کارهایی که بعد از کاشت ریش و سبیل نباید انجام دهید

مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل

برای اینکه پیوند ریش و سبیل نتیجه دلخواهتان را داشته باشد، باید مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل را جدی بگیرید؛ زیرا در صورتی که به محض انجام کاشت صورتتان را لمس کنید، دوش آب گرم بگیرید یا حتی صورتتان را اصلاح کنید، فولیکول‌های تازه کاشته شده دچار صدمه می‌شوند و احتمال دارد ریش و سبیل شما پس از کاشت پرپشت و زیبا نشود و مجدداً مجبور باشید این عمل را تکرار کنید.

همچنین، وقتی پس از کاشت به ناحیه مورد نظر آب برسد یا نکات بهداشتی برای کاشت ریش رعایت نشده باشد، احتمال بروز عفونت بسیار زیاد است و ممکن است پس از انجام پیوند ریش چند ماه مجبور شوید که تحت نظر پزشک باشید و دارو مصرف کنید.

عوارض کاشت ریش و سبیل
عوارض کاشت ریش و سبیل

نکات مهم مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل

اگر قصد انجام پیوند ریش و سبیل را دارید حتماً باید به نکاتی که در ادامه ارائه شده است توجه داشته باشید، تا بتوانید این عمل زیبایی را با موفقیت و بهترین نتیجه به سرانجام برسانید.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    1)استفاده از آنتی‌بیوتیک

    مهم‌ترین و اولین نکته‌ای که پس از پیوند ریش و سبیل باید به آن توجه کنید، مصرف به موقع آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده توسط پزشک متخصص است. در صورتی که مصرف آنتی‌بیوتیک را سر ساعت مشخص انجام ندهید، ناحیه کاشت را ضدعفونی نکنید و با دست‌ها آلوده صورتتان را پس از کاشت لمس کنید، ممکن است ناحیه زخم شده دچار عفونت شدید شود و حتی فولیکول‌های مو را پس بزند. به همین دلیل است که پزشک برای انجام درست روند درمان توصیه می‌کند که حتماً آنتی‌بیوتیک مصرف کنید و ناحیه پیوند ریش را چند بار در طول روز شستشو کنید.

     

    2) استفاده از داروهای مسکن

    با وجود اینکه در کلینیک VIP کاشت ریش با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها انجام می‌شود و ، اما به دلیل سوراخ شدن صورت و برداشتن فولیکول‌های مو در روزهای اول پیوند ممکن است احساس درد داشته باشید. در این زمان پزشکان توصیه می‌کنند داروهایی مانند ژلوفن، ناپروکسن و ایبوپروفن را هر 6 ساعت مصرف کنید. با مصرف دو تا سه روز داروهای مسکن، به مرور درد صورتتان کم می‌شود و می‌توانید دارو را قطع کنید.

    3) عدم مصرف داروهای رقیق‌کننده خون

    اگر داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنید، حتماً قبل از انجام کاشت این موضوع را با پزشک معالجتان در میان بگذارید. زیرا مصرف داروهای رقیق‌کننده خون می‌تواند پس از کاشت یا حین کاشت منجر به بروز خونریزی شدید شود. در این زمان پزشک توصیه می‌کند که مصرف این داروها را یک هفته قبل و بعد از کاشت متوقف کنید و در صورت نیاز از داروهای جایگزین استفاده کنید.

     

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت ریش و سبیل هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    4) ریزش موهای صورت پس از کاشت

    یک تا دو هفته پس از انجام کاشت ریش و سبیل، موهای صورتتان خواهد ریخت. این موضوع کاملاً طبیعی است و نباید شما را نگران کند. ریزش موهای کاشته شده به دلیل تغییر محل فولیکول‌های مو رخ می‌دهد و پس از ریزش ریش و سبیل کاشته شده، موهای جدید رشد می‌کند که دائمی است.

     

    ریزش مو بعد از کاشت
    ریزش مو بعد از کاشت

    5) خوابیدن و فعالیت بدنی پس از کاشت

    یکی از مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل که تأثیر زیادی روی سریع‌تر شدن روند درمان دارد، نحوه خوابیدن پس از کاشت است. برای اینکه صورتتان ورم نکند و التهابات ناحیه پیوند ریش کمتر شود، به مدت دو تا سه روز پس از کاشت باید به نحوی بخوابید که صورتتان بالاتر از سایر نواحی بدنتان باشد. برای ساختن این زاویه می‌توانید چند بالشت زیر سرتان بگذارید تا صورت و بدن زاویه 45 درجه نسبت به هم داشته باشند.

    علاوه بر تنظیم نحوه خوابیدن، پس از پیوند ریش و سبیل باید فعالیت‌های بدنی خودتان را نیز محدود کنید. اگر ورزش‌های سنگین انجام می‌دهید ، تا یک هفته یا 10 روز پس از کاشت باید این فعالیت‌ها را متوقف کنید.

    6) استفاده از کمپرس یخ

    برای کاشت روی ریش بخشی از صورت که انتخاب شده حفره‌هایی ایجاد می‌شود تا فولیکول‌های مو در آن قسمت‌ها قرار بگیرند. پس از اتمام کاشت در نواحی مورد نظر، خونریزی مختصری دیده می‌شود و بعضی مواقع احتمال بروز کبودی هم وجود دارد. برای اینکه خونریزی و کبودی سریع‌تر برطرف شود، پزشکان متخصص توصیه می‌کنند که در ناحیه کاشت از کمپرس یخ استفاده کنید. با این روش میزان کبودی پیوند ریش به حداقل می‌رسد.

    7) عدم خاراندن پوست

    یکی از مهم‌ترین مواردی که در مراقبت‌های بعد از کاشت و سبیل روی آن تاکید می‌شود، عدم خارش ناحیه کاشت است. چند روز پس از کاشت ممکن است پوست صورتتان شروع به خارش کند. این خارش به خاطر بازسازی پوست در ناحیه انجام کاشت است. توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان پوستتان را نخارانید، تا ریش‌ها در محل درست رشد کنند و ریشه‌های فولیکول‌های تازه کاشته شده صدمه نبینند.

    مواردی که بعد از کاشت ریش و سبیل باید از آن‌ها پرهیز کنید

    مواردی که بعد از کاشت ریش و سبیل باید از آن‌ها پرهیز کنید عبارتند از:

    • لمس کردن، مالیدن و خراشیدن نواحی کاشت
    • قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب
    • فعالیت بدنی سنگین
    • شنا کردن
    • رفتن به جکوزی یا درون وان گرم و پر بخار

    عوارض جانبی رایج کاشت ریش و سبیل

    بعد از انجام کاشت ریش احتمال بروز موارد زیر وجود دارد. اما طبق توصیه پزشکان درباره مراقبت ‌های پس از کاشت و سبیل، اگر عوارض گفته‌شده ماندگار باشند و پس از یک هفته برطرف نشوند باید به پزشک معالجتان مراجعه کنید.

    • خارش و سوزش ناحیه کاشت
    • تورم در اطراف نواحی پیوند ریش و ناحیه برداشت مو
    • درد در ناحیه صورت و پوست سر
    • قرمز و ملتهب شدن پوست صورت
    • سفت شدن پوست صورت

    کجا پیوند ریش و سبیل طبیعی را انجام دهیم؟

    کلینیک VIP یکی از مجهزترین کلینیک‌های پیوند موی ریش و سبیل در تهران است که با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و ارائه خدمات با ضمانت‌نامه کتبی فعالیت می‌کند. این اطمینان را به شما می‌دهیم که کلینیک VIP با داشتن بیش از یک دهه تجربه در زمینه جراحی‌های زیبایی و برخورداری از پزشکان متخصص و متعهد در این زمینه، گزینه‌ای عالی برای پیوند موی شما است. از دیگر مزایای این کلینیک، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

      • در این کلینیک عمل کاشت ریش و سبیل با استفاده از روش FUT انجام می‌شود.
      • از پیشرفته‌ترین لوازم و دستگاه‌های لیزر سه‌بعدی در کاشت ریش استفاده می‎شود.
      • کاشت ریش توسط متخصصان این کلینیک زیبایی، بدون درد و برش جراحی صورت انجام می‎شود.
      • نتیجه کاملاً طبیعی و بر اساس زاویه خواب مناسب مو، با بالاترین تراکم کاشت است.

    در این صفحه، نمونه کارهای قبلی این کلینیک حرفه‎ای کاملاً مشهود است و بدون هیچ‎گونه اغراقی می‏توانید آن‌ها را مشاهده کنید. در صورتی ‏که تمایل به مراجعه حضوری دارید، می‎توانید به آدرس تهران، ستاری جنوب، فردوس غرب، خیابان ورزی جنوبی، کوچه هفدهم شرقی، ساختمان پزشکان رامیار، طبقه چهارم، کلینیک VIP مراجعه بفرمایید. طبیعتاً یک نتیجه رضایت‌بخش را باید از یک تیم پزشکی قوی، انتظار داشته باشید!

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت ریش و سبیل هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”vip_kashtrish” num=6 cols=3]


    176 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند