بهترین درمان کچلی یا طاسی ارثی، کاشت مو است. امروزه روش های کاشت مو بسیار مؤثر شده‌اند و کمترین عوارض جانبی را دارند. دستگاههای کاشت مو پیشرفت زیادی کرده‌اند و در یک جلسه، زیبایی و اعتمادبه‌نفس را به شما هدیه می‌کنند.در این مقاله  انواع روش های کاشت مو و نتیجه آن را بررسی میکنیم . همچنین به شما میگوئیم کدام روش های کاشت مو قدیمی است و بهترین و جدیدترین روش کاشت مو چیست

آیا ریزش موی شما هم ارثی است و هرچه می‌کنید قطع نمی‌شود؟  کاشت مو تنها درمان قطعی برای ریزش مو، طاسی و کچلی ارثی است. کاشت مو، پیشرفت‌های زیادی کرده و امروزه با کمترین عوارض و بیشترین بازدهی ممکن انجام می‌شود. در این نوشته به روش های کاشت مو و انواع دستگاه کاشت مو می‌پردازیم. شما را با انواع روش کاشت مو و دستگاههای کاشت مو آشنا می‌کنیم، تا با خیال راحت سراغ کاشت یا پیوند مو بروید.

 

کاشت مو درمان قطعی کچلی

کاشت مو درمان قطعی کچلی

روش‌های قدیمی کاشت مو

پیش از آنکه به روش‌های جدید کاشت مو در کلینیک کاشت موی vip بپردازیم، بیایید نگاهی به روش‌های قدیمی بیندازیم و مزایا و معایب آن‌ها را بررسی کنیم. با آگاهی از “روش های کاشت مو” در سال‌های گذشته، دید بهتری نسبت به روش‌های جدید و نتایج کوتاه‌مدت و بلندمدت آن‌ها پیدا می‌کنیم.

 

*برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید

 

کاشت مو به روش FUT

در کاشت مو به روش FUT ( اف یو تی ) اول نوار باریکی از پوست پشت سر برداشته و زخم را بخیه می‌زدند. البته موهای قسمت‌های بالاتر جای زخم را می‌پوشاند، اما اگر موهای پشت‌سر خیلی کوتاه می‌شد، جای بخیه‌ها هم معلوم می‌شد. از طرف دیگر ممکن بود گوشت اضافه هم در محل زخم‌ها به وجود بیاید.

سپس نوار باریک پوستی را زیر میکروسکوپ قرار داده و با استفاده از ابزارهای خاصی، فولیکول‌های موجود در نوار پوستی را برمی‌داشتند. هر واحد فولیکول شامل ۱ تا ۴ تار مو هست. این واحدها را پس از آماده‌سازی، گرافت می‌نامند.

 

آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو به روش FUT هستید یا خیر ؟

عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

 

جراح با استفاده از گرافت‌ها، کاشت مو را آغاز می‌کرد. در این مرحله که البته بین همه روش های کاشت مو مشترک است، جراح با استفاده از ابزاری به‌نام پانچ، سوراخ‌های بسیار ریزی با قطر ۰٫۵ تا ۱ میلی‌متر در پوست قسمت گیرنده ایجاد کرده و گرافت‌ها را در این سوراخ‌ها قرار می‌داد.

در این روش عمق و زاویه سوراخ مهم بود، چون اگر عمق آن بیش‌ازاندازه کم یا زیاد می‌شد، گرافت از بین می‌رفت. اگر هم زاویه مناسب نبود، خواب مو اشتباه می‌شد. عوارض جانبی این روش، مثل خون‌ریزی و زخم، و از همه بدتر، گوشت اضافه در ناحیه بانک مو باعث کم‌رنگ‌شدن آن شد؛ حداقل در کلینیک کاشت موی vip تهران دیگر از این روش قدیمی استفاده نخواهد شد.

کلینیک وی آی پی تهران

کلینیک وی آی پی تهران

کاشت مو به روش FIT

در عمل کاشت مو به روش FIT (اف آی تی ) یا آن‌طور که در بعضی کشورها می‌گویند، اف‌یو‌ای (FUE)، تا حدودی شبیه اف‌یو‌تی است. در روش اف‌آی‌تی، کاشت مو در سه مرحله برداشت، آماده‌سازی و کاشت انجام می‌شود. مهم‌ترین فرق این دو روش، در مرحله اول، یا برداشت گرافت هست.

در کاشت مو FIT ، به‌جای برداشت نوار پوستی و جداکردن تعداد زیادی فولیکول، واحدهای فولیکولی را به‌صورت دانه‌دانه از پشت سر استخراج می‌کنند. به این صورت که با ابزار پانچ دستی، سوراخ‌های بسیار ریزی در بانک مو ایجاد کرده و در هر نوبت فقط یک فولیکول از بافت جدا کرده و آن را استخراج می‌کنند.

بعد از برداشت، واحدهای فولیکولی زیر میکروسکوپ قرار گرفته و آماده کاشت می‌شوند. بعد هم جراح شروع به کاشت مو با گرافت‌های آماده می‌کند. کاشت مو به روش اف‌آی‌تی درست ماننده روش اف‌یوتی است. سوراخ‌های بسیار ریزی در قسمت گیرنده ایجاد کرده و گرافت‌ها را جاسازی می‌کنند.

خون‌ریزی در روش کاشت مو FIT در حد یک قطره است. نیازی به بخیه هم ندارد. در این روش ریسک ایجاد زخم و گوشت اضافه هم وجود ندارد. اما نکته منفی این روش آن است که با ابزار دستی انجام می‌شود، برای همین متخصصان این حوزه به‌سراغ روش بهینه‌تری برای کاشت مو رفتند.

روش‌های جدید کاشت مو

خونریزی و ایجاد گوشت اضافه در روش FUT و بعد هم ابزارهای دستی و وقت‌گیر در روش اف‌آی‌تی، باعث شد متخصصان کاشت مو به‌دنبال روش‌های بهتری باشند. کاشت مو در کلینیک vip تهران با بهترین و بهینه‌ترین روش انجام می‌شود تا نتیجه، شما را شگفت‌زده کند! اما این روش جدید کاشت مو چیست؟

کاشت مو به روش SUT جدیدترین روش کاشت مو

کاشت مو به روش SUT تا حدودی مانند کاشت مو FIT است؛ با این فرق که در مرحله برداشت فولیکول، از پانچ ماشینی و قابلیت ساکشن دستگاه استفاده می‌شود. در ادامه واحدهای فولیکولی را زیر میکروسکوپ آماده کرده و بعد هم با پانچ دستی یا ماشینی، گرافت‌ها را در قسمت گیرنده می‌کارند.

چه چیز هایی برای کاشت مو ضرر دارد؟

در کاشت مو SUT یا MICRO SUT (میکرو اس‌یوتی) از یکی از دستگاههای کاشت مو به‌نام اس‌ای‌اف‌ای‌آر (SAFER) یا اس‌ای‌اف‌ای (SAFE) استفاده می‌شود. البته این روش به‌هیچ‌وجه تمام‌خودکار نیست، بلکه دستگاه اس‌یوتی دو قابلیت دارد که هنگام استخراج فولیکول به کار می‌آیند:

  • پانچ ماشینی این دستگاه قابلیت چرخش دارد و پوست را مثل مته سوراخ می‌کند
  • ساکشن یا مکش، فولیکول‌ها را بدون دخالت دست به داخل دستگاه می‌کشد

این دو قابلیت در دستگاه اس‌ای‌اف‌ای‌آر سرعت برداشت فولیکول‌ها را افزایش داده، خطای برداشت را کاهش داده و در نهایت باعث می‌شوند گرافت‌ها کیفیت بهتری داشته باشند. این فرایند هم در کوتاه‌مدت و هم بلندمدت، نتایج فوق‌العاده‌ای دارد. به همین دلیل در کلینیک کاشت موی vip از روش SUT یا MICRO SUT استفاده خواهد شد.

روش کاشت مو sut

روش کاشت مو sut

 

بهترین کلینیک کاشت مو کجاست؟

کلینیک پوست،مو زیبایی VIP از وزارت بهداشت مجوز رسمی دارد. این کلینیک مجهز به دستگاه اسکن و آنالیز سر است و کاشت مو را با جدیدترین روش های کاشت مو یعنی SUT یا میکرو اس‌یوتی MICRO SUT  و به‌صورت کاملا طبیعی انجام می‌دهد، به طوری که کمتر کسی متوجه کاشت مو شما خواهد شد. کلینیک کاشت مو vip در تهران بیش از 15 سال سابقه داشته و با ارائه ضمانت‌نامه کتبی به شما اطمینان می‌دهد که:

    • زیر نظر تیم پزشکی متخصص و مجرب با مجوز رسمی از وزارت بهداشت فعالیت می‌کند.
    • بدون تراشیدن یا کوتاه کردن مو و بدون جراحی کاشت را انجام می‌دهد.
    • محیط کلینیک تخصصی vip به‌طور کامل استریل شده است.
    • طراحی خط مو را با دستگاه سه‌بعدی لیزری انجام می‌دهد.
    • کاشت مو را با خط رویش طبیعی انجام می‌دهد.
    • بالاترین تراکم کاشت با ظرافت لیزری را دارد.
    • موی زنده می‌کارد که رشد هم می‌کند.

برای شروع عکس قسمت طاس سر خود را که نیاز به کاشت مو دارد برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را درباره بهترین روش عمل کاشت مو مناسب با چهره شما را راهنمایی کنند.

 

آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو به روش SUT هستید یا خیر ؟

عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.