علت-گلوله-شدن-چربی-تزریق-شده-به-صورت

علت گلوله شدن چربی تزریق شده به صورت چیست+ راهکارهای درمان

آیا گلوله شدن چربی تزریق شده به صورت حقیقت دارد؟برای جوان‌سازی صورتتان چه راهکاری را انتخاب کرده‌اید؟ آیا جزء کسانی هستید که با تغذیه سالم و ورزش کردن سعی می‌کنید همیشه خاصیت کشسانی پوست صورتتان را حفظ کنید و جلوی چین‌خوردگی و افتادگی پوست این ناحیه را بگیرید؟ به نظر شما چقدر این کارها می‌تواند روی جوان ماندن افراد موثر باشد؟ جواب این سوال‌ها در اولین قدم به ژنتیک بستگی دارد.

اگر اعضای خانواده شما پوستی نرم دارند و از میان‌سالی چین‌های پیشانی و خطوط اطراف چشم به سراغشان می‌آید، معمولاً با ورزش و… می‌توانید تا حدی جلوی این مشکلات را بگیرید نه به طور کامل؛ اما برای کسانی که پوست سفتی دارند، سبک زندگی سالم می‌تواند جلوی افتادگی پوست و چین افتادن پوست را بگیرد.

اما تا چه سنی می‌توان روی نتیجه ورزش و تغذیه حساب کرد؟ افتادگی پلک یا خط لبخند در نهایت در میان‌سالی خودشان را نشان می‌دهند. پس باید به دنبال راهی مطمئن مانند تزریق چربی برای درمان این مشکلات و پر کردن زیرپوست باشید. این عمل زیبایی جزء روش‌های کم تهاجمی و کم عارضه است؛ و کسانی که تزریق چربی را انجام می‌دهند می‌توانند به زندگی طبیعی خودشان برگردند؛ اما مشکلاتی مانند گلوله شدن چربی تزریق شده به صورت یکی از مواردی است که بعضی از متقاضیان این عمل زیبایی با آن مواجه می‌شوند. دلایل زیادی برای بروز این مشکل وجود دارد. در این مطلب کلینیک VIP تهران درباره علت این موضوع و نحوه پیشگیری و برطرف کردن آن نکات مهم را برایتان آورده است.

تزریق چربی به صورت چطور انجام می‌شود؟

اگر می‌خواهید علت گلوله شدن چربی تزریق شده به صورت” را پیدا کنید، باید بدانید که چطور این عمل زیبایی انجام می‌شود. برای اینکه چین و چروک‌های صورت با کمک تزریق چربی برطرف شود، باید چربی از خود بدن فرد استخراج شود. برای برداشت چربی از بدن، نواحی مانند، ران پا یا شکم که چربی بیشتری دارند انتخاب می‌شوند.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    پس از اینکه ناحیه مورد نظر انتخاب شده، پزشک ابتدا این بخش از بدن را ضدعفونی و بی‌حس می‌کند. سپس با کمک سوزن‌های مخصوص برداشت چربی انجام می‌شود.

    عوارض-تزریق-چربی-به-صورت
    خطرات-تزریق-چربی-به-صورت

    پس از آن باید چربی پالایش شود، تا فرآورده‌های زائدی که همراه آن از بدن برداشت شده‌اند جدا شوند و چربی خالص به دست بیاید. پس از این مرحله، ناحیه‌ای که برای تزریق انتخاب شده ضدعفونی و بی‌حس می‌شود. بعد از این قدم فرد برای تزریق چربی آماده است. پزشک مقدار مورد نیاز از چربی را با توجه به اصول اولیه و مهمی که برای این کار وجود دارد در ناحیه مورد نظر تزریق می‌کند.

    میزان چربی تزریق شده، تخصص پزشک در این زمینه و خالص بودن چربی در نتیجه نهایی این عمل زیبایی تاثیر قابل توجهی دارد. به همین خاطر است که توصیه می‌شود حتماً در کلینیک‌های معتبر مانند کلینیک VIP تهران تزریق چربی را انجام دهید.

    آیا همه افراد شاهد گلوله شدن چربی تزریق شده هستند؟

    برای تمام افراد این احتمال وجود دارد که چربی تزریق شده در روزها و هفته‌های اول حالت برجسته و گلوله داشته باشد. این موضوع به خاطر زیاد بودن میزان چربی یا شرایط جسمانی خود فرد رخ می‌دهد؛ اما به مرور باید چربی جذب شود و چهره متقاضی حالت طبیعی پیدا کند.

     

    آیا شما کاندید مناسب “تزریق چربی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    در صورتی که میزان چربی تزریق شده خیلی زیاد باشد، این مرحله اتفاق نمی‌افتد و میزان زیادی از چربی همچنان زیرپوست به صورت گلوله شده باقی می‌ماند. اگر دو تا سه هفته از تزریق چربی گذشته و همچنان برجستگی‌های ناشی از آن روی پوستتان باقی‌مانده، باید با پزشک متخصص خودتان مشورت کنید.

    حتما بخوانید : تزریق چربی به صورت آنچه باید در مورد تزریق چربی به صورت بدانید

    چرا گلوله شدن چربی تزریق شده به صورت اتفاق می‌افتد؟

    برای تزریق چربی به صورت باید فرآیند انجام این کار به دقت انجام شود. پزشکانی که تخصص و تجربه کافی در این زمینه دارند می‌توانند به خوبی این عمل زیبایی را انجام دهند و مشکل خاصی برای متقاضیان پیش نخواهد آمد؛ اما برای کسانی که تزریق چربی را به افراد مبتدی یا مراکز متفرقه واگذار می‌کنند، گلوله شدن چربی تزریق شده به صورت یک مشکل طبیعی است. چون امکانات کلینیک، تخصص و تجربه پزشک و نحوه برداشت و تزریق چربی در نتیجه نهایی این عمل زیبایی تاثیرگذار است.

    اگر می‌خواهید این عمل زیبایی را با کمترین عوارض و مشکلات پشت سر بگذارید و چربی در بخش‌هایی که تزریق شده گلوله نشود، باید دلایل این مشکل را بدانید تا بتوانید جلوی آن را بگیرید. از جمله مهم‌ترین دلایلی که باعث گلوله شدن چربی در صورت می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    دست‌کاری محل تزریق چربی

    اولین و مهم‌ترین دلیلی که می‌تواند حتی یک تزریق موفقیت‌آمیز را دچار مشکل کند، دست‌کاری، مالش یا لمس محل تزریق مخصوصاً بعد از دوز اول است. اگر می‌خواهید گلوله شدن چربی تزریق شده به صورت رخ ندهد و بتوانید نتیجه مطلوبی از این عمل زیبایی بگیرید، توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان بعد از تزریق به صورتتان دست نزنید.

    تبحر و تخصص نداشتن پزشک

    دومین موضوعی که می‌تواند باعث بروز این مشکل شود، تخصص نداشتن پزشک در زمینه تزریق چربی است. کسانی که می‌خواهند با کمترین هزینه این کار را در مراکز متفرقه انجام دهند معمولاً با این مشکل مواجه می‌شوند. اگر پزشک میزان دقیق چربی مورد نیاز برای هر تزریق را به درستی نداند، امکان دارد که چربی زیادی به صورتتان تزریق کند. این تزریق زیاد می‌تواند باعث مصنوعی و عروسکی شدن چهره شود یا اینکه گلوله شدن چربی زیرپوست را به همراه داشته باشد.

    خالص نبودن چربی تزریق شده

    چربی که برای تزریق استفاده می‌شود باید توسط سانتریفیوژ به چربی خالص تبدیل شده باشد. در طول فرآیند خالص­سازی چربی مواد زائدی که همراه آن برداشت شده‌اند از بین می‌رود تا چربی به خوبی در بدن جذب شود و میزانی که مورد نیاز است زیرپوست باقی بماند. این فرآیند جلوی گلوله شدن چربی تزریق شده به صورت” را می‌گیرد. اگر چربی تزریق شده خالص نباشد، احتمال گلوله شدن آن زیر پوست زیاد است.

     

    تزریق چربی زیاد

    برای اینکه پوست به حال قبل از چین‌خوردگی برگردد و بتوانید چین و چروک‌های پوستی خودتان را با کمک تزریق چربی درمان کنید، باید اندازه مشخصی چربی به زیرپوست تزریق شود. پزشکان معمولاً به اندازه‌ای چربی برای تزریق انتخاب می‌کنند که پوست به حالت عادی برگردد. بعد از چند ماه، در صورتی که مقداری از چربی جذب شده باشد، پزشک چند بار این عمل را تکرار می‌کند تا میزان ماندگاری چربی پایدار شود.

    اگر میزان چین‌خوردگی پوست زیاد باشد، ممکن است پزشک چربی زیادی را برای تزریق در نظر بگیرد و همین موضوع باعث انباشته شدن چربی زیرپوست و گلوله شدن آن شود. معمولاً پزشکانی که حرفه‌ای نیستند یا بار اول است می‌خواهند تزریق چربی را انجام دهند، این اشتباه را دارند و باعث تغییر چهره فرد و عروسکی شدن آن می‌شوند.

    جوانسازی-صورت
    جوانسازی-صورت

    هماتوم یا لخته شدن خون

    از جمله مشکلاتی که در اثر اشتباه پزشکی یا مصرف داروی رقیق‌کننده خون رخ می‌دهد می‌توان به هماتوم یا لخته شدن خون اشاره کرد. این عارضه نادر می‌تواند باعث لخته شدن خون شود و گلوله شدن چربی در زیرپوست را به همراه داشته باشد.

    پیشگیری از گلوله شدن چربی تزریق شده به صورت

    متقاضیان تزریق چربی را به خاطر کم تهاجمی و بدن عارضه بودن آن انتخاب می‌کنند، اما واقعاً این عمل زیبایی عوارض ندارد؟ پس گلوله شدن چربی زیرپوست چیست؟ آیا جز این است که این مشکل را می‌توان یکی از عوارض مهم و قابل توجه تزریق چربی در نظر گرفت!

    اگر شما هم جزء کسانی هستید که به پیشگیری بهتر از درمان است اعتقاد دارید، این بخش از مطلب کلینیک زیبایی VIP تهران را از دست ندهید. در این قسمت می‌توانید شرایط پیشگیری از بروز گلوله شدن چربی که به صورت تزریق می‌شود را یاد بگیرید.

    • به هیچ عنوان بعد از تزریق صورتتان را لمس نکنید و ماساژ ندهید تا چربی جذب شود و ماندگاری آن به حالت ثابت برسد.
    • بعد از تزریق چربی از انجام ورزش‌های سنگین اجتناب کنید.
    • به هیچ عنوان استخر نروید و در فضای باز که تابش نور خورشید وجود دارد حضور نداشته باشید.
    • آنتی‌بیوتیک‌ها و مسکن‌هایی که برای پیشگیری از عفونت و مشکلات احتمالی تجویز شده‌اند را به موقع مصرف کنید.
    • تزریق چربی را در یکی از بهترین کلینیک‌های زیبایی که مجوز وزارت بهداشت را دارد انجام دهید و این عمل زیبایی را به مراکز متفرقه واگذار نکنید.
    • پزشکی را برای تزریق چربی انتخاب کنید که سابقه طولانی‌مدتی در این زمینه دارد و می‌تواند تزریق چربی را با کمترین عوارض و بدون مشکل برایتان انجام دهد.
    • حتماً سرتان را موقع خواب و استراحت بالاتر از بدنتان قرار دهید. این کار کمک می‌کند تا التهاب و ورم ناشی از تزریق چربی کم شود و چربی تزریق شده بتواند به خوبی در محل مورد نظر جذب شود.

    راهکارهای درمان گلوله شدن چربی تزریق شده به صورت

    تمام متقاضیان تزریق چربی عادت ندارند که قبل از این عمل زیبایی درباره مشکلات و پیامدهای ناشی از آن تحقیق کنند. به همین خاطر بعد از اینکه چربی زیرپوست آن‌ها حالت گلوله شده پیدا می‌کند، به دنبال راهی برای درمان این مشکل می‌گردند. اگر به هر دلیلی شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید و نگرانی و استرس یک لحظه هم راحتتان نمی‌گذارد، بهترین راه این است که درمان این مشکل را پیدا کنید. در ادامه روش‌هایی که می‌تواند گلوله شدن چربی تزریق شده به صورت را برطرف کند و چهره فرد را به حالت طبیعی برگرداند را برایتان آورده‌ایم.

    • با توجه به شرایط متقاضی پزشک ممکن است از دارودرمانی برای برطرف کردن این مشکل کمک بگیرد.
    • اگر چربی تزریق شده با کمک ماساژ قابل جذب شدن باشد، پزشک از این روش برای برطرف کردن گلوله‌های چربی استفاده می‌کند.
    • در صورتی که هیچ‌کدام از روش‌های درمانی موثر نبود، پزشک مجدد ناحیه مورد نظر را بی‌حس کرده و چربی را با کمک سوزن‌های مخصوص از درون پوست تخلیه می‌کند.

    عوارض گلوله شدن چربی تزریق شده به صورت چیست؟

    معمولاً چربی اضافی که زیرپوست تزریق می‌شود تا یک ماه ماندگاری دارد و به مرور جذب پوست می‌شود. به همین خاطر پزشکان زمان کافی به بدن می‌دهند که خودش چربی را جذب کند. در صورتی که این موضوع اتفاق نیفتد، نیاز به درمان گلوله شدن چربی تزریق شده یا تخلیه کامل آن خواهید داشت.

    به طور کلی، عوارض ناشی از تزریق چربی و گلوله شدن آن زیرپوست برای هر فردی متفاوت است. با توجه به اینکه چقدر چربی به این صورت زیرپوست بماند، چه موقع برای تخلیه آن اقدام کنید، پزشک چقدر در تخلیه چربی تخصص داشته باشد و داروها و درمان‌هایی که بعد از این کار انجام می‌دهد، عوارض چربی گلوله شده می‌تواند برایتان کم یا زیاد باشد.

    آیا تخلیه چربی تزریق شده درد دارد؟

    به همان اندازه که تزریق چربی دردناک است، برای تخلیه چربی هم احساس درد وجود دارد؛ اما متقاضیانی که می‌خواهند این کار را انجام دهند می‌توانند با کمک بی‌حسی این مرحله را بدون درد پشت سر بگذارند؛ زیرا پزشک قبل از تخلیه چربی ابتدا ناحیه مورد نظر را بی‌حس می‌کند، سپس چربی را از زیرپوست خارج می‌کند.

     

    سوالات متداول گلوله شدن چربی تزریق شده صورت + جواب‌های تخصصی

    1) آیا احتمال ایجاد توده بعد از تزریق چربی وجود دارد؟
    در صورتی که تزریق چربی به درستی و توسط پزشک حرفه‌ای انجام نشود، احتمال تشکیل شدن توده‌های ریز و درشت زیرپوستتان وجود دارد.
    2) طول دوران نقاهت بعد از تزریق چربی چقدر است؟
    با توجه به نوع تکنیکی که برای تزریق استفاده شده، میزان تزریق چربی و ناحیه تزریق، طول دوران نقاهت این عمل زیبایی بین دو تا سه هفته است.
    3) مشکلات جذب نشدن چربی تزریق شده چیست؟
    بزرگ‌ترین مشکلی که گلوله شدن چربی صورت پس از تزریق در پی دارد، به هم خوردن قرینگی چهره متقاضی است. مخصوصاً وقتی تزریق چربی روی گونه‌ها یا پلک‌ها انجام شده باشد، صورت فرد حالت غیرطبیعی پیدا می‌کند.

     

    آیا شما کاندید مناسب “تزریق چربی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]


    177 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند