نحوه-شستشو-مو-بعد-از-کاشت-مو

نحوه شستشو مو بعد از کاشت مو+ تمام نکات مهم در این مورد

نحوه شستشو مو بعد از کاشت مو چگونه است؟ آیا اصلاً امکان شستشوی سر پس از کاشت وجود دارد یا تا رشد کافی موها باید صبر کنیم؟ برای شستن سر پس از کاشت از چه موادی باید استفاده کنیم؟ آیا شامپوهای معمولی کافی هستند؟ خشک کردن سر چطور باید انجام شود؟ همه این سؤال‌ها توسط کسانی که کاشت مو انجام داده‌اند مطرح می‌شود.

قبل از جواب دادن به این سوؤال‌ها بیایید به سراغ این موضوع برویم که اصلاً چرا شستشوی موها پس از کاشت لازم هست؟ همان‌طور که میدانید پوست سر چرب است؛ بنابراین عدم شستشوی سر موجب می‌شود که در این قسمت پوسته دیده شود.

همچنین جمع شدن چربی‌ها روی پوست سر باعث ایجاد جوش در این قسمت خواهد شد؛ بنابراین پس از کاشت برای محافظ از فولیکول‌های کاشته شده و تمیز نگه داشتن بستر رشد آن‌ها باید حتماً سر را شستشو دهید؛ اما شستن سر پس از کاشت شرایط خاصی دارد؛ زیرا در صورتی که مانند سابق موهایتان را بشویید و خشک کنید، احتمال دارد که به فولیکول‌های تازه کاشت شده آسیب وارد شود.

 

نکات مهمی برای شستشو سر پس از کاشت مو

“شستشو مو بعد از کاشت مو یک روتین مشخص دارد. با رعایت نکاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم می‌توانید همیشه سرتان را تمیز و عاری از آلودگی نگه دارید و برای فولیکول‌های تازه کاشته شده مشکلی به وجود نیاورید.

  • برای شستشوی سرتان به سراغ شامپوهای مخصوص شستشو بعد از کاشت بروید. اگر به این نوع از شامپوها دسترسی ندارید، بهتر هست با شامپو بچه سرتان را بشویید. شامپو بچه حاوی مواد شیمایی نیست و صدمه‌ای به گرافت­های تازه کاشت شده وارد نمی‌کند.
  • موقع شستشوی سرتان به هیچ عنوان دست‌هایتان را محکم به سرتان نکشید و انگشتانتان را روی سرتان نمالید؛ زیرا با این کار باعث جابجایی فولیکول‌های کاشت شده و صدمه وارد شدن به آن‌ها می‌شوید.
  • برای خشک کردن موهایتان به هیچ عنوان از حوله و سشوار استفاده نکنید. پس از حمام اجازه بدهید که هوای آزاد باعث خشک شدن موهایتان و سرتان شود.
  • توصیه می‌شود که در روزهای اول پس از کاشت مو مستقیم در زیر دوش آب قرار نگیرید. بهتر هست در این بازه زمانی سرتان را با آب ولرمی که در ظرف یا اسپری ریخته‌اید بشویید. ریختن آرام آب به سر، از فشار وارد شدن و شوکه شدن فولیکول‌ها پیشگیری می‌کند.
  • به هیچ عنوان با آب گرم پس از کاشت مو سرتان را شستشو ندهید. بهتر هست آبی که برای شستشو در نظر گرفته‌اید ولرم مایل به سرد باشد.
  • پس از کاشت مو به هیچ عنوان به استخر، حمام پر از بخار و سونا و جکوزی نروید؛ زیرا گرما و … احتمال عفونت را افزایش می‌دهد.
  • در صورتی که پزشک معالج داروی خاصی را برای استفاده پس از حمام تجویز کرده است، حتماً آن را بعد از شستشو سر و موهایتان استفاده کنید.

 

برای ثبت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید


    نوع خدمات درخواستی

     

    شستشو-سر-پس-از-کاشت-مو
    شستشو-سر-پس-از-کاشت-مو

    مراحل شست‌وشو سر بعد از کاشت مو

    برای اینکه بتوانید به درستی سرتان و موهایتان را پس از کاشت بشویید و تمیز کنید، مراحل انجام این کار را در ادامه برایتان آورده‌ایم.

    مرحله اول:

    اولین قدم آماده کردن آب برای شستشوی سر هست. ابتدا یک ظرف مناسب انتخاب کنید. سپس مقداری آب گرم و سرد را ترکیب کنید تا آب ولرم شود. به اندازه‌ای که سر خیس شود روی آن به آرامی آب بریزید.

    مرحله دوم:

    مقداری شامپو را در یک ظرف مناسب بریزید. مقداری آب را با شامپو ترکیب کنید تا رقیق شود. آب و شامپو را روی سرتان بریزید یا اسپری کنید.

    مرحله سوم:

    با کف آب و شامپو بشورید ولی به هیچ عنوان ماساژ ندید که چربی‌ها و تعریق‌ها شسته شود. قسمت کاشت باید حتما شسته شود تا خون‌مردگی‌ها و دلمه‌ها به مرور بریزد و عفونت در این ناحیه شکل نگیرید.

    مرحله چهارم:

    پس از شستشوی سرتان می‌توانید با کمک حوله کاغذی یا دستمال‌کاغذی به آرامی آن را خشک کنید. به هیچ عنوان حوله یا دستمال را روی سرتان و قسمت کاشته شده نکشید، چون ممکن هست فولیکول‌ها جابجا شوند یا صدمه ببینند.

     

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

     

    زمان مناسب شستن موها پس از کاشت مو چه موقع است؟

    برای تعیین زمان مناسب شستن مو پس از کاشت مو باید موارد مهمی را در نظر بگیرید. اینکه وضعیت فرد موقع کاشت و پس از آن چطور است، چه عوارضی پس از کاشت مو دیده می‌شود و نوع کاشت مویی که استفاده شده کدام است، زمان دقیق شستشوی موهایتان را به شما می‌گوید؛ اما به طور معمول و برای افرادی که مشکل خاصی موقع این عمل زیبایی و پس از آن ندارند، زمان شسشتو سر و موها بین 2 تا 4 روز بعد از عمل تعیین شده است.

    مراقبت-کاشت-مو
    مراقبت-کاشت-مو

    چه مراقبت‌هایی پس از کاشت مو باید انجام دهیم؟

    موفقیت‌آمیز بودن نتایج کاشت مو به عوامل زیادی بستگی دارد. میزان تخصص پزشک معالج، تجهیزاتی که کلینیک زیبایی دارد، نحوه شستشو مو پس از کاشت مو و رعایت نکات مهم مربوط به دوران نقاهت، مهم‌ترین مواردی هستند که باید حتماً به آن‌ها توجه داشته باشید. در این قسمت از مطلب کلینیک vip نکات کلیدی که برای موفقیت‌آمیز بودن عمل کاشت مو باید رعایت کنید را آورده‌ایم.

    • اگر سرتان پوسته پوسته شده از کندن آن‌ها اجتناب کنید. این پوسته‌ها به مرور برطرف می‌شود و پوست به حالت طبیعی خودش بر می‌گردد.
    • پزشکان کلاه‌های مخصوصی را برای استفاده پس از کاشت مو به شما توصیه می‌کنند. این کلاه‌ها سرتان را از گرد و غبار و آلودگی و اشعه مضر خورشید در امان نگه می‌دارند که کلینیک و پزشک ما توصیه نمیکنند. برای نتیجه بهتر کاشت تا 30 روز پس از عمل زیبایی باید کلاه تجویز شده را روی سرتان قرار دهید.
    • برای افزایش جریان گردش خون بدن، بهترین کار پیاده روی است. این ورزش شادابی را افزایش می‌دهد و تعریق شدید که موجب صدمه وارد شدن به فولیکول‌ها می‌شود را در پی ندارد.
    • مصرف الکل و دخانیات موجب نازک شدن پوست سر، خونریزی حین عمل کاشت و بعد از آن و دیر جوش خوردن زخم‌ها و افزایش عفونت پس از کاشت مو می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که دو هفته قبل و بعد از عمل از این موارد استفاده نکنید.
    • پس از کاشت مو در برابر نور آفتاب قرار نگیرید و حتماً موقع حضور در فضای باز از کلاً استفاده کنید. با این کار اشعه‌های مضر خورشید به پوست سر و فولیکول‌های تازه کاشت شده نمی‌رسد. همچنین سرتان عرق نمی‌کند و احتمال عفونت کم می‌شود.

    و در انتها کلینیک VIP تهران…

    یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در دوران نقاهت به آن توجه داشته باشید، نحوه شستشو مو بعد از کاشت مو هست. استفاده از شامپوی مناسب، ترکیب آب و ولرم کردن آن، عدم قرار گرفتن زیر دوش آب به طور مستقیم و چگونگی خشک کردن موها همه در نتیجه نهایی کاشت مو و موفقیت‌آمیز بودن آن موثر هستند؛ بنابراین نکاتی که در این مقاله ذکر شده و نحوه شستشو مو بعد از کاشت مو” را به دقت رعایت کنید تا موهایتان پس از کاشت تراکم مناسبی داشته باشند و به بهترین نحو و در کوتاه‌ترین زمان موهای کاشت شده شروع به رشد کنند.

    اگر علاقه‌مند هستید که تصاویر افرادی که کاشت مو انجام داده‌اند را مشاهده کنید، همین حالا به صفحه کلینیک vip مراجعه کنید.

    آیا شما کاندید مناسب “عمل کاشت مو هستید یا خیر ؟

    عکس خود را در واتس آپ برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    کانال ما در اینستاگرام:

    [instagram-feed user=”vip_kasht” num=6 cols=3]


    177 نوشته
    کلینیک زیبایی vip با مجوز رسمی از وزارت بهداشت با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه عمل های زیبایی ، کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، عمل جراحی زیبایی چشم ،لیفت شقیقه و ابرو بلفاروپلاستی . پیکرتراشی تزریق ژل و بوتاکس،عمل تزریق چربی و... فعالیت میکند ، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و پزشک متخصص به شما ارائه کنیم،سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا مشاوران کلینیک به شما پاسخ دهند

    بدون دیدگاه

    پاسخ دهید

    فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند