مزوتراپی یا کاشت مو، کدام برای درمان کم مویی نتیجه بخش است؟

مزوتراپی یا کاشت مو، کدام برای درمان کم مویی نتیجه بخش است؟

مزوتراپی یا کاشت مو، کدام روش برای درمان کم‌پشت شدن موها مؤثرتر است؟ اگر موهایتان دسته‌دسته می‌ریزند و اعتمادبه‌نفس و آرامشتان را مختل کرده‌اند، باید به دنبال روشی برای درمان این مشکل باشید. انتخاب روش درمان ریزش مو و طاسی خیلی هم کار ساده‌ای نیست.

به‌عنوان‌مثال موقع انتخاب یکی از روش‌های مزوتراپی یا کاشت مو، باید بدانید که اصلاً این دو روش چه تفاوت‌هایی با هم دارند و چرا باید کسانی که ریزش مو دارند به سراغ آن‌ها بروند؟ در این مقاله قرار است به جواب سؤال‌هایتان درباره درمان ریزش مو با مزوتراپی یا از بین بردن وسعت طاسی سر با کاشت مو بپردازیم.

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    کلینیک-کاشت-مو-در-تهران
    کلینیک-کاشت-مو-در-تهران

    مزوتراپی چیست؟

    در این روش درمانی مواد مغذی و معدنی، ویتامین‌ها، کلاژن‌ها و… در ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. در صورتی که ریزش مو به دلیل کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن رخ داده باشد، مزوتراپی می‌تواند یک روش درمانی مناسب باشد؛ زیرا با تزریق مواد مغذی در ناحیه مورد نظر، فولیکول‌های ضعیف شده مو مجدداً قدرت خودشان را به دست می‌آورند و موها شروع به رشد می‌کنند. مهم‌ترین هدف استفاده از این روش، درمان ریشه موها یا تقویت آن‌هاست.

    ازجمله ویتامین‌ها و مواد مغذی که در مزوتراپی استفاده می‌شود می‌توان به ویتامین B5، ویتامین C، بیوتین، ویتامین A، منیزیم، سلنیوم، مس، روی، داروهای هورمونی ازجمله سیپروترون اشاره کرد. انتخاب موادی که در تزریق مزوتراپی استفاده می‌شود مطابق تشخیص پزشک است و در صورت صلاحدید پزشک معالج، مواد خاصی ممکن است از روند درمان حذف یا اضافه شوند.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    تعداد جلسه‌های مورد نیاز برای مزوتراپی توسط پزشک تعیین می‌شود؛ اما به طور کلی جلسه‌های درمان مزوتراپی از دو تا سه جلسه تعیین می‌شود و فاصله زمانی بین تزریق‌ها حداقل دو هفته است. برای تزریق هم بازه زمانی 30 دقیقه تا 50 دقیقه در نظر گرفته می‌شود.

    کم بود ویتامین با مزوتراپی-کلینیک vip
    کم بود ویتامین با مزوتراپی-کلینیک vip

    مزایای مزوتراپی

    • ارزان بودن نسبت به سایر روش‌های کاشت مو
    • درمان ریزش مو بدون نیاز به جراحی
    • عدم نیاز به بیهوشی
    • درد کم و دوره ریکاوری کوتاه

    عوارض جانبی و مشکلات مزوتراپی

    • واکنش‌های آلرژیک یا حساسیت‌های دارویی نسبت به مواد تزریق‌شده
    • ورم موضعی و التهاب ناشی از تزریق در ناحیه مورد نظر
    • امکان بروز عفونت به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی مرکز درمانی
    • ظاهر شدن لکه‌های تیره یا روشن در ناحیه تزریق
    • ایجاد کبودی و خون‌مردگی در ناحیه تزریق
    • ایجاد زخم یا اسکار در ناحیه تزریق

    مزوتراپی معمولاً پیش از انجام کاشت مو یا پس از کاشت انجام می‌شود. البته انجام این درمان باید تحت نظر پزشک متخصص و به تشخیص او صورت بپذیرد؛ زیرا با توجه به وسعت طاسی، سن مراجعه‌کننده و… احتمال دارد که مزوتراپی جوابگو نباشد و پزشک تنها کاشت مو را برای درمان توصیه کند.

     

     کاشت مو چیست؟

    برای انتخاب یکی از روش‌های “مزوتراپی یا کاشت مو”، در این قسمت قصد داریم به تاریخچه و برتری کاشت مو  نسبت به سایر روش‌های درمان طاسی یا کم مویی بپردازیم.

    در زمان‌های گذشته ریزش موها هیچ راه چاره‌ای نداشت و کسانی که در اثر حادثه یا به دلایل ژنتیکی دچار این مشکل می‌شدند، به اجبار باید برای همیشه با مشکل طاسی خودشان کنار می‌آمدند؛ اما این روزها طاسی سر یک مشکل درمان‌ناپذیر نیست!

    زیرا به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های مختلفی برای درمان این مشکل ارائه شده است. ازجمله راه‌های درمان طاسی می‌توان به کاش مو با روش‌های قدیمی مانند FIT،FUT، SUT و روش‌های نوین دیگر اشاره کرد.

    کاشت مو برای کسانی مناسب است که در سن رشد مو قرار ندارند و بالای 25 سال هستند. در این روش پزشک ابتدا وضعیت سلامتی بیمار و میزان طاسی سر او را بررسی می‌کند. پس از ارزیابی‌های اولیه، با کمک دستگاه یا جراحی فولیکول‌های مو از ناحیه پشت سر برداشته‌شده و در نواحی مشخص‌شده از سر کاشته می‌شوند. میزان تراکم فولیکول‌های کاشته شده بستگی به حجم طاسی سر بیمار دارند.

    توصیه میکنیم این مقاله را  مطالعه کنید : نحوه محاسبه هزینه کاشت مو

    هزینه-کاشت-مو
    هزینه-کاشت-مو

    مزایای کاشت مو به روش نوین

    • در این روش فولیکول‌های مو با کمک پانچ دستگاه از پشت سر برداشته‌شده و در ناحیه مشخص‌شده کاشته می‌شوند. این روش درمانی کمترین آسیب را به بانک مو وارد می‌کند.
    • در کاشت مو نوین نیاز به بیهوشی وجود ندارد و تنها با بی‌حسی موضعی کاشت انجام می‌شود.
    • با توجه به عدم برش پوست سر، دوره نقاهت بعد از درمان کوتاه‌تر است.
    • جای زخم یا اسکار پس از کاشت روی پوست ایجاد نمی‌شود.
    • مشکل خونریزی پس از کاشت مو وجود ندارد.

    مزوتراپی یا کاشت مو؛ مقایسه بین این دو روش

    • دردی که بیمار در طول مزوتراپی احساس می‌کند بیشتر است.
    • کاشت مو تنها در یک جلسه انجام می‌شود، اما برای درمان ریزش مو با مزوتراپی به دو یا سه جلسه نیاز هست.
    • کسانی که آلرژی دارند، ممکن است به مواد مزوتراپی واکنش نشان دهند. در صورتی که کاشت مو هیچ مشکلی برای این افراد ایجاد نمی‌کند.
    • کاشت مو ماندگاری بالاتری نسبت به مزوتراپی دارد. کسانی که مزوتراپی انجام می‌دهند، امکان دارد که در طول زمان مجدداً نیاز به تکرار آن داشته باشند؛ اما کاشت مو درمان دائمی و همیشگی است.
    • در کاشت مو میزان تراکم مو با توجه به برداشتن میزان گرافت‌ها از بانک مو مشخص می‌شود. اگر بانک موی مناسبی داشته باشید، پس از کاشت موهایی پرپشت خواهید داشت؛ اما در مزوتراپی تنها فولیکول‌های موجود در ناحیه مورد نظر تقویت می‌شوند و امکان کنترل تراکم مو وجود ندارد.
    • مزوتراپی نسبت به کاشت مو ارزان‌تر است.

    بهترین مرکز کاشت مو در ایران

    کلینیک VIP تهران بهترین کلینیک کاشت مؤثر در ایران است. در این مرکز خدمات کاشت مو با مدرن‌ترین تجهیزات روز دنیا و جدیدترین روش ارائه می‌شود. کلینیک VIP مجوز رسمی وزارت بهداشت را دارد و در محیط کاملاً استریل شده کاشت مو در این مرکز انجام می‌شود.

    مزیت انتخاب این کلینیک برای کاشت مو، عدم نیاز به تراشیدن سر و کوتاهی موهایتان برای کاشت است؛ زیرا در کلینیک VIP از جراحی برای کاشت مو استفاده نمی‌شود!

    در این مرکز خدمات کاشت مو با بالاترین تراکم کاشت و ظرافت لیزری ارائه می‌شود و موهای کاشته شده پس از رشد کردن شبیه موهای طبیعی شما هستند و حالت مصنوعی و غیرطبیعی ندارند.

    برای شروع عکس از چند جهت سر خود که نیاز به کاشت مو دارد برای ما ارسال کنید

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”vip_kasht” num=6 cols=3]


    176 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند