پس-از-تزریق-چربی-به-صورتمان-چه-چیزهایی-می_توانیم-بخوریم؟

پس از تزریق چربی به صورت چه بخوریم بهتر است؟

پس از تزریق چربی به صورت چه بخوریم؟ این سوال اغلب متقاضیانی هست که از ترانسفر چربی برای زیباتر کردن خودشان کمک می‌گیرند. قبل از بررسی تغذیه پس از تزریق چربی باید دلیل پرطرفدار بودن این عمل زیبایی را بدانید. برای این موضوع، کافی هست عکس‌های قبل و بعد متقاضیان این عمل زیبایی را بررسی کنید. این عکس‌ها به خوبی می‌توانند نتیجه تزریق چربی در برجسته شدن گونه‌ها، اصلاح حالت بینی، برطرف شدن چین و چروک‌های اطراف چشم و زیباتر شدن فرد را نشان دهند.

البته دلیل اصلی پرطرفدار بودن تزریق چربی در بین متقاضیان عمل‌های زیبایی کم عارضه و بی‌خطر بودن آن هست. با توجه به اینکه در تزریق چربی از بدن خود فرد چربی‌های مورد نیاز برداشت می‌شوند، پس از تزریق مشکلی بابت عوارض واکنش زا یا حساسیت‌زا برای متقاضیان وجود نخواهد داشت؛ بنابراین مشکلاتی مانند کبودی شدید ناحیه تزریق یا غیرطبیعی شدن چهره متقاضی وجود نخواهد داشت.

برای اینکه تزریق چربی نتیجه قابل قبولی به همراه داشته باشد، متقاضیان باید دستورالعمل‌هایی که پزشک برای بعد از این عمل زیبایی تجویز می‌کند را به خوبی رعایت کنند. از جمله آن‌ها می‌توان به عدم مصرف دخانیات و الکل پس از تزریق یا نرفتن در برابر آفتاب و حضور در فضاهای گرم اشاره کرد. در نهایت این نوع تغذیه و سبک زندگی فرد هست که می‌تواند روی نتیجه این عمل زیبایی موثر باشد. اگر بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای پس از تزریق چربی را به خوبی رعایت نکنید، به احتمال زیاد چربی تزریق‌شده ماندگاری کافی برایتان نداشته باشد و نتوانید از این عمل زیبایی بهره لازم را ببرید. با وجود اهمیت تغذیه بعد از تزریق چربی، نکاتی که در این باره وجود دارد را کلینیک زیبایی VIP تهران در ادامه برایتان آورده است.

 

چرا تغذیه بعد از تزریق چربی مهم است؟

متقاضیانی که بدغذا هستند و سبک تغذیه خاصی دارند با تغییر سبک غذایی خودشان بعد از عمل‌های زیبایی با مشکل مواجه می‌شوند. این گروه معمولاً دنبال بهانه هستند تا همان روش قبل را برای غذا خوردن خودشان حفظ کنند. مخصوصاً کسانی که عادت دارند خیلی کم‌غذا بخورند با سوال “پس از تزریق چربی به صورت چه بخوریم” بیشتر از بقیه مواجه هستند. چون این گروه تصور می‌کنند باید مرتب مواد غذایی چرب و روغنی مصرف کنند تا ماندگاری چربی برایشان بالا برود؛ اما سبک تغذیه‌ای واقعی تزریق چربی با آنچه شما تصور می‌کنید متفاوت هست.

قبل از اینکه به سراغ مواد غذایی ضروری بعد از دوران تزریق برویم، لازم است که دلیل مهم بودن سبک تغذیه‌ای را پس از تزریق چربی بدانیم. هر چقدر سبک تغذیه‌ای شما بعد از این عمل زیبایی استانداردتر باشد، زخم‌ها و کبودی‌هایتان زودتر بهبود پیدا می‌کنند و سریع‌تر می‌توانید به زندگی طبیعی قبل از تزریق برگردید.

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    همچنین با تغذیه مناسب می‌توانید سرعت‌ترمیم پوست را بعد از تزریق بالا ببرید و به کلاژن سازی پوست و بالا رفتن میزان استحکام آن کمک کنید. در آخر تغذیه‌ای که پس از عمل زیبایی ترانسفر چربی دارید، نتیجه قابل توجهی روی پیشگیری از عفونت دارد و کمکتان می‌کند تا دوران پس از تزریق را بدون مشکل سپری کنید.

    تغذیه-پس-از-تزریق-چربی
    تغذیه-پس-از-تزریق-چربی

    مواد غذایی مناسب برای پس از تزریق چربی به صورت

    می‌خواهید اهمیت پس از تزریق چربی به صورت چه بخوریم را پیدا کنید؟ کافی هست پس از این عمل زیبایی چند کیلو وزن کم کنید و به مواد غذایی روزانه خودتان توجه نداشته باشید. بعد از آن به وضوح می‌توانید نتیجه این لاغری را روی چربی‌های تزریق‌شده و تغییر حالت چهره خودتان ببینید. حتی در صورتی که این نحوه تغذیه و کاهش وزن روی کل چربی تزریق‌شده اثر نداشته باشد، با از بین رفتن بخش عمده‌ای از چربی تزریق‌شده می‌توانید تغییر چهره خودتان و افت کیفیت چربی تزریق‌شده را مشاهده کنید؛ بنابراین باید سبک تغذیه‌ای که دارید در راستای حفظ سلامتی‌تان و پرهیز از ریختن چربی‌های تزریق‌شده باشد.

     

    آیا شما کاندید مناسب “تزریق چربی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    بهترین مواد غذایی که باید در این دوران مصرف کنید شامل میوه‌ها و سبزیجات سالم، روغن‌های گیاهی مانند روغن‌زیتون و روغن نارگیل، آجیل و مغزها، مواد غذایی حاوی پروتئین مانند گوشت و مرغ و حبوبات هست. حتی میوه‌های حاوی فیبر با حفظ آب بین بافت‌های بدن می‌توانند در حفظ چربی‌های تزریق‌شده موثر باشند. برای اینکه بهتر بتوانید برنامه غذایی خودتان را برای دوران پس از تزریق آماده کنید و بارها با سوال پس از تزریق چربی به صورت چه بخوریم” مواجه نشوید، در ادامه توصیه‌های مهمی که برای تغذیه پس از تزریق چربی توسط پزشکان متخصص ارائه شده است را آورده‌ایم.

    • غلات سبوس‌دار، میوه‌های تازه، پروتئین‌های فاقد چربی، مواد غذایی حاوی کربوهیدرات و چربی‌های اشباع‌نشده را حتماً در برنامه غذایی روزانه خودتان داشته باشید.
    • آووکادو، ماهی قزل‌آلا، ماهی سالمون، کره‌های گیاهی، بادام، گردو، فندق، پسته و مغزهای مشابه را حتماً باید در برنامه غذایی روزانه خودتان بگنجانید.
    • سبزیجات سرشار از فیبر مانند کلم بروکلی را در طول روز استفاده کنید.
    • برای حفظ چربی و سطح انرژی بدن وعده‌های غذایی سه‌گانه خودتان را به چند وعده غذایی کوچک تقسیم کنید تا بدن با فقدان انرژی مواجه نشود.
    • میزان پروتئینی که در فرآورده‌های گوشتی و لبنی وجود دارد می‌تواند تاثیر قابل توجهی در حفظ چربی میان بافتی بدن داشته باشد؛ بنابراین حتماً مواد غذایی حاوی پروتئین را مصرف کنید.
    • مواد غذایی حاوی ویتامین A، ویتامین C و ویتامین D تاثیر زیادی در بهبود سریع‌تر زخم‌ها دارند. از جمله این مواد غذایی می‌توان به لیموشیرین، پرتقال و هویج اشاره کرد. با مصرف این موارد می‌تواند دوران نقاهت را با سرعت بیشتری پشت سر بگذارید و پس از تزریق چربی سریع‌تر به زندگی خودتان برگردید.
    • هیدراته بودن هم نقش مهمی در حفظ سلامتی بدن و بافت چربی‌ها تزریق‌شده دارد. همچنین با مصرف مایعات می‌توانید فرآیند هضم غذاها را بهبود دهید و پوستی شاداب و جوان داشته باشید. پس در پاسخ پس از تزریق چربی به صورت چه بخوریم، حتماً آب یا مایعات سالم مانند آب‌میوه‌های طبیعی را هم در برنامه روزانه‌تان داشته باشید.
    • مصرف چربی‌های ناسالم و غذاهای فرآوری شده روی پوست تاثیر منفی دارد و می‌تواند باعث اضافه‌وزن شود؛ بنابراین توصیه می‌شود مصرف این مواد غذایی را محدود کرده و به جای آن‌ها از غذاهای سالم استفاده کنید.

     

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]

     

    سبک تغذیه‌ای ممنوعه پس از تزریق چربی به صورت چیست؟

    پزشکان علاوه بر دستورالعمل‌های توصیه‌ای سبک غذایی پس از تزریق چربی، یک لیست ممنوعه هم در اختیار متقاضیان این عمل زیبایی قرار می‌دهند. این لیست ممنوعه شامل مواردی هست که می‌تواند نتیجه عمل تزریق چربی را تغییر دهد و موفقیت‌آمیز بودن آن را به خطر بیندازد. مواد غذایی سرشار از چربی‌های اشباع مانند فست فودها و غذاهای سرخ شده می‌تواند انتقال چربی را به بدن دچار مشکل کند؛ بنابراین قبل و بعد از عمل ترانسفر چربی مصرف این غذاها را متوقف کنید تا تزریق چربی نتیجه قابل قبولی برایتان داشته باشد.

    همچنین برای کسانی که دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی مصرف می‌کنند، نتیجه تزریق چربی ممکن است با آنچه تصور می‌کنند متفاوت باشد. چون چربی‌های تزریق‌شده به بافت‌های مختلف بدن از چربی‌های مویرگی تغذیه می‌کنند و در صورتی که دخانیات یا الکل مصرف کنید، امکان تغذیه چربی از این بافت‌ها با مشکل مواجه خواهد شد. به همین خاطر است که مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی تا سه هفته قبل و بعد از عمل‌های زیبایی ممنوع است.

    علاوه بر این موارد، مصرف غذاهای قندی و شیرین هم می‌تواند روی فرآیند جذب چربی موثر باشد. هر چقدر قند کمتری مصرف کرده و برای تامین قند مورد نیاز بدنتان از مواد طبیعی استفاده کنید، فرایند تزریق چربی و جذب آن بهتر انجام خواهد شد.

    چرا نوشیدن آب پس از تزریق چربی مهم است؟

    اگر همیشه با نوشیدن آب مشکل دارید و روزانه 8 لیوان یا بیشتر آب نمی‌خورید، ممکن هست در طول فرآیند تزریق چربی و نتیجه گرفتن از آن با مشکل مواجه شوید. چون آب باعث افزایش خون‌رسانی بدن شده و سرعت ترمیم زخم‌های بدن را بالا می‌برد. همچنین این نوشیدنی سالم از اشتهای کاذب پیشگیری می‌کند و مانع از خوردن مواد غذایی ناسالم می‌شود. در نهایت آب با هیدراته کردن بدن روی ماندگاری تزریق چربی تاثیر قابل توجهی دارد.

    مراقبت-بعد-از-تزریق-چربی-به-صورت
    مراقبت-بعد-از-تزریق-چربی-به-صورت

    تاثیر تغذیه روی فرآیند تزریق چربی به صورت

    هر فردی برای تغییر بخش خاصی از چهره خودش تزریق چربی را انجام می‌دهد. بعضی از متقاضیان صورتی استخوانی دارند و می‌خواهند با کمک تزریق چربی و برجسته‌تر شدن گونه‌هایشان، یک چهره جدید و جذاب پیدا کنند. در طرف دیگر افرادی هستند که برای برطرف کردن خط اخم، چین‌های اطراف چشم، چین و چروک‌های پیشانی یا حجم دهی به لب‌هایشان به سراغ عمل تزریق چربی می‌روند. با توجه به هر هدفی که به سراغ این عمل زیبایی آمده باشید، باید پاسخ سوال پس از تزریق چربی به صورت چه بخوریم را پیدا کنید و به نکات تغذیه‌ای که ارائه شده توجه داشته باشید.

    چون تغذیه مناسب پس از تزریق چربی به صورت، تاثیر زیادی روی نتیجه این عمل زیبایی دارد. اگر نکات تغذیه‌ای را به درستی رعایت نکنید، به احتمال زیاد چربی‌هایتان شروع به ریختن می‌کند و از بین خواهند رفت. چون سلول‌های چربی نمی‌توانند مواد غذایی مورد نیازشان را از طریق رگ‌های خونی بدن دریافت کنند و از بین می‌روند؛ بنابراین نوع تغذیه‌ای که دارید به طور مستقیم روی ماندگاری سلول‌های چربی موثر است.

    در کنار تغذیه مناسب، میزان چربی تزریق‌شده، روش برداشت چربی، عدم مصرف دخانیات و الکل و متابولیسم بدن است که می‌تواند روی کیفیت ترانسفر چربی به صورت و تعداد دفعات مورد نیاز تزریق چربی موثر باشد.

     

    تا چند وقت باید نکات تغذیه‌ای را رعایت کنیم؟

    تا به اینجا نکاتی درباره پس از تزریق چربی به صورت چه بخوریم” ارائه شده است و متقاضیان این عمل زیبایی می‌توانند با رعایت این نکات بهترین نتیجه را از این عمل زیبایی بگیرند؛ اما تا چه وقت باید رژیم غذایی مخصوص پس از تزریق چربی را رعایت کنیم؟ این سوال را متقاضیانی مطرح می‌کنند که دلشان می‌خواهند در کنار تغذیه سالم گاهی مواقع فست فود یا شیرینی مصرف کنند.

    در پاسخ به این سوال باید بدانید که میزان ماندگاری چربی و نتیجه تزریق به شرایط بدنی افراد بستگی دارد. بعضی از کسانی که تزریق چربی را انجام می‌دهند، با رعایت یک رژیم غذایی سالم هم ممکن است نیاز به جلسات تزریق متوالی با فاصله کم داشته باشند. چون میزان پایداری چربی در بدنشان کم است. علاوه بر آن، عضوی که چربی را دریافت می‌کند هم در ماندگاری تزریق چربی به صورت مهم است. به عنوان مثال برای عضوهای کم‌تحرکی مانند گونه‌ها، چربی تزریق‌شده می‌تواند تا یک تا دو سال هم ماندگاری داشته باشد.

    بنابراین قبل از تزریق چربی باید حتماً آزمایش‌های لازم انجام شده و شرایط جسمانی فرد مشخص شود. سپس عضو مورد نظر انتخاب و تزریق انجام شود. پس از رعایت نکات تغذیه‌ای می‌توانید میزان ماندگاری چربی را روی صورت خودتان مشاهده کنید.

    اگر نکاتی که برای تغذیه پس از چربی ذکر شده را رعایت کنید، سیگار نکشید و الکل مصرف نکنید، ورزش‌های سنگین انجام ندهید، در برابر نور آفتاب نروید و بدنتان را هیدراته نگه دارید، ماندگاری تزریق چربی برایتان عالی خواهد بود. این ماندگاری گاهی می‌تواند همیشگی باشد و یک چهره جدید و زیبا برایتان بسازد. با توجه به اینکه بوتاکس و ژل این خاصیت را ندارند، تنها کسانی می‌توانند یک چهره طبیعی، خاص و پر داشته باشند که با عمل تزریق چربی صورتشان را پر کنند.

    سوالات متداول تغذیه پس از تزریق چربی + جواب‌های تخصصی

    1) آیا نوع تغذیه به تورم پس از تزریق چربی ربط دارد؟
    چربی‌های تزریق‌شده به بدن بلافاصله پس از تزریق نمی‌توانند با محیط جدیدی که در آن قرار گرفته‌اند ارتباط برقرار کنند. به همین خاطر است که در روزهای اول بعد از تزریق شاهد تورم و کبودی محل تزریق هستید. به مرور این تورم و کبودی کم می‌شود و پس از چند هفته اثری از آن باقی نمی‌ماند. اگر آب کافی بنوشید و سبک تغذیه سالمی داشته باشید، دوران کاهش تورم تزریق چربی کوتاه‌تر خواهد شد.
    2) چطور درد پس از تزریق چربی را کاهش دهیم؟
    پس از تزریق چربی به خاطر فرو رفتن سوزن در پوست و کشیدگی پوست کمی درد در صورتتان خواهید داشت. برای کاهش این درد می‌توانید از داروهای مسکن و کرم‌های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.
    3) آیا میزان نمک روی نتیجه تزریق چربی موثر است؟
    مصرف سدیم می‌تواند عملکرد رگ‌های خونی را مختل کرده و پمپاژ خون را دچار مشکل کند. این موضوع در طولانی‌مدت می‌تواند روی التهاب رگ‌های خوبی موثر باشد؛ بنابراین مصرف زیاد نمک می‌تواند باعث متورم شدن صورت شود و حالت چهره فرد را غیرطبیعی کند.
    4) چه مواد غذایی و دارویی نباید پس از تزریق چربی مصرف کنیم؟
    بعد از تزریق چربی مصرف غذاهای چرب و شیرین و داروهای روان کننده خون مانند آسپرین ممنوع هست. همچنین به هیچ عنوان نباید مکمل‌های حاوی ویتامین و داروهای گیاهی را خودسرانه مصرف کنید. چون احتمال بروز خونریزی بالا می‌رود.

    آیا شما کاندید مناسب “تزریق چربی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]


    177 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند