نکات مو شست و شو بعد از کاشت مو

شستشوی موها پس از کاشت+ روش و تمام نکات مهم در این باره

نحوه شستشوی موها پس از کاشت چقدر در نتیجه نهایی این عمل زیبایی مهم است؟ آیا مراحل خاصی برای شستن موها پس از کاشت وجود دارد؟ دمای آب و نوع شستشو سر پس از کاشت چقدر روی سلامتی فولیکول‌های جوان تاثیرگذار است؟ این روزها کاشت مو یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی در کل جهان است. وقتی علم راه زیبا شدن طبیعی را هموار کرده است؛ چرا کاشت مو را انجام ندهیم؟

اما کاشت مو اصول خاص خودش را دارد. از لحظه‌ای که شما برای انجام این عمل زیبایی تصمیم می‌گیرید تا وقتی که کلینیک مد نظرتان را انتخاب می‌کنید، باید یک سری نکته را حتما مد نظر داشته باشید؛ البته کاشت مو فقط محدود به همین مرحله نمی‌شود. بلکه دوران نقاهت و نحوه شستشو موها و رسیدگی به آن‌ها پس از کاشت هم به اندازه انجام خود این عمل زیبایی مهم است و باید اصولی که پزشکان متخصص روی آن تاکید دارند را رعایت کنید. با دانستن این نکات می‌توانید درباره شرایطی که بعد از کاشت مو در انتظارتان هست پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهید و لوازمی که نیاز دارید را تهیه کنید.

نکات مهم برای شستشوی موها پس از کاشت

اگرچه برای کاشت مو از فولیکول‌های بانک موی خود متقاضیان استفاده می‌شود، اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که فولیکول‌ها پس از کاشت ضعیف و جوان است؛ بنابراین فشار وارد کردن به آن‌ها ممکن است باعث صدمه دیدن فولیکول‌ها و عدم رشد موهای تازه شما شود. در اینجا نکاتی که موقع شستشو می‌تواند موهایتان را از آسیب در امان نگه دارد بیان کرده‌ایم:

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    • به هیچ عنوان نباید سرتان را با شامپویی که قبلاً استفاده می‌کرده‌اید بشویید؛ زیرا شامپوهای بزرگ‌سالان حاوی مواد شیمیایی قوی هستند که می‌توانند به ریشه موها صدمه جدی وارد کنند. توصیه می‌کنیم پس از کاشت تا زمانی که رشد موها کامل شود، صرفاً با شامپو بچه سرتان را بشویید. شامپو بچه مواد مضر و شیمیایی قوی را ندارد و می‌تواند به خوبی سرتان را تمیز کند.
    • موقع شستشوی سر، نباید مانند قبل موهایتان را ماساژ دهید یا محکم روی پوست سرتان دست بکشید؛ زیرا دست کشیدن روی پوست سر فولیکول‌ها را جابجا می‌کند.
    • استفاده از دوش تا زمانی که پزشک تشخیص بدهد ممنوع است؛ زیرا فشار دوش به فولیکول‌ها صدمه میزند. برای شستشوی سرتان در طول دوران نقاهت، باید آب گرم و سرد را در ظرفی ترکیب کنید و آب ولرمی که به دست می‌آید را برای شستشو سرتان استفاده کنید.
    • اگر کرم یا داروی خاصی باید پس از شستشو استفاده کنید، حتماً آن را به دقت و به آرامی روی پوست سرتان بمالید تا مراحل درمان تکمیل شود.
    • به هیچ عنوان از سشوار برای خشک‌کردن موها استفاده نکنید.
    • تا زمانی که پزشک اجازه نداده، از حضور در استخر، حمام گرم و پر از بخار و جکوزی و… اجتناب کنید.
    • در صورت پوسته‌شدن سر، آن‌ها را موقع شستشو نکنید و اجازه بدهید پوسته‌ها به مرور خودشان از پوست سر جدا شوند و بریزند.
    • فعالیت‌های ورزشی و جسمانی خودتان را تا زمانی که دوران نقاهت به پایان برسد کاهش دهید؛ زیرا هر چقدر بیشتر تعریق داشته باشید، نیاز است که بیشتر سرتان را شستشو دهید تا دچار عفونت نشود.
    بهترین-کلینیک-کاشت-مو-در-تهران
    بهترین-کلینیک-کاشت-مو-در-تهران

    زمان شستشوی موها پس از کاشت چطور تعیین می‌شود؟

    همان‌طور که تمام روش‌های کاشت مو گزینه مناسبی برای متقاضیان مختلف نیستند، برای تمام کسانی که کاشت مو را انجام داده‌اند نمی‌توان نسخه یکسانی برای شستشوی موها در نظر گرفت. وقتی شما موهایتان را می‌کارید، ممکن است داروهای رقیق‌کننده خون مصرف کرده باشید، یا اینکه به هر دلیلی زخم‌های شما دچار خونریزی شده باشد، در این زمان امکان دارد که پزشک شستشوی پوست سر را صلاح نداند.

    بنابراین، اگر نیاز به شستشوی موها پس از کاشت دارید، باید با پزشک معالجتان برای این کار حتما مشورت کنید. پزشکان معمولاً بازه زمانی دو تا چهار روز پس از کاشت را برای شستشوی سر مناسب می‌دانند. البته شروع شستشو و تمیز کردن سر باید مطابق با نکات بهداشتی که مطابق صلاحدید پزشک متخصص است انجام شود.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    چطور شوینده مناسبی را برای موهایمان پس از کاشت انتخاب کنیم؟

    برای شستشو موها پس از کاشت چند راه وجود دارد. اولین گزینه پیش روی شما استفاده از شامپو بچه است. شامپو بچه حاوی مواد طبیعی و مغذی هست و به رشد موهای تازه کاشت شده کمک می‌کند. همچنین با توجه به اینکه شامپو بچه حاوی فرمولاسیون سخت نیست، آسیبی به فولیکول‌های سر وارد نمی‌کند.

    تشخیص اینکه شامپو بچه برای شستشوی سر شما مناسب است یا خیر بر عهده پزشک متخصص است. در صورتی که پوست سرتان بیش از حد چرب باشد، احتمال دارد که پزشک متخصص شوینده دیگری را برای شستشوی موها پس از کاشت تجویز کند.

    فشار آب برای شستشوی موها چقدر مهم است؟

    با وجود اینکه ظاهر آب نرم و ملایم به نظر می‌رسد، اما وقتی قطره‌های آب کنار هم قرار می‌گیرند و یک رشته را شکل می‌دهند که از دوش با فشار خارج می‌شود، از نرمی و لطافت آن‌ها خبری نیست! به همین دلیل توصیه می‌شود که متقاضی کاشت باید در روزهای اول کاشت فقط از آب ولرمی که ترکیب کرده‌اید و در ظرفی ریخته‌اید، برای آبکشی سرتان استفاده کنید. حتماً باید آب ولرم را هم با لیوان یا کاسه کوچک و به آرامی روی سرتان بریزید تا فولیکول‌های مو در اثر فشار جابجا نشوند.

    شست و شو بعد از کاشت مو
    شست و شو بعد از کاشت مو

    مراحل شستشوی موها پس از کاشت

    1) آماده کردن آب ولرم برای شستشوی سر (تا 20 روز بهتر است زیر دوش قرار نگیرید. پس از آن هم برای شستشوی موها پس از کاشت مستقیم پوست سرتان باید فشار آب را ملایم کنید، تا آب خارج شده از دوش به پوست سر و موهای جدید صدمه نزند)

    2) کمی شامپو کف دستتان بریزید و آن را به آرامی با نوک انگشتانتان روی پوست سرتان بمالید. مراقب باشید که موقع شستشوی موها پس از کاشت به پوستتان فشار وارد نکنید یا اینکه پوست سر را خراش ندهید.

    3) سرتان را آبکشی کنید . برای خشک‌کردن سرتان نیازی نیست که حوله را روی آن بکشید یا روی سرتان فشار دهید . جازه بدهید موهایتان در هوای باز خشک شوند.

    کجا کاشت مو انجام دهیم؟

    رعایت همه این نکات وقتی می‌تواند یک “کاشت مو” موفق را رقم بزند که شما عمل کاشت را در بهترین کلینیک، با بهترین امکان و نزد بهترین پزشکان متخصص انجام داده باشید. کلینیک vip تهران همان جایی است که به شما موهای طبیعی زیبا و با بالاترین تراکم را هدیه می‌کند. برای دریافت خدمات مشاوره، با واتساپ ما در تماس باشید.*

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”vip_kasht” num=6 cols=3]


    176 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند