آیا درباره مراقبت‌های بعد از عمل بلفاروپلاستی چیزی میدانید؟ به نظر شما مراقبت‌های بعد از عمل چه تاثیری روی نتیجه نهایی این عمل زیبایی دارد؟ متقاضیان جراحی پلک معمولاً تمام تمرکز خودشان را روی انتخاب کلینیک زیبایی و پزشکی که قرار هست این عمل زیبایی را برایشان انجام دهد متمرکز می‌کنند. در صورتی که کل نتیجه بلفاروپلاستی به میزان تخصص پزشک و نحوه انجام این عمل زیبایی بستگی ندارد!

اگر شما نکاتی که برای دوران نقاهت توسط پزشک ذکر می‌شود را رعایت نکنید، با خاراندن پلکتان یا مالش آن ممکن است باعث خونریزی ناحیه عمل شوید. همچنین عدم مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و رعایت نکات بهداشتی باعث می‌شود که پلک‌ها دچار عفونت شوند و نتیجه بلفاروپلاستی تغییر کند.

اگر با اطمینان خاطر کلینیک VIP تهران برای بلفاروپلاستی انتخاب کرده‌اید و قصد دارید این جراحی زیبایی را به پزشکان متخصص و باتجربه این مرکز بسپارید؛ حتماً نکاتی که به عنوان مراقبت‌های بعد از عمل بلفاروپلاستی ارائه می‌شود را رعایت کنید. توجه به این نکات، عوارض بلفاروپلاستی را به حداقل میزان ممکن می‌رساند و دوران نقاهت را کوتاه می‌کند.

 

جهت مشاوره رایگان و تماس کارشناسان ما با شما لطفا فرم زیر را پر کنید

 

دلیل انجام بلفاروپلاستی یا جراحی پلک چیست؟

بلفاروپلاستی که به عنوان جراحی پلک هم شناخته می‌شود، یک عمل زیبایی رایج در جهان هست. این عمل زیبایی برای اصلاح افتادگی پلک‌ها و برطرف کردن پف زیر پلک‌ها به کار می‌رود؛ زیرا با توجه به اینکه کلاژن سازی پوست در سنین بالا بسیار کم می‌شود و برای کسانی که افتادگی پلک شدید مادرزادی دارند، راه‌های درمان خانگی و دارویی جواب نمی‌دهد، این روش درمانی بهترین انتخاب محسوب می‌شود.

با کمک این عمل زیبایی می‌توانید پوست نازک افتاده روی چشتان را بردارید و عضله‌ها و چربی‌های انباشته‌شده زیر پلک و چین‌وچروک‌های این قسمت را برطرف کنید. به همین خاطر است که جراحی پلک یک روش جوان‌سازی محسوب می‌شود.

در کنار جوان‌سازی، جراحی پلک مشکل کم بینی که بر اثر افتادگی پلک به وجود می‌آید را هم به خوبی برطرف می‌کند. با کمک بلفاروپلاستی می‌توانی افتادگی پلک که به صورت مادرزادی یا در اثر افزایش سن به وجود آمده را از بین ببرید.

این عمل زیبایی تحت بی‌حسی و به صورت سرپایی انجام می‌شود. به همین دلیل است که متقاضیانی که سن بالایی دارند و بیهوشی برایشان ضرر دارد هم می‌توانند با کمک جراحی پلک چشم‌هایشان را زیبا کرده و افتادگی و چین‌های اطراف چشم‌هایشان را برطرف کنند.

 

نمونه-بعد-از-بلفاروپلاستی

نمونه-بعد-از-بلفاروپلاستی

برای انجام بلفاروپلاستی باید چه کاری انجام دهیم؟

اگر همه جوانب جراحی پلک را بررسی کرده‌اید و قصد انجام این عمل زیبایی را دارید، باید ابتدا با یک پزشک باتجربه و متخصص برای انجام بلفاروپلاستی مشورت کنید. پزشک ابتدا شرایط شما را برای جراحی پلک بررسی می‌کند. در صورتی که شرایط جسمانی خوبی داشته باشید، پزشک درباره نتیجه این عمل زیبایی و مراقبت‌های بعد از عمل بلفاروپلاستی” اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر دخانیات یا الکل مصرف می‌کنید یا به بیماری‌هایی مانند فشارخون، بیماری‌های قلبی، دیابت و… مبتلا هستید یا داروهای خاصی را مصرف می‌کنید، حتماً این موضوع را با پزشک مطرح کنید.

 

مراقبت‌های بعد از عمل بلفاروپلاستی چقدر زمان نیاز دارد؟

مراقبت‌های بعد از عمل بلفاروپلاستی از همان لحظه اتمام جراحی پلک شروع می‌شود. این عمل زیبایی حدود 45 دقیقه تا دو ساعت زمان نیاز دارد. در طول این بازه زمانی پزشک متخصص روی پلک را در جهت خط‌های موجود برش میزند. سپس عضلات فلج شده، چربی‌ها و پوست‌های اضافی را برمی‌دارد. پس از آن قسمت مورد نظر را با بخیه‌های ریز یا بخیه‌های  جذبی می‌بندد. در این مرحله متقاضی عمل زیبایی آماده رفتن به منزل و گذراندن دوران نقاهت می‌شود. با توجه به اینکه باز کردن چشم‌هایتان سخت است، باید فردی را به عنوان همراه روز عمل با خودتان ببرید.

بخیه‌های روی پلک‌ها ده الی دوازده  روز پس از عمل برداشته می‌شود. خارش، سوزش، قرمزی و خون‌مردگی اطراف پلک‌ها هم بعد از یک تا دو هفته برطرف می‌شود. در ادامه نکات مراقبت‌های بعد از عمل بلفاروپلاستی که در موفقیت‌آمیز بودن این عمل تاثیرگذار است را برای متقاضیان این عمل زیبایی ارائه کرده‌ایم.

خواندن این مطلب توصیه میشود : بلفاروپلاستی پلک پایین چیست؟ + مراحل و هزینه

 

نکات دوران نقاهت بعد از بلفاروپلاستی

بعد از بلفاروپلاستی ممکن است خشکی چشم، سوزش چشم، درد، بی‌حسی، تاری دید، اشکی شدن چشم‌ها و… را تجربه کنید. حتی ممکن است در اثر انجام فعالیت‌های زیاد و بالا رفتن گردش خون، در ناحیه عمل خونریزی رخ دهد. برای پیشگیری از این مشکلات، حتماً نکاتی که توسط پزشک متخصص ارائه می‌شود را رعایت کنید. در ادامه مهم‌ترین نکات مراقبت‌های بعد از عمل بلفاروپلاستی برای بدون دردسر سپری کردن این دوران را برایتان ارائه کرده‌ایم:

1) از مالش دادن و خاراندن پلک‌ها و چشم‌هایتان پس از عمل اجتناب کنید.

2) تا زمانی که پزشک به شما اجازه نداده ورود به استخر، سونا، حمام پر از بخار و دوش گرفتن ممنوع هست.

3) به هیچ عنوان فعالیت‌های جسمانی سنگین انجام ندهید. این کار فشارخون و گردش خون را بالا می‌برد و باعث خونریزی می‌شود.

4) تا حد امکان در برابر نور خورشید حاضر نشوید و برای رفتن به فضای آزاد عینک آفتابی استفاده کنید.

5) تا زمانی که پزشک اجازه نداده نباید از لنزهای تماسی استفاده کنید.

6) به هیچ عنوان سیگار نکشید و الکل مصرف نکنید.

7) از داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین و وافارین، ناپروکسن و… استفاده نکنید.

8) در صورت مصرف داروهای خاص حتماً این موضوع را با پزشکان هماهنگ کنید.

9) داروهای ضد درد و آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده را به موقع مصرف کنید. با این کار می‌توانید احتمال عفونت را پس از عمل کاهش دهید.

10) پس از جراحی پلک فعالیت‌هایی مانند کار کردن با لپ تاپ، نگاه کردن به گوشی و مطالعه را کاهش دهید؛ زیرا این کارها موجب زیاد باز ماندن پلک‌ها و خسته شدن چشم‌ها می‌شود.

11) بعد از عمل جراحی پلک آرایش نکنید.

12) تا زمان اجازه پزشک رانندگی نکنید.

13) برای کاهش کبودی، درد و التهاب اطراف پلک‌هایتان از کمپرس یخ استفاده کنید.

نکات مراقبت‌ های بعد از عمل بلفاروپلاستی

نکات مراقبت‌ های بعد از عمل بلفاروپلاستی

و در انتها کلینیک vip تهران…

در این مطلب نکات مهم “مراقبت‌های بعد از عمل بلفاروپلاستی را ارائه کردیم و درباره نحوه انجام این عمل زیبایی و علت آن سخن گفتیم. با توجه به اینکه شرایط متقاضیان جراحی پلک با هم متفاوت است، حتماً قبل از انجام این عمل زیبایی باید خدمات مشاوره بلفاروپلاستی را از کلینیک vip دریافت کنید.

آیا درباره مراقبت‌های بعد از عمل بلفاروپلاستی چیزی میدانید؟ به نظر شما مراقبت‌های بعد از عمل چه تاثیری روی نتیجه نهایی این عمل زیبایی دارد؟ متقاضیان جراحی پلک معمولاً تمام تمرکز خودشان را روی انتخاب کلینیک زیبایی و پزشکی که قرار هست این عمل زیبایی را برایشان انجام دهد متمرکز می‌کنند. در صورتی که همه نتیجه بلفاروپلاستی به میزان تخصص پزشک و نحوه انجام این عمل زیبایی بستگی ندارد!

اگر شما نکاتی که برای دوران نقاهت توسط پزشک ذکر می‌شود را رعایت نکنید، با خاراندن پلکتان یا مالش آن ممکن است باعث خونریزی ناحیه عمل شوید. همچنین عدم مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و رعایت نکات بهداشتی باعث می‌شود که پلک‌ها دچار عفونت شوند و نتیجه بلفاروپلاستی تغییر کند.

اگر با اطمینان خاطر کلینیک VIP تهران برای بلفاروپلاستی انتخاب کرده‌اید و قصد دارید این جراحی زیبایی را به پزشکان متخصص و باتجربه این مرکز بسپارید؛ حتماً نکاتی که به عنوان مراقبت‌های بعد از عمل بلفاروپلاستی ارائه می‌شود را رعایت کنید. توجه به این نکات، عوارض بلفاروپلاستی را به حداقل میزان ممکن می‌رساند و دوران نقاهت را کوتاه می‌کند.

 

آیا شما کاندید مناسب “عمل بلفاروپلاستی هستید یا خیر ؟

عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.