علت-ریزش-موی-صورت-مردان

علت ریزش موی صورت مردان چیست؟ + روش‌های درمانی

علت ریزش موی صورت مردان چیست؟ آیا تمام آقایان با این مشکل مواجه می‌شوند یا ریزش موی صورت در مردان فقط برای گروه خاصی رخ می‌دهد؟

موهای صورت آقایان یک عنصر مهم در زیباتر نشان دادن آن‌ها به شمار می‌رود. به همین خاطر مردانی که صورتی با ریش کوسه‌ای یا سبیل کم‌پشت دارند، علاقه‌مند هستند علت این مشکل را پیدا کنند؛ زیرا با پیدا کردن دلایل کم‌پشتی ریش و سبیل در مردان، بهتر می‌توانید راه‌های درمانی آن را پیدا کنند.

در این مقاله از کلینیک VIP تهران مهم‌ترین دلایلی که موجب ریزش موی صورت مردان می‌شود را برایتان آورده‌ایم. با ما همراه باشید و عوامل تاثیرگذار در کم مویی صورت مردان را بشناسید.

چرا ریش صورت مردان کم‌پشت می‌شود؟

هیچ‌چیزی به اندازه یک ریش و سبیل پرپشت نمی‌تواند در زیباتر و مردانه‌ تر نشان دادن چهره شما موثر باشد؛ اما همیشه این طور نیست که ریش و سبیل‌هایتان رشد مناسب داشته باشند! گاهی مواقع ممکن هست آقایان از همان ابتدای بلوغشان موهای صورت کمی داشته باشند و هیچ‌وقت حس ریش و سبیل جذاب داشتن را تجربه نکنند.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    علت-ریزش-ریش
    علت-ریزش-ریش

    گاهی مواقع هم ریش و سبیل در آقایان بسیار زیبا و پرپشت هست، اما به مرور زمان تراکم آن کم و کمتر می‌شود. در این زمان سوالی که مطرح می‌شود پیرامون پیدا کردن علت ریزش موی صورت مردان” است. عواملی که روی کم‌پشت شدن ریش و سبیل شما تاثیرگذار هستند عبارتند از:

    عوامل ژنتیکی و وراثت

    متاسفانه هیچ راه حلی برای غلبه بر ژنتیک شما جهت جلوگیری از ریزش ریش و سبیلتان وجود ندارد. جالب هست بدانید که علاوه بر اینکه علت ریزش موی صورت مردان در اغلب موارد ژنتیکی هست، حتی این موضوع روی کم‌پشت یا پرپشت بودن صورت آن‌ها نیز تاثیرگذار خواهد بود.

    مردانی که در خانواده‌هایی با موی سر و موی صورت پرپشت و متراکم به دنیا می‌آید، شانس این را دارند که ریش و سبیلی زیبا و پرپشت و موهای جذاب و خوش‌حالت داشته باشند. در نقطه مقابل اگر اعضای خانواده شما ریش و سبیل کم‌پشت یا کوسه‌ای دارند، احتمال اینکه ریش و سبیل شما هم هیچ‌وقت تراکم لازم را نداشته باشد وجود دارد.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت ریش و سبیل هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    تغییر در هورمون‌های مردانه

    فقط خانم‌ها نیستند که با تغییرات هورمونی موهایشان ریزش پیدا می‌کند یا کم‌پشت می‌شود، بلکه رشد موی آقایان هم به تنظیم بودن هورمون مردانه در بدن آن‌ها بستگی دارد. آقایانی که میزان هورمون تستسترون آن‌ها نسبتاً پایین باشد، نسبت به سایرین موهای صورت کم‌تری دارند. حتی تنظیم نبودن این هورمون را می‌توانید به عنوان یکی از علت ریزش موی صورت مردان هم در نظر بگیرید. به همین دلیل هست که پزشکان متخصص برای آقایان دارای ریزش موی صورت حتماً آزمایش تست هورمون تجویز می‌کنند.

    ابتلا به بیماری‌های خاص

    بعضی از بیماری‌های خاص دقیقاً موهای شما و ریشه آن‌ها را هدف قرار می‌دهند؛ بنابراین در صورتی که بدون هیچ پیش زمینه‌ای و به طور ناگهانی موهای صورتتان شروع به ریزش کرده است، برای پیدا کردن علت ریزش موی صورت مردانه خودتان باید به پزشک مراجعه کنید. در صورت تشخیص بیماری، پزشک معالج درمان را شروع می‌کند. پس از آن به احتمال زیاد ریزش موهای صورتتان متوقف می‌شود و شاهد رشد دوباره آن‌ها خواهید بود.

    بروز حوادث ناگوار

    بعضی از آقایان در اثر زخم، آتش‌سوزی و… موهای بخشی از صورتشان را از دست می‌دهند. با توجه به اینکه شدن حادثه چقدر باشد، آسیب‌پذیری موها می‌تواند کم یا زیاد شود؛ بنابراین در بین علت ریزش موی صورت مردان باید حوادث ناگوار را هم در نظر گرفت.

    سبک زندگی نامناسب

    نوع تغذیه و وضعیت روحی و جسمانی شما هم می‌تواند به عنوان یکی از عوامل ریزش موهای مردانه در نظر گرفته شود. کسانی که استرس و اضطراب بیش از حد دارند، ممکن است دچار ریزش موی سر و ریش و سبیل شوند. همچنین مردانی که تغذیه‌شان ناسالم هست و مواد غذایی مفید و مغذی به بدنشان نمی‌رسد هم موی صورتشان را به مرور از دست می‌دهند. برای اینکه دچار این مشکل نشوید، پیشنهاد می‌کنیم همیشه مواد غذایی سالم و میوه و سبزیجات مصرف کنید و آرامش داشته باشید.

    درمان-ریزش-ریش
    درمان-ریزش-ریش

    آلوپسی آره آتا

    آیا مردانی را دیده‌اید که بخشی از ریش آن‌ها مانند یک سکه سفید شده و هیچ تار مویی در این ناحیه دیده نمی‌شود؟ این گروه از آقایان به دلیل ابتلا به آلوپسی آره آتا موهای صورتشان را از دست داده‌اند. در این بیماری، بدن سلول‌های خودش را مشابه دشمنش تصور می‌کند و مدام به آن‌ها حمله می‌کند؛ بنابراین فولیکول‌های مو هم از حملات تهاجمی آن در امان نمی‌مانند و از بین میروند؛ بنابراین آلوپسی آره آتا را هم می‌توان به عنوان علت ریزش موی صورت مردان” در نظر گرفت.در این موارد باید با پزشک مشورت کرد .

    روش‌های درمان ریزش موی صورت آقایان

    پس از پیدا کردن علت ریزش موی صورت مردان باید به دنبال روش‌های درمان این مشکل باشید. در ادامه پرطرفدارترین روش‌های درمان ریزش موی صورت آقایان را ارائه کرده‌ایم. البته قبل از امتحان کردن هرکدام از مواد ذکر شده، حتماً باید با پزشک معالج مشورت کنید.

    استفاده از روغن‌های گیاهی

    روغن‌های گیاهی فقط روی رشد موهای سر تاثیرگذار نیستند! بلکه موهای ریش و سبیلتان را هم می‌توانید با کمک روغن زیتون، روغن نارگیل و… تقویت کنید. اما این روش موقتی است .

    مصرف داروهای تقویتی

    اگر علت ریزش موی صورت مردان ابتلا به بیماری‌های خاص تشخیص داده شود، حتماً باید فرد مورد نظر نزد پزشک مراجعه کند و آزمایش‌های لازم را برای درمان انجام دهد. در طول دوره درمان معمولاً دارهای تقویتی رشد مو برای متقاضی تجویز می‌شود. همچنین برای کسانی که به علت کمبود مواد معدنی و ویتامین‌ها دچار ریزش مو شده‌اند هم این داروها تاثیرگذار هستند.

    کاشت ریش و سبیل

    پس از بررسی آزمایش‌های لازم و مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک، ممکن هست همچنان ریزش موهای صورتتان ادامه داشته باشد. البته در مواردی که علت ریزش موی صورت مردان ژنتیکی تشخیص داده می‌شود هم این مشکل وجود دارد. در این حالت چاره‌ای جز کاشت ریش و سبیل برایتان باقی نمی‌ماند.

    اگر بتوانید کاشت ریش را با موهای طبیعی خودتان انجام دهید، احساس ناراحتی از دست دادن ریش و سبیل برایتان از بین می‌رود و می‌توانید ریشی پرپشت و طبیعی داشته باشید که می‌تواند به حالت‌های مختلف اصلاح شود. برای کاشت ریش و سبیل طبیعی، همین الان با شماره واتساپ کلینیک vip در تماس باشید.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت ریش و سبیل هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”vip_kashtrish” num=6 cols=3]


    176 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند