درمان-طاسی-ارثی-مو

بهترین روش برای درمان طاسی ارثی مو چیست؟

درمان طاسی ارثی مو چیست؟ کسانی که در خانواده‌ای حضور دارند که اطرافیانشان کم مو یا طاس هستند بی‌شک بارها این سؤال را از خودشان پرسیده‌اند! به طور معمول در طول شبانه‌روز انسان‌ها 50 تا 100 تار موی خودشان را از دست می‌دهند و با رشد موهای جدید تراکم کلی موها همچنان حفظ می‌شود؛ اما ریزش مویی که منجر به طاسی مردانه می‌شود با این ریزش متفاوت است. در این حالت تعداد موهایی که می‌ریزند بسیار بیشتر است و به دلیل ضعیف شدن فولیکول‌های مو، احتمال جایگزینی موهای ریخته شده وجود ندارد. به همین دلیل است کسانی که دچار طاسی موروثی هستند، باید حتماً تا زمانی که بانک موی آن‌ها جواب می‌دهد برای کاشت مو اقدام کنند.

الگوی طاسی مردانه و بررسی علت‌های ریزش مو

برای درمان طاسی ارثی مو باید بدانید علت این مشکل چیست. شایع‌ترین نوع طاسی در بین آقایان و خانم‌ها ریزش موی مردانه است. این موضوع می‌تواند از یکی از اعضای خانواده پدری یا مادری به شما ارث برسد. در الگوی طاسی مردانه این‌گونه نیست که شما شب بخوابید و صبح بیدار شوید و ببینید هیچ تار مویی روی سرتان نیست، بلکه به مرور تارهای مو نازک و نازک‌تر می‌شوند تا اینکه به طور کامل جلوی سر، پشت سر یا اطراف سر خالی شود.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    کاشت-مو-طاسی-سر
    کاشت-مو-طاسی-سر

    چطور متوجه ریزش موی خودمان شویم؟

    مهم‌ترین موضوعی که برای کاشت مو باید به آن توجه داشته باشید، شناسایی درست زمان ریزش مو و اقدام به موقع است. کسانی که نمی‌توانند این بازه زمانی را شناسایی کنند، متاسفانه ممکن است دوران طلایی اقدام برای پیوند مو را از دست بدهند و بانک موی آن‌ها دیگر از بین رفته باشد. برای اینکه بتوانید زمان دقیق شروع ریزش مو را متوجه شوید به این نکات توجه داشته باشید:

    • موهای سرتان نازک و کم‌پشت می‌شوند
    • دیگران کم‌پشت شدن موهایتان را به شما گوشزد می‌کنند، چون بهتر متوجه تغییر ظاهر شما می‌شوند.
    • روی بالشتان، لای شانه سرتان و در هر نقطه از خانه ردی از موهای شما دیده می‌شود
    • خط رشد مویتان در ناحیه پیشانی عقب‌تر رفته و پیشانی شما بلندتر به نظر می‌رسد.

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    آیا ریزش مو همیشه به طاسی کامل ختم می‌شود؟

    برای درمان طاسی ارثی مو و کاشت مو باید شما مطمئن شوید که ریزش موهایتان دیگر متوقف نمی‌شود. به همین دلیل است توصیه می‌شود کسانی که زیر 25 سال هستند، افرادی که به دلیل مصرف دارو یا درمان‌های خاص دچار ریزش مو شده‌اند و کسانی که به خاطر استرس موهایشان دچار ریزش شده حتماً به پزشک مراجعه کنند؛ زیرا در اغلب این موارد با مصرف دارو و تغیر شرایط ممکن است ریزش مو به طور کامل کنترل میشود.

    البته برای اینکه دقیق‌تر متوجه شوید که خدمات کاشت مو نیاز دارید یا نه، باید الگوی طاسی موی مردانه را در اعضای خانواده‌تان بررسی کنید. اگر این الگو در بین اعضای خانواده یا بستگان شما وجود دارد، حتی ممکن است در همان سنین جوانی و در کمتر از 22 سالگی موهایتان را از دست بدهید؛ اما اغلب افراد در سن بالای 25 سال دچار ریزش مو می‌شوند و حتی ممکن است این ریزش به طاسی کامل ختم نشود.

    برای درمان طاسی ارثی مو باید مطمئن شوید که ریزش موهایتان دیگر متوقف نمی‌شود
    برای درمان طاسی ارثی مو باید مطمئن شوید که ریزش موهایتان دیگر متوقف نمی‌شود

    بعضی از افراد هم در اثر ریزش مو تنها بخشی از موهایشان را از دست می‌دهند و تار موهای آن‌ها نازک می‌شود، اما همین تارهای نازک برای همیشه روی سرشان باقی می‌ماند و به طاسی کامل دچار نمی‌شوند.

    توصیه میکنیم این مقاله را  مطالعه کنید : نحوه محاسبه هزینه کاشت مو

    الگوهای ریزش مو و طاسی

    الگوهای ریزش که نیاز به درمان طاسی ارثی مو دارند معمولاً در سه دسته قرار می‌گیرند:

    • پسرفت خط مو: در این حال دو طرف تاج مو ریزش پیدا می‌کند و ممکن است تاج مو نیز باریک و کم‌پشت شود.
    • نازک شدن تاج یا فرق سر: این حالت گاهی با پسرفت خط مو همراه است و موهای فرق سر به اندازه‌ای می‌ریزند که پوست سر دیده می‌شود.
    • نازک شدن عمومی: در این حالت موهای سر به طور کامل نمی‌ریزند، اما کم‌پشت شدن موهای بالای سر شایع است و با وجود اینکه پوست بالای سر دیده می‌شود، پشت و کنارهای سر همچنان مو دار هستند.
    • طاسی منطقه‌ای: در این حالت تنها بخشی از موها به حالت سکه‌ای یا کمی بزرگ‌تر ریزش پیدا می‌کنند و آن بخش از سر یا صورت سفید و بدون مو می‌شود.

     

    چه عواملی روی ریزش مو تأثیر دارند؟

    عوامل دیگری که روی ریزش مو مؤثر هستند و شما را نیازمند درمان طاسی ارثی مو می‌کنند عبارتند از:

    • کمبود پروتئین در بدن
    • مصرف سیگار
    • مصرف دارو
    • بیماری‌ها مختلف
    • عفونت‌ها رایج
    • استرس و اضطراب
    کاشت-مو-در-تهران
    کاشت-مو-در-تهران

    بهترین روش برای درمان طاسی ارثی مو چیست؟

    اگر طاسی ارثی مو دارید و می‌خواهید دیرتر دچار این مشکل شوید یا حتی تار موهای نازک شده خودتان را حفظ کنید، این بخش از مقاله برای شما نوشته‌شده است. با رعایت مواردی که در ادامه ذکر شده می‌توانید روند ریزش موهایتان را کندتر کنید.

    اصلاح برنامه غذایی

    وقتی برنامه غذایی مناسبی داشته باشید، موهای پرپشت‌تری دارید و نیازی نیست که در همان ابتدای جوانی به دنبال درمان طاسی ارثی مو باشید. مواد غذایی حاوی پروتئین، آهن، ویتامین C و امگا 3 مانند ماهی و گوشت می‌توانند رشد موهایتان را بیشتر کنند و روی تراکم موهایتان و افزایش ضخامت آن‌ها تأثیر بسزایی داشته باشند. در کنار اصلاح برنامه غذایی، توصیه می‌شود که از بیوتین و ویتامین‌ها داروهایی که جلوی ریزش موها و نازک شدن آن‌ها را می‌گیرند نیز استفاده کنید.

    نوشیدن آب کافی

    باورتان می‌شود که یک چهارم فولیکول مو را آب تشکیل داده است؟ به همین دلیل توصیه می‌شود که حتماً روزی 8 تا 10 لیوان آب بنوشید تا موهایی سالم و پرپشت داشته باشید.

    ورزش مداوم

    گردش خون مناسب تأثیر بسزایی روی رشد و پرپشت شدن موها دارد. به همین خاطر است که اغلب ورزشکاران موهایی پرپشت و زیبا دارند؛ بنابراین حتماً ورزش را در برنامه روزانه‌تان داشته باشید.

    پرهیز از مصرف الکل

    برای اینکه موهایتان رشد کافی داشته باشند، باید زینک مصرف کنید؛ اما مصرف هم‌زمان زینک با نوشیدنی‌های الکلی بی‌فایده است. چون الکل اجازه نمی‌دهد که زینک در بدن جذب شود.

    سشوار و ابزارهای حرارتی

    سشوار و ابزارهای حرارتی حالت‌دهنده مو تأثیر قابل‌توجهی روی ریزش موها و نازک شدن آن‌ها دارد؛ بنابراین بهترین راه برای کسانی که به دنبال درمان طاسی ارثی مو هستند، عدم استفاده از این وسایل است. بعد از استحمام حوله را دور سرتان نپیچید و اجازه بدهید موهایتان در هوای آزاد خشک شوند.

    بهترین کلینیک کاشت مو برای درمان طاسی ارثی مو کجاست؟

    بسیاری از پزشکان متخصص و کارشناس‌های کاشت مو، کلینیک vip را برای درمان وسعت طاسی توصیه می‌کنند؛ زیرا کلینیک vip تهران یکی از بهترین مراکز کاشت و پیوند مو در ایران محسوب می‌شود.

      • کلینیک vip تهران بیش از ۱۵ سال سابقه دارد.
      • کلینیک vip زیر نظر پزشک متخصص و با همکاری تیم مجرب فعالیت می‌کند.
      • کلینیک تخصصی vip از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز رسمی دارد.
      • کلینیک vip دستگاه اسکن و آنالیز سر دارد و خط مو را با دستگاه سه‌بعدی لیزری طراحی می‌کند.
      • کلینیک کاشت موی vip از جدیدترین روش‌های کاشت مو مانند SUT و Micro SUT استفاده می‌کند.
      • در کلینیک vip کاشت مو بدون نیاز به تراشیدن یا کوتاه کردن مو و بدون جراحی انجام می‌شود.
      • در کلینیک تخصصی vip موی طبیعی و زنده با تراکم بالا کاشته می‌شود که رشد طبیعی هم داشته و می‌توان به آن مدل داد و آن را اصلاح کرد.
      • محیط کلینیک تخصصی vip به‌طور کامل استریل شده است.

    در مراجعه حضوری به کلینیک vip تهران، از بانک مو اسکن و آنالیز رایگان صورت می‌گیرد و متخصصان این مجموعه، با توجه به وضعیت بانک مو و نتیجه کاشت، مشاوره‌های تخصصی می‌دهند.

    برای شروع عکس از چند جهت سر خود که نیاز به کاشت مو دارد برای ما ارسال کنید

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”vip_kasht” num=6 cols=3]


    176 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    1 دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند