سن مناسب کاشت ریش

سن مناسب کاشت ریش چه زمانی است

12:0013.0K0

کاشت ریش و سبیل برای هر سنی امکان‌پذیر است، اما مراجعه در سن مناسب کاشت ریش و سبیل، نتیجه بهتر و سریع‌تری خواهد داشت. کاشت ریش طبیعی در سن کاشت ریش می‌تواند ظاهر شما را از این رو به آن رو کند!

مردان نگاه‌های متفاوت به سبیل و ریش دارند؛ بعضی‌ها صورتشان را تیغ می‌زنند و بعضی دیگر ریش‌های پرپشت را دوست دارند. در این میان، بعضی مردان به آرایش سبیل و ریش خاصی علاقه دارند، ولی کم‌پشتی موهای صورتشان، اجازه چنین کاری نمی‌دهد. در این مقاله اطلاعات کاملی درباره کاشت ریش طبیعی و سن مناسب کاشت ریش در اختیارتان می‌گذاریم و در انتها هم یک خبر خوب برای کسانی داریم که دوست دارند ریش و سبیل پرپشتی داشته باشند.

 

سن کاشت ریش چند سالگی است؟

سنین نوجوانی و اوایل جوانی سن مناسب کاشت ریش نیستند، چون نمی‌توان تعداد فولیکول‌های مقاوم در برابر ریزش را پیش‌بینی کرد؛ یعنی پیش‌بینی وضعیت بانک مو در کسانی که کمتر از ۲۵ سال دارند کمی دشوار است.

اما در سنین بالاتر از ۲۵ سال، وضعیت مو و ریزش آن تثبیت شده و قابل‌پیش‌بینی است. یعنی در کسانی که در اواخر دهه سوم زندگیشان هستند، تشخیص فولیکول‌های مقاوم موجود در بانک مو آسان‌تر است و این سن کاشت ریش محسوب می‌شود.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    البته برای آن‌هایی که سنین بالاتر و طاسی‌های وسیع دارند هم وضعیت دشوارتر می‌شود. فردی که در اواخر دهه چهارم زندگی به سر می‌برد و موی قسمت‌های زیادی از صورت خود را از دست داده، با محدودیت بانک مو روبه‌رو هست.

    در کل حدود ۲۷سالگی، سن مناسب کاشت ریش محسوب می‌شود. اما برای آن‌هایی که کمتر از ۲۵ سال دارند و همین‌طور کسانی که در سنین میان‌سالی به سر می‌برند هم کاشت ریش طبیعی امکان‌پذیر است. توصیه می‌کنیم برای یافتن سن مناسب کاشت ریش و سبیل، حتما با مشاوران کلینیک تخصصی VIP تهران مشورت کنید.

    سن مناسب کاشت ریش و سبیل
    سن مناسب کاشت ریش و سبیل

    چرا موهای ریش و سبیل من کم است؟

    قبل از آنکه به دلایل کمبود یا ریزش موی ریش و سبیل و سن مناسب کاشت ریش بپردازیم، بیایید نگاهی به انواع مشکلات سبیل و ریش بیندازیم. کمبود و ریزش موی سبیل و ریش در مردان به سه شکل کلی منجر می‌شود:

    • بعضی‌ها سبیل و ریش کاملی دارند، اما تراکم آن‌ها کم است و به‌اندازه کافی بلند نمی‌شوند.
    • بعضی‌ها در بخش‌هایی از صورت مو ندارند، اما ریششان در بخش‌های دیگر تراکم خوبی دارد.
    • بعضی دیگر هم به‌طور کلی سبیل یا ریش ندارند.

    اما کمبود موی سبیل و ریش یا ریزش آن‌ها چه دلایلی دارد؟ دلایل ریزش یا کمبود موی صورت، می‌توانند مادرزادی یا اکتسابی باشند. در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت ریش و سبیل  هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    دلایل ارثی کمبود موی سبیل و ریش

    رایج‌ترین دلایل کم‌پشتی موی ریش و سبیل، به عوامل ارثی یا ژنتیکی برمی‌گردند. برای مثال اگر پدر شما سبیل و ریش پرپشتی دارد، به احتمال زیاد موهای صورت شما هم پرپشت و ضخیم می‌شوند. البته عوامل ژنتیکی را از خانواده مادری هم ممکن است به ارث ببرید.

    کسانی که کم‌پشتی موی سبیل و ریش را به ارث می‌برند، نمی‌توانند با مصرف داروهای مختلف مصنوعی یا گیاهی ریش و سبیل خود را پرپشت کنند! تنها راه چاره برای چنین افرادی، کاشت ریش و سبیل است. البته سن کاشت ریش هم مهم است و این کار باید تحت‌نظر متخصصان دوره‌دیده انجام شود که در ادامه توضیح کاملی خواهیم داد.

     

    دلایل هورمونی کم‌پشتی ریش و سبیل

    دلیل دیگر کم‌پشتی ریش و سبیل، هورمون‌ها هستند. تستوسترون (Testosterone) بیشترین تأثیر را روی رشد موهای ریش و سبیل دارد. این هورمون استروئیدی در بدن هر دو جنس مذکر و مؤنث وجود دارد، اما در بدن مردان به‌طور متوسط  ۲۰برابر بیشتر از بدن زنان تولید می‌شود.

    تولید تستوسترون در دوران بلوغ مردان خیلی زیاد می‌شود. به همین دلیل است که ریش و سبیل پسران در سنین نوجوانی پرپشت می‌شود. اگر بدن فردی تستوسترون کمتری تولید کند، رشد موی سبیل و ریش او هم کاهش می‌یابد که برای این افراد هم کاشت ریش و سبیل بهترین گزینه است.

    بیماری‌ها و آسیب‌ها، دلیل ریزش موی ریش و سبیل

    در بعضی افراد، آسیب‌ها و بیماری‌ها ممکن است باعث کمبود یا ریزش مو در بعضی قسمت‌های صورت شوند. رایج‌ترین آسیب‌ها و بیماری‌ها عبارت‌اند از:

    • زخم یا اسکار (scar)
    • عمل‌های جراحی، مانند جراحی ترمیم کام
    • شکستگی
    • سوختگی
    • التهاب یا عفونت فولیکول مو (Folliculitis)
    • طاسی منطقه‌ای یا آلوپسی آره‌آتا (Alopecia Areata)
    بیماری های باعث ریزش ریش و سبیل
    بیماری های باعث ریزش ریش و سبیل

    سبک زندگی ناسالم، دلیل کمبود و ریزش ریش و سبیل

    به‌جز همه مواردی که تا اینجا ذکر شدند، سبک زندگی هم می‌تواند روی ریزش موی ریش و سبیل تأثیر فراوانی بگذارد. برای نمونه کسانی که خواب کافی ندارند، استرس زیادی را تجربه می‌کنند و غذاهای ناسالم می‌خورند، بیشتر در معرض ابتلا به ریزش موی سر، ریش و سبیل هستند.

    پزشکان توصیه می‌کنند برای داشتن زندگی سالم، این موارد را حتما رعایت کنید:

    • خواب شبانه کافی داشته باشید،
    • به‌صورت مرتب ورزش کنید،
    • تا جای ممکن از حضور در محیط‌ها و شرایط پراسترس دوری کنید،
    • غذاهای سالم و مقوی بخورید؛ به‌ویژه خوراکی‌هایی که ویتامین‌های بیوتین (Biotin) و نیاسین (Niacin) دارند، مانند شیر، تخم‌مرغ، ماهی و تخم آفتاب‌گردان
    ریزش ریش و سبیل بر اثر استرس
    ریزش ریش و سبیل بر اثر استرس

    بهترین راه برای افزایش موی ریش و سبیل چیست؟

    در بیشتر مواردی که به‌عنوان دلایل ریزش و کبود موی صورت گفتیم، کاشت ریش طبیعی بهترین راه‌حل است. اما سن مناسب کاشت ریش چندسالگی است؟ آیا سن کاشت ریش برای افراد مختلف، فرق دارد؟ بهترین روش کاشت ریش و سبیل چیست؟ در ادامه به این سؤالات پاسخ می‌دهیم.

     

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”vip_kashtrish” num=6 cols=3]

     

    اما چه کسانی می‌توانند اقدام به کاشت ریش طبیعی کنند؟

    کاشت ریش و سبیل به‌طور معمول برای همه مردان مناسب است، با این حال می‌توانید در جلسه مشاوره کلینیک vip شرکت کنید تا از سن مناسب کاشت ریش و شرایط خود مطمئن شوید.

    آيا کاشت ریش طبیعی عوارضی هم دارد؟

    کاشت ریش و سبیل عوارض طبیعی و موقتی دارد که طی دوره نقاهت دیده می‌شوند. این عوارض باید روزبه‌روز بهتر شده و طی چند روز به‌طور کامل از بین بروند. مهم‌ترین عوارض این روش عبارت‌اند از:

    • ورم‌کردن قسمت‌های گیرنده مو
    • بی‌حسی و قرمزی صورت و بانک مو
    • التهاب و خارش در قسمت‌های گیرنده
    • تشکیل و ریختن لخته‌های مختصر خون
    • حساسیت صورت و بانک مو نسبت به لمس

    پیشنهاد میکنم مقاله ” عوارض کاشت ریش و سبیل آنچه کلینیک های کاشت ریش و سبیل به شما نمیگویند ” را مطالعه کنید تا در مورد خطرات و عوارض کاشت ریش و سبیل اطلاعات کسب کنید.

    عوارض موقت کاشت ریش و سبیل
    عوارض موقت کاشت ریش و سبیل

    قدم‌به‌قدم با کاشت ریش و سبیل طبیعی

    کاشت ریش و سبیل به‌طور معمول طی پنج مرحله انجام می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید سن مناسب کاشت ریش چیست، ادامه این مطلب را با دقت بخوانید.

    مرحله اول: برنامه‌ریزی در سن مناسب کاشت ریش

    ابتدا بررسی می‌کنیم برای رسیدن به تراکم دل‌خواه، به چند گرافت نیاز داریم. برای انجام این بررسی، چند مثلث یا مستطیل فرضی روی صورت متقاضی کاشت ریش و سبیل می‌کشیم. تعداد موهای موجود در این شکل‌های فرضی را می‌شماریم. با عدد به‌دست‌آمده می‌توانیم محاسبه کنیم چه تعداد گرافت برای رسیدن به تراکم موردنظر نیاز داریم.

    تراکم موی صورت به خواست متقاضی بستگی دارد. در بیشتر موارد، حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرافت (واحد فولیکول) برای سبیل کافی است. برای سبیل به‌همراه ریش چانه، ۵۰۰ تا ۶۰۰ گرافت باید داشته باشیم. کاشت ریش و سبیل کامل هم به‌طور معمول بیشتر از ۲۵۰۰ گرافت لازم دارد.

    در قدم بعدی بانک مو را بررسی می‌کنیم. موهایی که برای کاشت ریش و سبیل انتخاب می‌شوند، باید دو ویژگی کلی داشته باشند که عبارت‌اند از:

    • موها باید ضخیم‌ باشند، چون موهای صورت به‌طور معمول ضخیم‌تر از موهای سر هستند،
    • واحدهای فولیکولی سر بین ۱ تا ۴ تار مو دارند، ولی واحد‌های فولیکولی سبیل و ریش ۱ یا ۲ تار مو دارند. پس هنگام برداشت گرافت، باید آن‌هایی را انتخاب کنیم که یک یا دو تار مو دارند.

     

    مرحله دوم: بی‌حسی موضعی

    در مرحله بعدی، باید بی‌حسی موضعی روی متقاضی انجام شود. برای برداشت و کاشت فولیکول‌ها نیازی به بیهوشی عمومی نیست و همه مراحل با بی‌حسی موضعی انجام می‌شوند. داروی بی‌حسی به بانک مو و بعد هم نواحی گیرنده، تزریق می‌شود.

    مرحله سوم: برداشت فولیکول‌ها

    برداشت فولیکول‌ها، به روش کاشت ریش و سبیل بستگی دارد. اگر از روش اف‌یوتی (FUT) استفاده کنیم، پشت سر برشی ایجاد کرده و پوست را با فوکلیکول‌های موجود درآن، به‌صورت نواری برمی‌داریم.

    اگر از روش اف‌آی‌تی (FIT) استفاده کنیم، فولیکول‌ها به‌صورت تکی برداشته می‌شود. در این روش، با استفاده از ابزار پانچ (punch)، سوراخی در پوست ایجاد کرده و فولیکول را از بافت‌های مجاور جدا می‌کنیم. این سوراخ باید حداکثر یک میلی‌متر ضخامت داشته باشد؛ پس خون‌ریزی ندارد و بخیه هم نمی‌خواهد.

    روش سومی هم به‌نام میکرو اف‌آی‌تی (Micro FIT) وجود دارد که در آن از پانچ‌هایی با قابلیت تغییر سایز برای سوراخ‌های فوق‌العاده ریز و ساکشن برای برداشت فولیکول‌ها استفاده می‌شود.

    مرحله چهارم: آماده‌سازی گرافت‌ها

    در این مرحله، دقت و ظرافت زیادی لازم است. واحدهای فولیکولی حاوی یک یا دو تار مو را با میکلروسکوپ آماده می‌کنند. بیشتر اوقات وقتی یک واحد فولیکولی را برداشت می‌کنیم، کمی بافت پوستی هم در اطرافش وجود دارد. در کاشت ریش و سبیل این بافت اضافی باید با دقت خیلی بیشتری برداشته شود.

    مرحله پنجم: کاشت ریش و سبیل

    حالا به مرحله آخر و کاشت ریش طبیعی می‌رسیم. در این مرحله خط بالایی ریش را باید طوری بکاریم که شبیه ریش طبیعی باشد. پس بهتر است از گرافت‌های تک‌مویی استفاده کنیم و آن‌ها را به‌صورت پراکنده در پوست بگذاریم. در بقیه قسمت‌های موردنظر باید حداکثر تراکم را ایجاد کنیم. نکته مهم اینکه باید به جهت قرارگیری فولیکول‌ها در پوست توجه کنیم. خواب موهای ریش نباید به‌سمت بالا باشد.

    کاشت این گرافت‌ها در روش اف‌یو‌تی با سایر روش‌های کاشت ریش و سبیل تفاوت تکنیکی ندارد؛ یعنی در همه روش‌ها، سوراخ‌هایی را در پوست ایجاد کرده و گرافت‌ها را درون آن‌ها می‌کاریم.

    کاشت ریش طبیعی معمولا در یک جلسه انجام می‌شود. ولی در بعضی موارد و برای ریش کامل، بیشتر از یک جلسه نیاز است. کسانی که به‌خاطر آسیب‌های پوستی دچار طاسی در قسمت ریش و سبیل شده‌اند، ممکن است به ۲ یا ۳ جلسه نیاز داشته باشند.

    کاشت ریش طبیعی-کلینیک vip
    کاشت ریش طبیعی-کلینیک vip

    بهترین کلینیک برای کاشت ریش طبیعی کجاست؟

    توصیه متخصصان این حوزه آن است که کاشت ریش و سبیل را حتما در مراکز معتبری انجام دهید که از وزارت بهداشت مجوز دارند. کلینیک تخصصی کاشت ریش و سبیل vip در تهران بیش از 15 سال سابقه و 7000 نمونه عمل موفق را پشت سر گذاشته است. این کلینیک با ارائه ضمانت‌نامه کتبی به شما اطمینان می‌دهد که:

      • بالاترین تراکم کاشت ریش و سیبیل را تجربه می‌کنید
      • نتیجه کاشت ریش و سبیل کاملا طبیعی و براساس زاویه خواب مناسب مو خواهد بود
      • بهترین کاشت ریش و سبیل با استفاده از روش‌های نوین انجام می‌شود
      • از پیشرفته‌ترین لوازم و دستگاه‌های لیزر سه‌بعدی کاشت ریش و سبیل استفاده می‌شود
      • این کلینیک پزشکان متخصص و متعهدی در این زمینه دارد
      • کاشت ریش توسط متخصصان کلینیک زیبایی vip و بدون برش و درد انجام می‌شود

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت ریش و سبیل  هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”vip_kashtrish” num=6 cols=3]


    177 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند