مراقبت‌های بعد از بلفاروپلاستی یا جراحی پلک+ کارهایی که نباید انجام دهید

مراقبت‌های بعد از بلفاروپلاستی یا جراحی پلک+ کارهایی که نباید انجام دهید

اگر می‌خواهید بعد از جراحی پلک هر چه سریع‌تر به روند طبیعی زندگی برگردید، باید مراقبت‌های بعد از بلفاروپلاستی را جدی بگیرید. اگر افتادگی پلک بالا دارید یا اینکه چین‌های پنجه کلاغی و پف زیر چشم شما را ناراحت می‌کند و تصمیم گرفته‌اید با جراحی پلک این مشکل را برطرف کنید، حتماً باید به مراقبت‌های بعد از این عمل زیبایی توجه داشته باشید. با رعایت نکاتی که در ادامه ذکر شده است، می‌توانید دوره نقاهت را با موفقیت سپری کنید و با ظاهری متفاوت و چهره‌ای زیباتر زندگی جدیدتان را شروع کنید.

نکات مراقبت‌های بعد از بلفاروپلاستی

دوره نقاهت بعد از عمل زیبایی برای اغلب افراد سخت و طولانی است؛ چون پس از عمل بلفاروپلاستی به اندازه‌ای ظاهر فرد عوض می‌شود که حتی برای دیدن چهره جدیدش لحظه شماری می‌کند؛ اما این عمل زیبایی هم برای اینکه نتایج واقعی خودش را نشان دهد نیاز به صبر دارد، زیرا جوش خوردن جای بخیه‌ها و ترمیم پوست زمان‌بر است و حداقل بعد از 6 ماه می‌توانید ظاهر جدیدی که عمل جراحی پلک برایتان داشته را مشاهده کنید. مراحلی که از لحظه عمل تا بهبودی کامل باید پشت سر بگذارید را در ادامه ارائه داده ایم.

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    ظاهر جدید بعد از 6 ماه
    بعد از 6 ماه می‌توانید ظاهر جدیدی که عمل جراحی پلک برایتان داشته را مشاهده کنید

    1) حتماً همراه داشته باشید

    با توجه به اینکه بعد از جراحی پلک چشم‌هایتان پانسمان می‌شود، توصیه می‌کنیم پس از بلفاروپلاستی در کلینیک VIP تهران حتماً با کمک همراهتان به منزل مراجعه کنید. همچنین توصیه می‌شود که تا دو روز پس از عمل تنها نمانید و کسی همراهتان باشد تا برای انجام کارهای ضروری کمکتان کند. درصورت درد و ناراحتی در اطراف چشم نگران نشوید، این درد معمولا برای 2 تا 3 روز بعد از جراحی است و به مرور برطرف خواهد شد.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل بلفاروپلاستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    2) زمان کشیدن بخیه‌ها و نحوه حمام کردن

    برای کشیدن بخیه‌ها بعد از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی باید حدود10 تا 12 روز منتظر بمانید. توصیه می‌شود که در 3روز اول موقع حمام کردن آب به صورت نرسد و فقط گردن به پایین را بشویید.از روزچهارم حمام رفتن امکانپذیر است،فقط از ماساژ دادن چشم ها پرهیز کنید.

    3) عدم تقارن چشم‌ها یا ابروها

    یکی از مهم‌ترین نکات مراقبت‌های بعد از بلفاروپلاستی، توجه به حالت چشم‌ها و ابروها است. در صورتی که پس از عمل احساس کردید یکی از چشم‌ها یا ابروهایتان با دیگری متقارن نیست، نباید استرس داشته باشید. به دلیل اینکه سرعت‌ ترمیم جراحی در هر دو پلک یکسان نیست، امکان عدم تقارن تا بهبودی کامل وجود دارد؛ زیرا در بلفاروپلاستی تنها لایه رویی پوست کشیده نمی‌شود و لایه‌های زیری نیز تغییر پیدا می‌کنند.

    اگر بعد از عمل زیبایی احساس کردید که پلک‌هایتان منقبض هستند، تنها باید 3 تا 6 ماه صبوری کنید تا نتیجه واقعی عمل را ببینید و این مشکل به طور کامل برطرف شده باشد. در طول این شش ماه برای افزایش سرعت بهبود زخم‌ها باید به صورت روزانه محل جراحی را طبق دستور پزشک با آب و صابون بشویید، تا دو هفته اول عمل از لنزهای تماسی استفاده نکنید و از لمس، خارش یا فشار دادن چشم‌ها و اطراف پلک بپرهیزید.

    4) مصرف داروهای تجویز شده

    باید به عنوان مراقبت‌های بعد از بلفاروپلاستی به این نکته توجه داشته باشید که، مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک باعث افزایش سرعت بهبود زخم‌هایتان می‌شود و از بروز عفونت پیشگیری می‌کند. همچنین باید مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین را یک هفنه قبل از عمل متوقف کنید؛ زیرا با مصرف این داروها احتمال خونریزی ناحیه زخمی افزایش پیدا می‌کند و روند درمان طولانی‌تر می‌شود.

    بعد از عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی احتمال دارد که احساس کشیدگی در این ناحیه داشته باشید و آزارتان دهد. به همین دلیل پزشک متخصص پمادهای چرب کننده برایتان تجویز می‌کند. پمادها را به صورت موضعی روی جای بخیه‌ها بمالید تا درد کشیدگی پلک برطرف شود. استفاده از این پمادها ممکن است موجب تاری دید شود و تا چند روز بعد از عمل و چرب کردن پلک‌ها این موضوع ادامه داشته باشد، نگران نباشید و مصرف دارو را ادامه دهید.

    استفاده از پماد های چرب کننده به تجویز پزشک
    استفاده از پماد های چرب کننده به تجویز پزشک

    بعد از عمل بلفاروپلاستی در اطراف چشم‌ها ممکن است علاوه بر تورم،زخم یا کبودی دیده شود. با مشورت پزشک معالجتان می‌توانید با کمک کرم‌های مختلف و لوازم آرایشی آن‌ها را پوشش دهید تا به طور کامل دوره نقاهت بعد از عمل طی شود و پلک‌ها حالت طبیعی خودشان را پیدا کنند.

    حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید تا 1 سال بعد از بلفاروپلاستی در برابر نور مستقیم خورشید و آفتاب قرار بگیرید و باید در زمان‌هایی که بیرون از منزل هستید حتماً کرم ضد آفتاب استفاده کنید و عینک آفتابی بزنید.

    5) خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی

    پزشک به عنوان مراقبت‌های بعد از بلفاروپلاستی روی نحوه خوابیدن مراجعه کننده هم تاکید می‌کند. برای اینکه تورم پلک‌ها کم شود و سریع‌تر بتوانید چشم‌هایتان را بعد از عمل باز کنید، توصیه می‌شود که با قرار دادن چند بالشت زیر سرتان زاویه 30 درجه بسازید و سرتان بالاتر از بدنتان قرار بگیرد.

    توجه داشته باشید که در چند هفته اول عمل احساس درد موقع بستن چشم‌ها، دوبینی و ریزش اشک موضوعی طبیعی است و نیازی نیست که به پزشک مراجعه کنید. با کمک کمپرس یخ و داروهای مسکن می‌توانید درد این ناحیه را کاهش دهید و روند درمان را سرعت ببخشید.

    6) غذا خوردن بعد از بلفاروپلاستی

    توصیه می‌شود که در روزهای اولیه عمل بلفاروپلاستی غذاهای نرم و سبک مانند سوپ مصرف کنید و از خوردن غذاهای سفت که نیاز به جوین دارند بپرهیزید. با این کار مانع از درگیر شدن عضلات صورت و احساس درد می‌شوید. حتماً به مقدار فراوان آب بنوشید و از مواد غذایی سالم و میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید تا هم سیستم ایمنی شما تقویت شود و هم روند بهبودی شما سرعت بیشتری داشته باشد؛ زیرا مصرف آب و مایعات از لخته شدن خون در بدن پیشگیری می‌کند.

    درروزهای اولیه عمل بلفاروپلاستی غذاهای نرم و سبک مصرف کنید
    درروزهای اولیه عمل بلفاروپلاستی غذاهای نرم و سبک مصرف کنید

    7) زمان شروع فعالیت و کار بعد بلفاروپلاستی

    در عمل‌های نسبتاً سبک حدودا یک هفته بعد از عمل می‌توانید به زندگی روزمره و کار و فعالیت برگردید. البته تا هفته چهارم بعد از بلفاروپلاستی اجازه فعالیت‌های شدید بدنی را ندارید. به خاطر داشته باشید که فعالیت‌هایی مانند گریه کردن، خم و راست شدن، تماشای مانیتور در فاصله زمانی پشت سر هم و کارهایی که نیاز به تمرکز دارد و باید چشم‌ها مداوم باز باشند را باید تا بهبودی پلک‌ها به تأخیر بیندازید.

    توصیه می‌شود که تا سه روز بعد از عمل بلفاروپلاستی به صفحه گوشی یا تلویزیون و کامپیوتر نگاه نکنید و برای بهبود خشکی چشم از اشک مصنوعی تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.

    چرا بلفاروپلاستی پلک توسط متخصص پلک در کلینیک VIP

    برای درمان افتادگی پلک و پف پلک حتماً به مراکز معتبر مراجعه کنید که از وزارت بهداشت مجوز دارند. کلینیک تخصصی vip مجهزترین کلینیک بلفاروپلاستی در تهران با بیش از ۱۵ سال سابقه است. این کلینیک به شما اطمینان می‌دهد که:

      • زیر نظر یکی از بهترین جراحان پلک کشور فعالیت می‌کند.
      • محیط کلینیک تخصصی vip به‌طور کامل استریل شده است.
      • بلفاروپلاستی در کلینیک vip ماندگاری دائمی داشته و هرگز بازنمی‌گردد.
      • بلفاروپلاستی پف پلک بالا و لیف ابرو را هم‌زمان و در یک روز انجام می‌دهد.
      • بلفاروپلاستی در کلینیک vip درد و خون‌ریزی نداشته و هیچ نیازی به بیهوشی هم ندارد.
      • با تکنیک‌های به‌روز جراحی پلاستیک، هیچ جای زخم یا بخیه‌ای روی صورت نمی‌گذارد.
      • با تکنیک‌های به‌روز جراحی پلاستیک، افتادگی پلک و پف پلک را در یک جلسه درمان می‌کند.

    آیا شما کاندید مناسب “عمل بلفاروپلاستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”maralclinic” num=6 cols=3]


    177 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند