ورزش-بعد-از-کاشت-ابرو

ورزش سنگین بعد از کاشت ابرو مجاز است یا خیر؟

آیا ورزش کردن یک بخش مهم از زندگی‌تان هست و تا به امروز به همین خاطر کاشت ابرو را به تاخیر انداخته‌اید؟ به نظر شما دلیل اینکه پزشکان ورزش کردن را بعد از پیوند ابرو محدود می‌کنند چیست؟ اگر کاندیدای کاشت ابرو هستید و می‌خواهید این عمل زیبایی را انجام دهید، بی‌شک بارها و بارها مزایا و معایب کاشت ابرو و روش انجام آن را بررسی کرده‌اید. در کنار این موارد، مراقبت‌های پس از کاشت ابرو را نمی‌شود دست کم گرفت!

ابروهای جوان شما مانند یک دانه تازه کاشته شده هستند، برای اینکه فولیکول‌های مو بتوانند در جایگاهشان محکم شوند و رشد طبیعی خودشان را شروع کنند، در روزهای اولیه پس از کاشت باید به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید و ممنوعیت‌هایی که برای دوران نقاهت در نظر گرفته شده را رعایت کنید. یکی از این محدودیت‌ها عدم انجام فعالیت‌های بدنی سنگین و ورزش کردن هست. با کلینیک VIP تهران همراه باشید تا دلیل این توصیه پزشکان و پیامدهای آن را بررسی کنیم و زمانی که برای شروع ورزش بعد از کاشت در نظر گرفته را بشناسیم.

چرا ورزش سنگین بعد از کاشت ابرو ممنوع شده است؟

پزشکان مشکلی با ورزش کردن شما پس از کاشت ابرو ندارند، به شرطی که دوران نقاهت را با موفقیت و بدون مشکل سپری کرده باشید. ورزش سنگین بعد از کاشت ابرو باعث می‌شود که سرعت گردش خون و فشارخون در بدن افزایش پیدا کند. این موضوع باعث خونریزی شدید در نواحی کاشت شده و دوران نقاهت طبیعی ابروها را طولانی‌تر می‌کند.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    به همین دلیل هست که پزشکان توصیه می‌کنند تا حد امکان بعد از پیوند ابرو فعالیت‌های بدنی سنگین انجام ندهید و صبر کنید تا روی سوراخ‌های ایجاد شده برای کاشت دلمه بسته شود و زخم‌های سطحی که برای قرار دادن فولیکول‌ها ایجاد شده ترمیم شوند.

    کاشت ابرو در تهران
    کاشت ابرو در تهران

    علاوه بر بالا رفتن احتمال خونریزی بعد از کاشت ابرو، ورزش کردن مشکلات دیگری را هم به وجود می‌آورد که می‌تواند روند کاشت ابرو طبیعی و رشد آن را مختل کند. از جمله این علائم می‌توان به عرق کردن بعد از ورزش به خاطر افزایش دمای بدن اشاره کرد. وقتی عرق می‌کنید، آبی که روی پیشانی جمع شده تا روی چشم‌هایتان می‌آید؛ بنابراین ناحیه کاشت ابرو مرطوب می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که احتمال عفونت در نواحی که فولیکول‌ها قرار دارند بالا بروند و تارهای جدید ابرو از بین بروند.

    به واسطه تعریقی که بعد از ورزش روی بدن قرار می‌گیرد، نیاز دارید که حمام کنید. با توجه به اینکه شستش ابروها و حمام کردن باید مطابق دستور پزشک و به صورت محدود انجام شود، مجدداً تارهای کاشت شده ابرو شوکه شده و آسیب می‌بینند.

    در نهایت اغلب افراد برای انجام تمرینات ورزشی خودشان در فضای آزاد حاضر می‌شوند. با توجه به اینکه نور آفتاب و گرد و خاک می‌تواند به فولیکول‌های جوان ابرو صدمه بزند، ورزش سنگین بعد از کاشت ابرو آن هم در فضای باز باعث می‌شود که نتیجه مطلوبی از این عمل زیبایی نگیرید.

    اگر عاشق شنا هستید و می‌خواهید این فعالیت ورزشی را بعد از کاشت ابرو ادامه دهید، باید صبر کنید تا دوران نقاهت تمام شود و پزشک به شما اجازه استخر رفتن بدهد. چون حمام کردن، استخر رفتن، حضور در جکوزی و… هم ممنوع است.

    چه کارهایی بعد از پیوند ابرو غیرمجاز هستند؟

    فقط ورزش سنگین بعد از کاشت ابرو” محدود نمی‌شود، بلکه موارد دیگری هم جزء فعالیت‌های ممنوعه بعد از کاشت ابرو هستند و عدم توجه به این توصیه‌ها می‌تواند روند درمان را پس از کاشت دچار مشکل کند. این موضوع گاهی می‌تواند بروز عفونت بعد از کاشت و تغییر مکان قرارگیری فولیکول‌ها در اثر مالش باشد، یا اینکه باعث عدم رشد ابروهای جدیدتان و ریزش ابروهایی که دارید شود.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت ابرو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    پزشکانی که پیوند ابرو را انجام می‌دهند، برای هر متد کاشتی که استفاده می‌شود یک سبک مراقبتی خاص را در نظر می‌گیرند. در این بخش قرار هست محدودیت‌های بعد از کاشت ابرو که برای تمام متقاضیان این عمل زیبایی الزامی است را با هم بررسی کنیم.

    • استفاده نکردن از مواد آرایشی مانند مداد ابرو یا سایه ابرو
    • عدم حضور در برابر نور مستقیم آفتاب
    • اصلاح و رنگ نکردن ابروهای جوان
    • استفاده نکردن از داروهای تقویت رشد مو و… بدون تجویز پزشک
    • عدم استفاده از حوله زبر و کشیدن حوله به صورت پس از شستشو
    • عدم تماس، لمس یا خاراندن ناحیه کاشت ابرو
    • عدم استفاده از سشوار به خاطر برخورد باد گرم به صورت
    • نخوابیدن به سمت صورت و عدم تماس ابروها با بالش

    حتما بخوانید : بهترین دکتر کاشت ابرو در تهران چه کسی است؟

    چه نکاتی دوران نقاهت کاشت ابرو را کوتاه‌تر می‌کند؟

    با وجود بایدها و نبایدهای سخت‌گیرانه‌ای که برای دوران نقاهت پس از کاشت ابرو در نظر گرفته شده، ممکن هست به طور کامل قید این عمل زیبایی را بزنید و با ظاهر جدیدتان کنار بیایید؛ اما، یادتان باشد که دوران نقاهت پیوند ابرو به سرعت برق و باد می‌گذرد و بعد از آن چهره‌ای متفاوت دارید و زیبایی و اعتماد به نفستان چند برابر می‌شود. به همین خاطر هم هست که اغلب متقاضیان کاشت ابرو ریسک‌ها و سختی‌های این عمل زیبایی را به جان می‌خرند و برای تغییر چهره و جوان‌تر شدن به کلینیک VIP تهران مراجعه می‌کنند.

    برای اینکه به راحتی پیوند ابرو را انجام دهید و محدودیت‌های بعد از آن مانند عدم انجام ورزش سنگین بعد از کاشت ابرو را پشت سر بگذارید، باید بدانید که چه کارهایی را بهتر است انجام دهید تا پیوند ابرو به خوبی ‌شکل بگیرد و با موفقیت از دوران بحرانی نقاهت پس از کاشت عبور کنید.

    • اگر قبل از کاشت هر روز فست فود و غذاهای سنتی چرب و شیرینی مصرف می‌کرده‌اید، در دوران نقاهت باید مصرف این مواد غذایی را محدود کنید. اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشید و میوه‌ها، سبزیجات و مغزها را مصرف کنید، ریشه فولیکول‌ها قوی می‌شود و ابروهای جوان سریع‌تر رشد می‌کنند.
    • مصرف ویتامین A در دوران نقاهت سرعت رشد ابروها را بیشتر می‌کند؛ بنابراین کسانی که می‌خواهند زودتر چهره جدیدشان را در آیینه ببینند و بی‌صبرانه منتظر تماشای نتیجه اولیه پیوند ابرو هستند، باید مصرف این مکمل را در برنامه‌هایشان داشته باشند.
    • با وجود اینکه کاشت ابرو یکی از عمل‌های زیبایی کم تهاجمی و سرپایی هست، اما برای کاشت تار موهای جدید سوراخ‌هایی روی پوستتان ایجاد می‌شود که برای ترمیم آن‌ها باید صبر کنید. اگر می‌خواهید این زخم‌های سطحی سریع‌تر بهبود پیدا کنند و جای زخم‌ها و اسکار در ناحیه کاشت باقی نماند، ویتامین E مصرف کنید.
    • برای شستشوی صورتتان از آب ولرم استفاده کنید و به هیچ عنوان ابروها را لمس نکنید و روی آن‌ها شامپو یا سایر شوینده‌های شیمایی را نمالید.
    • سرتان را موقع خواب با زاویه 45 درجه با بدنتان روی بالش قرار دهید. برای ساخت این زاویه می‌توانید از دو یا سه بالش استفاده کنید. این زاویه ورمی که بعد از کاشت رخ می‌دهد را کم می‌کند و باعث می‌شود که گردش خون بدن موجب دیر جوش خوردن زخم‌ها نشود. توصیه می‌شود که سه تا چهار روز بعد از کاشت با این شرایط بخوابید تا ابروهای جوان بتوانند با محل جدیدشان هماهنگ شده و از شوک خارج شوند.
    • تخصص و تجربه پزشکی که کاشت را انجام می‌دهد هم در کوتاه یا طولانی شدن نقاهت موثر است. همان‌طور که ورزش سنگین بعد از کاشت ابرو می‌توانید روند طبیعی درمان را دچار مشکل کند، انتخاب پزشک ناوارد و تازه‌کار موجب کاشت ابرو با زاویه نامناسب، کاشت موهای چند تار و غیرطبیعی شدن ابروها، عفونت به دلیل شرایط غیر استریل و… می‌شود و باعث می‌شود که نتیجه خوبی از این عمل نگیرید.
    • شرایط کلینیکی که پیوند ابرو را در آن انجام می‌دهید هم مهم است. برای اینکه بتوانید ورزش سنگین بعد از کاشت ابرو” را در بازه زمانی کوتاهی شروع کنید و از تمریناتتان عقب نمانید، بهترین راه انتخاب یک کلینیک مجهز با کادر مجرب است.
    فعالیت-و-انجام-ورزش-بعد-از-کاشت
    فعالیت-و-انجام-ورزش-بعد-از-کاشت

    چه زمانی می‌توانیم ورزش را پس از کاشت ابرو شروع کنیم؟

    برای شروع ورزش بعد از پیوند طبیعی ابرو حتماً از پزشک معالجتان سوال کنید. با توجه به اینکه ورزش مورد علاقه شما چیست، بازه زمانی شروع آن متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال اگر پیاده‌روی می‌کنید یا ورزش‌هایی مانند یوگا و میدیتشن را همیشه انجام می‌داده‌اید، سه تا چهار روز بعد از کاشت می‌توانید به آرامی دوباره فعالیت‌های روزمره و ورزش‌های سبک خودتان را شروع کنید.

    اما برای شروع ورزش سنگین بعد از کاشت ابرو باید صبر کنید تا فولیکول‌ها دوران نقاهت و شوک را پشت سر بگذارند و هیچ خطری به خاطر تعریق، افزایش فشارخون و سرعت گردش خون یا حرکاتی که انجام می‌دهید آن‌ها را تهدید نکند.

    این بازه زمانی به متد پیوند ابرو، نحوه کاشت و شرایط جسمانی متقاضیان بستگی دارد. بعضی از افراد سه هفته پس از کاشت می‌توانند به آرامی ورزش کردن را شروع کنند، در صورتی که برای سایرین ممکن است حتی در ماه دوم پس از کاشت هم اجازه شروع ورزش توسط پزشک صادر نشود.

    حفظ تناسب‌اندام و آمادگی جسمانی بعد از کاشت ابرو

    با توجه به نکات ذکر شده برای ورزش کردن بعد از کاشت ابرو، اغلب ورزشکاران با این سوال مواجه می‌شوند که چطور می‌توانیم تناسب‌اندام خودمان را در دوران نقاهت حفظ کنیم و آمادگی جسمانی‌ که برای انجام ورزش‌های بدنی سنگین داریم بعد از کاشت ابرو افت نکند.

    برای اینکه بدنتان پس از پیوند ابرو چربی نزند و افزایش وزن پیدا نکنید، باید برنامه غذایی دقیقی برای خودتان آماده کنید. این برنامه غذایی باید سرشار از مواد غذایی حاوی مواد مغذی و ویتامین‌ها باشد و چربی و شکر آن به حداقل میزان ممکن برسد. با این کار می‌توانید وزنتان را در طول دوران نقاهت پیوند ابرو ثابت نگه دارید و مواد مغذی لازم برای رشد فولیکول‌های مو تازه کاشت شده را تامین کنید.

    اگر هم می‌خواهید آمادگی جسمانی شما افت نکند، تنها راهی که پیش رویتان وجود دارد شروع تمرینات ورزشی سبک مانند پیاده‌روی و حرکات کششی توصیه شده توسط پزشک است. با این کار می‌توانید جلوی خشک شدن بدنتان را در بازه زمانی که فعالیت بدنی‌تان محدود شده را بگیرید.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت ابرو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”vip_kashtabroo” num=6 cols=3]


    177 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند