درمان افتادگی پلک

درمان افتادگی پلک و پف پلک به روش بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک بهترین روش درمان افتادگی پلک و پف پلک است. بلفاروپلاستی عمل جراحی ساده‌ای است که اگر در کلینیک تخصصی و زیر نظر پزشک متخصص انجام شود، هیچ درد، خون‌ریزی یا عوارض خاصی ندارد.

آیا شما هم دچار افتادگی پلک شده‌اید و نگرانید؟ این عارضه در افراد مختلف، شکل‌های متفاوتی دارد، از کمی افتادگی غیرمحسوس گرفته تا افتادگی‌های شدید، اما راه‌حل همه آن‌ها در جراحی پلک یا بلفاروپلاستی نهفته است. در این نوشته به درمان افتادگی پلک و پف پلک با بلفاروپلاستی می‌پردازیم و شما را با همه جنبه‌های آن آشنا می‌کنیم.

افتادگی پلک خفیف و شدید
افتادگی پلک خفیف و شدید

علت افتادگی پلک چیست؟

شکل و اندازه افتادگی پلک در هر فردی متفاوت است. پلک بعضی‌ها افتادگی شدید دارد، طوری که جلوی دیدشان را می‌گیرد، در بعضی دیگر کمی پوست زائد باعث افتادگی می‌شوند. این مسئله برای خیلی‌ها در گذر زمان اتفاق می‌افتد، چون پوست خاصیت کشسانی خود را از دست خواهد داد.

از دیگر علل افتادگی پلک می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • برای بعضی‌ها افتادگی پلک مادرزادی است
  • برای بعضی‌ها بعد از عمل آب مروارید یا سایر عمل‌های جراحی اصلاح چشم، به‌خاطر ترومای خفیف عضله بالایی پلک، اتفاق می‌افتد
  • برای بعضی‌ها تومور مردمک چشم یا ناحیه اطراف آن باعث افتادگی پلک می‌شود
  • بعضی اختلالات عصبی هم علت افتادگی پلک‌ها هستند
  • در بعضی موارد نادر، دیابت یا سکته باعث این مسئله می‌شوند

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    بهترین درمان افتادگی پلک و پف پلک چیست؟

    افتادگی پلک به‌خودی‌خود از بین نمی‌روند و چه‌بسا اگر توجهی به آن نکنید، بدتر هم می‌شود. هرچه افتادگی پلک بیشتر شود، بیشتر جلوی دید را می‌گیرد. از طرف دیگر تأثیر زیادی هم روی زیبایی ظاهری دارد. اما درمان افتادگی پلک و پف پلک آسان هست.

    جراحی پلک افتاده یا بلفاروپلاستی (Blepharoplasty)، بهترین راه درمان افتادگی پلک و پف پلک محسوب می‌شود. بلفاروپلاستی بعد از جراحی بینی، رایج‏ترین عمل زیبایی در ایران است. البته این جراحی پلک علاوه‌بر زیبایی، میدان دید افرادی را که دچار افتادگی پلک شده‌اند هم افزایش می‌دهد.

    جراحی پلک به بهبود ظاهر فرد کمک کرده و اعتمادبه‌نفس را هم افزایش می‌دهد. نکته مهم اینکه بلفاروپلاستی هیچ تغییری در ساختار صورت نمی‌دهد. بنابراین پیش از هرگونه اقدامی برای انجام این عمل جراحی، حتما با متخصصان بلفاروپلاستی حتما مشورت کنید.

    افرادی که از سلامت مناسبی برخوردار هستند، می‌توانند برای مشاوره در زمینه درمان افتادگی پلک و پف پلک به کلینیک تخصصی VIP مراجعه کنند. بیشتر متقاضیان این عمل جراحی، بالاتر از ۳۵ سال سن دارند، اما اگر افتادگی و پف پلک، مادرزادی باشد، عمل جراحی پلک در سنین پایین(بالای 18 سال) هم انجام می‌شود.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل بلفاروپلاستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    جراحی پلک برای چه کسانی مناسب نیست؟

    اگر یکی از بیماری‌های زیر را دارید، حتما پیش از اقدام به بلفاروپلاستی، به پزشک خود اطلاع دهید. در بعضی موارد، پزشک متخصص با رعایت نکته‌هایی، اجازه جراحی پلک را می‌دهد. در بعضی موارد هم این عمل جراحی توصیه نمی‌شود.

    • دیابت
    • آب سیاه چشم
    • فشار خون بالا
    • بیماری کلوئید
    • شبکیه جداشده
    • بیماری‌های قلبی و عروقی
    • کم‌کاری تیروئید و سایر مشکلات تیروئیدی
    • و چشم‌های خشک یا مشکلات مجاری اشکی

    چگونه برای جراحی پلک یا بلفاروپلاستی آماده شوم؟

    توصیه می‌شود از دوست یا عضوی از خانواده بخواهید آماده باشد تا بعد از جراحی پلک شما را به خانه رسانده و حتی شب اول کنارتان بماند. خودتان هم چند روز بعد از بلفاروپلاستی در خانه بمانید و فعالیت خود را محدود کنید.

    بعضی‌ها بعد از جراحی پلک دچار خشکی چشم می‌شوند؛ این مسئله به‌طور معمول تا دو هفته رفع خواهد شد. اما اگر خشکی چشم بیشتر از دو هفته طول کشید، حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

    مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی
    مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی

    بلفاروپلاستی چند روش دارد؟

    برای جراحی افتادگی پلک به‌طور معمول بیهوشی موضعی انجام می‌شود، اما بسته به شرایط، ممکن است بیهوشی عمومی لازم باشد. این عمل به‌طور کلی جزو عمل‌های جراحی ساده محسوب می‌شوند.

    بلفاروپلاستی سه روش مختلف دارد که پزشک متخصص، با مشورت خودتان، بهترین روش بلفاروپلاستی را انتخاب می‌کند. این سه روش عبارت‌اند از:

    ۱. بلفاروپلاستی برشی

    بلفاروپلاستی برشی رایج‌ترین روش جراحی پلک است. در این روش، جراح داخل پلک پایین برشی ایجاد کرده و چربی اضافی را از زیر چشم خارج می‌کند. در این فرآیند پوست از بین نمی‌رود.

    ۲. بلفاروپلاستی ماورای پوستی

    در بلفاروپلاستی ماورای پوستی، برش پوست انجام می‌شود. جراح چند برش کوچک در چروک پلک بالا ایجاد می‌کند. در صورت لزوم برش‌های کوچکی در پلک پایین، زیر مژه‌ها هم ایجاد می‌کند.

    ۳. لیفتینگ یا کشش

    در این روش که به‌نسبت جدیدتر از دو روش قبلی است، چربی پلک‌ها را بلند کرده و آن را پشت عضله زیر چشم قرار می‌دهند.

    مراقبت‌های بعد از عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلک چه هستند؟

    برای درمان افتادگی پلک و پف پلک باید به مراقبت‌های بعد از عمل دقت کنید. درباره وضعت خودتان طی چند روز و چند هفته بعد از عمل، حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید. رایج‌ترین مراقبت‌های بعد از عمل جراحی پلک این‌ موارد است:

    • هنگام استراحت، دو بالش زیر سرتان بگذارید و سر را بالا نگه دارید.
    • مسکن‌ها، آنتی‌بیوتیک و پمادی که بعد از عمل به شما می‌دهند، حتما مصرف کنید.
    • طی 48 ساعت اول بعد از عمل جراحی پلک از کمپرس سرد استفاده کنید. این کمپرس را تا وقتی ادامه بدهید که احساس ناراحتی نکرده‌اید؛ پس از مدتی دوباره کمپرس کنید. کمپرس رد باعث کاهش کبودی پلک می‌شود.
    • بعد از گذشت ۴۸ ساعت اول، همین کارها را کمپرس گرم انجام بدهید.
    • بهتر است طی دو روز بعد از عمل پلک استحمام نکنید.
    • در صورت زیادشدن قرمزی، تورم، درد یا گرم‌شدن محل برش، یا خارج‌شدن ترشح از آن، حتما با پزشک متخصص تماس بگیرید.
    مراقبت و نگهداری بلفاروپلاستی
    مراقبت و نگهداری بلفاروپلاستی

    بهترین کلینیک بلفاروپلاستی برای درمان افتادگی پلک و پف پلک کجاست؟

    برای درمان افتادگی پلک و پف پلک حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید که از وزارت بهداشت مجوز دارند. کلینیک تخصصی VIP مجهزترین کلینیک بلفاروپلاستی در تهران با بیش از 15 سال سابقه است. این کلینیک با ارائه ضمانت‌نامه کتبی به شما اطمینان می‌دهد که:

      • زیر نظر یکی از بهترین جراحان پلک کشور فعالیت می‌کند.
      • محیط کلینیک تخصصی vip به‌طور کامل استریل شده است.
      • بلفاروپلاستی کلینیک تخصصی vip ماندگاری دائمی داشته و هرگز بازنمی‌گردد.
      • بلفاروپلاستی پف پلک بالا با لیف ابرو را هم‌زمان و در یک روز انجام می‌دهد.
      • بلفاروپلاستی در کلینیک تخصصی vip درد و خون‌ریزی نداشته و هیچ نیازی به بیهوشی هم ندارد.
      • با تکنیک‌های به‌روز جراحی پلاستیک، هیچ جای زخم یا بخیه‌ای روی صورت نمی‌گذارد.
      • با تکنیک‌های به‌روز جراحی پلاستیک، افتادگی پلک و پف پلک را در یک جلسه درمان می‌کند.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل بلفاروپلاستی هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”maralclinic” num=6 cols=3]


    176 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    3 Comments

        1. عمل جراحی پلک تاثیر مستقیمی روی فرم چشم ندارد ولی بر ظاهر چشم تاثیر دارد. اگر بخاطر پلک افتاده چشم هایان کوچک دیده می شود با عمل بلفاروپلاستی آن ها درشت تر می شوند.

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند