تغذیه-بعد-از-لیپوماتیک

نکات مهمی که برای تغذیه بعد از لیپوماتیک باید بدانید

تغذیه بعد از لیپوماتیک چقدر در حفظ تناسب اندام بعد از این عمل زیبایی تاثیرگذار هست؟ آیا بعد از پیکرتراشی می‌توان همچنان به عادت‌های غذایی قدیمی پایبند بود؟ چطور می‌توانیم از پیکرتراشی یا لیپوماتیک بهترین نتیجه را بگیریم و همیشه اندامی زیبا داشته باشیم؟ در این مقاله به سوالاتی که پیرامون نوع تغذیه بعد از پیکرتراشی باید داشته باشید خواهیم پرداخت.

پیکرتراشی یا لیپوماتیک عمل زیبایی لاغری محسوب نمی‌شود! چون این جراحی قرار نیست ده‌ها کیلو از وزن شما را کم کند. در حقیقت لیپوماتیک یا پیکرتراشی روشی هست که می‌تواند چربی‌های سرسخت موضعی را از بین ببرد و شما را به رویای داشتن کمر باریک و اندامی متناسب برساند.

با توجه به اینکه لیپوماتیک چربی‌ها را حل کرده و از بدن خارج می‌کند، اغلب متقاضیان چند هفته بعد از عمل شاهد خوش اندام‌تر شدنشان هستند. همین موضوع هم باعث می‌شود که این افراد دوباره به تغذیه غلط خودشان برگردند! بازگشت به تغذیه نادرست، دوباره انباشت چربی را در بدن به وجود می‌آورد و چاقی سطحی یا حتی شدید را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل است که پزشکان تغذیه بعد از عمل لیپوماتیک را بخش مهمی از ماندگاری نتیجه این عمل زیبایی می‌دانند.

بعد از انجام لیپوماتیک می‌توانیم غذا بخوریم؟

تغذیه بعد از لیپوماتیک به شرایط جسمانی و وضعیت سلامتی متقاضیان بستگی دارد و نمی‌توان برای تمام کسانی که این عمل زیبایی را انجام می‌دهند نسخه یکسانی در نظر گرفت! با این وجود پزشکان توصیه می‌کنند که از مصرف مواد غذایی سرخ کرده، تنقلات چرب و شیرین، نوشیدنی‌های انرژی‌ زا و… اجتناب کرده و در روزهای بعد از عمل از مواد غذایی سالم و مفید استفاده کنید.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    بعد از پیکرتراشی معمولاً احساس خستگی، تهوع و یبوست وجود دارد. حتی ممکن هست بی‌اشتهایی شدید را تجربه کنید و نوشیدن آب هم حالتان را بد کند؛ اما پس از چند روز به مرور این حالت‌ها از بین می‌روند و می‌توانید با خیال راحت دوباره غذا بخورید. البته باید این نکته را مد نظر داشته باشید که مصرف غذاهای سنگین بعد از عمل می‌تواند به معده شما فشار وارد کند و عملکرد دستگاه گوارشتان را به هم بزند؛ بنابراین بهتر هست بعد از پیکرتراشی وعده‌های غذایی کوچک و سبک داشته باشید.با مصرف غذاهای سبک و مغذی می‌توانید مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را تامین کنید و به بدن برای ریکاوری پس از پیکرتراشی فرصت بدهید.

    رژیم-غذایی-بعد-لیپوماتیک
    رژیم-غذایی-بعد-لیپوماتیک

    رژیم غذایی مناسب بعد از لیپوماتیک چیست؟

    بعد از لیپوماتیک نمی‌توانید همچنان غذاهای چرب و شیرین مصرف کنید و امیدوار باشید که دیگر قرار نیست چاقی برایتان دردسرساز شود. برای اینکه چربی‌هایی که با کمک پیکرتراشی از بین رفته‌اند دوباره به شکم و پهلوهایتان برنگردد، باید نکات تغذیه بعد از لیپوماتیک که توسط پزشک متخصص ارائه می‌شود را به خوبی رعایت کنید. از جمله مواردی که برای رژیم غذایی بعد از پیکرتراشی در نظر گرفته می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    • از میوه‌ها، سبزیجات و مواد غذایی حاوی سبوس در برنامه غذایی روزانه خودتان استفاده کنید.
    • مصرف مواد قندی، چرب، شیرین، شود و کربوهیدرات را کاهش دهید.
    • به جای وعده‌های غذایی سنگین از وعده‌های غذایی کوچک و سبک استفاده کنید.
    • به اندازه کافی آب بنوشید. اگر می‌خواهید سوخت و ساز بدنتان بالا برود و ریزه خواری نداشته باشید، بهترین راه نوشیدن آب در طول روز است. آب متابولیسم بدن را بالا می‌برد و برای هضم بهتر غذاها مفید هست.

     

    ما کاندید مناسب “عمل لیپوماتیک هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    مواد غذایی مناسب برای تغذیه بعد از لیپوماتیک

    برای اینکه پیکرتراشی یا لیپوماتیک نتیجه بهتری به همراه داشته باشد، باید غذاهایی را مصرف کنید که التهابات بدن را کم می‌کنند. با استفاده از لیست غذایی که در ادامه ارائه شده می‌توانید التهاب بدنتان را پایین بیاورید و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کنید.

    • مصرف ماهی‌های چرب مانند سالمون و ساردین به دلیل وجود امگا 3 و تنظیم التهابات درونی بدن
    • استفاده از روغن زیتون طبیعی به دلیل وجود ترکیبات اولئوکانتال و کاهش التهاب
    • مصرف میوه‌ها و سبزیجات سرشار از ویتامین C مانند پرتقال، بروکلی و…
    • مصرف آجیل و خشکبار مانند گروه، بادام، پسته و… که حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب مفید، منیزیوم، پتاسیم و … هستند.
    • مصرف انواع توت‌ها مانند توت خشک، توت فرنگی و… برای کاهش التهابات بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و…
    • مصرف کره بادام زمینی
    • مصرف نوشیدنی‌های بدون کافئین مانند آب میوه‌های طبیعی
    • مصرف شیر و لبنیات کم‌چرب
    • مصرف مرغ سرخ شده در فر
    مراقبت-های-بعد-از-لیپوماتیک
    مراقبت-های-بعد-از-لیپوماتیک

    غذاهای ممنوعه برای تغذیه بعد از لیپوماتیک

    اگر کالری که در طول روز دریافت می‌کنید از کالری مورد نیاز بدنتان بیشتر باشد، به مرور چربی‌هایی که با پیکرتراشی برداشته شده‌اند دوباره تشکیل می‌شوند و شاهد بزرگ شدن شکم یا برجسته شده پهلوهایتان و… خواهید بود. به همین دلیل است که پزشکان به تغذیه بعد از لیپوماتیک اهمیت زیادی می‌دهند و لیستی را به عنوان مواد غذایی ممنوعه در اختیار متقاضیان این عمل زیبایی قرار می‌دهند. بعد از پیکرتراشی بهتر است مصرف غذاهای زیر را مصرف نکنید، یا اینکه مقدار مصرف آن‌ها را به کمترین میزان ممکن کاهش دهید.

     

    • غذاهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده، مرغ سوخاری و…
    • انواع آبنبات و شکلات و شیرینی
    • دسرهای متنوع مانند بستنی، ژله و…
    • غذاهای فست فودی مانند پیتزا و ساندویچ
    • نوشیدنی‌های شیرین و قندی
    • برنج سفید، ماکارونی، نان سفید و غلات بدون سبوس
    • سوسیس، کالباس و انواع ژامبون
    • آب میوه‌های مصنوعی
    • انواع سس مانند باربیکیو، سس سالاد و…
    • ماست‌های طعم دار

    و در انتها کلینیک vip تهران…

    برنامه غذایی که برای تغذیه بعد از لیپوماتیک” در نظر گرفته می‌شود با برنامه قبل از آن بسیار متفاوت هست. کسانی که می‌خواهند از نتیجه پیکرتراشی لذت ببرند و همیشه زیبایی اندامشان را حفظ کنند، نباید دوباره بعد از لیپوماتیک به سراغ برنامه غذایی قبلی خودشان بروند. زیرا با توجه به اینکه در این عمل زیبایی چربی‌های بدن خارج می‌شوند، مصرف مجدد غذاهای چرب و شیرین می‌تواند دوباره چاقی را برایتان به همراه داشته باشد. به همین دلیل است که پزشکان متخصص توصیه می‌کنند که بعد از پیکرتراشی مصرف غذاهای چاق کننده را کنار بگذارید و سبزیجات و میوه‌های خوشمزه را مصرف کنید. با مصرف غلات سبوس‌دار و مواد مغذی می‌توانید ویتامین‌های مورد نیاز بدنتان را تامین کنید و دیگر نگران چاقی مجدد و از بین رفتن نتیجه پیکرتراشی نخواهید بود.

    اگر برای انجام این عمل زیبایی نیاز به مشاوره دارید، با شماره واتساپ کلینیک VIP تهران در ارتباط باشید و از خدمات مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید.

    ما کاندید مناسب “عمل لیپوماتیک هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed num=6 cols=3 user=”vipclinic_surgery”]


    176 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند