علت-ریزش-ریش-آقایان

علت ریزش ریش آقایان چیست و راه‌های درمان

درباره علت ریزش ریش آقایان  و کاشت ریش چیزی میدانید؟ به نظر شما چه مواردی می‌تواند باعث کم شدن ریش و سبیل در آقایان شود؟ آیا درمانی هم برای این مشکل وجود دارد یا خیر؟

ریش و سبیل پرپشت نقش مهمی در زیبایی مردان دارد. آقایان با بلند کردن ریش و حالت دادن آن می‌توانند حالت چهره خودشان را تغییر دهند و جذابیت‌های ظاهرشان را به نمایش بگذارند. به محض وارد شدن به دوران بلوغ، ریش و سبیل آقایان شروع به رشد می‌کنند و به مرور پر می‌شود؛ اما بعضی از مردان ریش و سبیل کوسه‌ای و کم‌پشت دارند. علاوه بر این گروه، عده‌ای از آقایان به مرور موهای ریش و سبیل‌هایشان کم و کمتر می‌شود و در طول زمان ممکن هست سفیدی پوستشان از پشت ریش نمایان شود که ما کاشت ریش را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اینکه بتوانید ریزش موهای صورتتان را متوقف کنید؛ اول باید علت ریزش ریش آقایان را بدانید. با بررسی عوامل تاثیرگذار در این موضوع بهتر می‌توانید روش درمانی مناسب را برای پر کردن دوباره موهای صورتتان پیدا کنید.

دلایل ریزش موی صورت آقایان

برای پیدا کردن علت ریزش موی صورت مردان آماده هستید؟ در ادامه مهم‌ترین عواملی که باعث کم شدن موهای صورت آقایان می‌شود را معرفی کرده‌ایم.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    وراثت و ژنتیک

    مهم‌ترین علت ریزش ریش آقایان ژنتیک هست. اگر یکی از اعضای خانواده شما ریزش موی سر یا صورت داشته باشد، احتمال دارد که شما هم به این مشکل دچار شوید. با ژنتیک و وراثت نمی‌توان جنگید و هیچ راهی برای جبران از دست رفتن موهایتان وجود ندارد. در صورتی علت ریزش موی صورت مردان به دلیل عوامل ژنتیکی باشد، تنها با روش‌هایی مانند پیوند مو می‌توان نواحی خالی‌شده را مجدداً پر کرد و ریشی پرپشت و زیبا داشت.

    داروهای-تقویتی-ریش
    داروهای-تقویتی-ریش

    البته ژنتیک فقط در ریختن ریش و سبیل و کم‌پشتی آن‌ها موثر نیست، بلکه در صورتی که خانواده‌تان ریش و سبیل پرپشت داشته باشند، شما هم شانس داشتن ریش پرتراکم و زیبا را خواهید داشت.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت ریش و سبیل هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    تغییر در هورمون‌ها

    هورمون مردانه یا تستسترون هم یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در رشد موهای صورت مردان هست. در صورتی که مقدار این هورمون از اندازه نرمال آن کمتر شود، موهای سر و صورت آقایان شروع به ریختن می‌کند. اگر در ژنتیک شما ریزش موی صورت وجود ندارد، احتمال دارد که کم شدن تستسترون و تنظیم نبودن آن باعث از دست دادن موهای صورتتان شده باشد. برای تشخیص این موضوع باید آزمایش‌های لازم را انجام دهید.

    ابتلا به بیماری‌های خاص

    علت ریزش موی صورت مردان می‌تواند ابتلا به بیماری‌های خاصی مانند سرطان هم باشد. اگر علایم خاصی دارید که تا قبل از این وجود نداشته‌اند و احساس بیماری می‌کنید، حتماً آزمایش‌های لازم را انجام دهید. در صورتی که بیماری باعث ریخت موهای صورتتان شده باشد، با تشخیص به موقع و درمان آن می‌توانید به رشد مجدد موهای صورتتان امیدوار باشید.

    حوادث و آسیب‌های ناگوار

    حادثه خبر نمی‌کند! گاهی مواقع ممکن هست آقایان به خاطر حوادثی مانند زخم حاصل از جراحی، باقی ماندن جای جراحت، آتش‌سوزی و… موهای بخشی از صورتشان را از دست بدهند. با توجه به شدت حادثه و میزان آسیب‌دیدگی پوست صورت، ممکن هست که کاشت ریش و سبیل برای این افراد جوابگو باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کاشت ریش و شرایط انجام آن می‌توانید به واتساپ کلینیک VIP تهران پیام دهید.

    سبک زندگی نامناسب

    از دیگر مواردی که می‌تواند علت ریزش ریش آقایان” شود می‌توان به نداشتن تغذیه مناسب اشاره کرد. فولیکول‌های مو برای رشد و تکثیر نیاز به ویتامین و مواد مغذی دارند. در صورتی که رژیم غذایی شما فاقد مواد مورد نیاز ریشه مو باشد، ریش و سبیل و موهای سرتان شروع به ریختن می‌کند. علاوه بر تغذیه، شرایط زندگی شما می‌تواند باعث ریزش موهای صورتتان و کم‌پشت شدن ریشتان شود. اگر بی‌خوابی دارید، به دلیل عصبی شدن موهای صورتتان را می‌کنید، آرامش ندارید و …، نمی‌توانید پوست و مویی سالم داشته باشد.

    در صورتی که علت ریختن موها صورتتان سبک تغذیه و زندگی شما باشد، تنها با تغییر برنامه غذایی‌تان و فراهم کردن آرامش در زندگی‌تان می‌توانید جلوی این مشکل را بگیرید.

     

    آلوپسی آره آتا

    نقص سیستم ایمنی بدن هم می‌تواند باعث ریزش موهای صورت در آقایان شود. در آلوپسی آره آتا بدن سلول‌های خودش را به عنوان سلول دشمنش شناسایی کرده و به آن‌ها حمله می‌کند. در این حالت بخشی از موهای سر یا صورت به صورت سکه‌ای می‌ریزد.در این مواقع باید با پزشک متخصص مشورت کرد.

    کاشت-ریش-vip
    کاشت-ریش-vip

    راه‌های درمان ریزش موی صورت آقایان

    تا اینجای مطلب علت ریزش موی صورت آقایان مشخص شد. اکنون باید به دنبال راهی برای جبران موهای از دست رفته و درمان این مشکل باشید. در ادامه بهترین روش‌هایی که برای پرپشت کردن دوباره ریش و سبیل وجود دارد را برایتان آورده‌ایم.

    استفاده از داروهای تقویتی مو در ریزش موی صورت مردان

    یکی از روش‌های درمانی کم‌پشتی ریش و سبیل استفاده از داروهای تقویتی هست. این داروها برای کسانی مناسب هستند که سلامت جسمانی داشته باشند.

    مشکلی که داروهای تقویتی دارند، طولانی بودن دوره درمان رشد مو با کمک آن‌ها است. البته این نکته را نمی‌توان نادیده گرفت که، تنها در صورتی که ریشه موها وجود داشته باشد این داروها تاثیرگذار هستند؛ بنابراین برای کسانی که موهای صورتشان ریخته و فولیکولی در نواحی خالی ریش و سبیل باقی نمانده، استفاده از داروهای تقویتی فقط می‌تواند جلوی ریزش بقیه موهای صورت را بگیرد.

    استفاده از روغن‌های گیاهی تقویت مو

    یکی دیگر از روش‌های سنتی تقویت موهای سر و صورت استفاده از روغن‌های گیاهی است. با کمک روغن زیتون، روغن نارگیل و… می‌توانید ریشه موهای ریش و سبیلتان را تقویت کنید.

    مزوتراپی

    با توجه به اینکه استفاده از روش‌های سنتی برای درمان ریزش مو زمان‌بر هست و نتیجه قابل قبولی برای رشد مجدد مو‌ها ندارد، روش‌های جدیدی مانند مزوتراپی هم برای درمان انتخاب می‌شوند. در این روش درمانی از تزریق ویتامین‌ها و مواد مغذی برای تقویت ریشه مو و افزایش تراکم آن استفاده می‌شود.

    کاشت ریش و سبیل در کلینیک VIP

    علت ریزش ریش آقایان هر چه که باشد، تمام روش‌های گفته شده می‌تواند ریزش موهای صورتتان را کند کرده و کمی آن‌ها را پرپشت کند؛ اما جای موهایی که از بین رفته را فقط با کاشت ریش می‌توانید پر کنید. در کاشت ریش و سبیل پزشک فولیکول‌های مورد نیاز را از بانک مو بر می‌دارد و در نواحی مورد نیاز پیوند میزند. پس از اینکه فولیکول‌ها سرجایشان محکم شدند، دوران رشد ریش و سبیل جدیدتان فرا می‌رسد و می‌توانید دوباره یک ریش و سبیل پرپشت و زیبا داشته باشید.

    و در انتها کلینیک vip تهران…

    کاشت ریش و سبیل نیاز به دقت و ظرافت دارد و باید تراکم موها و زاویه‌های موهای جدید با سایر موهای موجود در این ناحیه هماهنگ باشد. کلینیک VIP تهران با وجود بیش از 15 سال تجربه در زمینه کاشت ریش و سبیل، این عمل زیبایی را با بهترین کیفیت برایتان انجام می‌دهد.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت ریش و سبیل هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”vip_kashtrish” num=6 cols=3]


    177 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند