کاشت مو بدون بانک مو به چه روشی‌هایی انجام می‌شود؟

کاشت مو بدون بانک مو به چه روشی‌هایی انجام می‌شود؟

آیا کاشت مو بدون بانک مو امکان‌پذیر است؟ ریزش مو معمولاً در نواحی اطراف و جلوی سر آقایان دیده می‌شود. به همین دلیل است که پزشکان می‌توانند از موهای بانک مو در پشت سر برای برداشتن گرافت‌های مو و کاشتن آن‌ها در نواحی مشخص شده استفاده کنند؛ اما تمام افراد بانک موی مناسبی ندارند!

بعضی مواقع ممکن است بانک مو بسیار ضعیف و کم مو باشد و امکان برداشتن فولیکول از آن برای کاشت وجود نداشته باشد. بعضی مواقع هم ممکن است به دلیل ریزش شدید موها یا توجه دیرهنگام متقاضی، موهای موجود در بانک مو هم به طرز قابل توجهی از بین رفته باشد و امکان برداشتن گرافت از این قسمت عملاً غیرممکن شود.

اغلب کسانی که در این شرایط قرار دارند، از بابت اینکه نتوانند مانند سایرین موهایی پرپشت و زیبا داشته باشند همیشه نگران هستند. چون بانک مویی برای آن‌ها وجود ندارد یا بانک مویشان به اندازه‌ای ضعیف است که عملاً مویی برای اهدا و ترمیم نواحی که موهایشان ریخته وجود ندارند.

بانک مو چیست و چرا بانک مو مهم است؟

به موهای موجود در ناحیه‌ای به طول حدود 30 سانتی‌متر و عرض 7 سانتی‌متر در قسمت پشت سر و ما بین گوش‌ها بانک مو گفته می‌شود. طبق بررسی‌های انجام‌شده توسط محققان، موهای بانک مو در برابر طاسی و ریزش مقاوم هستند. به همین دلیل برای کاشت مو از گرافت‌های مو موجود در این ناحیه استفاده می‌شود.

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    در روش‌های مختلف کاشت، گرافت های مو با کمک پانج اتوماتیک یا دستی یا حتی برش‌های نواری از بانک مو جدا می‌شوند و پس از مرتب‌سازی در نواحی مشخص شده در سر، ریش یا ابرو کاشته می‌شوند.

    کلینیک-کاشت-مو-در-تهران
    کلینیک-کاشت-مو-در-تهران

    دلایل از بین رفتن بانک مو چیست؟

    با وجود اینکه موهای بانک مو در برابر ریزش و طاسی به شدت مقاوم هستند، اما بعضی از افراد به دلایل مختلف حتی موهای موجود در این ناحیه را هم از دست می‌دهند. ازجمله آن‌ها می‌توان به شیمی‌درمانی، سوختگی و زخم و جراحت در ناحیه بانک مو اشاره کرد. این افراد به دلیل اینکه بانک موی بسیار ضعیفی دارند، نمی‌توانند از روش‌های معمول کاشت مو برای جبران وسعت طاسی خودشان استفاده کنند.

     

    آیا کاشت مو با بانک موی دیگران ممکن است؟

    افرادی که بانک موی ضیفی دارند، معمولاً این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا امکان کاشت مو با کمک بانک موی دیگران امکان‌پذیر است؟ در پاسخ این سؤال باید بدانید که بدن انسان در برابر DNA های متفاوت مقاومت نشان می‌دهد و تنها در برابر فولیکول‌های حاوی DNA خودش واکنش مثبت از خود نشان می‌دهد؛ بنابراین در صورتی که از تار موی اهدایی دیگران برای کاشت استفاده کنید، احتمال دارد که بدنتان این موها را پس بزند و کاشت مو نتیجه مطلوبی برایتان نداشته باشد.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو  هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    این روش کاشت علاوه بر اینکه موجب هدر رفتن هزینه کاشت مو می‌شود، عوارض دیگری هم در پی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به باقی ماندن جای زخم در ناحیه سر، بروز عفونت و بیماری‌های پوستی اشاره کرد.

    نمونه-کاشت-مو
    نمونه-کاشت-مو

    روش‌های کاشت مو بدون بانک مو

    با توجه به پیشرفت علم و ارائه روش‌های جدید کاشت مو، این مشکل هم امروزه برطرف شده و کاشت مو بدون بانک مو امکان‌پذیر است. اگر شما هم جز افرادی هستید که به دلیل نداشتن بانک مو یا بانک موی ضعیف مجبور هستید کم مویی‌تان را تحمل کنید و از ظاهرتان احساس رضایت ندارید، ادامه این مقاله کلینیک VIP را بخوانید و با روش‌های نوین کاشت مو بیشتر آشنا شوید.

    توصیه میکنیم این مقاله را در مورد عمل کاشت مو مطالعه کنید : بهترین روش برای درمان طاسی ارثی مو چیست؟

    1) کاشت مو بدون بانک مو با سلول‌های بنیادی

    برای کاشت مو توسط سلول‌های بنیادی، یک تکه کوچک از پوست سر که حاوی فولیکول‌های مو است برداشته می‌شود، سپس فولیکول‌ها در آزمایشگاه‌های مخصوص تکثیر می‌شوند. با کمک فولیکول‌های تکثیرشده کاشت مو انجام می‌شود. با توجه به اینکه کاشت مو با کمک سلول‌های بنیادی هنوز در مرحله آزمایش است و به صورت کلی مورد استفاده قرار نگرفته، تضمینی درباره نتیجه مناسب آن ارائه نمی‌شود.

     

    2) کاشت مو بدون بانک مو و کاشت مو به روش BHT

    در کاشت مو به روش BHT برای پیوند موی سر از بانک مو استفاده نمی‌شود. بلکه فولیکول‌های از قسمت‌های دیگر بدن برداشته شده و در قسمت سر کاشته می‌شود. ازجمله نواحی اهدا کننده مو برای این نوع از کاشت می‌توان به ریش اشاره کرد. این روش کاشت مو نیاز به تخصص و دقت زیادی دارد؛ زیرا موهای نواحی مختلف بدن باید به دقت بررسی شوند و در نهایت برداشت از نواحی انجام شود که امکان انتقال موفقیت‌آمیز فولیکول را برای کاشت مو دارند.

    کاشت-مو-با-تراکم-بالا
    کاشت-مو-با-تراکم-بالا

    3) کاشت مو بدون بانک مو و ترمیم مو به روش HRT

    در این روش کاشت از موهای مصنوعی که هم‌جنس و همرنگ موهای خود فرد هستند استفاده می‌شود. در این روش موها روی یک لایه کراتین گیاهی شبیه سازی شده با پوست سر ثابت می‌شوند و برای پوشاندن وسعت طاسی از این لایه استفاده می‌شود. در این روش ‌ترمیم مو عوارض ناشی از کاشت مو مانند زخم و خونریزی وجود ندارد. ترمیم مو به روش HRT مانند کاشت موی مصنوعی عوارضی مانند بروز عفونت، قارچ‌های پوستی، عدم رشد و طبیعی بودن موها و عدم امکان کوتاه کردن و حالت دادن موهای سر به دلخواه وجود دارد.

    چرا کاشت مو را در کلینیک VIP انجام دهیم؟

      • کلینیک vip تهران یکی از بهترین مراکز کاشت و پیوند مو در ایران محسوب می‌شود.
      • کلینیک vip تهران بیش از ۱۵ سال سابقه دارد.
      • کلینیک vip زیر نظر پزشک متخصص و با همکاری تیم مجرب فعالیت می‌کند.
      • کلینیک تخصصی vip از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز رسمی دارد.
      • کلینیک vip دستگاه اسکن و آنالیز سر دارد و خط مو را با دستگاه سه‌بعدی لیزری طراحی می‌کند.
      • کلینیک کاشت موی vip از جدیدترین روش‌های کاشت مو مانند SUT و Micro SUT استفاده می‌کند.
      • در کلینیک vip کاشت مو بدون نیاز به تراشیدن یا کوتاه کردن مو و بدون جراحی انجام می‌شود.
      • در کلینیک تخصصی vip موی طبیعی و زنده با تراکم بالا کاشته می‌شود که رشد طبیعی هم داشته و می‌توان به آن مدل داد و آن را اصلاح کرد.
      • محیط کلینیک تخصصی vip به‌طور کامل استریل شده است.
      • در مراجعه حضوری به کلینیک vip تهران، از بانک مو اسکن و آنالیز رایگان صورت می‌گیرد و متخصصان
      • این مجموعه، با توجه به وضعیت بانک مو و نتیجه کاشت، مشاوره‌های تخصصی می‌دهند.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو  هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”vip_kasht” num=6 cols=3]


    177 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند