بررسی-دلایل-بزرگ-شدن-سینه-در-آقایان-+-روش-درمانی-ژنیکوماستی

بررسی دلایل بزرگ شدن سینه در آقایان + روش درمانی ژنیکوماستی

جراحی زیبایی سینه ژنیکوماستی چیست!عمل‌های زیبایی را می‌توان یکی از پرطرفدارترین روش‌های تغییر ظاهر افراد در نظر گرفت. کسانی که بینی بزرگی دارند، این روزها به لطف عمل زیبایی بینی می‌توانند یک بینی کوچک و زیبا داشته باشند. برای کسانی که چهره استخوانی دارند یا اینکه از بزرگ بودن بازوها و ران‌هایشان ناراحت هستند هم روش‌هایی مانند تزریق چربی و پیکرتراشی در نظر گرفته شده است. چطور می‌شود تمام اعضای بدن برای زیباتر شدن کاندید شده باشند و سینه‌ها که بخش مهمی از اندام خانم‌ها و آقایان را تشکیل می‌دهند اهمیت نداشته باشند؟

آیا جز این است که خوش‌تراش بودن بدن هر فردی و تناسب‌اندامش به حالت سینه‌های وی بستگی دارد. بزرگ شدن سینه در مردان به همان اندازه برای آن‌ها ناراحت‌کننده است که کوچک ماندن سینه‌ها در زنان! مخصوصاً برای پسران جوان که علاقه زیادی به پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان دارند، سینه‌های بزرگ یک امتیاز منفی به حساب می‌آید و باعث می‌شود آن‌ها هیچ‌وقت از حالت بدن خودشان راضی نباشند.

کوچک کردن سینه در مردان (ژنیکوماستی) این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند که سینه‌هایشان را به فرم و حالت دلخواهشان در بیاورند. با کمک این روش تخلیه چربی‌های اضافی و تغییر حالت سینه‌ها برای آقایان هم امکان‌پذیر خواهد بود و آن‌ها هم می‌توانند مانند خانم‌ها از داشتن سینه‌های متناسب و خوش‌فرم لذت ببرند.

با توجه به جدید بودن ژنیکوماستی نسبت به عمل‌های جراحی دیگر، اغلب متقاضیان علاقه‌مند هستند که درباره نحوه انجام این کار و مراحل آن اطلاعات به دست بیاورند. مخصوصاً که سینه یک عضو حساس بدن است، باید عوارض و مشکلاتی که این عمل زیبایی دارد مشخص باشد تا متقاضیان ژنیکوماستی” بتوانند با شناخت کافی نسبت به انجام این عمل زیبایی پرطرفدار تصمیم‌گیری کنند.

آنچه در این صفحه میخوانید :

علت‌های بزرگ شدن سینه مردان چیست؟

برای برطرف کردن هر مشکلی باید ابتدا علت آن را پیدا کنید. چون با پیدا کردن علت می‌توانید بهترین روش را برای درمان مشکلی که دارید در نظر بگیرید. به همین خاطر است که قبل از اینکه درباره کوچک کردن سینه در مردان (ژنیکوماستی) و روش انجام این عمل زیبایی صحبت کنیم، به سراغ بررسی دلایل بزرگ شدن سینه‌ها در آقایان رفته‌ایم. از جمله دلایلی که می‌تواند در بزرگ شدن سینه مردان به صورت موقتی و دائم نقش داشته باشند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    ژنیکوماستی-چیست
    ژنیکوماستی-چیست

    تغذیه از شیر مادر

    با توجه به اینکه تغییرات هورمونی و افزایش استروژن می‌تواند روی تغییرات جسمانی مردان موثر باشد، در دورانی که نوزاد از شیر مادر تغذیه می‌کند احتمال بزرگ شدن سینه‌های وی وجود دارد. البته این مشکل موقتی است و پس از چند وقت برطرف خواهد شد. چون به مرور هورمون‌های مردانه در بدن نوزاد شروع به ترشح می‌کنند و بدن وی حالت طبیعی پیدا می‌کند.

     

    آیا شما کاندید مناسب “ماموپلاستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    تغییرات هورمونی در دوران بلوغ

    دوران بلوغ برای آقایان با تغییرات هورمونی همراه است. در این زمان میزان تنظیم هورمون‌ها در بدن به هم می‌خورد و احتمال تغییر سطح هورمون زنانه و مردانه وجود دارد. به همین خاطر است که در دوران بلوغ معمولاً سینه پسرها بزرگ می‌شود و حالت بدنی آن‌ها تغییر می‌کند. بزرگ شدن سینه‌ها یکی از مواردی است که در این دوران دیده می‌شود؛ اما در بیشتر مواقع این مشکل موقتی است و به مرور با افزایش حجم سایر اعضا، بدن حالتی طبیعی و نرمال پیدا می‌کند.

    بالا رفتن وزن آقایان

    افزایش وزن یکی دیگر از مواردی است که باعث افزایش حجم سینه‌های آقایان می‌شود. برای این گروه نیازی به کوچک کردن سینه در مردان (ژنیکوماستی) با عمل جراحی وجود ندارد. چون با رعایت رژیم غذایی می‌توانند به خوبی سایز این بخش از بدنشان را مانند سایر نواحی کم کنند.

     

    مصرف داروهای خاص یا ابتلا به بیماری‌های خاص

    بعضی از آقایان در سنین جوانی یا حتی میان‌سالی با مشکل بزرگ شدن سینه‌هایشان مواجه می‌شوند. برای این افراد مصرف داروهای خاصی که می‌تواند ترشح پرولاکتین یا … را افزایش دهد، یک عامل موثر در بزرگ شدن سینه‌ها است. حتی گاهی ابتلا به بیماری‌هایی مانند سیروز کبدی یا سرطان می‌تواند باعث تغییر اندازه سینه‌ها شود؛ بنابراین اگر اندازه سینه‌هایتان بیشتر از حد طبیعی است، حتماً با پزشک معالج مشورت کرده و علت این مشکل را پیدا کنید.

    روش کوچک کردن سینه در مردان (ژنیکوماستی)

    در قدم اول از انجام ژنیکوماستی”، باید درباره این عمل زیبایی اطلاعات کسب کنید. ژنیکوماستی در واقع یک عمل جراحی زیبایی سینه است که برای کاهش حجم و اندازه سینه و زیباتر شدن آن استفاده می‌شود. در جراحی کوچک کردن سینه، چربی‌های انباشته شده در این ناحیه تخلیه می‌شوند، سپس پزشک نوک سینه را در مکان درست آن تنظیم کرده و محل زخم را بخیه می‌زند. بعد از 4 تا 6هفته می‌توانید نتیجه نهایی این عمل زیبایی را مشاهده کنید و از حالت طبیعی سینه‌هایتان لذت ببرید.

    علائم ژنیکوماستی کدام هستند؟

    برای اینکه بدانید آیا دچار ژنیکوماستی هستید یا نه و نیاز به درمان این مشکل دارید، باید با علائمی که بزرگ شدن سینه در آقایان دارد آشنا باشید. به همین خاطر کلینیک vip تهران در این بخش مهم‌ترین علائمی که نشان‌دهنده ژنیکوماستی” است را ارائه کرده، تا بهتر بتوانید وضعیت بدنی و جسمانی خودتان را بررسی کرده و در صورت نیاز برای درمان دارویی یا جراحی سینه‌هایتان اقدام کنید.

    علائم ژنیکوماستی عبارتند از:

    • ورم کردن غیر طبیعی بافت سینه‌ها در آقایان
    • بزرگ شدن یک سینه یا هر دو سینه
    • حساسیت داشتن سینه‌ها به تماس فیزیکی
    • احساس درد در قسمت سینه
    • جمع شدن چربی موضعی در سینه‌ها
    • ترشح مایعات از نوک سینه‌ها
    • ایجاد شدن پوست اضافه در این ناحیه از بدن

    روش‌های تشخیص ژنیکوماستی کدام هستند؟

    برای تشخیص بزرگ شدن سینه‌ها در آقایان، پزشکان ابتدا مطالعات بالینی را انجام می‌دهند. در این مطالعات شرایط جسمانی و بدنی متقاضی، سوابق بیماری‌های وی و داروهایی که مصرف کرده، وضعیت ژنتیکی متقاضی (بروز این مشکل در سایر اعضای خانواده متقاضی) و… بررسی می‌شود. سپس پزشک بافت سینه را به دقت بررسی می‌کند و در صورتی که تشخیص دهد نیاز به بررسی دقیق‌تر برای علت بروز این مشکل هست، آزمایش‌های زیر را تجویز می‌کند:

    • انجام آزمایش خون
    • انجام ماموگرافی سینه‌ها
    • سونوگرافی بیضه‌ها
    • نمونه‌برداری از بافت سینه
    • انجام ام آر آی
    • انجام سی تی اسکن
    • انجام آزمایش هورمون

    روش‌های پیشگیری از ژنیکوماستی در مردان چیست؟

    پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. به همین دلیل است که قبل از اینکه سینه‌هایتان بزرگ شود و درگیر درمان‌های ژنیکوماستی شوید، توصیه می‌شود که روش‌هایی که می‌تواند احتمال این مشکل را کاهش دهد یاد بگیرید. در ادامه کلینیک زیبایی VIP تهران راه‌های پیشگیری از بزرگ شدن سینه‌ها در آقایان را برایتان آورده است:

    • به هیچ عنوان داروهای هورمونی و داروهای بدن‌سازی را خودسرانه مصرف نکنید.
    • به هیچ عنوان از داروهای غیرقانونی یا مواد مخدری مانند ماری جوآنا، هروئین، آمفتامین و آندروژن استفاده نکنید.
    • مصرف الکل را کاهش دهید و از مصرف روزانه آن اجتناب کنید.
    • داروهایی که محرک بدن برای بروز این مشکل هستند را مصرف نکنید. در صورت نیاز به این داروها، پزشک می‌تواند آن‌ها را با داروهای مشابه که باعث بزرگ شدن سینه‌ها نمی‌شود تعویض کند.
    • رژیم غذایی سالم داشته باشید و از مصرف مواد غذایی چرب اجتناب کنید.
    • حتماً ورزش کردن را در برنامه روزانه‌تان قرار دهید تا پوست سینه‌هایتان چین‌خوردگی پیدا نکند و بدنی سالم‌تر داشته باشید.

    کاندیداهای مناسب کوچک کردن سینه در مردان (ژنیکوماستی)

    آیا همه مردانی که سینه‌های بزرگی دارند می‌توانند از جراحی کوچک کردن سینه استفاده کنند؟ برای رسیدن به جواب این سوال باید بدانید که کاندیداهای مناسب برای این عمل زیبایی چه شرایطی دارند. در ادامه شرایط کسانی که می‌توانند با کمک جراحی زیبایی چربی‌های سینه خودشان را بردارند و به تناسب‌اندام دست پیدا کنند را آورده‌ایم.

    • کسانی که در نوک سینه خودشان بافت اضافی دارند و همین موضوع باعث متورم شدن سینه‌هایشان شده.
    • افرادی که به خاطر چربی زیاد در این ناحیه سینه‌هایی بزرگ و افتاده دارند.
    • افرادی که علاوه بر بزرگی سینه با چین‌خوردگی پوست این ناحیه مواجه هستند.
    • افرادی که به طور ژنتیکی سینه‌هایشان درشت است و از همان کودکی و نوجوانی با این مشکل مواجه هستند.
    • کسانی که مواد مخدر و الکل مصرف نمی‌کنند، یا امکان ترک این مواد را حداقل سه هفته قبل و بعد عمل دارند.
    • افرادی که از سلامت جسمانی برخوردار هستند و هیچ بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، فشارخون بالا و … ندارند.
    • کسانی که داروهای خاصی مانند داروهای رقیق‌کننده خون و … مصرف نمی‌کنند.
    • کسانی که وزنشان ثابت است و مدام کاهش یا افزایش وزن ندارند.
    • کسانی که شرایط سنی مناسبی دارند و رشد سینه‌های آن‌ها به حد ثابت رسیده است.

    نحوه انجام کوچک کردن سینه در مردان (ژنیکوماستی)

    در این عمل زیبایی ابتدا وضعیت سینه‌های فرد توسط پزشک متخصص بررسی می‌شود. در صورتی که فقط سینه‌ها بزرگ باشد، چربی‌های زائد موجود در این ناحیه برداشته می‌شود. برای کسانی که علاوه بر بزرگی سینه‌هایشان با مشکل چین‌خوردگی پوست در این ناحیه مواجه هستند، عمل زیبایی مکمل لیفت پوست هم انجام می‌شود. در نهایت پزشک با تنظیم وضعیت نوک سینه و اندازه آن حالت سینه را به شکل مناسب درمی‌آورد. برای اینکه به طور دقیق درباره روش انجام این عمل زیبایی اطلاعات کسب کنید، مراحل آن را در ادامه برایتان آورده‌ایم.

    دریافت خدمات مشاوره ژنیکوماستی

    برای شروع عمل لازم است که در جلسه مشاوره شرکت کنید. در این جلسه ابتدا وضعیت سینه‌ها بررسی می‌شود. در صورتی که داروهای خاصی مصرف می‌کنید یا به بیماری خاصی مبتلا هستید، در این جلسه باید این موضوع را با پزشکتان در میان بگذارید. هر سوالی درباره نحوه انجام عمل و نتیجه نهایی ژنیکوماستی” دارید هم می‌توانید در این جلسه مطرح کنید.

     

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]

     

    انجام آزمایش‌های لازم پیش از عمل

    قبل از جراحی پزشک آزمایش‌های لازم را برای متقاضی تجویز می‌کند. در صورتی که در نتیجه آزمایش‌ها علت افتادگی نوسان هورمون‌ها و تنظیم نبودن آن‌ها تشخیص داده شود، ابتدا پزشک از دارودرمانی برای کاهش سایز سینه‌ها استفاده می‌کند. همچنین از طریق این آزمایش وضعیت سلامتی فرد مشخص خواهد شد.

    عمل-ژنیکوماستی
    عمل-ژنیکوماستی

    انجام عمل کوچک کردن سینه در مردان (ژنیکوماستی)

    در این مرحله فرد به اتاق عمل می‌رود و بی‌هوشی یا بی‌حسی را با توجه به تشخیص پزشک دریافت می‌کند. سپس پزشک برشی در ناحیه سینه ایجاد می‌کند و چربی‌های زائد موجود در این ناحیه را تخلیه می‌کند. در صورت نیاز پزشک می‌تواند از لیپوساکشن برای برداشت چربی‌ها استفاده کند و لیفت سینه را هم انجام دهد. لیفت سینه برای پیشگیری از افتادگی سینه بعد از کوچک شدن استفاده می‌شود.

    برای برش دادن سینه جهت برداشت چربی، پزشک متخصص محل‌هایی را انتخاب می‌کند که در معرض دید نباشند. همچنین برش‌ها به نحوی زده می‌شوند که بعد از بخیه زدن به خوبی جمع شوند و پوست بعد از جوش خوردن حالت طبیعی داشته باشد. در طول عمل در صورتی که پوست زیادی در قسمت سینه چین‌خورده باشد، پزشک آن پوست را هم برش میزند و دو قسمتی که باقی‌مانده را مانند سینه‌های طبیعی به هم وصل می‌کند.

    مراجعه به منزل و گذراندن دوران نقاهت

    بعد از تمام شدن جراحی لازم است که به خانه بروید و دوران نقاهت را سپری کنید. در طول این دوران باید دستورالعمل‌های تجویزشده توسط پزشک را به خوبی رعایت کنید تا نتیجه خوبی از ژنیکوماستی بگیرید.

    عوارض عمل ژنیکوماستی چیست؟

    همانطور که جراحی‌های مختلف مانند کوچک یا بزرگ کردن سینه‌ها خانم‌ها مزایا و عوارض مختلفی به همراه دارند، برای جراحی کوچک کردن سینه مردان هم عوارض و معایبی وجود دارد. در این بخش مهم‌ترین مشکلاتی که برای متقاضیان این عمل زیبایی ممکن است رخ دهد را آورده‌ایم:

    • برداشت بیش از حد بافت سینه و ایجاد فرورفتگی در این ناحیه
    • نامتقارن شدن سینه‌ها
    • عفونت در ناحیه عمل
    • خونریزی ناحیه عمل
    • کبودی، سوزن و خارش سینه‌ها
    • حساسیت داشتن به داروهای بی‌هوشی

    نکات دوران نقاهت بعد از عمل ژنیکوماستی

    بعد از جراحی کوچک کردن سینه مردان باید نکاتی را که توسط پزشک ارائه شده رعایت کنید. در ادامه این موارد را برایتان لیست کرده‌ایم تا بتوانید دوران نقاهت را بدون مشکل و با موفقیت پشت سر بگذارید.

    • کبودی، درد، سوزن یا خارش بعد از عمل طبیعی است. به هیچ عنوان برای این عوارض کوتاه‌مدت خودسرانه دارو مصرف نکنید.
    • از لمس یا ماساژ دادن سینه اجتناب کنید.
    • مصرف داروهای روان کننده خون، الکل و دخانیات را تا سه هفته کنار بگذارید.
    • استراحت کنید و از خم شدن یا سرپا ایستادن زیاد بپرهیزید.
    • پس از عمل فعالیت‌های بدنی سنگین مانند ورزش‌های متنوع را انجام ندهید.
    • حتماً داروهای مخصوصی مانند آنتی‌بیوتیک‌ها و مسکن‌های تجویزشده را مصرف کنید.
    • برای بررسی شرایط سینه‌هایتان ویزیت دوره‌ای را انجام دهید.

    بزرگی سینه آقایان (ژنیکوماستی) چه تاثیری روی زندگی آن‌ها دارد؟

    آقایانی که سینه‌های بزرگی دارند نمی‌توانند لباس‌های چسبان و تنگ بپوشند و همیشه از اینکه فرم بدن آن‌ها مشخص شود دچار اضطراب و نگرانی هستند. همین موضوع باعث می‌شود ک این افراد پرخاشگر و گوشه‌گیر شوند و از حضور در جمع‌های عمومی … اجتناب کنند.

    همچنین ژنیکوماستی ممکن است باعث بروز بیماری‌های بدخیمی مانند سرطان پستان در آقایان شود و زندگی آن‌ها را با مشکل مواجه کند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود آقایانی که با این مشکل درگیر هستند حتماً با پزشک متخصص ملاقات کنند و معاینه شوند.

    آیا هزینه عمل ژنیکوماستی شامل بیمه‌های درمانی می‌شود؟

    اغلب بیمه‌های درمانی هزینه عمل‌های زیبایی را پرداخت نمی‌کند. درمان بزرگی سینه مردان یا ژنیکوماستی هم به خاطر اینکه جزء عمل‌های زیبایی است تحت خدمات بیمه قرار نمی‌گیرد؛ بنابراین قبل از اینکه برای انجام این عمل زیبایی اقدام کنید حتماً هزینه آن را بررسی کنید.

    از جمله مواردی که کلینیک‌های زیبایی برای تخمین نهایی مبلغ ژنیکوماستی” در نظر می‌گیرند می‌توان به دستمزد پزشک متخصص، هزینه آزمایش‌های قبل از عمل، هزینه داروهای مورد نیاز برای بعد از درمان و هزینه اختصاصی کلینیک برای این عمل زیبایی اشاره کرد. البته مبلغ نهایی که برای این جراحی زیبایی تعین می‌شود از هر فردی به فرد دیگر متفاوت است و با توجه به شرایط بدنی فرد مشاورین کلینیک زیبایی آن را تخمین می‌زنند.

    آیا ژنیکوماستی مردان ریسک سرطان را افزایش می‌دهد؟

    صرفاً بزرگ شدن سینه‌های آقایان باعث بروز سرطان سینه در آن‌ها نمی‌شود! بنابراین به محض مشاهده این مشکل لازم نیست که نگران شوید. با این وجود احتمال دارد که تغییراتی که در بافت سینه‌های آقایان و خانم‌ها ایجاد می‌شود به خاطر عواملی مانند توده‌های بدخیم یا خوش‌خیم باشد.

    برای اینکه ریسک سرطان سینه کم شود و بتوانید به موقع آن را درمان کنید، توصیه می‌شود که به محض اینکه افزایش سایز سینه‌هایتان و علائمی مانند ترشحات نوک سینه و دردناک شدن آن‌ها را مشاهده کردید، حتماً با پزشک متخصص ارتباط برقرار کرده و برای درمان این مشکل اقدام کنید.

    سوالات متداول کوچک کردن سینه در مردان + جواب‌های تخصصی

    1) بهترین جراح ژنیکوماستی در تهران کیست؟
    برای انتخاب بهترین جراح سینه مردان در تهران باید لیست کلینیک‌های زیبایی معتبری که این خدمات را ارائه می‌کنند پیدا کنید. سپس با لیست کردن اسامی پزشکانی که در این مراکز فعالیت دارند و بررسی سابقه آن‌ها، می‌توانید بهترین پزشک را برای انجام این عمل زیبایی انتخاب کنید. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه دارید، با مشاورین ما در کلینیک زیبایی VIP در تماس باشید.
    2) هزینه ژنیکوماستی چقدر است؟
    عوامل زیادی در هزینه انجام این عمل زیبایی موثر هستند. از جمله آن‌ها می‌تواند به مبلغ تعیین‌شده توسط کلینیک، دستمزد پزشک، نوع روشی که برای عمل استفاده می‌شود، هزینه آزمایش‌های قبل عمل، مبلغی که برای خرید داروهای تجویز شده می‌پردازید، شرایط متقاضی و هزینه‌های رفت و آمد اشاره کرد.

     

    آیا شما کاندید مناسب “ماموپلاستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]


    177 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند