آورده‌ایم تا بهتر بتوانید برای انجام این عمل زیبایی و نتیجه مطلوب گرفتن از آن برنامه‌ریزی کنید.

     

    آیا شما کاندید مناسب “جراحی ماموپلاستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    حتما بخوانید : ماموپلاستی چیست و چه تاثیری روی سایز سینه خانم‌ها دارد؟

    دوران نقاهت هفته اول بعد از ماموپلاستی

    در روزهای اول بعد از ماموپلاستی باند کشی یا سوتین مخصوصی روی پانسمان‌های محل جراحی بسته می‌شود تا از سینه‌ها محافظت کند. این باند گاهی خواب شبانه فرد را مختل می‌کند و اجازه انجام فعالیت‌های روزانه را به وی نمی‌دهد؛ بنابراین پس از ماموپلاستی باید یکی از اعضای خانواده همراهتان باشد تا برای خواب و آرامش و مراقب‌های تغذیه‌ای و انجام امور روزمره کمکتان کند.

    در این دوران برای تمیز کردن بدنتان و شستشوی آن هم باید از نزدیکانتان کمک بگیرد و نمی‌توانید دست‌هایتان را به خوبی حرکت دهید و بلند کنید. چون هنوز زخم سینه‌ها تازه است و بلند کردن دست‌ها یا حرکت دادن آن‌ها می‌تواند خیلی دردناک باشد.

     

    دوران نقاهت هفته دوم بعد از ماموپلاستی

    در هفته دوم معمولاً بخیه‌های سینه برداشته می‌شوند و احساس بهتری در این ناحیه از بدنتان خواهید داشت. با این وجود کبودی و تورم سینه‌ها در هفته دوم بعد از ماموپلاستی هنوز وجود دارد و نباید نگران شوید. در نکات مراقبتی جراحی ماموپلاستی پزشکان به این موضوع اشاره می‌کنند که برای کاهش درد، کبودی و تورم سینه‌ها بعد از عمل مصرف نمک و سدیم را کاهش داده و آب فراوان بنوشید.

    برای کاهش درد، کبودی و تورم سینه‌ها بعد از عمل مصرف نمک و سدیم را کاهش داده و آب فراوان بنوشید.
    نکات-مهم-دوران-نقاهت-بعد-از-ماموپلاستی

    دوران نقاهت هفته سوم تا ششم بعد از ماموپلاستی

    در هفته‌های سوم تا ششم می‌توانید به زندگی روزمره خودتان برگردید. پزشکان توصیه می‌کنند که در این بازه زمانی از برداشتن اجسام سنگین و فعالیت‌های ورزشی و بدنی خودداری کنید. چون این موضوع برای موفقیت‌آمیز بودن عمل ماموپلاستی و بهبود زودهنگام متقاضیان تاثیر قابل توجهی دارد.

    دوران نقاهت هفته ششم تا ماه 12 ام بعد از ماموپلاستی

    پس از شش هفته اجازه انجام فعالیت‌های بدنی سبک مانند پیاده‌روی را دارید؛ اما همچنان در نکات مراقبتی ماموپلاستی پزشکان روی عدم انجام فعالیت‌های ورزشی و بدنی سنگین مانند کوهنوردی، دویدن، بالا رفتن از پله‌های زیاد و… تاکید دارند.

    دوران نقاهت ماموپلاستی بعد از یکسال

    پس از یکسال، رعایت نکات مراقبتی جراحی ماموپلاستی” فقط به این موضوع ختم می‌شود که نزد پزشک بروید تا وضعیت سینه‌ها را بررسی کند. اگر همه‌چیز راضی‌کننده باشد و فرم سینه‌ها مشکلی نداشته باشد، متقاضیان می‌توانند به زندگی طبیعی خودشان برگردند و محدودیت خاصی برای انجام فعالیت‌های ورزشی یا کارهای روزمره نخواهند داشت.

     

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]

     

    نکات مهم دوران نقاهت پس از ماموپلاستی

    • وضعیت تغذیه‌ای افراد روی حالت سینه آن‌ها و سرعت بهبودی بدن پس از ماموپلاستی موثر است؛ بنابراین از مصرف غذاهای چرب و روغنی یا غذاهای شیرین بعد از عمل اجتناب کنید.
    • به هیچ عنوان دخانیات و الکل مصرف نکنید و مصرف آن‌ها را حداقل تا هفته چهارم بعد از ماموپلاستی کنار بگذارید.
    • پس از ماموپلاستی حمام کردن و شستشوی بدن به طور کامل زیر دوش حمام ممنوع است و برای تمیز کردن بدنتان باید طبق دستورالعمل پزشک عمل کنید.
    • در طول جلسه‌های تعیین شده حتماً به مطلب پزشک مراجعه کنید و ویزیت شوید.
    • داروهای تجویز شده را مصرف کنید تا ناحیه عمل عفونت نکند و دوران نقاهت را بدون مشکل سپری کنید.
    • پس از عمل به هیچ عنوان داروهای رقیق‌کننده خون و گیاهان دارویی و مکمل مصرف نکنید. چون احتمال بروز خونریزی و صدمه دیدن بافت سینه و طولانی شدن بازه زمانی که برای نقاهت در نظر گرفته شده وجود خواهد داشت.

    زمان دقیقی برای مدت زمان دوران نقاهت ماموپلاستی وجود دارد؟

    مدت زمانی که برای دوران نقاهت ماموپلاستی در نظر گرفته شده برای هر فردی متفاوت است. البته رعایت نکات مراقبتی جراحی ماموپلاستی هم می‌تواند نقش مهمی در طولانی یا کوتاه شدن این دوران داشته باشد.

    اگر در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک زیبایی برای انجام ماموپلاستی دقت کافی داشته باشید، این عمل زیبایی می‌تواند نتیجه رضایت بخشی برایتان داشته باشد و مشکلی در دوران نقاهت نخواهید داشت؛ اما کسانی که برای انجام ماموپلاستی به سراغ مراکز متفرقه می‌روند، احتمال اینکه دچار عفونت، خونریزی یا حتی دردهای شدید در سینه شوند و دوران نقاهت سخت و طولانی پس از عمل داشته باشند.

    برای کسانی که در دوران پیش یا پس از قاعدگی ماموپلاستی را انجام می‌دهند، پس از عمل درد پراکنده‌ای در سینه‌ها وجود دارد و ممکن است این درد حتی یک تا چهار ماه ادامه داشته باشد. همچنین، افرادی که نکات مراقبتی ماموپلاستی را به درستی رعایت نمی‌کنند، احتمال دارد درگیر عفونت خفیف یا شدید در این ناحیه شوند و درمان این عفونت از آن‌ها تا چند ماه زمان بگیرد.

    برای افرادی که به داروهای بی‌حسی و… حساسیت دارند هم دوران نقاهت ماموپلاستی ممکن است شرایط خاصی داشته باشد. در شرایطی که دچار عفونت، حساسیت و… شوید، با کمک پزشک متخصص و مصرف داروهای تجویز شده می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

    با توجه به موارد گفته شده و شرایط جسمانی هر فرد مدت زمانی که برای دوران نقاهت پس از ماموپلاستی در نظر گرفته شده متفاوت خواهد بود. بعضی از افراد می‌توانند این دوران را در بازه زمانی یک تا دو ماهه سپری کنند و برای بعضی از متقاضیان ممکن است حتی بیشتر از یک سال زمان نقاهت و بازگشتن به زندگی طبیعی طول بکشد.

    با توجه به شرایط جسمانی هر فرد مدت زمان دوران نقاهت پس از ماموپلاستی متفاوت خواهد بود.
    زمان-دوران-نقاهت-بعد-از-ماموپلاستی

    تاثیر رعایت نکات دوران نقاهت ماموپلاستی روی ماندگاری آن

    افراد زیادی علاقه‌مند هستند که درباره ماندگار بودن یا نبودن نتیجه ماموپلاستی اطلاعات کسب کنند. اگر شما هم جزء این گروه هستید، حتماً باید این موضوع را در نظر بگیرید که رعایت نکات مراقبتی جراحی ماموپلاستی می‌تواند روی ماندگار بودن یا نبودن همیشگی نتیجه نهایی عمل موثر باشد. اگر پزشک ماموپلاستی را در بهترین شرایط برای شما انجام ندهد و نکاتی که ارائه شده را رعایت نکنید، بروز عفونت یا … در محل عمل می‌تواند باعث قرینه نشدن سینه‌ها یا تغییر فرم آن‌ها شود.

    البته نقش پزشک را نمی‌توان در ماندگاری و عالی بودن نتیجه ماموپلاستی نادیده گرفت. اگر پزشک به خوبی جراحی سینه‌ها را انجام دهد و مراقبت‌های پس از عمل ماموپلاستی را به طور کامل با متقاضی در میان بگذارد، نتیجه نهایی این عمل زیبایی شگفت‌انگیز خواهد بود.

    چه کارهایی باید در دوران نقاهت ماموپلاستی انجام دهیم؟

    برای اینکه عوارض ماموپلاستی را تا حد امکان کاهش داده و با رعایت نکات مراقبتی جراحی ماموپلاستی” دوران نقاهت پس از این عمل زیبایی را بدون مشکل پشت سر بگذارید، پیشنهاد می‌کنیم مواردی که در ادامه ارائه شده را در نظر داشته باشید. این توصیه‌ها به متقاضیان کمک می‌کند تا روزها و هفته‌های پس از عمل را با موفقیت سپری کنند و بهترین نتیجه را از ماموپلاستی سینه یا جراحی زیبایی سینه بگیرند.

    • حتماً سوتین طبی تجویز شده توسط پزشک را تهیه کرده و بپوشید.
    • داروهای مسکن و آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده را به موقع مصرف کنید تا احتمال بروز عفونت کم شود.
    • برای کم شدن درد در ناحیه سینه از کمپرس سرد استفاده کنید.
    • موقع خواب بالاتنه را بالاتر قرار دهید و پاها پایین‌تر باشد. این نحوه زاویه‌دار خوابیدن باعث کاهش ورم ناحیه عمل و بهبود سریع‌تر متقاضیان می‌شود.
    • حتماً آب و مایعات کافی بنوشید تا بدن هیدراته شود.
    • از فشار وارد کردن به سینه‌ها و حمام کردن در روز اول بعد از عمل اجتناب کنید.
    • پانسمان‌هایتان را به موقع تعویض کرده و زخم را استریل نگه دارید.
    • برنامه غذایی سالمی داشته باشید و میوه‌ها و سبزیجات تازه مصرف کنید.

     

    سوالات متداول مراقبت‌های بعد از ماموپلاستی + جواب

    1) در صورت حساسیت دارویی چه کاری باید انجام دهیم؟
    بعضی از افراد نسبت به داروهای خاصی که برای دوران نقاهت ماموپلاستی تجویز می‌شود حساسیت نشان می‌دهند. برای جایگزین کردن داروهای تجویز شده با نمونه‌های مناسب با پزشک معالجتان مشورت کنید.

     

    2) نقش دوران نقاهت در نتیجه نهایی ماموپلاستی چقدر است؟
    هر چقدر در دوران نقاهت به نکات مراقبتی جراحی ماموپلاستی بیشتر توجه کنید، روزها و هفته‌های بعد از عمل را بهتر سپری می‌کنید و نتیجه نهایی عمل برایتان بهتر خواهد شد.

     

    3) آیا غذای خاصی باید در دوران نقاهت ماموپلاستی مصرف کنیم؟
    برای اینکه ماموپلاستی نتیجه مطلوبی برایتان داشته باشد، توصیه می‌شود که دو دوران نقاهت برنامه غذایی سالمی داشته باشید. مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین می‌تواند به درمان زخم و کوتاه شدن دوران نقاهت کمک کند.

     

    آیا شما کاندید مناسب “جراحی ماموپلاستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]


    30 نوشته
    کلینیک VIP مارال با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند