زخم_های-بعد-از-کاشت-ابرو

علت زخم‌های بعد از کاشت ابرو+ پیشگیری و درمان

دلیل زخم‌های بعد از کاشت ابرو چیست؟ آیا روش کاشت ابرو در بروز این زخم‌ها تاثیرگذار است؟ چطور می‌توانیم از زخم شدن قسمت کاشت ابرو پیشگیری کنیم؟ آیا برای درمان جای زخم ابروها پس از کاشت راهکاری وجود دارد؟ اگر قصد پیوند ابرو را دارید، بدون شک با این پرسش‌ها مواجه می‌شوید. کلینیک VIP تهران در این مقاله همه چیز را درباره پیشگیری از بروز زخم‌های کاشت ابرو و روش‌هایی که برای درمان این مشکل وجود دارد برایتان ارائه کرده است.

قبل از اینکه به سراغ نکات پیرامون زخم شدن جای کاشت ابرو ها برویم، باید این موضوع را بررسی کنید که آیا اصلاً نیاز به این عمل زیبایی دارید یا خیر؟ اگر ابروهایتان در اثر استفاده از لوازم آرایشی بی‌کیفیت ریخته است یا اینکه مادرزادی ابروهای نازکی داشته‌اید، از کاندیداهای مناسب این عمل زیبایی محسوب می‌شوید. البته کسانی که در اثر حادثه یا بیماری هم دچار ریزش ابرو می‌شوند معمولاً با کمک کاشت یا پیوند ابرو می‌توانند دوباره صورتشان را به شکل سابق در بیاورند و ابروهای زیبا، خوش‌حالت و پرپشت داشته باشند.

در صورتی که شرایط کاشت ابرو را دارید و مصمم هستید که این عمل زیبایی را انجام دهید، وقت آن است که درباره زخم شدن جای پیوند ابرو به عنوان یکی از عوارض این عمل زیبای اطلاعات کسب کنید.

 

آیا زخم‌های بعد از کاشت ابرو طبیعی هستند؟

در کاشت ابرو باید پزشک متخصص سوراخ‌های ریزی را در نواحی مد نظر ایجاد کند، سپس موهای برداشته شده از بانک مو را با زاویه مشخص به این قسمت پیوند بزند. با وجود این سوراخ‌های کوچک، زخم‌های سطحی که بعد از کاشت ابرو دیده می‌شوند طبیعی خواهند بود؛ اما بعضی از افراد پس از پیوند ابرو زخم‌های عمیق‌تری را تجربه می‌کنند. در صورتی که بیشتر از یک هفته جای کاشت زخم باشد، باید با پزشک معالجتان برای بررسی علت و درمان زخم‌های بعد از کاشت ابرو مشورت کنید.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    عوارض-کاشت-ابرو
    عوارض-کاشت-ابرو

    دلایل زخم شدن ناحیه کاشت ابرو چیست؟

    مهم‌ترین دلیل زخم‌های بعد از کاشت ابرو کاشت گرافت­های مو در این ناحیه است؛ اما موارد دیگری هم برای احتمال زخم شدن این ناحیه و طولانی شدن روند درمان وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

    • عدم تخصص پزشک و کاشت نامناسب گرافت­ها
    • پایین بودن قدرت سیستم ایمنی متقاضی
    • دستکاری ابرو پس از کاشت
    • عدم رعایت نکات دوران نقاهت و اقدام برای اصلاح ابرو و…

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت ابرو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    نکات مهم درمان زخم‌های بعد از کاشت ابرو

    با توجه به اینکه اغلب متقاضیان زخم‌های بعد از کاشت ابرو” را تجربه می‌کنند، بنابراین باید روش درمان این زخم‌ها را برای کوتاه‌تر شدن دوران نقاهت یاد بگیرید. در ادامه نکاتی که می‌تواند به ترمیم جای پیوندهای مو و بهبود زخم‌های ابرو کمک کند اشاره کرده‌ایم.

    1) در روزهای اول پس از کاشت ابرو به هیچ عنوان ناحیه پیوند را لمس نکنید و نخارانید. چون با این کار روی دلمه‌های پیوند را می‌کنید و ناحیه کاشت خونریزی می‌کند؛ بنابراین زخم‌های حاصل از پیوند ابرو دوباره باز می‌شوند و دوران نقاهت طولانی‌تری را تجربه خواهید کرد. همچنین لمس ناحیه کاشت به پیوندها هم صدمه میزند و کاشت ابرو نتیجه دلخواهتان را نخواهد داشت.

    2) کمپرس یخ را اطراف ناحیه کاشت بگذارید تا زخم‌ها سریع‌تر بسته شوند. با این کار می‌توانید احتمال خونریزی را کاهش دهید و تورم اطراف چشم‌هایتان را از بین ببرید.

    3) برای اینکه زخم‌های بعد از کاشت ابرو سریع‌ تر درمان شوند، از شستشوی فوری ناحیه پیوند اجتناب کنید. باید زخم‌های این ناحیه بسته شده و دلمه روی آن‌ها را بپوشاند تا پوست بتواند خودش را ترمیم کند. معمولاً پزشکان برای شستشوی ابروها 48 ساعت پس از کاشت را در نظر می‌گیرند؛ اما برای اطمینان خاطر حتماً با پزشک معالجتان در این مورد مشورت کنید.

    4) برای شستشوی ابروها از شامپو بچه یا شوینده‌های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید. شستشوی ابرو پس از مدت زمان تعیین شده می‌تواند آلودگی‌های این ناحیه را از بین ببرد و در درمان زخم‌های کاشت موثر باشد.

    5) آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای تجویز شده را به موقع مصرف کنید؛ زیرا در صورتی که ناحیه کاشت ابرو عفونت کند زخم‌های بعد از کاشت دیرتر درمان خواهند شد.

    6) رژیم غذایی سالمی داشته باشید و مواد غذایی سرشار از ویتامین C، آهن، ویتامین A و… مصرف کنید. اگر سبد غذایی مفیدی داشته باشید، پوست ناحیه پیوند سریع‌تر درمان می‌شود و دوران نقاهت را بهتر سپری خواهید کرد.

    7) برای درمان زخم‌های بعد از کاشت ابرو از قرار گرفتن در برابر نور آفتاب یا فضای دارای گرد و غبار بپرهیزید.

    مزایای-کاشت-ابرو
    مزایای-کاشت-ابرو

    نحوه پیشگیری از زخم‌های بعد از کاشت ابرو

    همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. برای زخم‌های ابرو هم این موضوع صدق می‌کند. اگرچه زخم شدن ناحیه کاشت ابرو اجتناب‌ناپذیر است، اما با رعایت نکات زیر می‌توانید احتمال بروز زخم‌های عمیق و ماندگار را در این ناحیه کاهش دهید.

    1) در انتخاب روش کاشت ابرو دقت کنید. در صورتی که کاشت ابرو را با برش نواری بانک مو برای پیوند انجام دهید، دوران نقاهت طولانی‌تری خواهید داشت. در روش‌های جدید که کاشت ابرو با پانچ دستی یا اتوماتیک انجام می‌شود شدت زخم ناحیه کاشت و برداشت مو کم است. در این روش‌ها نیازی به بخیه زدن ناحیه برداشت فولیکول‌ها ندارید و نگرانی از بابت باقی ماندن جای زخم یا اسکار در ناحیه بریده شده از بانک مو نخواهید داشت.

    2) پزشکی که کاشت ابرو را انجام می‌دهد باید تخصص و تجربه کافی در زمینه انجام این عمل زیبایی را داشته باشد. هر چقدر پزشک به کارش واردتر باشد، احتمال بروز زخم‌های بعد از کاشت ابرو” کمتر خواهد بود و پیوند با دقت و ظرافت بیشتری انجام می‌شود.

    3) مصرف دخانیات و الکل باعث می‌شود که زخم‌های به وجود در آمده در ناحیه کاشت دیرتر درمان شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود که مصرف این موارد را حداقل تا دو هفته بعد از پیوند ابرو متوقف کنید.

    4) از مصرف دارهای رقیق کننده خون و انجام فعالیت‌های بدنی سنگین پس از کاشت اجتناب کنید. چون رقیق شدن خون و افزایش سرعت گردش خون در بدن احتمال خونریزی ناحیه پیوند ابرو را بیشتر می‌کند. اگر پس از کاشت مجدداً ناحیه مورد نظر خونریزی کند، زخم‌های بعد از کاشت ابرو دیرتر درمان خواهند شد.

    و در انتها کلینیک VIP…

    اگر می‌خواهید عمل زیبایی کاشت ابرو را با کمترین عوارض انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم به کلینیک VIP تهران مراجعه کنید. این مرکز زیبایی با وجود حضور پزشکان متخصص و باتجربه و دارا بودن تجهیزات روز دنیا، کاشت ابرو را با بهترین نتیجه و بیشترین تراکم برای متقاضیان انجام می‌دهد.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت ابرو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”vip_kashtabroo” num=6 cols=3]


    177 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند